Onko jehovantodistajia paikalla?
Kommentit (152)
Jehovantodistajat, voisitteko vastailla? Nyt teillä olisi hyvä mahdollisuus päästä todistelemaan.
Mä olen kanssa sitä mieltä, että näitä pahamaineisia lahkoja on tuotava enemmän esille. Sama kuin sen Maitobaari-keskustelun kanssa. Pidetään ylhäällä vaan. Samalla annetaan ajattelunaihetta lahkon uhreille ja toivoa päästä eroon vaarallisesta lahkosta.
Eikös se rappeuta hengellistä elämää? Kiellettyä käsittääkseni. Toisaalta epäilevät sielut varmasti käyvätkin.
Jehovan todistajaksi ja kävin veljesseura sivustoilla, koska äitini on perustanut siihen mielipiteitään, vastustaessaan Jehovan todistajien opetuksia. Siellä on asioita jotka pitävät paikkansa ja asioita jotka eivät pidä todellakaan paikkaansa. Lisäksi "oikeitakin" asioita esitetään siinä valossa että ne saadaan näyttämään vääriltä ja asiasta irrotettuna asia saattaa muuttua.
Joku kirjoitti ette sellaiset liittyy uskontoon jotka eivät kyseenalaista mitään. Voin kertoa että minä olen todellinen kyseenalaistaja ja asioiden pohtija ja totesin että Raamatun totuus on se mitä Jehovan todistajat opettavat.
että vaikka en ole jt enkä liiemmin kiinnostunut niin silti avaan aina oven ja otan niitä vihkosia... Oon niitä joskus lukenutkin, mutta ei sillä tavalla oikein kiinnosta, onko tyhmää vai pitäisikö mun sanoa että mä en usko enkä lue niitä? Oon ajatellut että on kohteliasta ottaa vihkoset ja hymyillä ja jutella, mut saako siitä väärän kuvan? En itse todista mitään uskontoa, mutta tykkään oppia ja tietää uskonnoista ja uskovien tavoista ja ajatuksista..
kerran sanoin tosi kauniisti, että en taida olla oikein kiinnostunut, joten ehkä ei kannattaisi käydä meidän ovikelloa soittamassa. Sillä seurauksella, että perhe ei enää edes tervehdi, mulkoilevat vain meitä vihaisesti, kun ollaan samassa päiväkodin tilaisuudessa tai koulun juhlissa, lapsemmekin ovat rinnakkaisluokilla.
Vai että Raamatun totuus on Jt-opin totuus..miksiköhän sitten tuo totuus vaihtuu ja muuttuu niin tiuhaan jos saatte tietonne suoraan Jehovalta? Kuka sanoi: "Minä olen tie, TOTUUS ja elämä"??
Jeesus, jonka te väitätte olevan enkeli (Mikael, luotu), v.1914 oppi on täysin käsittämätön eikä todellakaan Raamatun mukainen!!!
Jeesus on Herra (=JHWH) ja ihmisen tulee UUDESTISYNTYÄ YLHÄÄLTÄ päästessään Jumalan valtakuntaan, eikä liittyä Jeesuksen jumaluuden ja kuolemnajälkeisenelämän kieltävään lahkoon, joka sallii jäsentensä kuolla mielummin kuin osoittaa lähimmäisenrakkautta (verioppi), mikä on sekä Paavalin että Jeesuksen opetusta vastaan ("lähimmäisenrakkaus täyttää koko Kristuksen lain"). Herätkää!!!
Jos et koskaan lue lehtiä, voit sen kertoa rehellisesti. Kyllä me silti mielellämme keskustelemme ihmisten kanssa, vaikka et uskokaan Jumalaan.
kirjoitusvirhe: ei päästessään vaan PÄÄSTÄKSEEN Jumalan valtakuntaan. Tämä luonnollisesti tarkoittaa sitä että ihminen haluaa tehdä ja tekee parannusta (luopuu synnistä) mutta ymmärtää saavan pelastuksen vain armosta, Jeesuksen sovitustyön kautta. Sen seurauksena sydämeen tulee rauha ja ilo, mikä välittyy myös ulospäin!!
suurin osa ihmisistä ei ole kiinnostunut asiasta ja sen jokainen JT varsin hyvin tietää.
Raamatussa on että suurin osa ihmisistä ei tule koskaan kiinnostumaankaan, joten miksi siitä tulisi vihoitella, valinta on teidän.
Itse haaveilen että pääsen kasteelle ensi kesänä.
En käy missään Veljesesuran sivuilla, olen nähnyt näitä tyyppejä ja näkeehän se päältäkin ettei asiat ole ihan kunnossa.
