Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävinpä pitkästä aikaa kirpparilla ja mä en tajua,

Vierailija
10.04.2008 |

millä te ihmiset saatte vaatteistanne niin kuluneiden ja nuhjuisen näköisiä!?! Ja kehtaatte vielä laittaa niitä myyntiin. Oikeesti kannattaako se, ostaako joku niitä? Lastenvaatteetkin ovat kaikki järjestään tosi kulahtaneita. Olleet varmaan koko sisarussarjalla ja vieläpä ehkä ostettu alunperinkin kirpparilta.

Syy miksi eksyin noille kirppiksille oli, että ajattelin etsiä, josko lapselle löytyisi noilta kurakintaita. No eipä löytynyt. Muutaman hyväkuntoisen kirjan kyllä ostin. Olivat kuin niitä ei olisi avattukaan, mutta ne vaatteet, voi jessus sentään....

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on lapsilla aivan hirveästi vaatteita ja osa vaatteista jotka ovat olleet jo kolmannella niin ovat edelleen ihan tahrattomia,nypyttömiä

Vierailija
22/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvissa kaikki viat saa piiloon. Ostajalle paljastuu totuus vasta sitten, kun paketti on jo kotona ja maksut maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet kurahanskatkin ostin 50 sentillä, olivat ihan siistin näköiset. Varahanskoina ovat kaapissa, saas nähdä onko niistä mihinkään.

Tuosta pesemisestä: olen huomannut kaveripiirissäkin, että joidenkin vaatteiden peseminen ei vaan toimi. Kierrätetään lastenvaatteita ahkerasti kavereiden kesken, ja joltain perheeltä tulee vaatteet tosi siisteinä ja hyväkuntoisina ja niistä maksaa mielellään jotain. Yhden perheen vaatteet on aina ihan sairaan nyppyisiä ja harmaita vaikka muuten ihan hyväkuntoisia. mitä ihmettä jotkut ihmiset tekee vaatteilleen että ne saa pesun jälkeenkin näyttämään ihan likaisilta?

(en siis ruikuta että jonkun pitäisi tuoda minulle ilmaiseksi priimakuntoisia vaatteita, vaan ihmettelen vaan että onko pesukoneessa jotain vikaa tms)

Vierailija
24/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muutaman pesun jälkeen jo nuhjuisia kun käytän kuivausrumpua, kuluttaa vaatetta tosi paljon. Olenkin lopettanut käytön, kuivatan ainoastaan pyyhkeet, farkut ja petivehkeet.

Vierailija
25/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oli lehdessä juttua, että niihin keräyslaatikoihin on ihan turha laittaa huonokuntoista, päätyvät kuitenkin kaatopaikalle lajitteluvaiheen jälkeen. Varsinkin lastenvaatteet ovat usein niin loppuunkäytettyjä, etteivät ne kelpaa enää minnekään.

Vierailija
26/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin myyjäkin voii myydä edullisemmin, kun ei tarvi sitä hirmuista pöytävuokraa saada kasaan. Itse olin juuri viikonloppuna myymässä. Pääsääntöisesti myyn kaiken 50 sentin hinnalla, koska tarkoitukseni on saada tavara kiertoon. Jotain käyttämättömiä juttuja myyn korkeammalla hinnalla.

Varsin hyvin sain pöytäni jälleen tyhjäksi, vain nuo 150 senttiset tytön vaatteet kävivät kehnommin kaupaksi.

Vierailija
27/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten heitätte vielä kuivausrumpuun täydellä lämmöllä. Tätä käsittelyä kymmenen kertaa, niin alkaa näyttää vaatteet " vähän" erilaisilta :)).

Niin saa värit sekaisin, vaaleapunaisen lilaksi ja valkoisen harmaaksi. Nyppyjäkin kiitettävästi, ja alkaa vaatteen mallikin kärsiä.

(Joo, ne vaatteet, joissa suositus pestä kuudessakympissä, kannattaakin pestä ko. lämpötilassa. Niinkuin nelikymppiset 40 asteessa jne..)

Vierailija
28/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vaan niin vaikea ymmärtää että muuten täyspäiset ystäväni tekisivät noin :) 27

Vierailija
29/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa oikea pesulämpötila ja erikseen värilliselle pyykille ja valkoiselle pyykille pesuaineet. Mustalle ja tummallekin pyykille käytän niille tarkoitettua nestemäistä pesuainetta, vaikka noh tuoksuukin voimakkaalle..

Vierailija
30/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en kanssa ymmärrä miten vaatteet voi pilata pesussa niin äkkiä kamalan näköiseksi. Meillä oli tytön kaveri leikkimässä ja lainasin hänelle tyttömme t-paitaa kun omalle kaatui maitoa.

Hänen äitinsä palutti t-paidan seuraavana päivänä pestynä ja paita oli venynyt leveyssuunnassa ja kuistunut pituussuunnassa ja nyppyyntynyt sen näköiseksi, että en voi mitenkään ymmärtää miten se on mahdollista. Vaikka yrittäisin, ene saisi vaatetta sen näköiseksi.

Meillä kyllä jää lähes kaikki tytön vaatteet melkein uuden veroisena seuraavalle käyttäjälle, ja tyttö ei todellakaan ole rauhallinen paikallaan nököttäjä.

Vierailija
31/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sinne mitään risoja ja huonokuntoisia vie, vaan sellaista jota voi vielä käyttää, mutta on esim pesunukkaa tai muutama tahra mikä ei lähde pesussa. En sellaista viitsi kirpparille raahata myytäväksi 10 sentillä. Olen aina luullut että sellainen vielä kelpaa kehitysmaan lapsille, mutta pitää vissiin olla uudenveroista...

Vierailija:

Joskus oli lehdessä juttua, että niihin keräyslaatikoihin on ihan turha laittaa huonokuntoista, päätyvät kuitenkin kaatopaikalle lajitteluvaiheen jälkeen. Varsinkin lastenvaatteet ovat usein niin loppuunkäytettyjä, etteivät ne kelpaa enää minnekään.

Vierailija
32/32 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta että tämä on jollekin näin suuri yllätys!