Montako lasta ja kuinka kauan täysimetit ja imetit?
Kommentit (30)
en ole koskaan ns. täys imettänyt, koska ei vaan heru maitoa.. kaikki ovat olleet niin kovia syömäreitä, että 2,5kk iässä on pitänyt aloittaa jo peruna ja vellit...
olisin halunnut kyllä imettää, mutta kun ei onnistu niin ei. ei se ole aivan luonnollinen asia, vaikka moni niin luuleekin!!!
vaivalla sain viimeistäni imetettyä nyt 5 kk ikään asti ja tosiaan noi perunat on ollu jo siitä 2,5kk iästä lähtien mukana...
ehkä sit seuraavaa saan imetettyä taas kk pidemmälle kun on tää ollut tapana, et aina kk pidempään on sinnitelty :D
Koska en ole malttanut lopettaa aikaisemmin, vaikka etukäteen olenkin ajatellut, että ehkä seuraavan lapsen kanssa imettäisin hieman lyhyemmän aikaa.
ekaa täysimetin 3kk ja kokonaisuudessaan 7kk, loppui kun lapsi vaan lopetti.. hymyili vaan kun tissille koetti ottaa eikä alkanut imemään
tokaa täysimetin 1kk ja kokonaisuudessaan 3kk, rintaraivareita ja kauheaa takkuamista kokoaika..
kolmatta täysimetin 6kk ja kokonaisuudessaan 1v7kk ja näin koska kaikki vaan meni niin hyvin ja luonnollisesti, edellisestä jäi vähän traumat ja oli vähän paineita..
nelkkua täysimetin 6kk ja imetän edelleen, ikää nyt 7kk
5kk täysimetyksellä. Imetys jatkuu vielä,lapsi nyt 1v6kk. Enkä tiedä miksi:)
Ei päivääkään täysimetystä, osittaisimetystä nyt 7 viikkoa. Vauva oli teholla ekat elinpäivänsä.
ensimmäiset 6kk....Kokonaisimetyksen kesto onkin sitten vaihdellut n. 7,5 kk:sta reiluun 10 kk:teen, riippuen lapsesta eli jokainen on saanyt rintaa niin kauan kun on itse "halunnut" eli osoittanut sen ettei enää rintaa kaipaa:)
Miksi? Jaa-a, no päätin ruokkia lastani imettämällä. Lopetin, koska olen palaamassa työelämään ja toisaalta en jaksanut enää kuunnella "VIELÄKÖ sä imetät?" -kysymyksiä enää.
esikoisttäysimetin 6kk ja yhteensä imetin 1v7kk.
Kuopusta täysimetin 6kk ja yhteensa 1v4kk.
ja siksi ,että ennen tuota 6kk ikää ei olut mitään tarvetta antaa lisämaitoa ja imetyksen kestosta lapset ovat saaneet päättää itse, sitten kun eivät enää rintamaitoa ole pyytäneet en sitä ole tuputtanutkaan.
eka:4kk ja imetin kunnes menin töihin. n. vuoden ikäiseksi
toka:4kk ja imetys loppui 8 kk iässä kun poika ite lopetti tissittelyn
kolmas: 4kk ja imetys jatkuu viel (vauva nyt 4kk)
1 lapsi: tuntuu parhaalta lapsiluvulta meille
täysimetys: oli kesä ja lasta kiinnosti mustikat joita söimme mökillä, joten annettiin maistiaisiksi pari tl muussattua mustikkaa joka päivä
imetys: lapsi ei enää huolinut rintaa yrityksistä (joita kesti 2 vk) hulimatta vaan huusi kun yritti imettää
Molempia olen täysimettänyt 6kk ja kuopuksen (8,5kk) imetys vielä jatkuu.
Esikoisen imetys loppui 1v10kk ikäisenä kun olin kuudennella kuulla raskaana ja olin huolissani jaksamisesta, vaikka jaksoinkin, Esikoinen tuli kipeäksi, eikä rinta pariin päivään oikein maistunut; joten siinä oli hyvä sauma lopettaa.
yhtä näistä lapsista en imettänyt mutta pumppasin maitoa ainakin 6 kk. Lapsi ei oppinut imemään. Kahta lapsista imetin pitkään, toista täysimetin 4 kk ja aloitin soseet jo silloin, tyhmä minä! Imetin 12 kk. Kuopusta täysimetin 6 kk ja osittaisimetin 12 kk. Sujui hyvin.
5kk täysimetystä, imetys on jatkunut yli 2 vuotta.
Olen yrittänyt useamman kerran lopettaa, mutta lapsi ei ole halunnut, enkä toisaalta ole keksinyt mitään syytä miksi nyt ihan välttämättä pitäisi.
Poika haluaa rinnalle aina joskus iltaisin. Maito on tainnut olla jo pitkään ihan sivutuote eikä sitä enää paljoa tule.
Esikoista täysimetin 5kk ja kokonaisuudessaan 14,5kk.
Toinen täysimetyksellä 6kk ikäiseksi ja kokonaisuudessaan myös 14,5kk.
Imetys on ihanaa. :)
1. täysimetystä 6 kk, imetystä 1 v 3kk
2. täysimetystä 6 kk, imetys jatkuu, nyt 1,5 v.
1. lapsi täysimetystä 6 kk, imetystä 2 v
2. lapsi täysimetystä 6 kk, imetystä 2 v
3. lapsi täysimetystä 6 kk, imetystä nyt 1,5v, jatkamme 2-vuotiaaksi
Miksi. Siksi, kun maailman terveysorganisaatio suosittelee imetystä vähintään 2 vuoden ajan ja pidemmällekin, jos se molemmista tuntuu hyvältä. Olisin voinut imettää pidempäänkin mutta uusi raskaus teki rinnat araksi ja lopetin siksi tuohon "maagiseen" kahteen vuoteen.
jokaista "täysimettänyt" n. kk jonka jälkeen imetys loppunut. Syy tähän, maidontulon vähyys, josta syystä lapsen paino ei ole lähtenyt nousuun. Saapi nähdä käykö sama taas kuudennen kohdalla.
Ekaa 6 viikkoa, toista 3kk, kolmatta 6 viikkoa ja kaksosia 3 viikkoa. Kaikki osaimetettyjä. Ei tullut maitoa, diagnosoitu heikosti toimivat maitorauhaset.
0 kertaa imetin. Lääkitys josta en suo lapseni saavansa osaansa.
2. 5,5 kk ja 1 v 10 kk
3. 6,5 kk ja imetys jatkuu