Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärinää ja naurua äidistä ja hääjärjestelyistä!!!

Vierailija
24.05.2008 |

Voi luoja ette ikinä usko millainen äiti mulla on. Huh huh!

Kerroin hänelle 2vk sitten tulevista häistämme. Tarjoutui auttamaan minua järjestelyissä kun hänellähän on kokemusta juhlien järjestelyistä (oikeasti vain ruokien teosta juhliin)... Järjestämme mieheni kanssa kaiken itse koska emme tahdo mitään prinsessajuhlia vaan pienet ja intiimit juhlat läheistemme kanssa. Joten kerroin äidille että kiitos tarjouksesta mutta asia on jo hoidossa.

No olisihan minun tietää ettei äitini jätä asiaa tähän, vaan hoitelee asioita oman päänsä mukaan. Eilen käydessämme vanhempieni luona, hän tohkeissaan kantaa vihkoa nenäni eteen näytille. Tälläiset suunnitelmat hällä on häihin tehtynä. Ihme etten tukehtunut pullaan ja kahviin...

Vieraita tulisi meidän (minun) puolelta 124kpl. Siinä luvussa on vanhempieni lisäksi

-minun sisarukseni perheineen

-vanhempieni sisarukset perheineen

-serkkuni perheineen

-vanhempieni ystävät (joista osaa en ole ikinä tavannut, mm. sisareni appivanhemmat!!!)

Mieheni puolelta oli laskettu 12 vierasta

-miehen vanhemmat

-sisaret perheineen

-miehen setä ja täti puolisoineen.

Eli miehen serkkuja perheineen ei kutsuttaisi, eikä hänen vanhempiensa ystäviä. Lisäksi sellainen juttu että äitini luuli että miehelläni on 1setä ja 1täti mutta oikeasti heitä on 9kpl (18 puolisoineen). Mieheni vain ei puhu heistä koskaan kun asuvat ihan muualla ja yhteydenpito on niin vähäistä. Ja huom. minun ja miehen ystävät jätettäisiin kaikki kutsumatta koska eihän äitini heitä tunne (näin sanoi kuin tiedustelin asiasta).

Lisäksi oli veljeni tyttöystävän kanssa netistä etsinyt tuntikausia minulle hääpukua, jotain "kermakakku-unelmaa". Hääkimppukin oli ystävällisesti suunniteltu minulle jo valmiiksi. Samoin ruokailu ja leikit. Oli myös soitellut kaikki paikat läpi joissa hääjuhla voitaisiin viettää ja tehnyt jo jonnekin esivarauksen, kirkon oli myös varannut. Ja jälleen huom. kertoessani naimisiin menosta en kertonut hääpäivää ainoastaan kuukauden, äitini oli vain yksinään päättänyt mikä on hyvä päivä ja sen mukaan tehnyt varaukset. Sormuksesta sentään oli tulostanut pari mallikuvaa että saisin valita "mieluisen".

Ja miten hänellä tähän kaikkeen oli ollut aikaa, on kesälomalla. Kysyin että kuka tämän lystin maksaa, he kuulemma ja mieheni vanhemmat puoliksi. Ei varmaan ole muistanut kysyä miehen vanhemmilta...

Riitahan siitä kehkeytyi lopuksi, kun ilmoitin mieheni säestyksellä että häämme eivät todellakaan tule olemaan mitkään vuosisadan karkelot, vaan ihan vain meidän ja max30 lähimmän ihmisen juhlat. Ja kiitos, mutta parempi perua varatut kirkot sun muut, koska järjestelyt on jo tehty itse.

Mies muuten nauroi koko eilisen illan!!!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava tapaus!

Vierailija
2/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä itsetunto, eikä hätkähdä vähästä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
4/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

us-ko-ma-ton-ta!

Vierailija
5/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma anoppini oli sitä miltä, että lapsemme ristiäisiin olisi pitänyt kutsua miehen serkut perheineen. Äkkiä laskettuna lukumäärä olisi yli 30 (8 serkkua +puolisot ja lapset). Ei sitten ajatellut, että minullakin on 8 serkkua ja kaikki perheellisiä hekin. Eli ristiäisvieraita olisi pelkkien serkkujen kera ollut jo yli 60. Ja ristiäiset pidettiin kotona.

Vierailija
6/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhemmat eivät edes tulleet häihin.

Vierailija
7/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan omavaltaisesti päättänyt asioista itsekseen! :)

Vierailija
8/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystävä on varmasti loppu ikänsä katkera, kun ei saanut sanottua äidilleen millaiset häät oikeasti haluaa, vaan antoi äidille "vallan". Ei kiva muisto omista häistä, eivät olleet ollenkaan morsiusparin näköiset eikä toiveiden mukaiset.

