Kotipizzaan lasten kansa
lasten toivomuksesta meinataan mennä Kotipizzaan pizzalle.
Olen hakenut joskus pizzan Kotipizzasta,siitäkin 10 vuotta aikaa mutta koskaan ei olla syöty siellä. Itse asiassa lapset eivät edes koskaan ole käyneet missään ravintolassa pizzalla ja ovat jo kouluikäisiä eli asia täytyy korjata.
Mutta normaalipizzathan ovat melkoisen isoja, voiko yhden tilata puoliksi lapsille? Kuuluuko Kotipizzassa pizzan kanssa automaattisesti alkuruokasalaatti? Mitenkäs juomapuoli. Toinen lapsista ei juo limsaa. Onko juomavalikoimissa tarjolla mehua/maitoa tai voiko tilata koko porukalle kannullisen vettä?
Ensikertalaiset ottavat vastaan muitakin neuvoja;)
Kommentit (46)
Minua hirvittää kun jokaisen ravintolan listalla on lastenannoksia tyyliin " nakit ja muussi" , " lihapullat ja ranskalaiset" tai " kalapuikot" . KALAPUIKOT?? Monesti vielä vanhemmat maksavat 4-7¿ tuosta " ateriasta" , josta puolet jää syömättä kun lapsi on kiinnostuneempi leikkinukasta. Pitääkö kaikkialla leikkiä, eikö edes ruokaa voi syödä ilman videoita/leluja? Sen ymmärrän hyvin, jos ruoan jälkeen leikitään mutta yleensä lapset juoksentelevat leikkinurkan ja pöytänsä välillä...
Pointti oli siis siinä, että itse en lähtisi maksamaan viittäkään euroa annoksesta pakastekalapuikkoja, niitä voi syödä kotonakin. Eikö ravintolassa voisi edes maistamisen ilosta ottaa jotain aikuisten listalta?
meidän kaupungin kiinalaisessa oli lapsille oma lista. SIeltä sitten 4-vuotiaalle nirppanokalle valittiin annos, jossa oli riisiä, kinkkua, broileria ja kasviksia sekoitettuna. Lapsi söi miltei kaikki, vaikka annos oli tosi iso.
Selviäähän se sitten paikan päällä. Tai netistäkin varmaan löytyisi. Miksi JO kouluikäisten kanssa pitää suunnitella noin tarkkaan joku kotipizzareissukin? Ei siinä sentään ulkomaille olla menossa!
Vierailija:
eihän se että kerran käy Kotipizzassa syömässä tarkoita sitä ettei ikinä käy muualla ulkona syömässä. Ei kai se tee kenestäkään junttia tms. että kertoo käyvänsä kerran Kotipizzassa?
34:sta...samat ajatukset tuli mieleen...
Lasten kanssa olen oppinut, että reissut kannattaa suunnitella hyvin. Ollaan osuttu paikkoihin, jossa juomaksi sai valita limsaa tai vichy-vettä ja eihän tuo meidän lapsonen niitä halunnut juoda. Enkä todellakaan pakota lastani juomaan limsaa, vaikka onkin jo koulussa.
Eli parempi miettiä jo kotona valmiiksi missä syödään ja löytyykö sieltä kaikille mieleisiä ruokia. Minusta on sama onko se ruoka sitten lihapyöryköitä vai hanhenmaksapallereoita.
Ihmettelin kyllä miten tämä ketju paisuu. Kysyin vain saako Kotipizzasta pizzan puoliksi kahdelle lapselle ja löytyykö juotavaksi maitoa tai mehua. Oli siis joidenkin mielestä todella tyhmä kysymys ja sai minut kuulostamaan juntilta, jolla on todella outoja lapsia.
Kiinalaiseen ravintolaan ei mennä, koska en edes itse pidä kiinalaisesta ruuasta, vaikka olen sitä työlounailla joutunut useampaankin kertaan syömään. EIkä sieltä käsittääkseni saa pizzoja. Siis LAPSET HALUAVAT PIZZALLE ravintolaan, koska eivät koskaan ole olleet. Pizzoja on toki syöty kotona, mutta nyt ei.
Vierailija:
Selviäähän se sitten paikan päällä. Tai netistäkin varmaan löytyisi. Miksi JO kouluikäisten kanssa pitää suunnitella noin tarkkaan joku kotipizzareissukin? Ei siinä sentään ulkomaille olla menossa!
Mutta menemme siis kotipizzaan ja toivomme, että juotavaksi löytyy mehua tai maitoa, vaikka nettisivuilla ei niin luekaan.
kotipizzareissua teille!
Hyviä ne pizzat on ja aina juomaksi saa ainakin vettä :) . Itse tilaisin lapsille ensin puoliksi yhden pizzan ja sitten vielä toisen, jos maistuu.
Sen verran ahluaisin huomauttaa että eiköhän joka ikisestä paikasta kuitenkin saa tavallista vettä ruokajuomaksi?
Vastausten perusteella vaihtelua on aika paljon, joten selviäisi kerralla kaikki kysymäsi asiat eikä itse reissussa tulisi yllätyksiä vaan voisitte nauttia ravintolassa syömisestä.
Mukavaa reissua!
Okei, et pidä kiinalaisesta (ihanko kaikkia 7 keittiötä olet maistanut?), mutta älä opeta sitä lapsillesi.
Ja miksi kaikkien pitäisi tykätä kaikesta?
Onko sulla samanlaiset makumieltymykset kuin vanhemmillasi? Minulla ei. Äiti ei esim pidä makeasta, eikä meillä juuri mitään makeaa syöty, mutta minä taas pidän vähän liikaakin.
Juu kyllähän vesihana löytyy joka ravintolasta. Sitähän ne kannuihin laskevat ja juottavat asiakkailleen.
hauska lukea miten tämä ketju on paisunut :) Näköjään intohimoja herättävää tämä aihe; kuinka usein lasten kanssa tulisi käydä ravintolassa syömässä! Ihan kuin olis sohaissut muurahaispesää kuten imetys- tms. asiosta puhuttaessa..
Mutta muistakaamme vanhoja totuuksia, kun minä (ja meistä moni muu) oli lapsia, ei silloin ravintoloissa syöty ja näin hyviä meistäkin tuli isoina!!
Jatka vaan samaa linjaa ap, ei alle 10 v tarvi mielestäni edes välttämättä tietää mitä kotipizza tarkoittaa!
(ja minä kun vielä tykkään käydä ulkona syömässä lastenikin kanssa - huh, että joku jaksaakin vielä antaa kaikkien kukkien kukkia.)
Mutta riippuu varmaan liikkeestä eli mennään ja kysellään juotavat ensin ja otetaan vesipullo mukaan.
Vierailija:
Käy katsomassa nyt edes lista Kotipizzan sivuiltawww kotipizza fi
Ehkä sitten itse olen huoleton, mutta en ikinä suunnittele tällaista kuin korkeintaan että mihin paikkaan mennään. Me vaan mennään eikä tarkisteta joka ikisen paikan pohjapiirrosta ja menuvaihtoehtoja etukäteen. Lapset syövät ja juovat sitä mitä löytyy eikä ole ollut ongelmia.
Vierailija:
turkkilaisten pitämä pizzeria ja sit joku Rosson tyylinen. Ei ole Heseä tms.Meillä tilataan joko perhepizza puokkiin pojan kans(6v) tai molemmille omat pizzat. On aika pieniruokaanen lapsi jos alle 12v riittää puolikas pizza.. Vihaseksi siitä vaan tulee.
masu täynnä kaikilla
Minä en kyllä mielestäni tehnyt tästä ongelmaa, kyllä se tais olla tämä palsta. Minä vaan heitin " huolettomasti" yhden kysymyksen ja siitä se sitten paisui kuin pullataikina;)
Myönnän kyllä, että olen ihan itse pitänyt tätä ketjua yllä, jotenkin vaan kiinnostaa mihin mennään. Kun kukaan ei ol evielä sanonut, että olen huono äiti, kun vien lapseni syömään epäterveellistä pizzaa.
Meidän lapset eivät laita suuhunsa ihan mitä tahansa. Ovat nirsoja ja tykkäävät eniten peruskotiruuasta. Hampurilaisiakin tehdään ihan itse kotosalla ja ovat kuulemma parempia kuin Hesellä. Mutta onneksi me ollaan erilaisia. En minäkään tykkää kaikeasta ruuasta;)
Vierailija:
Aivan, mutta miksi tehdä näin suuri ongelma pelkästä pizzalla käynnistä?
Ehkä sitten itse olen huoleton, mutta en ikinä suunnittele tällaista kuin korkeintaan että mihin paikkaan mennään. Me vaan mennään eikä tarkisteta joka ikisen paikan pohjapiirrosta ja menuvaihtoehtoja etukäteen. Lapset syövät ja juovat sitä mitä löytyy eikä ole ollut ongelmia.
Vierailija:
Itse olen aika paljon syövä aikuinen nainen, enkä minä jaksa syödä kokonaista kotipizzan pitsaa. Puolikas menee ja lopun syöminen on väkisin syömistä. Kuulostaa aika suuriruokaiselle kuusivuotiaalle, jos jaksaa syödä kokonaisen pitsan.