Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka maksoi synnytyksestä tulleen sairaalalaskusi?

Vierailija
02.12.2008 |

.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olishan se kivaa, jos olis joku joka ne olis maksanut...

Vierailija
22/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmat, toista en muista ja tämä kolmas varmaankin itse..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhehuoneessa oltiin 2 vrk ja lasku muistaakseni jotain 300-400 euroa.

Vierailija
24/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ärsytti vielä kun menimme sairaalaan 23.30 eli puoli tuntia ennen vuorokauden vaihtumista, ja silti laskutettiin koko vuorokaudelta.

Vierailija
25/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ihan hyvä etu tämäkin.

Vierailija
26/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauskassa.

Vierailija
27/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten älyttömän halvalla siitä synnytyksestä täällä Suomessa pääsee! :) Ollaan onnellisia.

Vierailija
28/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen menoihin. Kivaahan se on aloittaa tämä perhe- elämä luottotiedottomana :(

Ja kauhistelijoille tiedoksi, että ikinä muulloin ei olla rahaa tuolta anottu, silloin vaan sattui monta monta ikävää asiaa kerralla, ja näin kävi...

Vierailija
29/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen ollut Kättärillä perhehuoneessa ja myös isästä siis laskutetaan.

Oletteko laittaneet noita sairaalalaskuja vakuutusyhtiölle oman vakuutuksen turvin? Ei kai ne sentään mene lapsivakuutukseen?

Vierailija
30/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalalaskun minä itse.

Vierailija
31/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onedes mahdollista, että joku muu kuin puoliso tai itse maksaisi?

Siis maksaako joku kaupunki ns. lahjana synnytysmaksun?

Vierailija
32/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän siis nyt puhuttiin siitä pienestä osasta todellista laskua, jonka maksaa asiakas itse? Se loppuosa, joka helpoimmassakin synnytyksessä, puhumattakaan hankalammista, on aina paljon tuota isompi (monikymmenkertainen) maksoi tietysti kunta, valtio ja Kela tavanomaisissa osuuksissaan.

Vierailija
33/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairausvakuutukseni korvasi suurimman osan sataprosenttisesti suoraan sairaalalle. Oman lääkärini ja kinesiterapeuttini laskut maksoin itse ja sain niistä korvaukset jälkeenpäin. Vauvanvaipoista, puhelimen käytöstä, vesipulloista ym. tilpehööristä tuli sairaalalta lasku jälkikäteen ja sen maksoin itse. (Niin, vaipatkin maksavat erikseen. Vaihtoehtona on viedä paketti itse mukana. Vauvan ja omat vaatteet pitää tietysti myös viedä itse.)

Vierailija
34/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljäs vieläkin ulosotossa, kun ei ollu varaa maksaa, eikä kuntakaan halunnu avittaa. Summa oli alunperin 480e:(

Vierailija
35/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen ihan todella surulliseksi kun luen näitä viestejä. Miten joku 500 euroa voikin olla ylivoimainen summa maksaa?! Ja nyt siis en todellakaan sano tätä ilkeilläkseni, vaan ihmettelen. Tosi kurjaa että maassamme on perheitä joilla menee näin huonosti :(

Vierailija
36/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman sairaalalaskun 156€ ja vauvan 182€. Ja olen yh.

Vierailija
37/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaan kunta maksoi syntymälahjana sairaalalaskun. Siinä oli takarajana joku 4-5 vkr.

Vierailija
38/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän mielestään se oli itsestään selvyys.

Vierailija
39/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun myös köyhillä on oikeus perustaa perhe. tiukilla eletään, mutta joka päivä meillä ruokaa ja maitoa on. on vaan aika iso summa maksettavaks se n150€ kun yhtään ylimääräistä ei ole

Vierailija
40/75 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen ihan todella surulliseksi kun luen näitä viestejä. Miten joku 500 euroa voikin olla ylivoimainen summa maksaa?! Ja nyt siis en todellakaan sano tätä ilkeilläkseni, vaan ihmettelen. Tosi kurjaa että maassamme on perheitä joilla menee näin huonosti :(

ei meillä mee huonosti, et älä turhaan murehdi :) ollaan paljon onnellisempia kuin monet tuntemani rikkaammat. kolmihenkinen perhe ja vuokran ja laskujen jälkeen käteen jää n 600€/kk. sillä sitten koitetaan pärjätä. ruoat, vaatteet jne.. eli joo joku 500€ olis aika mahdotonta laittaa vaikka sairaalamaksuun :D

ei meidän puolesta ainakaan tarvi olla surullinen, kun ei kerran itekään olla. ei raha tee onnelliseksi. ja ainut mitä sun lapsella on enemmän kuin meidän on tavara ja kuinka tärkeää se loppujen lopuksi on?

meidän tyttö on onnellinen pieni lapsi ja hän saa todella paljon rakautta vanhemmiltaan.

tytön kanssa ollaan pian kirpparille lähdössä katsomaan löytyiskö äidille tai tytölle "uusia", hienoja vaatteita :D