Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suostuisitko todistamaan?

Vierailija
13.04.2008 |

Entisellä naapurilla on meneillään ikävä huoltajuuskiista ex-miehensä kanssa. Mies on ollut vuosia väkivaltainen vaimoaan kohtaan ja hänellä on lähestymiskielto, jota on rikkonut toistuvasti.

Ystävystyin tämän naapurini kanssa, kun hän oli vielä miehensä kanssa ja olen sivusta joutunut seuraamaan heidän erotaistojaan ja erosta seuranneita ongelmia. Miehenikin on joutunut menemään väliin, kun mies on mätkinyt naista pihalla jne.

Kirjoitin asiasta toisen aloituksen aiemmin, jossa pohdin, pitääkö minunkin hankkia lähestymiskielto. Mies soitteli minulle aiemmin jatkuvasti ja nyt taitaa aloittaa uudestaan.

Tämä ystäväni on joutunut muuttamaan muualle exäänsä pakoon. Minä asun pienten lasteni ja mieheni kanssa edelleen samalla asuinalueella kuin tämä sekopäinen mies. Ja ystäväni haluaisi minut nyt oikeuteen todistamaan puolestaan...

Minulla olisi asiasta paljonkin sanottavaa, mutta uskallanko ottaa riskin? Uskaltaisitko sinä? Kuka auttaa naista tällaisessa tilanteessa, jos kukaan läheisistä ei uskalla häntä puolustaa? Toisaalta on väärin jättää ihminen ilman apua, jos voisi häntä auttaa, mutta ei minulla ole oikeutta vaarantaa oman perheeni turvallisuutta. Vaikka todistaisinkin " salassa" , tietäisi mies silti, kuka todistajana on ollut. Siitä ei ole epäilystäkään.

Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutteko vuokralla vai omassa? saattaisin harkita myös muuttoa.

Vierailija
2/5 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietojesi mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tietää sun olleen silminnäkijä, sut voidaan kutsua toditamaan, eikä sulla ole mahdollisuutta kieltäytyä

Vierailija
4/5 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan oikeasti tilanteessa jossa mies on esim väkivaltainen huumerikollinen, epäilen ettei moni av-mamma lähtisi siihen, ellei kyseessä olisi tosi läheinen sukulainen tai aivan mielettömän hyvä ystävä. Lähestymiskiellolla voi heittää vaikka vesilintua, kun vastassa on ihminen, joka haluaa jotain pahaa.

Helppo on myös näköjään selvittää puhelinnumerot ja muut, itse en ollut tehnyt " mitään pahaa" pahantekijälle ja kyllä minun numeroni yms silti saatiin helposti käsiin :(

Vierailija
5/5 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistamisesta niin sinuna menisin todistamaan.

Sanoit sen itsekin, että jos tätä naista ei kukaan muu auta. Täytyy miettiä, että tässä tilanteessa miehen väkivaltaisuus ja sekopäisyys ovat ongelma myös lapsille. Jos heille myönnetään yhteishuoltajuus ja perinteinen kuvio, että lapset isällä joka toinen viikonloppu- ei tuon lapsten äidin tilanne muutu miksikään. Mies voi edellen kiristää ja pitää ns henkistä uhkailua lasten kautta.

Jos mies uhkailee teitä niin välittömästi yhteys poliisiin ja lähestymiskielto. Vaihtakaa puhelinnumero ym tiedot salaisiksi.

Toivottavasti tässä rohekus palkitaan.