Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KesäHeinät -07 **vko10**

05.03.2007 |

[color=FF3030][size=3]? [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]?

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=4]

[/quote]

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihara-74:

Maanantai-huomenta vauvakerholle! Aloitin sitten pinkan tälle viikolle, vaikka mulla ei ole hajuakaan miten toi esittelylista laitetaan tonne alkuun. Mutta eiköhän Senniina pelasta tilanteen jossain vaiheessa.

Ihanaa, kun on tasaisesti aina nää maanantait vapaata. Ajattelin lähteä vähän shoppailemaan, kun kaupat on näin maanantai-aamupäivisin aina ihan tyhjiä. Saa kattella ilman ryysistä ja palvelua löytyy, kun vähän vinkkaa.

Misti kyseli vaunuasiaa: Mun yks asiakas ainaskin kovasti kehui niitä Ora Jovi aireja ja hyvin ne on aina testeissä menestyneet. Ainakin niissä on iso ja tilava kori alla, jos tykkää vaunujen kanssa käydä kaupassa. Jos et ole tämän vuoden kankaiden perään, niin käypä katsoon www.vauvatar.fi, mun mielestä niillä oli 2006 kankailla just nää vaunut edullisesti. Meidän perheessä tohon valintaan vaikutti eniten se, että taittuvat koottuna pieneen tilaan, kun on pakko saada vaunut tavallisen porrasperäisen auton takaluukkuun. Ostaessa sovitettiin vielä, että varmasti mahtuvat.

Veruska: Ollaanko me ostettu täsmälleen samikset :D Juu mulla on Gessut kaakaon ruskeat, valkoinen leveähkö tere kuomun puolivälissä ja turkoosin siniset koristeraidat kuomun etuosassa ja kantokassissa. En kyl vielä tiedä kumpi meille on tulossa, mutta eikös turkoosi käy molemmille.

Vierailija
2/85 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, oltiinkin Kiharan kanssa samaan aikaan tekemässä vkoaloitusta! Toivottavasti et pahastunut, kun kopsasin sun aloitusviestin tähän mun aloitukseen, kun sain nuo esittelytkin tähän kopsattua?!

Senniina viikonloppuna kyseli että olinko minä se odottaja, jonka hän bongasi yhdestä " raskautettujen" lehdestä - juu, kyllä se minä olin, jos luit Öttiäisen äidin raskauspäiväkirjaa :).

Omaan napaan ei ihmeitä - niitä täälläkin puhuttuja liitoskipuja tuntuu ja lisäksi Öttiäinen pomppii jotenkin kummasti niin, että usein tuntuu vihlaisuja ja " sähköiskuja" virsaputkessa - inhaa. Yöt nukun huonosti, kun tuntuu, että kyljet puutuvat ja mikään asento ei ole hyvä. Vinkkejä kenelläkään, mikä auttaisi - tyyny jonnekkin tai jotain?

Supistelee taas aina välillä - pitäisikin tänään ilmoittaa neuvolaan, jäänkö sille saikulle mitä terkkari on jo pari viikkoa tuputtanut. Työt eivät vaan oikein antaisi periksi...

Huomenna sitten 4d - jännittää!

-Cityäippä ja Öttiäinen 22+2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä iltana mennään katsomaan uutta vuokrakämppää :) Toivottavasti olis mukava, ainakin se on 30 vuotta uudempi kuin tämä nykyinen... Kauempana keskustasta tosin, ts. joutuisin jatkossa kulkemaan bussilla, mutta kaikkea ei voi saada samalla kertaa...

Kyselin neuvolasta siitä vauvan liikkumisesta: seuraan tämän päivän ja huomenna tai keskiviikkona voin käydä kuunteluttamassa sydänääniä, jos ei liikkeitä edelleenkään ole tuntunut. Pakko käydäkin ennen torstaita, jos nyt jotain olis pikkuiselle sattunut, niin ei me sitten muutettaisi uuteen isompaan kotiin. Ainoo vaan, että ollaan menossa risteilylle torstaina, menee reissu piloille, vaikka kai se epätietoisuudessakin menis.. Mutta onhan kaikki hyvin, onhan..?!

