Puetteko pojillenne kirkkaita värejä päiväkotiin?
Minä puen, ja olen vähän ihmeissäni siitä minkälaista palautetta poika on saanut muilta pojilta. Ticketin oranssi välikausianorakki sai aikaan sen että lasta haukuttiin porkkanaksi, eilen oli Timberlandin punainen paita päällä ja pojat olivat kuorossa huudelleet lapselleni että onpa ruma paita :( Onko kaikilla vaan sinistä ja harmaata sitten?
En oikein tiedä miten pitäisi toimia, jätänkö värit kotioloihin vai teenkö kuten ennenkin ja " alistan" lapseni haukkumiselle? Poikaa itseään se ei tunnu häiritsevän, mutta minusta ei tunnu kivalta.
Kommentit (37)
Keltainenkin sopii, ainainen sininen ja harmaa tylsistyttää. Koskaan ei ole kumpaakaan haukuttu, mutta kehuja ihanasta pukeutumisesta on tullut.
Pienemmät eivät varmaan vielä niin välitä asiasta. ap
Tunnen ihmisen, joka ei pue pojalleen kuin sinisen eri sävyjä. Ja poika kuulemma on kova itse sanomaan, mikä on tyttöjen väri ja mistä saa tyttöbakteereja. Mistäköhän lienee oppinut?
Mä en silti ap osaa sanoa, mikä on viisasta. Itse ehkä jatkaisin entiseen malliin ja selittäisin lapselle, miten muiden ajatukset on vähän hassuja minun mielestäni.
Tokihan jokaisen ajatukset on omia ja siksi oikeutettuja, mutta näin meillä ajatellaan, että on jo vanhempien järjen köyhyyttä (vähän liioitellen, ja ei sanottaisi lapselle), jos lapset luokittelevat toisensa vaatteiden perusteella noin rajusti
Minusta maailmankaikkeuden rumin väri, enkä usko siihen, että sukupuoli tuomitsisi ihmisen käyttämään jotakin tiettyä väriä. Vastaavasti tyttärelläni ei ole ollut vaaleanpunaista päällään. Jos myöhemmin itse haluavat jotain sen väristä, niin sitten tietysti suostun.
En viitsi pukea, eikä nelivuotias suostu itsekään, sanoo että pojat nauravat hänelle.
6v eskaripoika taas tykkää kirkkaanpunaisesta sekä kirkkaansinisestä ja turkoosista
Valitsevat yleensä itse kaapista vaatteet päälleen, ja ihan kirkkaissa väreissä mennään. Ei meidän pk:ssa tai eskarissa kyllä kukaan tietääkseni hauku toisia vaatteiden värien perusteella.. Ikävää sellainen!
tytölleni mielelläni sinisiä ja vihreitä vaatteita, mutta ne on jo pitkään tuomittu " poikien värisiksi" . Myös omissa vaatteissani rakastamani turkoosi väri on kuulemma " poikien väri" ja tyttö ihmettelee aina, miksi olen ostanut " poikien vaatteita" . Itse tyttö haluaa pukeutua vain vaaleanpunaiseen ja liilaan, keltainen, kirkkaanpunainen ja oranssikin kelpaavat joskus, mutta mitkään " poikien värit" , vaikka olisivatkin kuosiltaan tyttömäisiä, eivät ikinä.
(vanhin 5 v) ovat olleet kotihoidossa ja siten välttyneet tuolta typerältä lokeroinnilta. Jossain vaiheessa kehitystähän kyllä tulee se vaihe, että identifioidutaan voimakkaasti samaa sukupuolta oleviin. Muistaako joku missä iässä se oli?
Ap:lle sanoisin että jatkakaa samaa rataa, ja jos poika ei kohtuuttomasti kärsi nimittelystä, niin selitä vaan että mielipiteitä on monia. Kokemukseni mukaan poikien nimittely on usein kuitenkin kaverillista, tyttöjen joskus ilkeämielistäkin.
mitä merkitystä on sillä että oli TICKETIN takki? TIMBERLANDIN paita?
En voi itselleni mitään, mutta koko tekstisi alkoi näyttää huvittavalta.
haukkuis niitä tyttöjen väreiksi. On sillä tummiakin joten on vara valita mut tykkää värikkäistä eikä erittele poikien ja tyttöjen värejä.
Ei ole tullut mieleenkään, että tänä päivänä jossain päin Suomea haukuttaisiin vaatteiden värien takia.
Lempivärinsä ovat kirkkaanvihreä, siniturkoosi, violetti, pinkki (!), kirkkaanpunainen, oranssi ja keltainen. Ja kirkkaat värit sopivat hyvin hänelle. Tekee välillä tiukkaa löytää poikain ei-tummansinisiä ja ei-p**kanruskeita vaatteita. Vielä on onnistuttu.
Eikä ole kiusattu.
esim. vaaleanpunaisen pikeepaidan tai oranssiraitaisen pikeepaidan jossa on vielä kukankuviakin! Pojalle sopii hyvin punainen, turkoosi, oranssi ja kun itsekin niistä väreistä tykkää, niin toki puen.
tarhatossut on punaiset eikä ole siskolta jääneet kuten jotkut kysyivät. Itse haluaisi punaista ja vaaleanpunaista, kumpparitkin ovat punaiset Nokialaiset. Kyllähän lapset värejä tykkäävät katsella jos saavat itse päättää
Säälittää naapurin vanhin tytär kun saa kaikki vaatteensa sinisinä tai vihreinä " että jää sitten pikkuveljille" . Kyllä tekisi tytön mielelle hyvää saada jotain omaa kun lempiväri sattuu olemaan punainen ja oranssi
on oranssi ja pitää siis mielellään kirkkaan värisiä vaatteita. Kukaan ei oo kiusannut.
Poika on 4v ja lempivärinsä ovat punainen ja keltainen, joita käyttää melkein aina, talvihaalarikin oli kokopunainen ja kevääksi on keltainen takki ja vihreät housut. Vaaleanpunaistakin löytyy.
Kyllä tummansinisiäkin ja -ruskeita trikoohousuja löytyy, mutta yläosia ei.
Onneksi ei meillä lapset ole vielä puhuneet tyttö- ja poikaväreistä (pojalla on 6v isosisko).
laitan 3-v pojalle mielelläni värejä ja esim. lindexin tyttöjen puoleltakin ostettuja paitoja. Tädit sanoo söpöksi :)
Muut lapset ei hauku - mutta poika on 1-3-v ryhmässä.
Ehkä eskarit tms. on tarkempia...?
Inhoan sinisiä ja harmailta poikienvaatteita.