Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö kun kysytte jotain ihmisiltä ja ne ei vastaa teille

Vierailija
18.11.2023 |

Minua ärsyttää kun kysyn pojaltani jotain niin ei tule vastausta. Mieskin on samanlainen. Tosin hän yleensä vastaa hmh tai kohottaa olkaansa. Tunnen itseni ekstovertiksi. Läheiset ihmiset ovat introvertteja.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opittu huono tapa, ellei sitten ole huono kuulo tai autisti tms.

Vierailija
2/19 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on sellasia. Ihan tavallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ilmeisesti ymmärrä, mitä introvertti tarkoittaa. Vinkki: se ei tarkoita huonoja käytöstapoja. Miehesi vika kun on opettanut pojalleen huonot käytöstavat. Toki voit itse sanoa asiasta niin että miehesikin kuulee. Miksi edes siedät tuollaista käytöstä?

Vierailija
4/19 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää.Sanois edes joo tai jotain. Meillä nuoret puhelimes pelaa eikä vastaa. Kysyn esim.mitä ruokaa tehdään mut se älypuhelin on tärkeempi.

Vierailija
5/19 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono tapa se on.Voisi edes jotain sanoa. Mun lapsuudenperheessä oli tuo.

Vierailija
6/19 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää. Olen alkanut epäillä että olen oikeasti kuollut tyyliin se elokuva kuudes aisti, koska mihinkään ei tule vastausta ja joudun yksin käymään keskustelut. Ehkä olen oikeasti kuollut ja poikani asuu yksin? Nytkin viimeksi kun lähti isälleen toivotin hyvää viikonloppua ja koulupäivää, kysyin onko kaikki tavarat mukana ja hän vain käveli ulos ovesta reagoimatta mitenkään.

Vierailija
7/19 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla enää nuoria. Miehellä kehno kuulo. Mä kirjoitan paperille asiani.

Vierailija
8/19 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään perheen, jolle vanhemmat ei juuri koskaan vastanneet, kun pikkupojat kysyi jotain.

Mummo varoittikin, että saattepa nähdä, etteivät hekään isona vastaa teille, kun jotain kysytte ja näin kävikin.

Turha inistä, jos olette itse kasvattaneet umpimielisiä pentuja, syy on teidän.

Vierailija
9/19 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mitään ekstroverttiyttä/introverttiyttä jos joku ei vastaa kun kysyt... oletan että asut miehesi ja poikasi kanssa saman katon alla.

Vierailija
10/19 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma. ettei heillä ole lähes koko ajan joku kuuloke korvassa, joku peli koneella tai puhelimessa, musiikki jne. Varaa aika, jolloin puhutaan kahden kesken, älä huutele sivusta. Jos kyseisillä on jotain paljon keskittymistä vaativaa tai edellämainittua meneillään tms., he eivät voi sitä ehkä yhtäkkiä keskeyttää, vaan haluavat eri ajan, jolloin puhutaan. Kirjoita asiasi paperille. Voit myös kirjoittaa tämän, mitä tännekin ja ehdota "Kello 13 puhutaan... " Tai mikä nyt itsellesi sopisi. Ystävällisyys, mukavuus ja hyvät tavat tepsivät aina. Rupattelu joskus vain vaatii pitempää harjoittelua, ja joskus tarvitaan aikaa tottua uudenlaisiin tapoihin. Keitä miettiessäsi kahvit ja tarjoa koko porukalle vaikka joku kiva yllätysvälipalaherkku. Siitä se vähitellen lutviutuu.

Vierailija
11/19 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa kysymykseesi.

Vierailija
12/19 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti he itse odottavat aina vastausta.  Kysyvät vielä moneen kertaan.

Vierailija
13/19 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta inrtroverttiyden takana on ujo ja arka ihminen.

Vierailija
14/19 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsena ei ole luonnollisia positiivisiä ihmiskontakteja tulee introvertti.

Vierailija
15/19 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kysyt "miksi nämä sukat ovat tässä" ja heiluttelet lattialta nostamiasi sukkia. Kukaan ei vastaa. Parempi olisi, että mies vastaisi "koska minä haluan".

Vierailija
16/19 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama juttu. Jos kysyn jotain vaikka vanhemmiltani, niin ekana eivät vastaa, eivätkä edes katso minua. Sitten toistan kysymyksen korottaen ääntäni, ja sitten he tiuskivat jtn vastatakseen. Jos tervehdin jotakuta läheistä tai tuttua, niin minulle ei vastata. Lopulta päätin, etten enää koskaan tee aloitetta puhuakseni. Jos joku tervehtii niin vastaan tervehdykseen. Jos jollakin on jotain asiaa minulle niin vastaan hänelle, mutta en muuten jatka juttelua, koska kukaan ei koskaan kuuntele mitä minä sanon vaan alkaa puhumaan aina päälle omista asioistaan. Olen nykyään todella todella hiljainen, ja siitä on sitten valitettu, kun en koskaan puhu. Ja sitten ihmetellään miksi olen mielisairas ja miksi vihaan niin paljon ihmisiä, kun olen joutunut koko ikäni kestämään tota ja niin monia muitakin asioita.

N.22

Vierailija
17/19 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun veljeltä. Hemmetin ärsyttävää koittaa saada asioihin selvyyttä kun toinen on kuin hiljaisuuslupauksen tehnyt munkki. Ja ei ole kuulokkeita korvissa tms, veli vaan saattaa jättää vastaamatta vaikka kuulee kysymyksen. Voi olla tärkeitäkin juttuja, ja toisella tai kolmannella kysymällä veli saattaa reagoida esimerkiksi ärtyneesti tiuskien että vttu en. Jaahas, sekö olisi pitänyt ajatuksia lukemalla tietää? Ja asiasta on koitettu puhua, veli pysyy vaan hiljaa ja poistuu paikalta. Aivan mahdoton tilanne "voittaa", veli tekee samaa äidillekin.

Vierailija
18/19 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylentää itsensä sua ylemmäksi joten sulle ei tarvi vastata.

Vierailija
19/19 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mitään ekstroverttiyttä/introverttiyttä jos joku ei vastaa kun kysyt... oletan että asut miehesi ja poikasi kanssa saman katon alla.

Ei, se on typerää käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi