Tarhassa yhdellä lapsella luki pipossa: " Hermot paskana" . - Vitsikästä?
Vai mautonta? Kiva, kun monet lapsista osaavat lukea ja alkavat hokea tuota.
Kommentit (29)
jokin aika sitten kiellettiin napapaidat jossain suomen koulussa. Mauton teksti!
Tosin oli hellyttävää kun vasta naimisiin menneen poikani paidassa vapaa-ajalla luki ukkomies.
pojalla (4v) on välillä pipo missä lukee " väärä lääkitys" =D
Pojan 3v. pipossa luki että " pelimies"
tuossa on, että vanhemmat pilailee lapsensa kustannuksella. Se, joka väitti, että kiva sitten kun lapset hokee tekstiä siellä, niin ei nyt kovin moni osaa vielä tarhassa lukea. Mutta en minä kyllä lapselleni sellaista päähän pistäisi. Jokainen tavallaan kuitenkin. En pyörtyisi jos jollakulla lapseni ryhmästä olisi sellainen.
Vierailija:
No eipä oo kovin vakavaa haloo. En itse laittaisi, mutta rasittaa äidit jotka on aina tekemässä kärpäsestä härkäsen!
Lainaamani viestin kirjoittajan kaltaiset henkilöt eivät tyypillisesti ajattele nenäänsä pidemmälle ja katso kulttuuria kokonaisuutena.
Yhä useammalle alkaa nykypäivänä olla " ihan sama" , mitä muut tekevät. Yleensä nämä samat tyypit pitävät oikeutenaan myös itse käyttäytyä aivan miten sattuu, " koska se ei ole niin vakavaa" . Käyttäytymisnormit ja -tavat ovat kuitenkin kehittyneet yhteiselämää helpottamaan, tekemään erilaisten ihmisten kohtaamisen siedettäväksi, kun se joka tapauksessa on välttämätöntä. Välinpitämättömyys aiheuttaa monesti valtavasti mielipahaa niille, jotka kokevat ja ymmärtävät kulttuuria ja sen ulottuvuuksia hiemankin syvällisemmin.
Jos ei ole " niin kovin vakavaa" , että päiväkoti-ikäisen pipossa lukee " hermot paskana" , ei ole siis myöskään kovin vakavaa, että päiväkoti-ikäiset käyttävät sanaa paska julkisesti, yleisesti, osana normaalia kielenkäyttöään, esim. puhutellessaan päiväkodin opettajia. Sehän on vain hauskaa? Ja koska " paska" oli ok sana jo päiväkodissa, sopii alakoululaisen suuhun " vittu" - ei se nyt niin vakavaa ole, sehän on VAIN kieltä.
No joo, kieli nyt vain sattuu olemaan tapa, jolla jäsennämme maailmaamme ja tuomme ilmi maailmankuvaamme, ei sen enempää tai vähempää.
t. Humanisti
aina sen mainoksen jälkeen, missä mainostetaan " paskareissua" , 2,5v tyttö hokee jonkin aikaa: paskareissu, paskareissu...
toooosi kivaa.
" Väärä lääkitys"
" Pelimies"
" Hermot paskana"
White trashin mukulat tuollaisia pipoja päässään keikuttaa.
Ja todella mautonta. Meidän 3-vuotiaalla on pipo, jossa lukee " Nassikka" , siinä ei mielestäni ole mitään erityistä, mutta emme silti laita sitä pojalle päivähoitoon.
Vierailija:
" Väärä lääkitys"
" Pelimies"
" Hermot paskana"
White trashin mukulat tuollaisia pipoja päässään keikuttaa.
On meidänkin pojalla talvipipo jossa lukee " Nassikat" , kun se on sen pipon merkki. Pistätkö tarhaan sellaista, jossa lukee " Kivat" ? :D
Vierailija:
Ja todella mautonta. Meidän 3-vuotiaalla on pipo, jossa lukee " Nassikka" , siinä ei mielestäni ole mitään erityistä, mutta emme silti laita sitä pojalle päivähoitoon.
Ja ko. tarhan eskareista moni OSAA lukea. Myös oma lapseni. Olin asiasta hiirenhiljaa, joten hän ei ehkä ollut pipoa ehtinyt nähdä tai kiinnittänyt huomiota. Hän ei ole koskaan kuullut edes sanaa " paska" . Olemme tietoisesti välttäneet kotona rumaa kielenkäyttöä ja kaikkia voimasanoja.
Kuten joku muukin sanoi, on aivan eri asia, jos aikuinen itse pitää vitsipipoa tai -paitaa kuin pukea se 3-vuotiaalle!
Ap
Tuo siis muutaman kuukauden vanhalla vauvalla. Ei naurattanut minua, surkea vaikutelma lähinnä tuli:(
Vierailija:
Ja ko. tarhan eskareista moni OSAA lukea. Myös oma lapseni. Olin asiasta hiirenhiljaa, joten hän ei ehkä ollut pipoa ehtinyt nähdä tai kiinnittänyt huomiota. Hän ei ole koskaan kuullut edes sanaa " paska" . Olemme tietoisesti välttäneet kotona rumaa kielenkäyttöä ja kaikkia voimasanoja.Kuten joku muukin sanoi, on aivan eri asia, jos aikuinen itse pitää vitsipipoa tai -paitaa kuin pukea se 3-vuotiaalle!
Ap
Ja on tuo " väärä lääkitys" on meistä ihan oiva hattu pojalla joskus, ei nyt tarhassa mutta puistossa on ollut päässä. Joskus nimittäin tuntuu että hänellä on väärä lääkitys :)
Ja tytöllä on pipo jossa lukee tehotyttö :)
Ja me täytetään kyllä white trash määritelmä muutenkin aika monelta osin, syödään eineksiä ainakin ja mitäs niitä olikaan muita...Mä oon ollu blondattukin useamman vuoden ihan aikuisiällä, eiks sekin ollu yks merkki white trashisyydestä? :)
Anna kun arvaan, pojan nimi on Miro ja tytön Janica?
Päiväkodin henkilökunnan ei pitäisi sallia tuollaisia.
Ei kiva!