Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ENSKAT viikkoon 16***

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanpas kuinka pitkälle Ida antaa mun kirjoittaa.. Hmmm, nyt se jo huomasi. On se kumma et äiti saa koneella istua, mutta kirjoittaa en saa :)

Kiitos naperolle, tikrulle ja osselle (ja ossen typylle) shoppailuseurasta :) Oli niin kiva tavata ilman lapsosia ;) Sitä yhtä siinä mukana ei edes huomannut :D

Katsotaanpa mitä muistan edellisestä pinosta....

Jenni tai joku muu kyseli kengän koosta. Meillä on kuomat kokoa 23 ja ne on vähän isot kun halusin reilun villasukkavaran ;) Eccon ensiaskelkengät koko 21 menee hiinä ja hiinä ohuen sukan kanssa. Näitä ollaan välillä sisällä käytetty ja muutama viikko sitten kaupassa. Koon 22 eccot odottaa jo kevättä. Lisäksi on Tutan kauppakengät 22 ja ne on just passelit. Kesäksi on kesäsandaalit kokoa 22 ja ne ei mene kyllä koko kesää kun ovat nyt jo melkein passelit. Lenkkareita me ei oikein voida käyttää tuon Idan askelluksen takia, kenkien pitää olla aikasta tukevat ja mieluiten nauhalliset.

Kiitos Tikru kun laitoit Ronjan leikkauksesta mailia :) Oli kiva lukea neidin kuulumisia heti la-aamusta :)

Hmmm, mitenkäs musta on alkanut tuntua, että olen kohta ainut enska tässä poppoossa :D

Nyt unohdin jo kaiken muun...

Mitenkäs Ossen ensimmäinen työpäivä on sujunut?

Idan kuulumisia: Me käytiin viime viikolla siellä verikokeissa. En tajunnut edes vaatia Idalle Emlaa. No hyvin se meni kuitenkin. Ida lähinnä suuttui siitä kun vieras täti piti hänen kädestään kiinni ;) Verta otettiin 6 putkiloa ja lähinnä vaan äiteetä heikotti, Ida ei edes säpsähtänyt piikkiä. Tällä viikolla saan soittaa tuloksista, mutta en kyllä usko mitään löytyvän, enkä edes osaa olla huolissani.

Olikos se viime viikolla kun puhuin Idan palapelien tekemisestä? Noh, viikonloppuna neiti vihosta ja viimein tajusi miten niitä tehdään :) Ihan itse osaa tehdä nuo meidän pari nuppipalapeliä eikä hermokaan mene heti ensi yrittämällä. Ida osaa hienosti pyörittää ja asettaa sen palan siihen ja ehkä jo eilen taisi oppia ulkoakin nuo palat mihin ne kuuluu :D

Jippii, mulla on enää 2 viikkoa töitä ja sitten loppuu Idan päiväkotiurakin :) Viime viikolla juuri päiväkodin johtaja tuli kertomaan mulle vielä kuinka hyvin Idalla on alkanut tarhassa sujumaan todella vaikean alun jälkeen. Juuri sopivasti kun kohta jo loppuu sekin lysti ;)

Ja Idasta on tullut ihan mahdoton höpö. Siis voi vitsit tuota lasta kun se puhuu ja puhuu ja matkii ihan kaiken. Eilen kun tehtiin palapeliä niin Ida sanoi mulle " kuule höpö" (minä sanon aina niin Idalle). Ihan kohta varmaan alkaa tulemaan lauseita. Viime viikolla isi selitti ihan tohkeissaan kuinka niillä on toukokuussa työpaikan pippalot ja mitä kaikkea kivaa ne siellä tekee. Ida meni isin eteen ja sanoi " ei käy" :D Noh, viime viikolla mä soittelin miehelle töihin ja sanoin että mun tekee mieli karkkia niin Ida totesi vieressä " ei käy" . Ja tänä aamuna sanoi myös silleen kun sanoin että nyt harjataan hiukset. Perään vaan nauraa. Muutenkin näitä " ei-alkuisia" juttuja tulee: ei käy, ei kai, ei haittaa, ei näy. Aamulla aina jos isi ei ole kotona niin Ida sanoo " isi" , " ei näy" , " töissä" :)

Siis voi kääk kun täällä on lunta maassa. Mitähän tuolle lapselle laittaisi päälle...

MiaMik ja Ida 1v6kk+

Vierailija
2/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan vielä tähän pinoon, jos kaikki ei tota viimeviikon pinoa lue. Eli torstaiksi olisi suunnitteilla HoppLopptreffit. Ainakin Karssuli, Aurora ja me (bejpi kait?) oltais tulossa. Alustavasti suunnitteilla olis nähdä klo 10 aikoihin. Paikka olis joko Espoon tai Vantaan HoppLopp. Kaikki vaan mukaan, jos suinki pääsee!

MiaMikin Idalla on ihanat jutut. Meidän Jonsku sanoi eilen illalla mulle ekan kaksisanaisen lauseensa :). Mä pyysin sitä laittamaan kaapin kiinni ja se alkoi toistamaan " kaappi kii" . Tänäänkin sanoi aamulla saman. Eli kait toi meidänkin poitsu oppii puhumaan ;)

Ompas Idalla paljon kenkiä. Jonskulla ei varmaan puoliakaan tosta, mutta Ida onkin tyttö ;). Meidän pitäis varmaan hankkia vielä sandaalit Jonskulle kesäksi. Muuten on ihan hyvä kenkätilanne. Täytys vaan ensin löytää viimevuotiset sandaalit ja kokeilla sopisko ne vielä, kun oli silloin vähän reilut.

Q, meidän lähellä on ainaskin tollanen kirppis, johon voi vaan viedä tavarat ja joku muu myy ne siellä. Itse saa ne hinnotella ja se myyjä saa niistä kait jonkun osan. Anoppi tosin sai vähän huonoja kokemuksia, kun vei huonekaluja myytäväksi (ei tohon meidän lähelle). Se oli antanut sohvalle jonkun minimihinnan ja myyjä oli myynyt sen paaljon halvemmalla. Jäi vaan sellanen kuva, että olikohan ottanut pikkasen summasta omaan taskuunsa. Mutta eihän kaikki oo sellasia ja, jos tarkotus on myydä pikkutavaraa pois käsistä, niin eiköhän se onnistu.

Pitäs varmaan jatkaa hommia.

pesukarhu, Jonsku 1v11kk (viikon päästä 2v), Kirppu 20+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhu, mikä sen teidän lähellä olevan kirppiksen nimi on? Muistatko? Ei se varmaan edes haittais, vaikka osa tavaroista lähtis " kävelemään" , kun muutenkin ollaan kahden vaiheilla pitäiskö vaan viedä ne jonnekin kierrätykseen suoraan. Ei me niistä oikeesti mitään rahaa tarvita, mutta ei se koskaan olisi pahitteeksikaan. :)

Hyvä Jonsku! Kohta se puhuu kuin papupata. :)

Ja hienoa, että Ida on alkanut viihtyä hoidossa! Kyllä se varmaan on tehnyt ihan hyvääkin totutella olemaan erossa äidistä ja isistä vähän aikaa, vaikka hoitoura tällä erää jääkin lyhyeksi.

Me just saatiin päivähoidosta paperit, että miten lapsi tarttee hoitopaikkaa kesällä. Hitsit, kun oon oikeesti jo päättänyt, että quu saa olla ensi vuoden myös kotona, mutta silti nyt jotenkin en uskaltais irtisanoa sitä hoitopaikkaa, kun se on niin ihana. Mitä jos sit käykin jotain ja tarttettaiskin quulle hoitopaikka syksyllä? Voi kun vois vaan salaa varata omille lapsilleen paikat jo sitten yli vuoden päähän sieltä samasta pk:sta! ;) Mutta eihän se tietty oo mahdollista, vaan sit pitää tehdä uudet hakemukset ja toivoa, ettei lapset joudu minnekään ihan huitsinkuuseen. Toi quun tarha on ryhmis, eikä siellä luultavasti sit oo 2 paikkaa avoinna, kun meidän pojat olis uudelleen aloittamassa tarhataivalta. Voi pöh! Mutta anyway, mä siis haluan, että quu saa myös olla ädin ja vauvan kanssa kotona, ja itsekin jo odotan sitä innolla!

Me ei päästä hoploppiin, kun mä lähden Pariisiin loppuviikoksi (to-su). Mut muuten kyllä olisin tullu tosi mielelläni. Olis niin kiva nähdä taas kaikkia. Mut kohtahan ne megatreffit II jo onkin. ;)

Taas on palvelinongelmia enkä voi tehdä töitä. Ja just kun sovittiin tarhassa, että quu on tällä viikolla poikkeuksellisesti hoidossa ma-ke, että saan tehtyä sovitut työt ennen matkaa. No, mä tässä odottelen lisätietoja asiakkaalta ja liimailen quun seinille kivoja seinätarroja. Vastahan ne on kohta vuoden odottanut laittamista...

-Q- ja -q- 1v8kk ja aatu 24+1

Vierailija
4/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q, jep! on kirppis josta vuokraat pöydän 30e/vko ja jätät tavarat sinne. Mä olen myynyt mattoja, vaatteita, huonekaluja, kenkiä, laukkuja, astioita ym ym.. Ja mukavaa pientä tienestiä tulee pienellä vaivalla. Eikä multa ole mitään ihmeitä kadonnut/varastettu onneksi:) Kirppuset on paikka jota suosin, varmasti just pesukarhu tarkoittaakin tuota (vai?). Meiltä tulee hiukan matkaa sinne, mut olen hyväksi todennut. En sit tiedä viitsitkö lähteä Lohjalle asti ajamaan. Mut noita on PALJON nykyään, paikoissa vaan eroja kauheasti.

HopLop, Äsh:( Unohdin kokonaan et siivooja tulee just to meille, kun toi käsi vielä aika kipeä. Olis kai sit vika kerta ja sit jatkan taas luuttuamista omin avuin:) Mut katsotaan jos saan sovittua et jätän sille avaimen jonnekin tms et päästäis tulemaan. Eli onko muita Espoon HopLopiin tulossa to 17.4?? Me kyllä yritetään päästä mukaan!!

Sitten kysymys: O ei edelleenkään juo nokkamukista tai lasista (on pehmeällä ja kovalla nokalla, Nuby ym) kuin vaan yhden tai kaksi pientä hörppyä joista usein puolet rinnuksilla:( Ja maito ainoa mikä menee tuttipullosta, vesi vain tolleen hörpyttämällä pari huikkaa. Ja tuttipullosta haluaa juoda selällään tai kyljellään nautiskellen, huutaa jos koittaa istualleen antaa ja menee selälleen valmiiksi... Ja ruoan kanssa ei juo. Siispä, miten saisin juomaan ruoan kanssa maidon, vai voinko antaa olla juomatta mitään niinkuin tähänkin asti. Ottaa vaan yhden tai kaksi kulausta päälle tai ei sitäkään? Maidon haluaa aina n. tunnin päästä ruoasta vasta ja iltamaito on IN:)) Nyt vinkkejä kehiin, miten saada lapsi oppimaan juomaan mukista? Kun ottaa maidon aina ruokien välissä, niin tuntuu et aina on joku ruoka-aika menossa, joko syödään tai juodaan:( ja sit se maito taas pidentää aikaa seuraavaan ruokailuun kun vähän nälkää kuitenkin vie vaikken paljoa annakaan. Jogurtteja, puuroa ym meillä syödään eli kalsiumia kyllä saa vaikkei maitoa niin paljon joisikaaan, mut kun aina kauhea jano ruoan jälkeen tunnin päästä ja ainoastaan maito pullosta kelpaa. Kovat otteet käyttöön vai mitä?!?!

No nyt tuli niin pitkä tarina, et jatkan kunhan O menee nukkumaan.

Aurora & O 1v2kk

Vierailija
5/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva tulla, mun pitää neuvotalla vielä miehen kanssa. :)

Mä ehdottaisin Vantaata, sinne olis 20km lyhyempi meiltä, mut ajellaan kyl Espooseenkin jos saadaan lupa. ;)

Voisin kysyä yhtä äitiä ja poikaa 1v 4kk mukaan jos sopii..? Ei tartteis yksin ajella täältä..

Mut nyt siivoamaan, käytiin shoppailee parin mammakaverin + lasten kanssa. :)

Bejpi ja nukkuva Eve

Vierailija
6/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

O zzzzzzzzzzzzzzzzz:)

bejpi, kiva jos pääsisit. Mäkin mietin ottaa yhden kaverin mukaan, jos haluaisi lähteä ja edellyttäen et mä pääsen mukaan.

MM, teillä höpötellään:) Meillä on unohtunut koko puhe, taitaa mennä kaikki energia liikkumiseen! O osaa sanoa Hauva ja Äiti, ei muuta. Mut tuossapa nuo tärkeimmät onkin;)

Oltiin eilen ulkona syömässä ja kyllä se vaan on AINA niin kamalaa:( O ei istu sekuntiakaan syöttiksessä, kiljuu vaan jos ei pääse liikkeelle. Onneksi mun äiti oli mukana, niin syötiin vuorotellen eli O sai olla leikkipaikassa ja kävellä ympäri ravintolaa rauhassa. Onko muilla tällaista elohopeaa jonka kanssa ihmisten ilmoilla ihan mahdotonta?? Kun ei kaupassakaan malta istua kärryissä eikä autokärryissä:(

Tässä muutama uusi kuva taas:

http://s129.photobucket.com/albums/p221/Aurora-79/Poitsu/?action=view&c…

Paljonko muuten maitohampaita on? Meillä näkyvissä nyt 8 ylhäällä ja 7 alhaalla, mut lähipäivinä pari lisää, eli nyt näkyy jo 15kpl. Voi kun saisi tehtyä ennen espanjan reissua ettei siellä tartte itkeskellä öisin hampuja. Nyt on menty pronaxenin voimalla taas viikko, kun 5 hammasta tonne poskiin pukkaa samaan aikaan, onneksi jos muutama läpi tullut!:)

Nyt suihkuun ja pukemaan, lähdetään ostamaan O:lle pieni sählymaila kun herää. Tuo isän maila vähän turhan iso, kolhii sillä joka paikan kun koko ajan pitää olla palloa huitomassa mailan kanssa...

A taas

Vierailija
7/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tuolla nukuttamassa Heidiä päikkäreille... Herättiin tänään vasta klo 9.20, kun oli vähän risanen yö ja kauppareissun takia Heidin päikyt on vähän siirtyny.. :/ Äsken kävin laittamassa sille vaipan takasin ja sujautin neidin unipussiin. Se kun on nykyään tehny semmosta, että riisuu housut ja vaipan pois + pissaa sänkyyn. Eikä se oikeen millään meinaa nukahtaa unille. Onneks mies on kärsivällinen ja jaksaa ton neidin kanssa... Ei tässä kyllä mihinkään normaalirytmiin olla päästy, kun herätään millon sattuu, vieraita käy, jne... Noh. Jospa sitten kun mies menee takas töihin. Tosin mä en sitä sinne enää haluis laskee. ;)

Mielialat on mulla heitelly aikalailla. Mun " ainoo" ja paras ystävä on muuttamassa n. viikon päästä Tampereelta Ouluun ja oon siitä ihan huonona. Sit kun mieskin kohta " hylkää" mut ja menee töihin, ni mä oon ihan yksin. Heh.. no ei se mua mihinkään hylkää, mutta melkeen tuntuu siltä. =) Tuntuu tosiaan, että jään ihan yksin näiden ipanoiden kanssa, vaikka ei se ihan niinkään oo.

Harmittaa, kun en oo ehtiny teidän kuulumisia lueskella. Ei kyllä pysty nykyään olee koneella oikeen yhtään. Mesessäkin jos joskun jonku kaa vähän koittaa jutella, ni se on semmosta koneella ravaamista. :)

Sen verran vilkasin tonskapinoo, että huomasin et Ossen ultrassa oli kaikki hienosti! :) Ihana juttu.

Taidan mennä tän pikku sylikyytiläisen kanssa päikkäreille, nyt kun tuo isosiskokin hiljeni untenmaille.

väsy-burde, pikku-anni 11vrk ja hampaita tekevä-heidi 1,5v

Vierailija
8/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihanaa MM, että sulla loppuu työt! :) Tuntuu, että kaikki enskatkin on menny töihin ja oon jääny ilman treffiseuraa, mutta sulta loppuukin kohta jo ne työt... hui kun aika menee nopeesti. vastahan menit sinne töihin. :)

burde taas

Vierailija
9/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AURORA, kivoja kuvia O:sta :) Meilläkin on parhaimmillaan 2 eri näppistä leikkikaluina ollut S:lla, meidän tuleva nörtti <3 Vaikea sanoa mitään tuohon ulkona syömiseen, nääs me ei olla kertaakaan " uskallettu" lähteä Sampon kanssa koko perheen voimin. Jonkun kerran ollaan käyty jossain kahviloissa, ja onhan se sellaista, että viihdyttää pitäis. Eipä tuota paljoa kiinnosta istua paikoillaan. Sen sijaan kaupassa viihtyy kärryissä hyvin, koska on pojalla niin paljon katseltavaa. Oot varmaan jo kokeillut kaiken mahdollisen, että enpä kyllä osaa sanoa mitään mistä voisi olla apua :/ Ottakaa joku lelu tms. mukaan, jota voi hypistellä kauppareissun ajan, tai antakaa osa ajasta kävellä itse/työntää kärryjä. Meillä joskus S hermostuu kun vaikkapa ollaan ulkona kävelyllä rattaiden kanssa. Nostan poitsun pois ja annan työntää rattaita äidin kanssa (kun työntöaisan saa sen verran alas, että S yltää). On poika ihan mielissään :) Toimisko sellainen kaupassa?

Ja mitä tulee tuohon juomisasiaan, niin ei kai sen vielä pakko ole oppia juomaan, jos ei esim. päivähoitoon tarvitse vielä mennä...? O ei siis halua, että häntä juotetaan, entä joisiko hän itse, jos hänelle antaisi lasin/mukin/nokkiksen käteen? Vai meneekö sittenkin vain pelleilyksi/raivoamiseksi? Sotkuahan se taatusti tietää, kun lapsi opettelee itse syömään ja juomaan, mutta jos tosiaan suuttuu tai vastaavaa, kun pitäisi juoda, niin eipä se silloin oikein kannata :/ Eiköhän se jossain vaiheessa kuitenkin opi; enpä ole kuullut yhdestäkään eskari-ikäisestä, joka joisi makuultaan pullosta kaikki juomansa ;D

BURDE, kiva kuulla susta! Ja mukava on kuulla, miten kahden pienen kanssa sujuu. Varmasti mielialat heittelee, onhan tässä taas aivan uusi sivu kääntynt elämässä! Ihmehän se olis, jos ei mielialat heittelis edes vähän :D Eiköhän se ajan kanssa ala sujua arkikin ihan näppärästi kahden kanssa, kun oppii " pelaamaan" oikein :)

PESUKARHU, vai tahtoi Jonsku itse potalle :) Meilläkin S kerran (tosiaan vain yhden kerran) on itse tahtonut potalle pissaamaan. Taputti ensin vaippaansa (niinkuin tekee, jos on tullut kakka tai pissa) ja sitten osoitti pottaa. Nostin pojan huvikseni potalle, että " no käy vaan istumassa, ei se haittaa" ja kas, sinne tulikin pissat! :O Eli S halusi potalle, koska pissat oli tulossa! Mutta pitkä matka vielä kuivaksi :) Mutta Jonsku sen sijaan on jo paljon isompi poika, jospa hän vastakin hoksaa itse haluta potalle :)

Meille ei sen kummempia. Kyrsii nuo kakkakelit, eilisillan ja yön aikana tullut varmaan 10 senttiä lunta :/ Ja YHÄKIN sataa. Ainakin päästiin taas laskemaan mäkeä, mutta voisi nuo mun puolesta jo sulaa pois.

Joops, voisi mennä nostelemaan pyykit kuivumaan.

Han ja S 1v2kk

Vierailija
10/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitille, kun tuli tyhjään kotiin työpäivän jälkeen. :´( Mies oli siis hakemassa typyä hoidosta, kun tulin kotiin ja kun olin jo viimeisen tunnin ollut töissä kuin tulisilla hiilillä, niin oli ihan liikaa, että jouduin vielä kotona typyä odottamaan. No, onneks typyllä oli ollut hyvä päivä eikä ollut halunnut edes lähteä kotiin isin kanssa vaan olis ollut kiva leikkiä vielä. Oma äitini sanoi, et sehän on ku äitinsä... et vissiin on sukuvika, et hoidossa on kivempaa ku kotona. :)

Että näin meni eka työpäivä. Typy tosin jäi aamulla paremmin kuin koskaan hoitoon, puristi vaan mun huivia naamaansa ja käveli hoitajan syliin, vaikka tietysti mulle piti vähän itkeä, kun riisuin. Siis ekaa kertaa lopetti itkun ennen kuin lähdin näkyvistä.

Kengän koosta oli ollut puhetta. Meillä typyllä on merkistä riippuen 22 tai 23. Löysin onneksi viime viikolla alesta tosi passelit Kavatin kevätkengät, kun tajusin, että eihän vielä tosiaan pärjääkään kesäkengillä...

Eipä tässä muuta, täytyy ruveta katsomaan Täydellisiä naisia.

-Osse ja typykkä 1v5kk

Vierailija
11/47 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uus yritys!

Helou,helou enska taaperot.

Auttakaas isommat ja tietävämmät että pitääkö lapsen osata itse juoda/syödä tarhassa? Höpis menee tarhaan kesän jälkeen eikä vielä osaa siis itse juoda (nokkamukista hörppii) tai syödä itse. Lusikan kun käteen annan, kääntyy se väärinpäin ja menee suuhun ilman ruokaa :)

Tuttipullosta ei enään juo muuten kuin ilta ja aamumaito...

Entä potalla käynti? Vaihtavatko siellä tarhassa vaippoja, täällä kun herra ei siihen pottaan malta pissata! Heti kun ylös nostetaan, vaippaan lorahtaa pissat hymyn kera :/

Mitäs mun vielä piti kysyä....hmmm.....

Ai juu mikä olikaan se päivittäinen maitosuositus? Siis kuinka monta desiä maitotuotteita?

Höpis juo desin aamulla ja desin illalla,muuten vain vettä. Välipalaksi kyllä menee viilit ja jogurtit poikineen.

Kiitos ken jaksaa/viitsii vastata ja auttaa meitä ;)

Lycka ja Höpis 1vkohta1kk

Vierailija
12/47 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyckalle pikaiseen tulin vastaamaan...

sitä ennen vielä tätäkin kautta Burden perheelle ihan jättisuuret onnittelut Anni-tyttösen johdosta!!!!

Niin, Lycka siitä päiväkodista. Ei tarvi osata syödä. Meidän Aksu aloitti 1v4kk -ikäisenä päiväkodissa eikä siihen mennessä osoittanut mitään mielenkiintoa syödä itse. Siellä autellaan kyllä syömisessä, mutta meni varmaan kolme viikkoa kun Aksu alkoi syömään itse!!! Tosin kotona edelleen monesti haluaa apua (ja ikää on se kahta viikkoa vaille 2v).

Potalla päikyssä käydään, mutta ei meidän päikyssä ainakaan pakoteta istumaan. Rauhassa saa lapsi opetella pottailun makuun ja vaippoja toki vaihdetaan!!! Mä sain muuten vinkin ennen päiväkotiin menoa että sinne toivotaan teippivaippoja kun ovat nopeampia vaihtaa kun kaikille kymmenelle tms. pitää esim. uloslähtiessä vaihtaa vaipat joten meillä on kotona housuvaipat ja tarhassa teipparit.

Sit muistathan nimikoida vaatteet hyvin :) ja pidät vaikka yhden varavaatekerran naulakkohyllyssä tarhalla varalla.

Mä en nyt YHTÄÄN muista mitä muut on kirjoittaneet =/ on ollut niin hässäkkää nyt koulun kanssa. Opinnäytetyöaiheenikin vaihdoin viime viikolla lennossa... Viikonloppu oltiin miehen kanssa IHAN kaksin Turun Caribiassa ja vielä kaksi yötä =D Oli ihanan rentouttava viikonloppu eikä yhtään tarvinnut miettiä miten Aksu pärjää mummilassa. Hienosti oli mennyt (mitä nyt Aksu oli Ideaparkissa kertaalleen mennyt mummilta kadoksiin, mutta heti löytynyt lelukaupasta...)

pikku-milli & Akseli melkein 2v

Vierailija
13/47 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille!

Meidän tyttönen täyttää kohtapuoliin vuoden ja silloin on aika siirtyä taaperoihin. Palasin lukemaan alkuajan kirjoituksia ja miten olinkaan unohtanut täysin tytön itkuisuuden! Ihanasti kaikki oli tsempanneet ja mulle tuli omista kirjoituksista sellainen olo, että oliko se tosiaan tuommoista, hih.

Samalla tässä koneella kävin läpi omia tiedostoja ja tajusin, että synnytyskertomus on siellä, mutta en sitä varmaan koskaan muistanut palstalle siirtää... Olisinko ihan höhlä, jos vuoden myöhässä sen tänne toisin?

Meidän neiti on nuhassa, joten nukahtaminen tuntuu olevan hankalaa. Äiti siis lähtee lohdutuspuuhiin.

Yön rauhaa kaikille,

iida-linnea ja tyttönen 11 kk

Vierailija
14/47 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö hirmuisesti on sanoja MM:n Idalla, ihan pikkasen olen kateellinen vaikka ei saiskaan...... meidän ainolla ei vieläkään oo hirveesi sanoja, koija kakka, kamu äiti, anna ja ei siinäpä ne tärkeimmät.

HopLopista, mä en kyl millään viitti lähtee ajamaan espooseen vaikka ihanaa ois teitä nähdäkkin meiltä on sinne vaan aivan liian pitkä matka tunti suuntaansa on liikaa.

mulla on ollu pari päivää ihan hirvee olo, nytkin koko ajan tuntuu siltä että tulee ylös muttei tuu kuitenkaan.

jahas, neiti heräsi täytyy käydä taputtelemassa takasin uneen

aa ae ja niilo 6+2

Vierailija
15/47 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iitukka unikeko vetää taas unta palloon, eilenkin sain neitiä herätellä kasilta jotta nukkuisi tarhassa päikkäritkin. Meillähän kävi toissa viikolla silleen mukavasti et nukuttiin pommiin ja herättiin neidin kanssa vasta klo 10 (kerroinko jo?) ja eihän Ida ollut suostunut menemään päiväunille tarhassa. Sen jälkeen olen kyllä laittanut kelloa soimaan ihan varuiksi, vaikka itse pomppaan jo seitsemältä pystyyn.

Vai oli Aksu karannut lelukauppaan, taisi olla mummilla hetken hätä mihin poika hävisi :) Tsemppiä opinnäytetyön tekemiseen! Mä kysyn nyt viidennen kerran, koskas sä nyt valmistutkaan?

burdelle kans tsemiä kahden pikkuisen kanssa arkeen jahka mies palailee töihin. Muista sit kutsua meitä kylään kun jaksat ottaa vieraita ja kaipaat seuraa ;)

lycka, kuten milli jo sanoikin niin ei tarvitse osata syödä, juoda tai istua potalla kun menee tarhaan. Aika pian lapset kyllä siellä oppii mallista nämä puuhat ja kyllähän tässä on vielä kuukausia aikaa oppiakin itse syömiset sun muut. Meilläkin tarhassa toivotaan teipparivaippoja. Idalle ne kyllä laittaa vaan päikyille ja ulos (vaikka olen miljoona kertaa sanonut ettei Ida pissaa ikinä ulkona housuihin ;)), mutta kyllä ne teipparit saa helpommin laitettua. Eikä lasta pakoteta tarhassakaan potalle. Maitotuotteita pitäisi mennä noin 5-7dl ja nuo jugut, viilit, juustosiivut sun muut lasketaan mukaan :)

Jaahas, Ida heräsi höpöttämään. kas kummaa, eka sana on taas isi. Kohta se sanoo mulle isi, ei näy, töissä :) Se on meidän aamurutiini :D

Soitin aamulla mun siskolle ja mulla ei tule ääntä ollenkaan. Se jäi eilen töihin. Sisko nauroi vaan ja sain kuitenkin kakistettua et tulee meseen kun ei vaan kerta kaikkiaan pystynyt sanomaan mitään, edes kuiskaten. Työnantajan onneksi olen tunnollinen työntekijä ja sairastan vapaapäivinä ;)

Tänään on perhekerhokin ja me tehdään puuhelmistä koruja :)

Vierailija
16/47 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti huomisista HopLop-treffeistä: me ei Espooseen asti tulla, koska tod.näk. liikutaan julkisilla. Vantaan HopLop sopisi paremmin, mutta sekin oikeastaan vaan iltapäivällä. Aino syö klo 11 aikaan lounaan ja menee sitten päiväunille, joten ehdittäis vain tunti leikkiä - HopLopissa saa kyllä enemmänkin menemään aikaa.

Joten summa summarum, jos joku haluaa tulla huomenna Vantaan HopLopiin iltapäivällä, klo 14-15 aikaan, sinne me saadaan itsemme raahattua.

Nyt hommiin.

Karssuli ja Aino tarhassa

Vierailija
17/47 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaiseen vaan huomisesta: meillekin käy Vantaan HopLop iltapäivällä, mutta Espooseen asti en tuon kiukkupussin kanssa viitsi julkisilla lähteä. Mutta kuten Karssulikin, mielellään klo 15 paikkeilla treffattaisiin Vantaalla...

Vierailija
18/47 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhasta tuli kysely lasten kesälomista. Päätettiin nyt olla kommentoimatta hoitopaikan irtisanomista toistaiseksi mitenkään. Eli virallisesti päiväkodinjohtaja ei tiedä asiaa, mutta oikeasti tietää. Laitoin, että elokuun alusta jatkuu hoidontarve, heinäkuun quu on lomalla. Päädyttiin tähän ratkaisuun, koska ajateltiin, että eihän vauva silloin vielä ehkä/luultavasti ole vielä syntynyt, joten riippuen mun omasta olotilasta, saattaisi olla ihan hyväkin, jos niille viimeisille mahakkaille päiville olisi edes osaksi aikaa hoitopaikka. Tai sitten jos vauva syntyykin etuajassa, niin mitä jos olen vaikka itse niin huonossa kunnossa, että en voikaan hoitaa ja nostella lapsia? Siinäkin tapauksessa olis ihan hyvä, jos quu voisi olla vähän aikaa vielä hoidossa. Irtisanomisaika on kuitenkin vaan kaksi viikkoa, niin me sanottiin hoitajille, että irtisanotaan paikka vasta, kun ollaan nähty, että kaikki meni hyvin ja koko perhe voi hyvillä mielin jäädä kotosalle. Ihanaa, kun hoitajat sanoi suoraan, että se oli heidän mielestä hyvä ratkaisu! Tuli niin hyvä mieli! Ne vaan tuumas, että quulla on energiaa! :) Voi olla, että tosiaan enemmän kuin mulla sitten elokuun alussa...

Kenenkäs lapsi olikaan oppinut niitä palapelejä tekemään, oliko se Ida? Meillä nimittäin tapahtui ahaa-elämys palapelien suhteen ihan samaan aikaan! Aikaisemmin quu on aina kokeillut kerran yhtä palaa, joka ei tietenkään ole mennyt paikalleen, ja sitten heittänyt raivoissaan kaikki palat menemään ja kierinyt ja kiukutellut lattialla tyhmälle palapelille. Mutta nyt viikonloppuna se vaan yks kaks yllättäen teki koko palapelin ihan itse! Sen verran innoissaan se on niistä onnistumisista, että palapeliä vois tehdä vaikka koko ajan, ja nyt se on ottanut lisähaasteita laittamalla kaksi palapeliä vierekkäin ja sekoittamalla kaikki palat ja sit rakentanu ne molemmat. Nyt tuntuu tosi osuvalta se sanonta, että kyllä kaikki palat loksahtaa paikoilleen, kun aika on siihen kypsä. :)

Yksi uusi hammaskin oli ilmestynyt quun suuhun. Eilen huomasin sen ja taatusti se ei ole ollut siinä kauaa, vaikka onkin jo ihan iso. Siihen malliin quu onkin kuolannut ja näpelöinyt sormia ja leluja suussaan kuin pikkuvauva, että ajateltiinkin jotain olevan tulossa. Ilman kummempaa huutoa meni tällä kertaa, mitä nyt tätä yleistä uhmaa on ilmassa. Poitsulla tuleekin hampaat aika hitaaseen tahtiin. Nyt on vasta 6 ylhäällä ja 5 alhaalla. Ei yhtään kulmahammasta. Ja hassulta se on näyttänyt, kun alhaalla on ollut keskellä vain kaksi hammasta kuin vauvoilla. :)

Lycka, kuten muutkin sanoi, ei tartte osata syödä, juoda, käydä potalla tms. itse, kun lapsi menee tarhaan. Siellä sitä oppii. Meidän quu oli 1v1kk, kun aloitti ja hyvin on mennyt. Syö hienosti itse ja oppi nopeasti juomaan nokkiksesta ja mukista. Musta tuntuu, että tarhassa ne on aina ollut meitä askeleen edellä, kun silloin kun me alettiin antaa maito mukista, tarhassa oli kuulemma tehty niin jo jonkin aikaa. Kun otettiin kotona haarukka käyttöön, kuultiinkin tarhatädeiltä, että siellä poika oli syönyt haarukalla jo siinä missä muutkin. Eli tosi hyvin ainakin meidän tarhassa kannustetaan lasta ja autetaan tietty sitten, kun tarvitsee. Pikku-quu on tarhassa vielä ihan vaipoissa, mutta kotona suurimman osan ajasta ilman vaippaa. Vahinkoja tosin sattuu silloin tällöin tai jopa aika usein. Tarhassa isommilta näkee myös hyvin mallia ja oppii kaikenlaista. (Tosin eilen kun hain quun, se oli yhden " ison pojan" (4v.) kanssa kaivelemassa pihalla kuopasta kastematoja. Ihan hirvitti, että mitä jos quu vaikka syö ne!:)

Ja sit taas töiden pariin!

-Q-

Vierailija
19/47 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomisen Hoplop treffeistä, mun pitää tänään vielä kysyä mieheltä, mut mielellään tultais Vantaalle.

Toisaalta olis kiva olla siellä jo kahdelta, mut sit pitäis lähtee jo yhdeltä liikenteeseen, ja ei tulis ku tunnin unet.. Jos taas oltain siellä kolmelta, sais nukkua jo kotona ehkä pari tuntia ja jos sit nukahtais vielä autoon..

Eli meillekin sopis joskus kahden ja kolmen välillä. :)

Pikaisesti vielä, tulin äsken työkkäristä. Olin työvoimapoliittisen kaupanalan kurssin haastattelussa. Ja niin hyvältä se vaikutti et uskon kurssin alkavan 12.5. :)

Ne innostu ihan kauheasti varaosamyynti mahdollisuudesta. :D

Mut nyt siivoamaan, kun Even kummit tulee viikonlopuksi meille!

Yli-innokas Bejpi ja nukkuva Eve

Vierailija
20/47 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan kirjoittele mitään??? Tylsää, kun ei ole mitään oheisviihdettä näin työpäivinä. :)

Tarhantäti kertoi hihitellen tänä aamuna, että tarhassa on esiintynyt nyt ekan kerran pissakakkajuttuja. Yksi lapsi oli tullut tunnollisena kantelemaan, että " noi puhuu tuolla pissakakkajuttuja" . Sit se hoitaja oli mennyt kysymään, että mitäs täällä puhutaan, niin isot pojat (4v.) oli ihan häpeissään tunnustanut: " me sanottiin pissa ja kakka ÄÄNEEN" . :) Saivat sitten ohjeeksi mennä vessaan, että siellä vaan tarttee puhua noista asioista. Voi hurja! ;) On noi lapset vaan niin kilttejä noin pikkusina!

Tikru, miten Ronjan leikkaus meni? Toivottavasti tyttö toipuu siitä nopeasti.

-Q-