Voiko raskaustesti näyttää negaa,
Kommentit (14)
ja plussaa seuraavana tiistaina, kun kuukautisia ei vieläkään kuulunut. Syy on se, että ovulaatio oli myöhässä, tässä tärppikierrossa oli yksi ainoa yhdyntä ilman kondomia kp 20/27 ja siitä siis tulin raskaaksi. Eli ei ole ihme, ettei näkynyt vielä kuukautisten poissaolopäivänä, vaan noin 13 päivää hedelmöityksestä.
Itse asiassa asiaa on tutkittukin ja saatu selville, että kk-alkamispäivänä tehdyistä raskaustesteistä 20 prosenttia antaa väärän negan (=siis ollaan raskaana, mutta silti testi näyttää negatiivista).
Ja selitys on yksinkertainen. Raskaustestit mittaavat sitä hormonia, jota alkaa erittyä vasta, kun alkio on kiinnittynyt. Yksilöllisiä vaihteluitakin on sen suhteen, miten nopeasti ja voimakkaasti ko. hormonia erittyy.
Säännöllisenkin kk-kierron omaavilla ovulaatio heittelee useilla päivillä. Jos siten ovis on ollut kierron loppupäässä ja olet tullut silloin raskaaksi, ei sitä hormonia erity vielä testattavia määriä silloin, kun kuukautistesi olisi pitänyt alkaa.
Itselläni on kahdessa raskaudessa käynyt niin, että testi näyttää negaa vielä 3 päivää kk-alkamispäivästä ja plussaa vasta VIIKON kuluttua siitä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
mä olen testannut haalean +:n 9 päivää sen jälkeen, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa, näin X 3
Miksi ei voi odottaa vaik muutamaa viikkoa ja sit testata?
Vierailija:
ET OLE RASKAANA!
tein 2 nega testiä vaikka piti alkaa jo monta viikkoa sitten menkat ja kolmas testi oli positiivinen =)
kun hedelmöityksestä on tarpeex pitkä aika ainakin =D
lisäx kuulin juuri, kun siskoni kadotti kuukautisensa, että lääkäri määräsi hänet verikokeeseen varmistamaan, ettei varmasti ole raskaana, vaikka testit näytti negaa, koska erittäin pienellä joukolla ihmisiä ei virtsaan erity raskaushormonia lainkaan...?!
tiesin itsekin olevani raskaana.. Vaikka säikähdin kyllä tulosta - enkö muka olekaan?? No, tuo nega tuolla nyt nukkuu.. toukokuussa 2v.
jonka seurauksena menkat on tulleet aina viimeistään 3 vuorokauden sisällä, paitsi jos olen plussannut. Nyt ei kuulu tätiä, mutta voisin vannoa oireiden perusteella olevani raskaana, jos en tietäisi testin olevan toista mieltä. Kummallista nimittäin se, että terolutit ovat aikaansaaneet mulla vuodot jo 6 vuotta, mutta nyt ei yhtäkkiä tulekaan??
aloittaja
enkä ollut raskaana. En kyllä kuutta vuotta ole teroja syönyt, mutta aina pillereiden lopetuksen jälkeen monta kuukautta. Sitten vain kävi niin, että eivät enää saaneetkaa menkkoja tulemaan.
Kiinnostaa muuten, että missä tapauksessa niitä syödään 6 vuotta?
REILUSTI sen ajan jälkeen jolloin (normaalisti täysin säännöllisten) menkkojeni olisi pitänyt alkaa. Lisäksi raskausoireet olivat jo kovat, ja olin varma raskaudesta. Molemmat testit näyttivät negaa, eli se joka sanoo että ei voi näyttää, puhuu täyttä puppua.
Positiivisen testin tein vasta 8 viikon jälkeen edellisistä kuukautisista, silloin olisi jo pitänyt tulla toiset menkat...
verikokeessa, sillähän se selviää
Mutta siis olen saanut tässä välissä 2 lasta:) Eli siis 6 vuotta sitten olen aloittanut terojen ja primojen kanssa, mutta koko ajan en ole syönyt!
Muutaman päivän päästä (pe) tein uuden testin, kun menkkoja ei vaan kuulunut ja selkeän plussan sain.