Kavin viihteella pitkasta aikaa lapsettoman kaverini kanssa. Han sanoi, etta lasten hankkiminen on helppo ratkaisu. Ei siis tarvitse sen jalkeen pohtia elaman tarkoitusta.
Mä kysyin (2 lapsen äitinä) oletko oikeasti tuota mieltä ja hän sanoi olevansa. Olin tyrmistynyt, ihan kuin aivot eivät enää toimisi lasten tullessa kuvioon. -hauska ilta ei enää ollut kovin hauska. Ajattelevatko kaikki lapsettomuuden valinneet näin..? Mä en oikein osannut vastata hänelle mitään, koin tilanteen sen verran vihamieliseksi ja tuli tosiaan puun takaa... :(
Kommentit (24)
Mielestäsi ymmärsit lauseen täysin, mutta ymmärsitkö lauseen, kuten ystäväsi sen tarkoitti?
Katsos aikuiset kommunikoivat puhumalla. Suoraan kysyminen ja tunteistaan kertominen ovat oikein hyviä tapoja hoitaa ristiriitatilanteet. Muistathan opettaa lapsillesikin näin.
Vierailija:
Minä en näe siinä mitään helppoa, päin vastoin.(Muussa yhteydessä hän on kertonut ettei koskaan tule itse hankkimaan lapsia.) Miksi hän pystyy minulle kertomaan sitten että ratkaisuni ryhtyä äidiksi, on helppo. Toisinsanoen hänen valintansa elää elämänsä ilman lapsia on... vaikea? Haasteellinen? Mielestäni ymmärsin hänen lauseensa täysin, ja halusin vielä varmistaa, että hän oikeasti näin ajattelee. (kyse ei ole vuorovaikutustaidoistani) ap
tehnyt lapsia sen takia, että ne tuo sulle helpon tarkoituksen elämälle, niin et voi olettaa, että muut on tehneet samoin. JA toisaalta jos olet lapseton, niin vielä tyhmempää mutista tollaisia.
Vierailija:
itsekin todennut saman lauseen joskus.Taidat olla tyhmänpulskea.
mutta kuulostaa kyllä auttamattoman lapselliselta, että vakavissasi selität keskustelleesi siitä, miten vieroksut romaaneja (runojako et) ja pohdit vielä, että miten sen selität lapsillesi. Apua...
Taitaa olla aika pieni elämä sullakin.
itsekin todennut saman lauseen joskus.
Taidat olla tyhmänpulskea.