Liitoskipuilun nlatäti sanoi alkavan rv30 paikkeilla.. Mutta toki kaikki ovat yksilöitä. Jaaha, keksin siis ihan itse sen, että alapäätä juippii :/ No mä olen se yksilö :)

En ehdi kommentoida, mun on pakko alkaa harjoitella tota ruotsin esitelmää, joka olis kahden tunnin (!!) päästä.

Kuutar rv 23+6

Tossa listassa on nyt siis edelleenkin väärin tietojani, olen 29-v (en 2-v) ja la on 26.6.

Vierailija
4/85 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille yhteisesti ja jokaiselle erikseen

Palsilla oli viime viikolla ikävä neuvolakokemus. Anteeksi kun unohdin viime viikolla kommentoida. Tosiaan, vaikka " täti" olisi supisteluistasi kuinka huolissaan, niin tuolla tavalla asiaa ei pitäisi esittää.

Kuurtar, olen miettinyt aivan samaa kuin sinä. Viikkoja minulla on kolme vähemmän kuin sinulla, joten varmaan vielä minun ei pidä olla huolissani jos liikkeitä ei tunnu joka päivä (arvatkaa vaan olenko), mutta tuo on minusta erinomainen kysymys, että missä vaiheessa sitten pitää huolestua. Neuvolan mukaanhan kaikki todellakin on aina normaalia. Kun ei voi olla miettimättä, että mitä jos on jotain sellaista vialla, johon olisi vielä voinut vaikuttaa kun olisi ajoissa puuttunut, jne... (Miten niin minä olen murehtija.) Olen päättänyt, että jos vielä tämän jälkeen uusia raskauksia tulee, niin hankin kyllä sen tuhannen kotidopplerin. Naurakaa vaan, mutta mulla on jo mitta täynnä tätä hermoilua. Vihaan omaa päänuppiani!!!

Cä, kerro sitten huomenna heti mitä näkyi! :) Kurjaa, että sullakin on supistelut alkaneet. Aika monelle kesäheinällä tuntuu olevan, itse olen onnekkaasti säästynyt (ainakin toistaiseksi, kop kop). Ainakaan en usko, että nämä mun vatsakrampit olisi mitään supisteluja. Eikös supparin tunnista sitten kun sen kokee?

Mistin miehen hauskasta koira-kommentista tuli mieleen aivan lyömätön pinkka jonne osuin tuolla synnytyspuolella (minä käyn sielläkin aina välillä vakoilureissuilla ;) ):

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=429431&p=2&tmode=1&smode=1

Vierailija
5/85 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se palasi arki tähänkin taloon. Eskarilainen haettiin hetki sitten kuopuksen kanssa kotiin, mutta koululaiset ovat vielä koulussa. Oli se vaan ihan luksusta, kun mieskin oli päivisin kotona hommia jakamassa. No, pääsiäistä odotellessa :)

Kiharalle kiitokset vaunu kommentista. Vauvataren sivuilla olen jo surffaillutkin, joten ehkäpä päädymme vielä sieltä jotain tilaamaankin. Jotenkin vain se vähän arveluttaa, ettei ole vaunuja nähnyt ihan livenä ennen ostopäätöstä. Mutta tosiaan, ovathan ne jotain testimenestyjiä ainakin. Miehelle kyllä painaisi varmaan enemmän, jos olisivat TM:n testivoittajat :)

Vai että alkavat liitoskivut vasta rv 30:n kieppeillä? Meille taitaakin sitten olla toukovauva tulossa... Kyllä minulla nimittäin ainakin on aivan selvää liitoskipuilua, joka muuten eilen illalla tuntui jo aikas kurjalta. Ehkäpä se sitten koskee ensisynnyttäjiä. Tai sitten Kuutar voit terveydenhoitajalle kertoa paikan, josta löytyy kokonainen palstallinen niitä " yksilöitä" :) Ja tsemppiä sinulle liikeiden kanssa jännäämiseen. Uskon, että kaikki on kuitenkin hyvin. Ainakin isomman kasvupyrähdyksen aikana vauvat ovat selvästi hiljaisempia kuin muuten. Nukkuvat siis enemmän. Vaikka tunnustan kyllä myös hermoilevani aina, jos pienikin syy annetaan.

Oma napa on nykyään hyvin kaukana selkärangasta. Miten tämä maha voikin jo olla näinkin iso? Kaikissa raskauskalentereissa sanotaan näillä main, että " nyt ei vatsan kasvua voi enää kukaan luulla muutamaksi ylimääräiseksi kiloksi" . No ei ole kyllä voinut enää aikoihin. Muuten ei asialla ole väliä, minähän rakastan tätä mahaa, mutta pian alkaa kenkien solmiminen ja tavaroiden lattialta nostelu käydä työstä. Ja matkaa on vielä toivottavasti paljon edessä. Kun vaan keksisin jotain ulkohousuiksi, kun toppahousuista ei enää mene vetskari likikään kiinni :(

Tuota kissantassujen antamaa linkkiä olen minäkin aina välillä käynyt lukemassa. Tays:ssa ne jutut oli viimeksi jo tulostettu ja laitettu kansioon synnytysvastaanoton pöydälle. Tulevat isit niitä sitten siellä naureskellen lukivat, kun tulevat äidit kävelivät puuskutellen käytävillä :) Onhan se tietysti oikeus ja kohtuus, että ne, jotka jutut ovat laukoneet, pääsevät niistä myös nauttimaan ;)

Mutta nyt lähden katsomaan, mitä lapset puuhailevat. Äänet onneksi kuuluvat, joten tuskin mitään ihan luvatonta.

Misti ja masu 22+3

Vierailija
6/85 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole supistellut nyt pahemmin, kun on vaan 1-1,5 tuntia kerralla pystyssä ja 1-2 kertaa päivässä... Ihan hyvin siis menee, mut töissä käyminen on sitten jo aika kysymysmerkki, mutta sitä voidaan miettiä tietty viikon päästä, kun sairasloma loppuu.

Niin mulla tuli siis silmiin jotain mustia pisteitä ja olin eilen illalla naistenklinikalla. On kaksi vaihtoehtoa, muttei mitän diagnoosia vielä. Toinen on raskausmyrkytys (mut harvinainen näillä viikoilla) ja sitä seurataan nyt sitten ylimääräisellä neuvolakäynnillä tällä viikolla. Sinänsä jännä homma, että tuli lääkäri kysyneeksi, että onko mies sama, sillä raskausmyrkytys tulee kuulema helpoimmin ensikertalaisille ja tietty mua toissynnyttäjänä siellä pidettiin. Jotenkin selitti, että kun se istukka tulee vauvasta, niin on tietty tää toinen raskaus mulle kuin ensimmäinen, kun on eri isä vauvalla. Sit toinen vaihtoehto on lasiaisen irtauma. Sen puitteissa odotan nyt sitten kutsua tällä viikolla silmäklinikalle tutkimuksiin. Jos pitäis valita, niin ehkä tuo jälkimmäinen kuitenkin mieluummin, vaikka lasiaisen irtaumassa on 2-3% riski, että verkkokalvokin irtoaa, mut eipähän olis ainakaan vauvalle vaaraa.

Mun arjet on aika tavalla lepäilyä nyt, tänään olen saanut pestyä hamppuvaipat kertaalleen, kun jostain luin, että vasta 10 pesun jälkeen on imukyky parhaimmillaan. Jos vaikka 3 kertaan pesis ennen käyttöön ottoa vaikka ja loput sitten käytön lomassa.

Onko muille iskenyt jotain pesänlaittovimmaa, joku tosin tais siitä jo puhuakin? Mä innostuin ostamaan uutta astiastoa ja mies laittoi keittiöön uuden hyllyn seinään. Loput hommat onkin sitten vähän raskaampia, kun pitää tuota kirjahyllyä purkaa, että saadaan vauvan sänky ja hoitotaso järkevään paikkaan.

Vierailija
7/85 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cä, en tietenkään loukkaannu, kiva, kun olit laittanut viestini tänne, niin ei tarvii uudestaan naputella. Missä lehdessä se juttu oli? Vauva mulle tulee ja odotuksen ostan irtonumeroina, mutta sitä kolmatta 9kk, en ole ostanut kuin kerran.

Jos en väärin bongannut, niin meitin kesäheinistä myös Fiikus-77 oli täs uudessa vauvalehdessä, osiossa jossa kyseltiin, että koska olemme kertoilleet suvulle ja tutuille odotuksesta. Oletin, että se oli meitin Fiikus. Korjaa jos olin väärässä.

Olen siis viettänyt lähes koko päivän ostarilla. Aika kivoja kevätkamppeita tullut henkkamaukalle ja lindeksille. Olen ostellut näitä mammavaatteita jo niin paljon, että nyt on pakko lopettaa tää törsääminen, kun mitäs näillä rievuilla sit heinäkuun jälkeen tekee. Onko kellään kokemuksia, jotta kannattaaks näitä pistää kirpparille kiertoon?

Äkkiseltään on myös pistänyt turvotusta kroppaan. Tänään oli pakko liottaa saippuan kanssa kihla- ja vihkisormukset irti. Sormista on yhessä yössä tullu kivat nakit :D Oliskos kellään hyviä turvotuksen poistokonsteja? Auttaako juominen?

Kai se olis pakko tehdä jotain hyödyllistäkin tänään, jotta meikätyttö tarttuu nyt pitkin hampain imuriin.

Vierailija
8/85 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista maanantaipäivää! Ihanan keväinen ilma tänään.

lueskelin viikonlopun pinonkin, siellä oli taas vilkasta keskustelua.

Aika erilaisia käytäntöjä eri neuvoloissa taitaa olla tuon lisäraudankin suhteen. Joku taisi mainita että oli käsketty aloittaa lisärauta kun hemoglobiini oli 130! muualla rajat ovat paljon matalammalla. Minun hg on jossain tuossa 130 pinnassa eikä missään nimessä suositeltu lisärautaaJa minä olen sentäs käynyt luovuttamassa verta juuri ennen plussausta. Verenluovutus vetää rautavarastot aika tyhjiin... samoin kuin synnytys.

Mistille vinkiksi oma erittäin edullinen omien ulkoiluhousujeni kanssa käyttämä kikka: vetskari reilusti vaan auki ja aukon peitoksi pala fleeceä tai jotain muuta lämmintä kangasta, ja narulla kiinni nappi-napinlävi.Ei mikään esteettinen ratkaisu, mutta aion käyttää niin kauan kuin housut mahtuu eli kunnes peffa leviää liikaa :-)

Hammasta kävi särkemään ja jouduin käymään ihan päivystyksessä tarkistuttamassa tilanteen. Lääkäri hioi paikkaa matalammaksi ja nyt odotellaan riitttikö se.... Toivottavasti menee ohi, muuten se tarkoittaa juurihoitoa....

t. Fiikus

Vierailija
9/85 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihara: juu, kyllä se varmaankin minä olen. En ole itse vielä edes lukenut uutta lehteä :-) pitääkin rynnätä kirjastoon.. Toivottavasti en kirjoitellut mitään tyhmiä

Vierailija
10/85 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä hammaslääkäristä ja Naantalin kylpylästä. Ei tässä järjestyksessä =)

Hampaita särkee vieläkin, mutta kyllä kait toi aamun rääkki oli sen arvoista. Nyt on hampit siinä kunnossa ettei tarvi ainakaan vuoteen mennä. Parempi nyt kun sitten kun maha on vielä isompi. Julle tuolla mahassa kyllä oli sitä mieltä, että poraaminen ei ollut ollenkaan hyvä juttu.

kylpylän jälkee on muutenkin tuo herra/neiti herännyt ihan tosissaan. Potkut on sitä tasoa, että ne tosissaan jo sattuu välillä. Varsinkin jos navan kohdalle sattuu potkasemaan. Mistille lohduksi, että täällä on maha ihan varmasti yhtä iso. Vkonlopun aikana pullahti napakin jo eteenpäin. Tietty johtunee siitä, että kohtu on edessä ja vauva sitä myöten myös.

Melballe harmitukset silmien suhteen, mulla on ollut pienen ikäni silmien kanssa ongelmia ja se on aina yhtä inhottavaa.

Ja mä oon käyttänyt samaa ulkoiluhousutaktiikkaa kun Fiikus, toimii hyvin ;)

Ja sit suosittelen kaikille Naantalin kylpylän hemmottelupakettia. Kolme tuntia jalka-, käsi- ja kasvohoitoa. Taivaallista! Uiminen maha alaspäin ei muuten enää oikein luonnistunut, mutta selällään kyllä.

Nyt pitää jatkaa töitä, vaikkei siitä mitään tulekaan tän tulevan Ronaldinhon kanssa.

Ellu ja Julle (23+4)

PS. 4d ylihuomenna, saas nähdä kumpi siellä oikeasti polskuttelee

Vierailija
11/85 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset cityäipälle aloituksesta ja toivoisin, että jatkossakin joku ottaisi aloituksen kontolleen enkä pahastuisi yhtään, jos joku päivättäisikin listaa. Sen verran koville ottaa tuo työn aloitus ja siellä en kertakaikkiaan ehdi värkkäilemään.

Täällähän on sitten " julkimoita" enemmänkin, kun sekä cityäippä ja fiikus ovat esintyneet lehdissä. Tuosta öttiäisestä mä cä:n lähinnä tunnistinkin:-)

Noista kivuista on ollut puhetta. Mullakin jurppii lonkkia välillä öisin ja aattelin, että joko ne nyt alkaa:-( Ei ne nimittäin ainakaan helpota loppua kohti mun kokemuksen mukaan. Viimesen kuukauden sain esikoiselta viritellä kaikenmaailman tyynyjä jalkojen väliin ja selän taakse, että sain edes vähän nukuttua ja jokaiseen asennonvaihtoon herää..Mun mielestä niitä liitoskipuja voi olla jo nyt ja puhutaanhan siinä vau-kirjassakin lantion löystymisestä näillä viikoilla. Joillakin sattuu enemmän, joillakin vähemmän ja itse taidan kuulua noihin ensin mainittuihin..

Kuutar mun esikoinen oli liikkeissään sellanen, että saattoi olla pari päivää ihan hiljaa ja sitten taas pari päivää koko ajan hereillä. Kauhun hetkiä koin noina hiljasina päivinä ja muistan johonkin lomakkeeseen kirjanneeni niitä liikkeitä. Mitä enemmän vahdin, sitä vähemmän hän liikkui. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja herra jatkoi samaa synnyttyään eli saattoi vetää pari päivää unta..Kaikki on varmasti ihan hyvin ja voihan olla, että vauva on niin päin että potkii sua selkäpuolelle ja sitä ei niin hyvin tunne. Pikku Matti ainakin töpsäyttelee välillä peräsuoleen..Sen verran pikkuisiahan nämä kesäkuiset vielä ovat, että pyörivät miten sattuu. Oletko kokeillut makean syöntiä?

Kohta pitää lähteä kuororeeneihin, joten palailen astialle huomenissa!

Hyviä vointeja kaikille ja sori, etten kommentoinut kaikille. Luettu kyllä on ja kaikki olette mielessäni:-)

t.Senniina 23+5

Vierailija
12/85 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin kolmannella sivulla. Kääk!

