Onko Lilia mielestäsi hankala nimi?
Siis onko mielestäsi hankalaa sanoa Lilia ja mieltää nimi Liliaksi eikä Liljaksi?
Ja kysyn, koska itse en koe sitä vaikeana ja en halua lapselle nimeksi Lilja vaan nimenomaan Lilia.
Kommentit (29)
Kommentitkin on ihan samat, ihmettelin vaan päivämääriä.
Mielestäni laittakaa sille lapselle nimeksi Musti, sopii hyvin.
huomasinpahan vain, että aloituksia on monta melkein samanlaista. Ja mua tuskastuttaa ihmiset, jotka kyselevät toisten mielipidettä asiaan, jossa selvästi heidän omat tunteensa ovat jo antaneet vastauksen.
on antanut lapselleen nimeksi Lilja ja lausuu sen sitten löysästi Lilija.
lapseni tarhakaveri oli Lilia, ja ihan selvästi sen kuuli että on iillä, lapseni osasi heti sanoa sen oikein (johtuuko siitä, ettei ollut kuullut Lilja-nimeäkään ennen) ja siis omalta lapseltani opin tämän tytön nimen. MYös tyttö itse sanoi niin selvästi nimensä, ettei sitä Liljaan voinut sekoittaa. Kaunis, ihastuttava nimi!
Kiva kuulla. :) Juuri tuon takia olen testannut nimeä meidän 3veellä, että kuulen miten lapsi sen ääntää. Ja minustakin siis on ihastuttavamman kuuloinen kuin Lilja.
Mutta olen siis kysellyt täällä vain mielipiteitä ja kommentteja ihan muuten vain. Oma mielipiteeni on selvä, mutta kyselen koska mies on niin epävarma nimen suhteen.
Hän käski mennä ulso ja huutaa nimen 15krt peräkkäin ja kehotti hylkäämään nimen jos ääntäminen tuntuisi hankalalle tai nimen huutaminen kyllästyttäisi.
Ei tullut tytöstäni Orkidea-nimistä mutta löysin toisen minua mielltttävän nimen.
Ei kun testaamaan naapureiden riemuksi! ;o)
Jospa koittaisin huutaa sitä sisällä, kun en millään viitsisi tuonne ulos mennä huhuilemaan. Olen kyllä ääneen hokenut nimeä täällä sisällä. 3v onkin naureskellut ja kysynyt, että miksi teen niin. :))
niin sitten laitat lapsellesi nimeksi sen. Hyväksy ettei kaikkia voi miellyttää, jotkut tykkää, toiset ei. Sille ei voi mitään. Itse karsastan top 50 nimiä etuniminä. Arvostan vanhempia jotka viitsivät paneutua nimen valintaan. Katson että hieman harvinaisemman nimen antavat, ovat tehneet enemmän nimen eteen, kuin Aada Emilian nimeäjät. Mutta moni on minun kanssani eri mieltä, se heille sallittakoon. Aada Emiliakin on ihan nätti nimi, vaarana on vain että kun sitä huutaa rappusilla niin puolet kylän tenavista on portaillasi. ;o)
T.34
Mutta mies varmaan pitää sitä liian erikoisena.
Minusta Juulia ja Lilia ei ole liian samanlaiset mitenkään, mutta niissä on kuitenkin yhdistävänä tekijänä tuo samanlainen loppu kun kerran samalla alkukirjaimella ei löydy sopivaa.
Aliisa ja Aliina on ihan kauniita, mutta en tiedä... Olen vain niin juuttunut tuohon Liliaan, kun tyttö niin näyttää siltä nimeltä. :)
Ja jos jotakuta häiritsee, että tämä on ihan kolmas avaus aiheesta niin ehkä netin keskustelupalsta ei ole oikea paikka tälläiselle ihmiselle, joka häiriintyy sellaisesta. Sitä sitten on vain avaamatta sellaista avausta, joka pistää sieppaamaan. Täällä on muitakin avauksia, ei vain tämä.