Onko lapsellasi sisäkengät päiväkodissa? Ja jos, niin minkälaiset? Olen hiukan ihmeissäni tästä
Kommentit (16)
joissa on resorivarsi, taitavat olla viralliselta nimeltään " kerhotossut" .
Tossut oli alkusyksystä, mutta eivät näköjään niitäkään pidä enää.
ja vahatulla lattialla liukastuu muuten helposti. Siis sellaiset tavalliset kumipohjaiset " jumppatossut" .
Vierailija:
käytännöstä oman lapseni kohdalla..?
Meillä on toisella " jumppatossut" , eli ihan sellaiset ohuet ilman vartta, ja toisella varrelliset. Muilla olen nähnyt näitä samoja ja sitten niitä crocseja (myös alle 3v ryhmässä), reinoja ja ainoja.
Minun lapseni jalassa ei minkäänlaiset sisätossut pysy, kiskoo kaikki aina pois, että sikäli minulle aika sama, en enää laita sille mitään mukaan
Crocsejakin olen nähnyt, mutta mitä ihmeellistä niissä on? Näin netissä uskallan paljastaa ajatukseni, että mielessäni käväiseen hetken ajatus " tuossa taas yksi crocs-perhe" .
Siksi olemme päätyneet sandaaleihin. Ostamme laadukkaat sandaalit, jotka syksyllä pesemme ja laitamme sisäkäyttöön.
Sukkasillaan ei saa olla eikä tiukentuneiden hygieniasääntöjen takia varpasillaankaan. Jarrusukkiakaan ei enää hyväksytä.
Meillä pojan jalka muuten kasvoi viime vuoden aikana 6 numeroa. (3-vuotias)
4,5-vuotiaalla on crocsit, samoin myös eskarilaisella. Hyvinpä nuo on toimineet molemmilla.
4v pysyy jalassa parhaiten sellaiset kumipohjaiset sukkavartiset, eskarilla taas nk. kerhotossut. Kaikenlaisia versioita näkee, mutta kyllä kaikilla lapsilla jotkut on jalassa sukkien päällä.
Itseasiassa koululaiset eivät aikaisemmin pitäneet koulussa ostamiani tossuja tai sisäkenkiä, mutta kun saivat mieleisensä Crocsit niin johan ovat pysyneet sukat kuivina ja puhtaina. Pikku asia minusta, jos lapset ovat tyytyväisiä. Ja meneehän ne samat kengät sitten kesällä ulkona ja veneilemässä, kun joku kauhisteli hintaa..
niillä kerhotossuilla ei tee mitään, ovat yhtä liukkaita kuin sukatkin. Ja pitäisitkö itse semmoisia hiostavia umpitossuja koko päivän?
Toiset tykkäävät toisenlaisista kengistä kuin toiset, joten makuasioista ei tohdi minun mielestänl kiistellä. Itsekkin muuten käytän Crocseja, talvella töissä ja kesällä ainakin vesillä, mutta jokainen siis tyylillään..
18
Jalan lihakset eivät saa riittävästi harjoitusta jos on kovapohjaiset kengät aina jalassa. Eli nahkapohjaiset tossut tai jarrusukat mieluiten. Kyllä nuo Crocksit sattuvat jos lapsi tallaa toisen sormille, ja onhan sellaisten kanssa hankalampaa leikkiä polvillaankin.
Meilläkin on Tinyzonen tossuja, sieltä löytyy isompiakin kokoja ja nättejä kuoseja!
Poika eskarissa ja siellä on " sisäkenkäpakko" eli ihan tavalliset sisätossut/jumppatossut on suurimmalla osalla lapsista joillain sitten toisenmoiset =)