Tänään aamulla heräsin vähän ennen kellonsoittoa. Meinasin jo ruveta manaamaan, mutta harmi vaihtuikin iloksi: pikkuinen oli hereillä ja potkiskeli iloisesti (kovin hennosti kyllä, mutta varmaan omasta mielestään oli kovin tomera :D). Ja ensimmäistä kertaa tunsin potkut aivan, aivan hentoisesti myös vatsan päälle! <3 <3 <3

Vierailija
13/85 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissantassut- Sulla ollut riemuisa aamu liikkeitä tunnustellen,minä vaikka olen tällainen " konkari" odottamisessa, panikoin jos liikkeitä ei tunnu ja ah sitä riemua kun ne sitten tuntuu :)

Kävin ostamassa niitä matrifolineja ja sitä raskausvitamiinia. Edellisessä raskaudessa käytin sitä nestemäistä luontaistuotekaupan rautavalmistetta (en muista nimeä) mutta se ei tehonnut mulla. Mulla on aina ollut ongelma toi rauta ja hemppa-arvot. Kauhukokemuksia kun tabut lyöneet mahan kovaksi tai kipeäksi. Toi matrifolin kuulosti tutulta, mutten muista olenko sitä kolannut vuosia sitten.

Nyt testaan. Sokeriarvot mulla ovat pysyneet nyt sallituissa rajoissa...tosin mitannut vasta kolme päivää!

Noista Jovi air- vaunuista, näin sellaiset uudet livenä eilen ja ihastuin itse kyseisiin ajopeleihin, aloin himoita niitä kun työntelin niitä edestakaisin :) ja hinta todella kohtuullinen, ja kaikinpuolin vaikuttivat tukevilta, mutta kevyiltä kuitenkin. Itse kun olen työnnellyt aikoinaan sellaisia vaunuja joita ei enää edes näe katukuvassa kuin harvoin.

Toi kylpyläkäynti kuulosti ihanalta, kyllä johonkin hemmotteluun pitäisi pujahtaa hetkeksi kun vielä voi. Taapersin tänään kaupungilla ja olo oli kuin loppuraskaudessa! Siis kuinka tämä masu voi jo tuntua näin raskaalta ja noi vihlonnat ym. ja mulla nyt alkanut se yöllinen jalkojen levottomuus :( laskin vaan että tuota aikaa on vielä niin pitkästi kuitenkin sinne loppuun ja nyt jo kaikenmaailman kivistykset ja kolotukset, niin tämä mamma on kesän tullessa niin kiukkuinen ettei kukaan uskalla lähelle.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille

s@ri@ ja pikkuinen 22+4

Vierailija
14/85 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava kokemus!!!! Tapio Kurki oli erittäin ammattitaitoinen ja perusteellinen lääkäri ja se kuva, minkä pienestä näki oli aivan ihana! Niin kuin olisi suoraan kohdun sisään kurkannut - itku pääsi heti kun kuva alkoi pyörimään. Siellä Elmon pikkuveli tomerasti imi peukkua ja hieroi silmiään, voi että on kaunis pieni ihmisenalku, aivan täydellinen vauva minikoossa.

Kaikki Öttiäisellä siis hyvin, viikkoa isompi kuin viikot, painoarvio 580g :). Sisäelimet kaikki löytyivät paikoiltaan, sydän oli kunnossa ja suun ympärys näytti normaalilta. Liikkui vilkkaasti, lapsivettä oli normaalisti ja kaveri pyllisti niin komeasti näyttäen pienet kivekset ja pippelin, ettei olisi lääkärin tarvinnut sukupuolta kertoa, kun se oli siinä kaikkien nähtävillä. Suosittelen lämpimästi, vaikka hinta on kova on se ehdottomasti sen arvoinen käynti!

Vauvalla siis kaikki hyvin, mutta mutta... olen niistä supistuksistani kertonut ja pyysin katsomaan myös kohdunkaulan ja -suun tilanteen. No olihan niillä suppareilla tehoa ollut, kun kohdun sisäsuu (siis kuulemma se, joka on vauvaan päin, ei vielä ulkosuu) " elää" ja on vähän auki. Eli 3 viikkoa saikkua napsahti nyt ja lähete äitipolille seurantaan. Pienoinen järkytys ja täytyy opetella ottaman rauhallisesti, mikä ei ole mulle helppoa. Tuleepa sekin oppiläksy käytyä nyt sitten läpi.

