Kuka maksoi synnytyksestä tulleen sairaalalaskusi?
Kommentit (75)
en koskaan tullut edes ajatelleeksi, että joku muu sitä olisi voinut maksaa? Käsittämätöntä... :D
Ei kyllä saa. Ilmeisesti jotkut kunnat / kaupungit kannustaa noilla lapsentekoon ja jossain käytössä joku pieni rahalahjoitus pienokaiselle.
Lahdensedulla ei mitään. Kaikki omaan piikkiin vaan. Ja itse taisin maksaa molemmat laskut...
Kai muuallakin saa 3 päivää ilmaiseksi eli olla kaupungin piikkiin.
22
ei sitä kuntalisääkään kht:een kai näy eikä kuulu.. onneks muutin pois vaikka aina tulen lahelainen olemaan henkeen ja vereen.. :)
Yhteisistä rahoista miehen kanssa siis...
Tiedän yhdenkin perheen, jossa on tärkeintä se että rahaa saa aina _jostain_. Ei nyt yksittäistä laskua voi mihinkään kelaan viedä, mutta periaate heillä on että aina joku muu maksaa: anoppi, kela, sossu, sisko, pikavippi, liitto, opintotuki, ihan mikä tahansa kunhan itse ei tienaa mitään verotettavaa töistä. Tekevät pimeitä töitä että maksimoivat hyödyn.
muistaakseni summa oli n.100e ja olin sairaalassa yli viikon.
Ja ärsytti vielä kun menimme sairaalaan 23.30 eli puoli tuntia ennen vuorokauden vaihtumista, ja silti laskutettiin koko vuorokaudelta.
tän takia mä meninkin vasta 00.05.. lapsi syntyi 1.13.. pihi kun olen :)
itse maksettiin. Oltiin vielä perhehuoneessa, joten lasku oli reippaasti yli 300 e.
maksoi sossu.. mulla oli "tulot" silloin noin 500e/kk. Toka menikin sit ulosottoon ja siellä se edelleen kasvaa korkoa :)
sosku ei taida noita maksaa. vuokralla kun asutaan niin taloyhtiö kyllä hoitas jääkaapin. pesukoneen hajottua olis vaan käytävä kellarissa pyykillä. lapselle voi suksia sun muita pyytää synttäri/joululahjaks. tai osta käytettynä. imuri ostettas varmaan käytettynä tai tosi halpa uusi.
Entäs kun hajoaa pyykinpesukone, imuri, jääkaappi? lapselle pitää ostaa sukset,luistimet? Sossuun vaan...jep,jep.
Ei meillä Mäntsälässä kunta mitään tarjoa.
on tämä mamma kotiutunu kirpparilta.
tytölle ostin 3 bodya + tonttunallen ja paljon muita joulukoristeita hintaa kaikelle tuli n.10€
näin köyhät äidit shoppailee :D
Yhteisiä laskuja maksellaan yhdessä omilta tileiltämme, yhteistä tiliä ei ole.
Yhteiskunta maksaa tuhansia euroja jokaisen uuden kansalaisen maailmaantulosta. Ja sitten jotkut kehtaavat vielä voivotella jotain muutaman sadan laskua.