Vierailija
9/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et osaa arvostaa äitisi järjestelyjä, kun hän varmaan aina on aika innokas.

Milestäni sinun olisi kannattanut äitisi tuntien vähän aikaisemmin alkaa hänbelle jo puhumaan tulevista häistä. Ihan jo sillä, että olisit saanut kerrottua, että haluat pienet häät. Yhdessä olistte voineet miettiä vieraslistaa.

Sinä et ole ottanut äitiäsi yhtään mukaan, joka on varmaan rakastavalle äidille käsittämätöntä ja varmaan hänen mielestään kiittämätöntäkin. Äitihän vaan rakastaa sinua ja ei tyttäret moneen kertaan avioidu (toivottovasti).

Milestäni äitisi saisi vähän osallistua järjestelyihin, koska se hänelle selvästi on tärkeää. Olisit aloittanut hänen kanssaan aikaisemmin, niin olisit voinut joitain osa-aluita antaa hänen järjestettäväkseen.

Puhuminen kannattaa aina, kuten nyt varmaan huomaat. Avoimuudella olisit saanut ilman enempiä riitoja varmasti enemmän itseäsi ja enemmän äitiäsi tyydyttävän ratkaisun.

On äitejä jotka eivät osallistu yhtään tyttäriensä häävalmisteluihin. Joten mielestäni olet niihin onnekkaisiimpiin kuuluva. Ja kerran äitisi on vielä itse sanonut puolet maksavansa, niin en ymmärrä valitustasi.

Itse olet mielestäni soppasi keittänyt. Järjestelyintoisen äidin olisi tyynnyttänyt helposti antamalla hänelle joitakin tehtäviä järjestettäväkseen, saatesanoilla, että "se on niin vaikea järjestää, ja sinullakun on tietoa/näkemystä asiasta, niin voisitko..."

Vierailija
10/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vienot keinot tai tehtävänjaot tms.

Heillä on aina kaikki tai ei mitään -vaihde päällä ja muut muuttuvat statisteiksi.

Vierailija
11/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee aina tuollaista.

Ja voin muuten vakuuttaa, että tilanne vain paheni, kun meille tuli lapsia. Nyt pitää meitä vanhempia lähinnä haittatekijöinä itsensä ja lasten elämässä.

Ja rähinä on tajuton, jos ei saa tahtoaan lävitse!

Vierailija
12/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut anoppini kutsui häihimme porukkaa aika paljon suullisesti. Sillain vaan kätevästi että tervetuloa että hääparikin teidät sinne tahtoo. Sitte kun sanoimme että tilat on niin pienet ettei sinne mahdu niin sanoi että kyllä hän ja miehen sisarukset voivat seistä ja antaa vieraille istumapaikat. JA aina hän voi sinne lisä jakkaroita jostakin raahat.

Todella nolo tyyppi. sanoimme sitten että ei mitää seisomapaikkoja että ottaa puhelimen ja peruu ne kutsut. En sitte koskaan saanut selville että peruiko vai ei. Kuitenkaan näistä kutsutuista ei saapunut kuin muutama paikalle, asuivat todella kaukana. Onneksi oli myös muutama kutsuvieraista tulematta niin ei tarvinnut kenenkää seistä.

No sanomattakin selvää että anoppi on hoidellut muitakin asioitamme oman mielen mukaan, kunnes mittamme täyttyi.

Ärsyttäviä tuommoset äidit jotka ei tajua että lapsestaan on kasvanut aikuinen ja vois hellittää sitä holhoamista jo! Yrittää nujertaa lapsen itsetunnon hoitamalla kaiken valmiiksi ja sanoo vielä ääneen ettei se kuitenkaa osaa itse asioitaan hoitaa.

No jos ei siihen etes koskaan anna mahdollisuutta niin ei varmaan opi hoitamaan.

Vierailija
13/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat itse olla tollanen ä'iti? Hyi hyi!!

Varotan, älä vain mene puuttumaan lastesi (aikuiseten) asioihin ja hääjärjestelyihin!! Saat vain pahaa mieltä aikaa!

JA mikä ihana se tollanen on, ei ota yhtää huomioon hääparin mielipidettä vaan ihan omavaltasesti menee ja tilaa hääpaikkaa ja järjestelee mielensä mukaan.

Ihanasta kaukana!!

Vierailija
14/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaset ihmiset.

Äiti saa auttaa jos sitä apua tarvitaan ja kysytää, mutta ominpäin mennä aikuisten ihmisten asioita hoitamaan. Kehtaakin.

Nolo mamma sulla ap. Hävettäs jos oma olisi tollainen.

Vierailija
15/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hänpä pitää parin kuukauden loman ja tulee hoitamaan meidän lapsia. Tuli sitten vain topakasti ekana aamuna avaimella sisään (on saanut sen joskus kauan sitten sitä varten, että käy lomalla kastelemassa kukkia) ja pani hösseliksi.

Suuttui AIVAN SAIRAASTI, kun me emme tajunneet olla kiitollisia. Nyt lähetti sitten vielä tekstarin kuinka kiittämättömiä ollaan ja näin ja näin hän oli kaiken ajatellut. Ei vain ikinä muistanut kertoa meille suunnitelmistaan, muuta kuin nyt rähisten jälkikäteen.

11

Vierailija
16/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä kuulun siihen osaan, jonka äiti ei huolehdi mistään asioistani. Ei ole koskaan huolehtinut.

Itse olen huolehtinut asiani jo pienestä pitäen. Tärkeät päätökset, esim opinnot peruskoulun jälkeen olen täysin itsenäisesti huolehtinut jne. Häävalmisteluihini vanhempani eivät osallistuneet millään lailla.

Joten minä arvostan vanhempia jotka osallistuvat lapsensa elämään.

14, sinä varmaan olet taas sitten niitä joille äidin huolenpito on niin itsestäänselvä asia, että et osaa tuntea siitä kiitollisuutta.

Ja varo sinä 14, että sinusta ei kasva kylmää tunteetonta "lapsi pärjätköön omillaan"-ihmistä! Ei silläkään sitä onnea osteta.

10

Vierailija
17/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaset ihmiset on yleensä sellaisia että haluavat tehdä kaiken suunnitelman itse ja siinä ei ole muilla mitään sanomista. Ei tommonen ole rakastavan äidin touhuja!!

Vierailija
18/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm niin että antaa lapsen tuntea että hän onnistuu ja hänen suunnitelmat ja ehdotukset ovat todella hyviä joihin äidillä ei ole mitään lisättävää! Johan se tuntuu lapsestakin (myös aikuisesta lapsesta) mukavalle kun äiti kehuu hänen suunnitelmiaan ja arvostaa niitä. Myös se että kunnioittaa lapsen valintoja ja päätöksiä on minusta tosi tärkeä!

Olen valmis tukemaan ja auttamaan lastani paljonkin, myös rahallisesti tällaisissa isoissa tilanteissa mutta että menisin soppaa hämmentämään ilman että lapseni apuani tarvitsee, ei ikinä.

Lapset kyllä tietävät että autan jos he sitä haluavat.

t. 14

Vierailija
19/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestini pointti oli lyhyesti tälläinen: ap:n äiti on tyttärestään välittävä, ylihuolehtiva tapaus, jonka järjestelyhalukkuus on varmasti hyvin rasittavaa.

MUTTA koska ap:n luulisi tuntevan oman äitinsä, niin olisi varautunut tähän etukäteen. Juuri esim. niillä mainitsemillani tehtävänhoito-jutuilla.

Taustalla ap:n äiti varmasti rakastaa tytärtään, eikä ymmärrä järjestelyhalunsa olevan liiallista.

Opettele ap käsittelemään äitiäsi. Onhan se oman äitinsä kanssa tultava toimeen. Minusta on vähän säälittävää netissä marista äitinsä halukkuutta osallistua hääjärjestelyihin.

-10-

Vierailija
20/30 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äiti antaa laspen itsenäistyä ja huolehtia omista asioista, siinä kasvaa itsetunto ja pääsee kasvamaan aikuiseksi.

Minun äiti ei muuten ole pahemmin käytännön asioistani huolehtinut, osottanut kyllä rakkautta ja huolenpitoa muuten. Kun olin 17v niin huolehdin omista asioistani ihan itse, kysyin kyllä tarvittaessa neuvoa vanhemmiltani ja sitä yleensä sainkin.

Olen erittäin kiitollinen että äitini on antanut minulle mahdollisuuden itsenäistyä ja tukenut minua siinä hyvin. Anoppi kun tuli kuvioihin niin meinasi täysin lytätä ja nujertaa minut. Ja alkoi myös hoiteleen minun asioitani selkäni takana. monissa virastoissa oli anopille naurettu päin naamaa. JA neuvolassakaan ei ollu tykätty et anoppi oli meidän asioita huolehtinut.

t.14