Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~¤~ Neliapilat ~¤~

02.12.2008 |

Tässäpä tämä uusi pino neljättä lastaan odottaville, jota ainakin tuolla kuumeilevien pellossa on jo kaivattu =-) Katsotaan miten alkaa juttua syntymään ja sen mukaan sitten tehdään viikko- tai kuukausipinoja. Uuden pinon alkuun voidaan koota esittelylista tuon Suurperheellisten pinon tyyliin, niin ei tarvita uutta aloitusta esittelyille ja ovat sitten helposti tuossa alussa aina kerrattavissa, raskaus kun ainakin meikäläisen aivot pistää pysyvästi narikkaan...:D

Nämä tiedot jos arvon mammat kirjottaisivat, niin päästään hyvään alkuun!:

Laskettuaika, nikki, ikä, edelliset lapset, paikkakunta/sairaala

Ja tässäpä omani:

02.07.09, Miksuliinu, 32v, p00t02t07, Keski-Suomi/K-S KS

Meillä siis ennestään simpsonit, joista maggie vasta 1v3kk ja nyt neljättä ja luultavasti viimeistä odotellaan. Minulla oli tähän alle kaksi keskenmenoa putkeen, joten pelko persuuksissa on tätä alkua menty, mutta vauva on ultrassa jo nähty ja perjantaina olisi seuraava neuvola ja ultra. Nyt kun kaikki olisi ok, niin voisi taas huokaista vähän syvempään... Oireita on onneksi melkein kaikki mahdolliset mitä vain voi olla pahoinvoinnista ja hajuyliherkkyydestä kipeytyneisiin sormiin ja lisälyönteihin. Tämän projektin lisäksi menossa on taloprojeksti, mutta valmista tulee ehkä parin vuoden päästä, joten Rexonalla eletään siihen asti x-)

Kipin kopin tänne nyt plussanneet neliapilat: äitix3, sani, nelkku, joma ja kaikki aikaisemminkin plussanneet!! Paljon apiloita taitaa kuulua suurperheellisiinkin, tulkaa käymään edes kylässä täälläkin pinossa! Itse en koe neljää vielä mitenkään suureksi perheeksi, siksi en ole osannut tuonne pinoon kirjoittaa, mutta saapa nähdä miten se totuus aikanaan iskee...

Toistaiseksi yksinäinen apila, peltoa odotellessa

Miksuliinu 9+5

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitix3:lle tsemppiä - eiköhän kaikki ole kuitenkin ok!

Miksuliinulle en valitettavasti osaa lohdutuksen sanoja antaa närästyksen ja turvotuksen suhteen.. Odotahan mitä ne ovat täällä loppusuoralla. =/

Neuvola oli tänään, ja kaikki onneksi ok! Pissa oli puhdas, ja verenpainekin hyvä, vähän alhaisempi kuin viimeksi, nyt 121/71. Sain pelkoni raskausmyrkytyksestä pyyhittyä pois mielestäni. Tosin sain kyllä uuden pelon, kun mainitsin jalkasärystäni. Jos se on joku laskimotukos tms!? Kokemuksia? No, huomenna on lääkäri, joten pitää siltä kysellä asiasta. Ei kyllä ole paras lääkäri, koska on englantilainen, ja puhuu huonoa suomea.. usein on vaikea päästä samalle aaltopituudelle keskusteluissa. Nivusissa myös kipua niin, että varovasti pitää nousta ja liikkua..

Syke vauvalla oli nopeampi kuin ennen, 145-160, mutta oli hänellä vauhtiakin. Sf-mittaa tuli nyt viikossa vain 0,5cm lisää, nyt 31,5cm, mutta ihan ok sekin kuulemma..

Nyt alkoi särkeä toistakin jalkaa, lepo ei tee hyvää - pitäisi olla jatkuvasti liikkeessä, mutta sitten on nuo nivuset kiusana.. huoh.. no, eihän tässä enää joulukuuta ole jäljellä kuin 2vk, ja sen jälkeen saa kyllä tää syntyäkin jo!

Minnikki ♥ tutteri 36+1

Vierailija
42/53 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain ketjussa kyselit vuodon yleisyydestä. Kaikissa raskauksissa en tiedä määrää, mutta pelkästään onnistuneissakin raskauksissa kolmasosassa on vuotoja, joten ovat todella yleisiä! Pelkästä vuodosta ei siis välttämättä voi päätellä juuta eikä jaata. Tulethan kertomaan kuulumiset, pidetään peukkuja pystyssä bd bd

Minnikki, minulla oli kakkoselta kanssa kovat nivuskivut, jalka meni alta, jos huolimattomasti nousi. Kaiken lisäksi paheni vielä synnytyksessä, kunnes alkoi helpottamaan. Mutta parani kyllä täysin ja kolmoselta ei sitten taas vaivannut ollenkaan. Äidillä oli aikanaan veritulppa pohkeessa raskauden aikana. Söi siihen muistaakseni sitten jotain lääkettä, mutta mitään sille ei raskauden aikana tehty. Oli kyllä aivan järkyttävän kipeä ja jalassa oli kova, kipeä, kuumottava kohta. Tuli jo joskus puolessa välissä raskautta. Toivottavasti vältyt siltä, kohtahan sinulla jo maalikin hääämöttää!

Miksu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ultrassa tänään...

sikiö ei vastannut viikkoja, oli 4,1mm. vastasi n6vk. ja sykettäkään ei siis näkynyt.

lääkäri ei antanut vielä tuomiotansa mutta varoitteli km.sta ja heti päivystykseen jos vuotoa tai kipuja. ja muuten kahden viikon päästä kontrollia.

nyt itkettää ja olen ihan rikki!

poistun itkien takavasemmelle...

äitix3

oireet ovat edelleen kuitenkin erittäin voimakkaat ja viimeksi aamupäivällä oksensin... mutta parasta olla elättelemättä turhia toiveita...

Vierailija
44/53 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle äiti x3, tosi ikäviä uutisia nuo=( toivotaan kuitenkin vielä parasta, eihän sitä koskaan tiedä jospa kaikki onkin hyvin se on vielä vain niin pieni. voimia sinulle.

oma olo ihan peestä, koko ajan oksettaa niin kuin ois kauhee krapula päällä aamusta iltaan ja väsyttää koko ajan päivälläkin nukuin 2 tuntia..kahvin juonnin lopetus aiheuttaa päänsärkyä joka päivä, mutta pakko olla ilman kun ei vaan maistu..

missäs muut luuraa?

nelkku rv 6+1

Vierailija
45/53 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo hyvältä kuulosta ja mikään viisaus ei varmaan oloasi nyt helpota. Tuo odotusaika kuulostaa tosi pitkältä... Voisit varmaan soittaa neuvolaan ja pyytää lähetteen s-hcg:n mittaukseen (kaksi arvoa esim parin päivän välein), niin näkisi nouseeko arvo niin kuin pitää. Itse olen noita mittauttanut edellisessä keskenmenossa ja nyt tässä onnistuneessa. Helppo testi ja siitä saisi mielenrauhaa...

Minun heinäkuinen keskenmenoni ei vastannut vk 7 ultrassa kestoaan, olin tosin jo ihmetellyt oireiden hiipumista. Vuoto alkoi sitten 8+3, oli kuten normaali menkat. Pari päivää oli aika synkkää, mutta ei auttanut kuin alkaa uudestaan, puupää kun on :)

Voimia tuleville päiville!!!!!!

Miksu

Vierailija
46/53 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tosi pahoillani sun puolesta!! Toivotaan vielä ihmettä. Vaikka saitkin sen plussan niin aikaisin, ettei tuo hyvältä kuulosta. Kovasti voimia ja jaksamista! Itellenihän todettiin heinäkuun lopussa keskeytynyt km rv 7+0 ja nyt olen taas täälä. Vaikka eihän se tuossa vaiheessa yhtään lohduta. `Halaa`

Tuntuu pahalta kertoa tähän äitix3:n surullisten uutisten jälkeen omat hyvät uutiset. Kävin eilen ultrassa ja sikiö löytyi oikeassa paikassa ja sykekin näkyi. Vastasi rv 7+4 eli pari päivää vähemmän kun neuvolan laskurin mukaan. Voi hyvin pitää paikkansa, mutta kait nyt mennään sillä neuvolan antamilla viikoilla..

sani rv 8+0

Vierailija
47/53 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muuta en osaa sanoa, elämä tuo kaikenlaisia yllätyksiä muassaan... eli ei ihan vielä kannattane luopua toivosta,

Minnikki: Kirjoitin ehkä viime viikolla liiankin kärkkäästi vastustaen aikaista käynnistystä, kun mietit mahdollisuutta käynnistykseen jo ennen joulua... Nyt olen itse saanut karvaasti kokea, millaisia nuo nivuskivut ovat niin täytyy kyllä sanoa, että tässä jos vielä 5 viikkoakin kidun niin jo on pinna kireällä. Ja raskausmyrkytys jos tulee päälle ja pienellä alkaa olla tukalaa, niin totta kai vauvan ulospääsy on paras vaihtoehto kaikille. Koita jaksaa viime hetket masun kanssa.

Itse elelen täällä hienoisen epäuskon vallassa... Lääkäri teki eilen painoarvion vauvasta ja olisi jo isompi kuin keskosemme aikanaan kotiutuessaan... 2400g - arviohan se tietysti on, mutta hieman vain kauhistuttaa, että JOS tässä täysille viikoille mennään niin mikä möhköfantti sieltä tupsahtaa.

Niin joku tuolla aiemmin taisi kysellä, erosiko keskosraskauteni aikanaan muista... No, ainoa ero oli, että se loppui aikaisin ja aivan yllättäen. Kaikki raskaudet ovat osallani olleet erilaisia. Kakkosen kohdalla ei ollut edes ennakoivia supistuksia, vaan kun supistelu alkoi aamulla rv31+1, synnytys oli jo käynnissä. Nythän tämän nelosen kanssa on ollut supistuksia jo rv16 alkaen, mu´tta tilanne on kuitenkin pysynyt aika vakaana... Näyttää siltä, että ensi vuoden puolelle kyllä päästään ennen kuin syntyy...

Katjalah&nelonen rv32+5 (!!!!)

Vierailija
48/53 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun äitix3:lle halit, toivotaan, että teille kuitenkin tapahtuisi vielä jouluihme.

En sitten jaksanut enää eilen tulla lääkärikuulumisia kertomaan, koska olin niin pettynyt siihen käyntiin. Klo oli 14.30 kun jätin auton lääkärin parkkiin, ja klo 14.42 olin jo takas autossa, joten siinä ei nokka kauaa tuhissut! No, lääkäri tuli melkein jo heti ovella vastaan, ja kyseli, että mullako oli aika (aikani oli 14.40). Joo, ja sitten mentiinkin huoneeseen, lääkäri heti kertoi, että koko talossa ei toimi tietokoneet, mut onneks mulla oli neuvolakortti mukana ja käynti terkalla just keskiviikkona. Keskiviikkona terkka kauheesti kyselikin näistä mun nivuskivuistani, sekä varsinkin jalkasärystä (missä kohtaa, minkälainen kipu jne..), ja sanoi, et katotaan mitä lääkäri sit sanoo, et osaa paremmin auttaa. Lääkärille näistä mainitsin, niin sehän tokas vaan, että "joo, ne on ne liqmentit, mitkä siel venyy ja kipuilee" (niinkuin viimeksikin mainitsin, niin on englantilainen, eikä kyllä päästä samalle aaltopituudelle!). Jalan särkyyn ei kommentoinut oikein mitään, vaikka olin varautunut, että tutkii koko jalan ja kertoo laskimotukosista jne.. Mutta ei. Housut pois vaan, niin katsotaan masun tilanne, sekä sisäinen tutkimus. Kohdunkaula hiukan pehmentynyt, mutta kiinni ja pituuskin vielä 3cm, joten eipä paljoa ollut tapahtunut, mutta eihän se välttämättä mitään meinaa, sanoi lääkärikin, mutta veikkas, et ehkä ei tämän vuoden puolel synny.

Mulla synnytykset olleet suht vauhdikkata, esikoisen synnytys pisin, 6h (josta 4h sairaalassa, supistelut alkoivat heti kivuliaina ja säännöllisinä), joten uskon, että kaikki tapahtuu nytkin suht ripeästi - ekoista kipeistä supistuksista saadaan lähteä kohti sairaalaa, ajomatkaa reilu 30min (kameratolpat kyllä hidastavat.. tai ei välttämättä, viimekskin kamera räpsähti, mut saatiin lopulta sakot anteeksi kun kerran vauva syntyi noin 3h kuvan räpsähtämisestä ;).

Jalkaakin särkee taas jo heti aamusta. Yöllä kun heräilin, mietin, et pitäiskö vielä hommata tukisukat jostain, jos niistä olis apua särkyyn. Toisaalta en enää viittis sellasia hommata, kun ovat ilmeisesti kalliitkin, ja loppusuora kuitenkin jo menossa.., mut silti viel monia päiviä, ehkä viikkoja.. =/

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille, ja onnittelut sinulle, ketä kerroit hyvistä ultrakuulumisistasi (nikki unohtui..)!

Minnikki ♥ tutteri 36+3

Vierailija
49/53 |
19.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia uutisia äitix3:lla :( Voimahali!

Kiitos autoasiaa kommentoineille. Mies on ollut niin kiireinen töissä, ettei ole ehtinyt koeajoja sopimaan. Ehkäpä tässä joululoman aikana selviäisimme edes jotakin automallia katsomaan. Niinhän nuo tila-autot yleensä ovat, että takapenkkien ollessa pois käytöstä tilaa on mukavasti, mutta sitten jos koko perheen on tarkoitus tehdä esim. jokin pidempi matka autolla, tilaa ei löydykään.

Joku kyseli pahoinvoinnista. Mulla on aina ollut etovaa oloa vähintään kolme kuukautta koko ajan ja sitten satunnaisesti. Tämä raskaus on ainoa, jossa olen joutunut oksentamaan. Ehkä viikolla 15 oksensin viimeksi. Sikäli kurjaa se oli, että päinvastoin kuin mahataudissa oksentaminen ei helpottanut oloa yhtään. Vieläkin paha olo iskee silloin tällöin (nyt rv 24), mutta ei sentään oksetukseen asti. Useimpia ruokia ei kuitenkaan tee mieli syödä. Hemppa oli laskenut alle satasen, joten rautaa joudun popsimaan ja pitäisi vähän yrittää syödä monipuolisemmin, vaikkeei maistuisikaan.

Ennen joulua riittää kyllä tekemistä. Vähän paikkoja pitäisi raivata ja jotain kokatakin. Aloitin tänään paistamalla laatikot :)

Nyt nukkumaan, että aamulla jaksaa lähteä joulukirkkoon.

adelia rv 24+

Vierailija
50/53 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun avasit meille pinon! Kiitos siitä! :)

Esittely:

31.7.2009 sani-74, 34 v. tyttäret 01,03 ja 07,Pohjanmaa/Seks

Mulla kans oli keskenmeno elokuun alussa sekä aikasemmin on ollut kohdunulkopuolinen 2005.

Meikäläisellä on pitänyt kiirusta, kun alotin viime viikolla taas työt hoitovapaan jälkeen. Raskausoloa ei juurikaan vieläkään ole! Tosin pientä pahoinvointia on parina päivänä nyt ollut, jolloin ei oo herkutkaan maistunut (mikä on kyllä hyvä juttu). Ja rinnat on aina välillä kipeät ja sit taas välillä ei.. En kyllä pahoinvointia mitenkään kaipaa, kunhan vaan raskaus menis hyvin ilman sitäkin.

Tää taas meinaa heitellä mun kirjotuksia miten sattuu! :/

No ens viikon torstaina meen neuvolaan ja neuvolatätsky lupas mulle tehä ultraan lähetteen. Kohdunulkopuolisen, keskeytyneen keskenmenon ja silloin löydetyn myoman vuoksi sen lähetteen julkiselle puolelle saan. Saapi sitten nähä kauanko menee ennen kun aika sinne tulee..

Terkkuja kaikille neliapiloille!

sani rv 5+4

Vierailija
51/53 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin minäkin tänne viimein,tai paremminkin että jaksan kirjoittaa.

Kauheaa väsymystä taas ilmassa ja eilen oli hiustenleikkuu ja mies töissä huomiseen asti joten omaa aikaa ei meinaa löytyä.

18.7.09, Joma_, 25v, t 02, p 04 ja t 07 Oulun läänin etelä-osa/OAS

Tuo laskettu-aika on jonkun laskurin mukaan,neuvola-ajan tilaan huomenna ja samoin sen ajan yksityiselle jotta saa tietää kystan tilanteen sekä samalla raskauden asiat.

Mutta pakko nyt jo mennä,etoo!!

Joma 7+2

Vierailija
52/53 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti myös kaikki muut apilat!

Mä olen oikeesti niin käsi, mitä tulee tietokoneisiin.. välillä ihan huvittaa kun meidän ekaluokkalainen joutuu neuvomaan äitiä. :)

Ja heti esittelyä:

31.7. , Äitix3, 28v. p01,t05,p06, ja pk-seudulla asustellaan, synnytyssairaalana Kätilöopisto

Ja hieman OmaaNapaa: Kyllä sitä voi olla vielä neljättä odottaessa ihan kuutamolla. Mä olen odotellut kunnon pahoinvointia jo tovin. Ja SAMALLA ihmetellyt että olenkohan syönyt jotain sopimatonta kun KOKO AJAN on etova olo ja meinaan yökätä..heh! Niin että oliskohan se nyt sitä pahoinvointia..

Repäisykivut ovat tulleet erittäin tutuiksi ja veskissä ravaaminen myös. Mutta eiköhän se tästä. Masun kasvua odotellen. Vaikka mun raskaudet eivät ole olleet ihan siitä helpoimmasta päästä.

No, kotona meillä tehdään pientä laajennusta joten rakennuksella tulee aikaa vietettyä kunhan kerkiän.

Mutta nyt iltapalan tekoon

äitix3 rv 5+4 (ovis oli kylläkin jo kp.8)

Vierailija
53/53 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs tässä mun esittely:

eli la ois 12.8.09 tähän tietoon, Nelkku 27.v, p99, t01,p03 Keski-suomi/keski-suomen keskussairaala.

tämä tuleva on nyt sitten kai myös meidän viimeinen käy meinaan joka paikka ahtaaksi tässä talossa..yritän myös nauttia tästä raskaudesta, kun tietää että se on se viimeinen niin kaikenlaiset oireet menee hymysuin=) meillä nuorin poika lähtee syksyllä eskariin, joten vauva tulee aika hyvään aikaan kun saan sitten olla kotosalla huolehtimassa myös pojan eskariin.

just töistä kotiuduin , kun ensin piti hakea lapsukaiset hoidosta, kun ukko työreissulla. reppanat olivat ihan poikki ja niin olen kyllä ittekin..jalat ihan tohjona..mahaa nipistelee ja särkee vähän väliä. no hyvä että edes jotain oiretta on kun ei vielä oikein paljon ole ollut.

miksuliinu: olen täältä uuraisten läheltä, tästä on jyväskylään n. 30min ajomatka, että aika lähellä ollaan=)

nyt on pakko lähteä nukkumaan, että jaksaa isommat laittaa kouluun aamulla menemään=) hyvät yöt kaikille=)

nelkku rv 3+6 :)