Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Lilia mielestäsi hankala nimi?

Vierailija
11.04.2008 |

Siis onko mielestäsi hankalaa sanoa Lilia ja mieltää nimi Liliaksi eikä Liljaksi?

Ja kysyn, koska itse en koe sitä vaikeana ja en halua lapselle nimeksi Lilja vaan nimenomaan Lilia.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilia on kuitenkin nätimpi kirjoitusasu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin joo Lilia on kauniimpi kirjoitustavaltaan, mutta se sointuukin myös kauniimmin lausuttuna. Ja minusta tyttö näyttää nimenomaan Lilialta eikä Liljalta.

Olen testauttanut nimeä meidän 3v tytöllä ja kuullostaa ihastuttavalta, kun hän sanoo sen ääneen. :)

Vierailija
4/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liljalta siinä onnistumatta. Jollei sitten sano Lili-a, mikä tuskin lienee tarkoitus?

Vierailija
5/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos venyttäisi Liliia

Vierailija
6/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä nyt normaali ihminen osaa sanoa Lilia siinä missä Liljakin. Ei siihen mitään erityistä tavutettua puhetapaa tarvita. Osaatteko te muuten puhua normaalisti? Siis nämä vastaajat, jotka eivät osaa sanoa.

Vierailija
7/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois Lili tai Liila?

Vierailija
8/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle hankala kun saa aina olla selittämässä että ei jiillä vaan iillä

Vierailija
9/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi

Vierailija
10/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lili tai Liila on ainakin ihan kauheita ja omituisia nimiä. Ja kuten jo alussa kerroin niin minusta Lilja ei ole yhtään sama eikä yhtä kaunis kuin Lilia.

Vierailija
11/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä koe, että on hankalaa se jos joutuu sanomaan että onko iillä vai jiillä. Itse joudun omasta nimestäni kertomaan ihan saman asian ja lisäksi sen, että tuleeko väliviivaa vai ei. Samoin joutuu keskimmäinen lapsemme kertomaan, että tuleeko nimeen yksi vai kaksi uuta eikä sekään ole mikään ongelma.

Vierailija
12/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaisissa jotenkin ylitiöhempeissä ja yltiönaisellisissa nimissä.. Näin tänään kaupungilla yhden Roosan ja oli pakko vähän hymyillä. Mitä tulee mieleen Roosasta? Sellainen herttainen pikkutyttö hempeissä sävyissä. Tää Roosa oli lähinnä jotain gootin ja rekkalesbon välimaastosta. Kokomustissa ja voisinpa vannoa että persvako vilahti housuntakapuolesta. Ja just sellainen teiniagnsti päällä, umpimielisyys yhdistyneenä hermoiluun. Aattelin silloin että toi on niin anti-Roosa kuin voi olla =). Mun vanhemmat yritti survoa mua muottiin joten saa aina ihan yliherkästi näppylöitä jos olen aavistavinani muottia johon yritetään tunkea lasta. Siksi pidän tavallaan neutraaleista nimistä. Saa sitten lapsi päättää mitä hänestä tulee.

Vierailija
13/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllähän sitä nyt normaali ihminen osaa sanoa Lilia siinä missä Liljakin. Ei siihen mitään erityistä tavutettua puhetapaa tarvita. Osaatteko te muuten puhua normaalisti? Siis nämä vastaajat, jotka eivät osaa sanoa.

Vierailija
14/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä nimi on Miija? Onko se nimi?

No jokatapauksessa.... En tiedä mitä haittaa on siitä, jos vastapuoli kuulee sen Liljana. Meillä tytön nimi on Juulia ja vastapuoli taatusti kuulee sen Juuliana, mutta silti monet käsittää sen Juliaksi. Ei ole häirinnyt muiden kuulo-ongelma.

Vierailija
15/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilia on kyllä hempeä ja naisellinen nimi ja tosi kaunis myös.

Vierailija
16/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs ihmiset voisivat silloin tietää.

Miksi antaa lapselle nimeä ollenkaan, jos on ihan samantekevää mitä muut ihmiset luulevat lapsen nimeksi?

Vierailija
17/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sanovat Julian Juuliana, mutta minä olen lähinnä kyllä törmännyt siihen, että koska tänä päivänä Julia on tuhat kertaa yleisempi kuin Juulia niin monet olettaa, että nimi on Juulia. Muutaman vuoden sisään kuitenkin on mennyt ihmisille päähän, että meiän tyttö on Juulia. Siksi en koe hankalana Liliaa. Siis samalla tavalla ihmiset sen oppivat enkä osaa sanoa mitä haittaa on siitä, jos toiset sanoo Liljaksi kuitenkin. Sanotaanhan sitä monia ihan vakkariinsa lempinimelläkin.

Ja sen takia se on ihan sama, koska oli nimi mikä tahtoo niin monet voi käyttää silti lempinimiä.

Vierailija
18/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääntämykseltään!

Muuten nätti nimi:)

Vierailija
19/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tää kolmas näkemäni aloitus Lilia-nimestä...? Vastaan yhä, että minusta se on turhan konstikas eikä tulisi mieleen että se on tosiaan LilIa eikä LilJa, mutta onneksi minun ei tarvitsekaan siitä pitää. Laitat nyt vaan sen Lilian nimeksi kun se hyvältä tuntuu sinusta ja piste!

Vierailija
20/29 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisa, Aliina, Eliisa tai Eliina? kaikkien lasten nimissä ois kaksi vokaalia peräkkäin. Myös Alisia, Elenia, Emelia sopisivat hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme