Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jalkojani särkee kuukautisten aikana?

Vierailija
02.12.2014 |

Ja vuoto on runsasta... 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on alkanut jomottamaan etureisiä ihan kuin nuorena ennen kuukautisia. Kuukautiset loppuneet jo 15 vuotta sitten vähän yli 40-kymppisenä. Voiko johtua kolesterolilääkkeistä (Rosuvastatin)

Vierailija
22/48 |
04.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niissä ei mitään tukoksia ole, niin kyllä minulla kipupisteiden etsiminen ja painelu helpottaa, ja lisäksi on kunnon vahva hierontalaite, ja reisiä vielä venytän silleen taaksepäin. Helpottaa kyllä, ja yhtenä päivänä tätä vain ilmeneekin. Otan menkkojen aikaan minesti monivitamiinia ja rautaa, kun ei tiedä minkä puute tätäkin pahentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös särkee etureusiä, varsinkin oikeaa. Tuntuu kuin lihas olisi aivan jumissa.

Tulin tänne lukemaan, kun etsin tietoa kuukautisten aikaisesta kivusta jalkojen lihaksissa.

Missään terveyskirjastossa ei näköjään tunneta tätä(-kään) naisten vaivaa. Vähätelty lienee.

Samat oireet löytyi täältä. Mulla myös oikea reisi kipeimpänä. Reisikipu on voimakasta. Kipua myös molemmissa jaloissa ja alaselässä.

Ps. Tiedän erittäin hyvin tämän olevan vanha ketju. Netissä keskusteluja voi jatkaa loputtomiin, niille on aina uusia lukijoita (kuten olin nyt tälle ketjulle).

Vierailija
24/48 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös särkee etureusiä, varsinkin oikeaa. Tuntuu kuin lihas olisi aivan jumissa.

Tulin tänne lukemaan, kun etsin tietoa kuukautisten aikaisesta kivusta jalkojen lihaksissa.

Missään terveyskirjastossa ei näköjään tunneta tätä(-kään) naisten vaivaa. Vähätelty lienee.

Samat oireet löytyi täältä. Mulla myös oikea reisi kipeimpänä. Reisikipu on voimakasta. Kipua myös molemmissa jaloissa ja alaselässä.

Ps. Tiedän erittäin hyvin tämän olevan vanha ketju. Netissä keskusteluja voi jatkaa loputtomiin, niille on aina uusia lukijoita (kuten olin nyt tälle ketjulle).

Samaa pohkeiden ja takareisien ja alaselän kipua täälläkin kuukautisten aikaan. Suorastaan veemäistä myös se levoton tuntemus mikä jaloissa on!

Vierailija
25/48 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni aina aiemmin särki pohkeita juuri ennen kuukautisia. Tiesin siis aina tuosta, että on menkat alkamassa. Jomotus lakkasi, kun kuukautiset alkoivat.

Maha ei itselläni ole ollut teinivuosia lukuun ottamatta kipeä.

Nyt ikää on 52 ja kuukautiset melko säännölliset. Jomotuksia ja kipuja ei ole ollut moneen vuoteen. Tosi runsaat ovat olleet ja noin 5-7 vuotopäivää. Nyt on onneksi vähän lyhentynyt nuo päivät.

Vierailija
26/48 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

urheiletko paljon?bmi?

Vierailija
27/48 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas! Olen ikäni luullut olevani yksin asian kanssa. Nyt ikää jo reilu 50 ja kuukautisia ei ollut hetkeen, kun vuosikausia syönyt pillereitä. Mutta oli siis aina ihan helvetin tuskat, jotka säteili selkään jalkoihin. En edes osaa sanoa mihin kohtaa jalkoja, kun se kipu oli sellaista niin turruttavaa kipua. Aina mietin, että mikälie, kun lapsena oli niitä "kasvukipujakin" jaloissa. Löytyi 35 vuotiaana myös tässä ketjussa mainittu endometrioosi, liekö sekin vaikuttanut.  Urheilin ja urheilen paljon; ei mitään vaikutusta kivun määrään, eli "liikkumalla helpottaa" oli ihan vitsi kohdallani. Normaalipainoinen olen minä ja olen aina ollutkin ja hyvässä lihaskunnossa.

Vierailija
28/48 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat ja reidet kärsii veren puutteesta kun on siinä keskellä se vuotokohta.

Vierailija
29/48 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siellä jaloissa on kohdun limakalvoa ja se särkee. Reisissä voi ainakin olla.

Vierailija
30/48 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Välillä jalat kipeenä, nyt vasta osaan yhdistää alkaviin menkkoihin kun alavatsassa tuntuu myös. Inhottavaa särkyä, pääosin pohkeissa ja sieltä nousevana välillä myös reisissä, ja erityisesti makuulla ollessa. Onneks tulin googlettelemaan, niin löytyi kohtalontovereita täältäkin. Tsempit kaikille näiden vaivojen kanssa!!

Vierailija
31/48 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsan alueen kivut heijastelee usein jalkoihin,on lääkäriltä kuultu. Syytä en osaa selitää.

Vierailija
32/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on koko aikuisuuden samat oireet. Lapsia ei ole tullut, minulla on todettu PCO ja sen lisäksi myös endometrioosi epäily. Olisiko näillä kivuilla yhteyttä? 

Vierailija
33/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet jaloissa. PCO, epäsäännölliset kuukautiset, kovat kuukautiskivut, muut pms oireet. Raskaaksi tuleminen ollut hankalaa. Jonossa tutkimuksiin. Lääkärit aina vähätelleet oireita, kunnes ikää tuli ja lapsettomuustutkimukset alkoivat.

Vierailija
34/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 luvulla syntyneillä on paljon lapsettomuusongelmia. Tätä pitäisi tutkia enemmän.

Vierailija
35/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas yksi näitä tilanteita jotka tekevät naisen uran työelämässä aivan mahdottomaksi! Kuinka voi olla ihmisten ilmoilla työpaikalla jos jatkuvasti valuu jotain hämäräperäistä pitkin reisiä, eikä ehdi naistenhuoneeseenkaan paisuneilla koivillaan? Eihän se onnistu, ja taas saikutetaan. Kotirouvana olisi paljon helpompi järjestää nämä naiselliset vaivat, voisi mukavasti lepuuttaa jalkoja siinä siivoskelun ohessa, eikä haittaisi vaikka vähän valuisikin kun sen voi itse näppärästi mopata pois. 

Vierailija
36/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsan alueen kivut heijastelee usein jalkoihin,on lääkäriltä kuultu. Syytä en osaa selitää.

Kuinka lihava olet? Paljonko painat? Kysyn siksi koska reilusti ylipainoinen nainen joutuu usein vaikeaselkoisen kipuoireyhtymän vangiksi. 

Vierailija
37/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute. 

tämä vahvalla kokemuksella.

Jos vuoto on runsasta, sitä pitää lääkitä pienemmäksi, eli vaikka ei olisi kipujakaan, niin 600mg ibupreenia kolmasti vuorokauden aikana heti käyttöön. Ja heti kun mahdollista, lekurilta caprilon-resepti. 

Ellei näitä oo jo käytössä.

Rautalääkitys menee suurelta osin hukkaan ilman tätä. Sit kun vuoto on hoidettu pienemmäksi, rautaa tarpeen mukaan.

terv sh gynen polilta, 20 v työkokemuksella

Vierailija
38/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit kertoa sun elintavoista,liikutko? ylipainoa? haet aina herkkuja tavallista enemmän ennen menkkoja, ja sun jalat rasittuu sootä kukävelet sen 10m niiden kans autolle.

Vierailija
39/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas yksi näitä tilanteita jotka tekevät naisen uran työelämässä aivan mahdottomaksi! Kuinka voi olla ihmisten ilmoilla työpaikalla jos jatkuvasti valuu jotain hämäräperäistä pitkin reisiä, eikä ehdi naistenhuoneeseenkaan paisuneilla koivillaan? Eihän se onnistu, ja taas saikutetaan. Kotirouvana olisi paljon helpompi järjestää nämä naiselliset vaivat, voisi mukavasti lepuuttaa jalkoja siinä siivoskelun ohessa, eikä haittaisi vaikka vähän valuisikin kun sen voi itse näppärästi mopata pois. 

Mene hel*ettiin, ukkeli.

Vierailija
40/48 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liittyy endometrioosiin tämä, ilmeisesti aika yleinen oire samoin kuin todella runsaat vuodot. Kipu säteilee sellaisena vihlontana vähän kuin sähköiskumaisena reisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan