Onko oikein,etten saa työttömyyskorvausta,ennen
kun olen hankkinut lapselle hoitopaikan? Meneekö se näin?
Kommentit (29)
Vierailija:
Täällä AV:lla oli viikko pari sitten keskustelu, jonka mukaan pitäisi. Ehkä teidän työkkärissä ajatellaan samoin.Ei tuo kylläkään voi olla noin. Minulla on ystävä, joka on ollut työttömänä hoitovapaan jälkeen ja sai kyllä työttömyyskorvausta vaikkei lapsilla ollut hoitopaikkaa ensin.
Jos se virkailija käsitti väärin, ettet voi mennä ollenkaan töihin kun pitää hoitaa lapsia? Nimittäin jos itse ilmoittaa ettei voi ottaa työtä vastaan, niin sitten ei ole oikeutta työttömyysturvaan. Mutta lapset eivät todellakaan ole muuten este työttömyysturvalle! Soita sinne ja selvitä juttu.
Ja Kela ei todellakaan maksa mitään, ennen kuin työkkäristä menee lausunto, että on oikeus työttömyysturvaan.
t: ex-työkkärin täti
Löytysköhän jostain ihan OIKEETA pykälää tähän juttuun?
No tämä intopipo työkkärintäti sanoi sitten että tule takaisin kun olet järjestänyt asiasi... No menin seuraavana päivänä ja sanoin että äiti on nyt lupautunut hoitamaan ainakin 2 viikkoa ja sitten serkkutyttö on käytettävissä sen jälkeen. Niin ja kuntahan on velvollinen hoitamaan hoitopaikan 2 viikon kuluessa. Töitä ei työkkäri ole tarjonnut kun olen siellä ollut 6 kk nyt asiakkaana. Lapsilla ei ole parempaa lupausta hoitopaikasta edelleenkään.... En tietenkään vie lapsia hoitoon jos voi olla kotona heidän kanssaan... Ota yhteyttä uudelleen työkkäriin ja sano vaikika samat jutu mitä minä. Älä nyt masennu ensimmäisestä byrokraatista
Aiemmin kun työkkäriin hain,vuonna 04,niin kerroin kyllä että mulla on lapsi ja sanoivat silloin,että onko hoitopaikkaa. Vastasin että se kyllä järjestyy. Nyt sitten tyräsin kunnolla. ap mutta odottelen ph-esimieheltä soittoa...
ja maksuun tulosta. Sosku perii ne sitten takautuvista tuista takaisin.
Ja tää virkailija on mun mielestä kyllä,miten sen nyt sanoisin.....ilkee ja virkaintoinen.
8 §
Työmarkkinoiden käytettävissä olo
Työnhakijalla, joka ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, ei ole oikeutta työttömyysetuuteen.
Työnhakija ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, jos hän itse asettaa sellaisia rajoituksia, jotka estävät tarjotun työn vastaanottamisen työmarkkinoilla yleisesti sovellettavin ehdoin tai estävät osallistumisen tarjottuun hänelle soveltuvaan koulutukseen. Työnhakijalle on työtä tai koulutusta tarjottaessa varattava kohtuullinen aika lastenhoidon järjestämiseen sekä kulkuvaikeuksien ja muiden vastaavien rajoitusten poistamiseen.
Työnhakija ei ole työmarkkinoiden käytettävissä, jos hän on edellä tarkoitettujen rajoitusten vuoksi eronnut työstä tai koulutuksesta.
Virkailija on varmaan katsonut, että sä olet itse asettanut rajoituksia...
Muistan lukeneeni jonkun " korkeamman tahon" ennakkopäätöksen, että tuo kohtuullinen aika lastenhoidon järjestämiseen on 2vk
Soita ja selvitä homma, kyllä sä sitä rahaa saat ennemmin tai myöhemmin. Senhän saa takautuvastikin.
t: se ex-työkkärin täti
Täällä AV:lla oli viikko pari sitten keskustelu, jonka mukaan pitäisi. Ehkä teidän työkkärissä ajatellaan samoin.
Ei tuo kylläkään voi olla noin. Minulla on ystävä, joka on ollut työttömänä hoitovapaan jälkeen ja sai kyllä työttömyyskorvausta vaikkei lapsilla ollut hoitopaikkaa ensin.