Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilahduttaako lahja aina?

02.12.2008 |

Mitä lapsesi saa joululahjaksi? Millainen lelulahja ilahduttaa?

Mitä lahjoittavat isovanhemmat ja kummit? Saako lähipiiriltä toivoa lahjoja? Ilahduttaako paketti aina vai harmittavatko jotkut lahjat?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat, legot, junarata ja vaatteet ovat olleet kestosuosikkeja meidän perheessä.

Me ajattelemme näin: syntymäpäivälahjaksi (jossa lahja siis itse annetaan sankarille käteen yleensä) on kiva antaa perheen/lapsen toivoma lahja. Joululahjaksi kysytään sitten enemmän vanhemmilta, että mikä olisi tarpeellista (pukkihan ne vielä alle kouluikäisen lahjat tuo, ainakin meillä ;) ). Ja lähes kaikki on tykänny tästä tavasta. Ja hyvin usein on kunnioitettu, kun olema sanoneet, ettei tarvi mitään laittaa, saavat kuitenki yllin kyllin muutenkin. Ja he, jotka eivät lahjoilla lahjo, he ovatkin niitä, jotka antavat aikaansa lapsillemme, tulevat varta vasten tapaamaan vaikka ovat kiireisiä. Se on se paras lahja!

Viime jouluna, kun nuorimmaisten 1v ja 2,5v lahjatoiveet kerroimme olevan lämpimiä alusasuja, paitoja ja housuja, saimme kommentin :"No eihän tuomosia voi antaa joululahjaksi!" No, sieltähän tuli sitten pehmolelu, joista oli jo synttäreitten aikaan keskusteltu että ei enää (jo yli 50 saatu... ihan hullua...) !

Muutenkin, kun pitäisi ajatella luontoa ja vähentää kulutusta, en ymmärrä mikä pakko se on aina ostaa. Itse leivotut/tehdyt lahjat on mielestäni paljon ihanampia!

Vierailija
22/27 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai sitten vaan ihan jotkut pienet jutut. Lahjojen määrä tulee olemaan taas järkyttävä joten niitä meidän ostamaa kahta pakettia ei varmasti tule ikävä. Sitten kun joulupukki-juttu ei enää mene läpi niin ruvetaan varmaan ostamaan jouluksi lahjat.

Lahjaksi isovanhemmilta ja kummeilta ollaan pyydetty muutamaa lelua tai kirjaa joista esikoinen on puhunut, vauvalle ollaan pyydetty vaatteita. Kaikki lahjat on toki tervetulleita, varsinkin ne johon on käytetty ajatusta ja vaivaa. Jos nyt jotain ei-niin-kivaa pitää mainita, niin kaikki muoviset pikkukrääsät inhottaa varsinkin nyt kun on taas vauva (tykkää työntää suuhunsa kaiken).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin oma lapseni muistaa kyllä saamansa lahjat ja osaa niitä pyytää, jos ne ei ole käden ulottuvilla. Usein luovimmat leikit syntyvät eri "lelusettien" yhdistelemisestä. Esim. legot, pehmolelut ja leikkikeittiön välineet voivat sopia yllättävällä tavalla yhteen.

Työkaverini olivat ihan suutuksissaan, kun kerroin, että jos lapsi saa paljon lahjoja niin laitan ensikontaktin jälkeen niistä osan hyllylle ja otan esiin sitten kun alkaa entiset pitkästyttää. HEistä minulla ei ole oikeutta ottaa lapseni lahjoja tai rajoittaa niiden määrää. Minä olen eri mieltä. Opetan lapseni tyytymään vähään ja siihen, ettei aina saa kaikkea mitä haluaa. Ja jos eivät ohjeeni lahjojen ostosta mene perille ihmisille, niin kiellän ostamasta mitään tai pyydän rahaa sitten muksujen tilille :)

Vierailija
24/27 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon

Vierailija
25/27 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi aiheuttaa lahjavalinnoillaan mielipahaa, kaikki muut lahjat olleet mieluisia ja ilahduttaneet.

Eli anoppi ostaa aina "väärin", vaikka kysyy lahjatoiveen, niin silti otaa mitä sattuu.

Yksi vuosi 2v. poikamme sain +7v kauko-ohjattavan auton, joka oli pakko takavarikoida, kun isolla ja voimakkaalla autolla päin huonekaluja ajeltiin, niin että huonekaluista lensi säleet ja olivat lommoja täynnä.

Sit kerran poika toivo ritarilinnaa (oli toivonut jo pitkään) ja anoppi lupasi sen ostaa, oikein vannotti meitä, että älkää nyt vaan itse käykö ostamassa, kyllä mummi ostaa. Joo, osti paloaseman. Itkuhan siitä tuli... ja ritarilinna oli käytävä omalla kustannuksella ostamassa sittenkin....

Jne.

Vierailija
26/27 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 v poikani sai synttärilahjaksi jonkun ninjamutanttikilpikonnan. Hän vain totesi, että "kaveri osti tämän, koska itse tykkää siitä". Ei ole koskaan leikkinyt, eikä edes ilahduttanut pakettina.

Vierailija
27/27 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 11v tytölle synttärilahjaks 30e barbisetin ja 50e eläinlääkärisetin. Oli oikein tyytyväinen