Melballa oli silmäoireita - oletko jo saanut lisätuloksia? Lepoa ja rauhaa sullekin, taisit supistella sinäkin!

Kiharalle vastaan, että lehti johon kirjoitin oli juuri se 9kk -lehti :). Ja turvotukseen mulla ainakin auttaa ananas ja mansikat.

Nyt on pää jotenkin tuosta aamun käynnistä niin sekaisin, etten osaa oikein enempää muille kommentoida - mielessä olette kuitenkin kaikki!

-Cityäippä ja Öttiäinen 22+3-

Vierailija
15/85 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cityäippä: ihania ultrakuulumisia :) Meilläkin 4d lähestyy, enää nelisen viikkoa. Meille kun suositeltiin rv28 paikkeilla ultrausta. Jännää kyllä nähdä sitten, että miten se eroaa kaupungin kökköultrasta ;)

Kiitoksia kovasti KAIKILLE, jotka olette kommentoineen vauvan liikehdintää ja noita liitoskipuja! Mun siskolle tänään soittelin ja harmittelin tota meidän nlatätiä, että kun kaikki on aina vaan normaalia ja yleensä jollakin tietyllä rv:lla alkavia juttuja, niin mun sisko sanoi, että varmaan se lukee ne suoraan jostain kirjasta ;) Niin varmaan! Vaikkei se mikään nuori tätsy ole. Mun siskollahan ei siis raskaudesta mitään kokemusta ole, mutta silti tajus, ettei kaikki sentään kellontarkasti toimi.

Mun piti tänään mennä kuunteluttamaan pikkuisen sydänääniä nlaan, mutta sitten illalla pikkuinen potkikin jo reippaasti, enkä sitten jaksanutkaan raahautua sinne, kaikki on kuitenkin ok.

Käytiin eilen yhtä asuntoa kattomassa, hissillinen talo olis ja sauna olis oma, mutta muuten.... Pohjaratkaisu oli ihan kamala! Joten joutunen siis viimeisillänikin raahautumaan tänne kolmanteen kerrokseen portaita. No, kontataan sitten!

En ehdi kommentoida, kun on tossa yks esseeprojekti alkutekijöissään ja huomenna olis tarkoitus lähettää se opettajalle. Joten palaan sen kimppuun, ajattelin vain ilmoittaa, että pikkuinen liikkuu taas.

Kuutar rv 24 tasan!

Vierailija
16/85 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on joku hirvittävä tunteiden myllerrys viikko meneillä, kaikki itkettää jopa nuo cityäipän ultra kuulumiset... Hianoa, että vaavilla kuitenkin kaikki ok! kunhan itse lepäilet:) Kysyisin vielä tuosta 4d-käynnistä, että siako sieltä kuvia tai dvd:n mukaan? Meillä siis olisi ylihuomena aika Kurjen vastaanotolle ja uskaltaako sinne esikoisen ottaa mukaan vai onko lapsen silmille liian " kesken eräistä" katsottavaa?!

Minäkin olen käynyt lukemassa niitä juttuja mitä miehet on synnärillä suustaan päästäneet tai tehneet hölmöyksiä ja täytyy sanoa, että monet niin makiat naurut oon saanu ettei tosikaan :D

Käytiin tänään perheen kanssa korkeasaaressa käppäilemässä ja kokemus oli paljon miellyttävämpi kuin kesällä!! Ei ihmisruuhkia, sai aivan rauhassa katsella eläimiä ja niitä todella oli myös näkysällä paljon, toisin kuin välttämättä kesäkuumalla...

Muuten omaan napaan kaik ok. tällä hetkellä :)

Täytyypi men ruokaa laittaa joten heissuli vei

äp81 & 23+4

Vierailija
17/85 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös herkistyn helposti kaikkien ihanista viesteistä. Kissantassut, eiks oo niin mahtavaa, kun tuntee vauvelin liikkeet ihan kunnolla. Ja Cityäippä, mä melkein pysyin eläytyyn sun 4d ultraan, mulla vasta maanantaina. Kuutar, pääsit sit paniikista, kun taas tuntuu vatsassa elämää.

Eilisiä viestejä kun luin, niin ihmettelin näitä liitoskipujuttuja, kun ei itsellä oluut hajuakaan aiheesta, mutta ei tarvinnut kauaa odottaa. Viime yönä sit heti heräsin, kun juimi nivusia ja aamulla olin ihan kankee ja liikkuminen vihloo.

Osaako kukaan kertoa, jatkuuko tätä juilimista nyt sit koko loppuraskauden vai loppuuko jossain vaiheessa.

Niin ja kiitos vielä Cä noista turvotuksenpoistovinkeistä.

Vierailija
18/85 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuttarelle ja äp81:lle hyviä 4d -ultria! Kokonaiskuvan kannalta viikot 26-28 olisivat kuulemma parhaat, sydämen " näkee" parhaiten viikoilla 22-23.

Äp81, Kurki oli kyllä tosi mukava lääkäri! Me ostimme dvd:n paikan päältä ja 4d-kuvia saimme mukaan 2 kpl, tavallisia mustavalkokuvia myös ison pinon.

Nyt taas lepuuttamaan - vatsa on pinkeä kuin ilmapallo :(.

-CÄ-

Vierailija
19/85 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihara: neuvolatäti mulle sanoi, että välillä ne kivut voivat hieman hellittääkin, mutta kaipa niitä saa koko loppuajan " ilonaan" pitää. No ei se nyt ihan tolleen sanonu ;) mutta totes tosiaan, että välistä voi helpottaakin. Mulla itselläni on tänään ollut parempi päivä, ts. sellaista levossa tuntuvaa kipuilua ei ole ollut, mutta kyllähän kävely hidastui huomattavasti viimeviikkoisesta, joilloin menin kuin " pieni eläin" .

Mun äiti ei koskaan ole kuullutkaan mitään liitoskivuista! Oli ihan ihmeissään kun kerroin. Ilmeisesti -70-luvulla ei sitten tiedetty mistään mitään. Tai sitten mun äiti on vaan voinut kerrassaan koko ajan hyvin.

Kuutar

Vierailija
20/85 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juu viime viikolla liityin tähän teidän " gängiin" kans, mut en sit yllättäin ehtiny taas viikkoon mitään raapustamaan, hehe...kiireinen on odottavan aika;)

Meillä oli siis 1.3. rakenne-ultra, ja kaikki oli ihan ok. Ja saatiinhan me sittenkin myös selville sukupuoli, JEE JEE...mua vaan uhkailtiin, että täällä meidän " tuppu-kaupungin" sairaalassa sitä ei kovin monesti ole kerrottu. Tais olla sen verran selvä tapaus...hih...(kuitenkin synnytyksen jälkeen saan perua vielä tämän viimeisen..." . Tässä kun teidän juttujanne taas lueskelin, tajusin, että meille ei kyllä kerrottu muuten tämän hetkistä pituutta/painoa:( Nooh...Päänympärys oli 48mm ja reisiluu 34mm. Mites teillä muilla? Saisin vähän viitteitä/vertailukohtia vauvelin kokoon, ku jäi noi kriittiset mitat ny viimeks sitten salaisuudeks. Taidan olla hirmu utelias kaikesta, mutta minkäs teet kun esikoista odotellaan...=)

Ja noihin liikkeisiin mitä tulee, niin ultrassa kaveri heitti sellasta rundia että...mutta enpähän mä mitään tietenkään tuntenut. Vaikka oli silloin jo rv 21+1. Mutta ilmeisesti aika yksilöllistä koska alkaa tuntemaan selvästi. Ehkä n. kerran päivässä havaittavissa selvää liikehdintää (rasvakerros sen verran paksu...hih).

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!!!:))