Raamattu ei opeta tuollaista käytöstä, jos joku ei ole kiinnostunut Jt:en opetuksesta. Tällainen käytös on kyseisen perheen oma valinta. Ja ehkä siinä on takana jotain muuta, kuin teidän kieltäytyminen. Ihmisiä on erilaisia...
mut oon itseki miettinyt, että miten varsinkin nuoret jt:t, jotka tulee ovelle puhumaan on ihan sen oloisia kun olisivat ihan täydessä huumassa siitä uskosta! Ne on jotenki pelottavan näkösiä, en sit tiedä kuvittelenko vaan, mut oon aina pitänyt jehovia paljon intohimoisempia uskostaan kuin monet ev.luterilaiset...
Mua naurattaa kun joku ajattelee et ei pidä ulkomaalaisesta miehestä, niin syy on että on jehovan todistaja!! Haha! Ei kait kukaan ajattele et jos luterilainen on murhannut jonkun, (mitä tapahtuu usein), niin kaikki luterilaiset tekevät niin..!!!
en tosiaan kuvittele. Niin kauan kuin auoin ovea ja otin lehtiä vastaan, moikkasivat aina iloisesti. Sen jälkeen ovat aina katsoneet nenänvarttaan pitkin korostetun ivallisen näköisenä eivätkä sano mitään. Olivat sitten mitä mieltä hyvänsä, niin kyllähän se tervehtiminen kuuluu ihan tavallisiin tapoihinkin. 18
Kysykää jt näitä asioita kun käyvät seuraavan kerran, sitä varten he teille tulevat ja vastaavat varmasti mielellään, esim Jeesuksen ja enkelin asioista tai JHWH-juttuihin ym. ei niitä tässä jaksa alkaa kertomaan. Pitäisi näyttää Raamatusta miten siellä sanotaan, asiayhteys.. jne.. lisäksi pitäisi ymmärtää että Raamattu on kirjoitettu monen sadan vuoden aikana, usea kirjoittaja, kulttuuri ja aikakausi vaikuttaa ymmärtämiseen.. Se ei ole helppo kirja, turha kommentoida kenenkään mitään tyhmyyksiä, jos ei ole edes lukenut sitä ja uskoa kaikkea mitä netissä sanotaan.
ex-jt
ei saa harrasata seksiä kun tietyllä tavalla
ei saa tehdä sitä tai tätä
tai ajatella sitä tai tätä
oville kiertäminen on laitonta ja kirjan pitäiminen sairasta.
Täällä päin pyörii 2 pariskuntaa ja seuraavan kerran kun tulevat meidän ovelle räkäisen naamalle ja otan moottorisahan esiin.
Hyi vittu millasta sairasta sakkia! Vääräuskoisia syntisiä!
mut oon itseki miettinyt, että miten varsinkin nuoret jt:t, jotka tulee ovelle puhumaan on ihan sen oloisia kun olisivat ihan täydessä huumassa siitä uskosta! Ne on jotenki pelottavan näkösiä, en sit tiedä kuvittelenko vaan, mut oon aina pitänyt jehovia paljon intohimoisempia uskostaan kuin monet ev.luterilaiset...
Olen siis lapsena ollut ev. lut., mutta en vain voinut allekirjoittaa niitä tapoja käsitellä Raamatussa kerrottuja asioita. En ole vielä löytänyt parempia tulkintoja kuin JT:ien tapa käsitellä Raamattua, siispä olen JT:ksi kääntynyt ja en usko, että minulla on syytä kääntyä pois tästä uskosta, vaikka kyseenalaistajaluonne olenkin (esim. työkseni teen väitöskirjaa...).
Kyllä se varmaan totta on, että me ollaan intohimoisempia uskossamme, sillä todella käsittelemme niitä asioita päivittäin ja niistä tulee siten rakkaita ja sydäntä lähellä olevia. Mulle Raamatun totuudet ja seurakunnan yhteys on ollut jossain vaiheessa ainoa syy, miksi jaksaa elämässä eteenpäin. Siksi olen iloinen, jos voin jollekin ovilla todistaa ja ehkä vaihtaa muutaman ajatuksen.
ei saa harrasata seksiä kun tietyllä tavalla
-saa kaikilla muilla tavoin, paitsi homostellen, ennen avioliittoa tai eläimen kanssa
ei saa tehdä sitä tai tätä
- mut saa tuota
tai ajatella sitä tai tätä
- ajatella saa, oman uskon kritisointiinkin kannustetaan
oville kiertäminen on laitonta ja kirjan pitäiminen sairasta.
- se on laillista, huonomuistisia löytyy
Täällä päin pyörii 2 pariskuntaa ja seuraavan kerran kun tulevat meidän ovelle räkäisen naamalle ja otan moottorisahan esiin.
- se on laitonta
Hyi vittu millasta sairasta sakkia! Vääräuskoisia syntisiä!
- myös terveitä löytyy!
vastauksia?