Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KELA:n matkakorvauksista kysymys

08.04.2008 |

jonka jälkeen KELA maksaa kaik matkat takautuvasti. Tai yksittäistä matkaa varten omavastuu oli jotain 9e tietämillä...

Hakemus KELASTA ja liitteenä mukaan et saattaja on välttämätön. Tässä tapauksessa teidän terapeutin pitää varmasti kirjoittaa se liite...

Tukia voi hakea vaik kuukausittain, mutta kannattaa ehkä laskea, et jos tuo omavastuu osuus ylittyy, ni hakee vasta sitten.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammaisen lapsen hoitotukea. Meillä tyttö käy myös viikottain tt:ssä. Saa alimman maksun. Lääkäriltä vaan lausunto, että on terapian tarpeessa. Tukea haettaessa kaikki täytyy kirjoittaa yksityiskohtaisesti. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että mitä ei osaa tai ei tee ikätovereihin nähden yms.

Onko tyttösi päiväkodissa. Hakemuksen liitteeksi itse laitoin pk:n arvion tytön toiminnasta siellä.

Vierailija
2/8 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit mennä vaikka taksilla lapsesi kanssa ja maksat vain 9,25 oma vastuun per suunta. Miellä tyttäreni käy taksilla yksin ratsastamassa ja on 8 vuotias on käynyt ja

3 vuotiaasta saakka ja 2 vuotiaasta taksilla tarhassa.

Taksi kuski on ollut sama jo monta vuotta ja tuntee tyttäremme tavat. Omastuun vuotuinen osuus 157.25€ ja sen osan kun on täynnä niin sen jälkeen loput menee kelan piikkiin. Kun samaan kuntoutus omavastuuseen menee kaikki lääkäri matkat, kuntoutus kurssi matkat jne. Meilläkin, kuin on pyörätuoli ja ie kovin hyvin pussit kulje.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelan sivuilta:

Muistattehan, että aina pitää pyytää, joka käynnistä niin lääkärillä,neuvolassa,labroissa,röntgenissä,terapiassa tmv siis AINA todistus kelan matkakorvausta varten käynnistä tai epikriisi.

tai sitten otatte kelan sivuilta mukaan lomake sv40, johon pyydätte allekirjoituksen.

Pelkkä sana, siitä olen käynyt siellä täällä tuolla silloin tällöin ei riitä. Mutta alla kelan ohjeet muutoin asiasta

Matkakorvausten määrä ja omavastuuosuus

Maksat yhteen suuntaan tehdystä matkasta 9,25 euron omavastuuosuuden. Kela korvaa sen ylittävät kustannukset.

Jos matkakustannusten omavastuut ylittävät kalenterivuoden aikana 157,25 euroa, Kela maksaa ylittävän osan tarpeellisista matkakustannuksista kokonaan.

Vuotuiseen omavastuuosuuteen lasketaan mukaan sekä matkojen omavastuuosuudet että niitä pienemmät kertakustannukset. Matkakustannukset voivat olla omiasi tai saattajan tai perheenjäsenen kustannuksia.

Kela seuraa vuotuisen omavastuuosuutesi täyttymistä. Kun se on täyttynyt, saat postitse vuosiomavastuukortin (mallikuva kortista, pdf 36 kt). Korttia näyttämällä sinun ei tarvitse maksaa matkasta kuljettajalle, jos hän on tehnyt Kelan kanssa valtakirjasopimuksen.

Jos sinulta peritään matkasta maksu, voit hakea matkakuluista korvausta jälkikäteen.

Voit seurata vuotuisen omavastuuosuutesi täyttymistä Kelan asiointipalvelussa. Palvelusta näet, paljonko sinulle tai kuljetuspalvelujen tuottajalle on maksettu matkakorvauksia.

Oman auton kustannuksiksi sosiaali- ja terveysministeriö on vahvistanut 0,20 euroa/kilometri.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/100801114105EH?OpenDocument

Vierailija
4/8 |
07.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. hakemuksen liitteeksi hoitavalta lääkäriltä c-lausunto

lisäksi nopeuttaa ja varmentaa päätöstä jos liitteenä myös epikriisit sairaudesta yms.

Alle 16-vuotiaan vammaistuki

Alle 16-vuotiaan vammaistuki on tarkoitettu pitkäaikaisesti sairaalle tai vammaiselle lapselle. Alle 16-vuotiaan vammaistuki on ollut aiemmin nimeltään lapsen hoitotuki.

Tuen saaminen edellyttää, että sairaan tai vammaisen lapsen hoidosta, huolenpidosta ja kuntoutuksesta aiheutuu perheelle vähintään 6 kuukauden ajan tavanomaista suurempaa rasitusta ja sidonnaisuutta verrattuna vastaavanikäiseen terveeseen lapseen. Vammaistuki on porrastettu kolmeen ryhmään rasituksen ja sidonnaisuuden määrän mukaan. Niistä saat lisätietoa kohdasta Vammaistuen määrä.

Vammaistuen voi saada määräajaksi tai siihen saakka, kunnes lapsi täyttää 16 vuotta. Tuen maksuaika riippuu siitä, miten pitkään lapsen sairaudesta tai vammasta aiheutuvan rasituksen ja sidonnaisuuden arvioidaan kestävän. Monet sairaudet ovat elinikäisiä, mutta niiden aiheuttama rasitus ja sidonnaisuus voi muuttua, kun lapsi kasvaa ja kehittyy. Määräajaksi myönnettyyn tukeen perhe voi hakea jatkoa tuen päätyttyä.

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/180701083327EH

Vierailija
5/8 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voinko siis hakea KELAsta viimeisen 6kk ajalta matkakorausta? Poika kay yhteensa 4xvk tereapiassa. Voinko saada terapiasta paperin jossa mainitaan etta on kayty ja etta saattaja valttamaton? Miten onnistuu saada kuljetus pelkastaan pojalle?

Kiitos

Vierailija
6/8 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Onko tietoa maksaako KELA saattajan bussikyydin terapiaan, kun lapsi on vielä pieni.

Kyseessä on oma kohta 4 vuotias tyttö jota joudun viemään joka viikko terapiaan. Tytöstä ei mene vielä bussimaksua, mutta sitten menee kun täyttää 4 vuotta. Voinko siis laittaa matkakuluhakemukseen omat bussimatka kulut?

Sitten vielä kysymys, että miten KELA maksaa ne. Ymmärsin, että puolivuosittain täytyy hakea, eli onko se kesäkuussa vai miten?

Kipe

Vierailija
7/8 |
09.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa minä olen saanut korvaukset, vaikka pääsisin rattaiden aknssa junalla ilmaiseksi.

korvauksia voi hakea vaikka joka matkan jälkeen, mutta viimeistään puoli vuotta myöhässä. Niissähän on 9,jotain euron omavastuu, mutta myös vuotuinen olikohan n.160 euron omavastuu jonka jälkeen akikki korvataan. meilläkin vaikka pääkaupunkiseudulla asutaan niin tuo vuotuinen omavastuu täytyy jo alku vuodesta. Ja korvauksia voi toki hakea kaikista lääkärissäkäynneistä, terapioista jne.

Vierailija
8/8 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tyttö käy puheterapiassa vaan toistaiseksi ja puheterapeutti kirjoittaa aina siihen todistukseen,että saattaja välttämätön. Tämä opittiin ekan kuntoutusarviokeikan jälkeen,kun pistivät hakemuksen takaisin,että mitä minä olen sillä reissulla itse. Ihan niinkuin 2-vuotias kulkisi itse 150 kilometrin matkan itse suureen kaupunkiin=)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi