JOULUKUISTEN JOULUKUU (VUOSI MENNYT)
Niin se aika tosiaan menee ja meillä ei ei olee enää niitä vauvoja...vuosi sitten"tuskailtiin" ja odoteltiin viime h-hetkeä... nyt odotellaan 1-v synttäreitä ja kynttilän puhallusta.
mulla on kaamea vauvakuume...ihan hirveä...en ymmärrä mikä se täs naisen kehos ja hormooneis on et vaik kuin ois kauhiata ollu vaavi aika kaikkinen kolikkeineen ja yö valvomisineen edelleenkin niin silti se vaan vauvakuume iskee ja pois ei meinaa mennä... järki vaan pidettävä ite kasas;) ja mies sano et häneltä ei heru;) eli ei huolta :)
juu pari päivää tosiaan ja sit ois kemut... meil äiti tosiaan auttanu mua paistamises jo etukäteen pakkaseen... ja siivous tehdään vasta kun pikku vierailijat käyneet...viikonloppu on hulinaa kun silloin mummot ja kummit jne. käy.
meillä elias mahdoton menijä ja niin kerkeävä poika et en meinaa pysyä perässä,,, kävelyharjotukset on pojalla kovat pari askelta otetaan mut tumps pyllylleen mennään sitten... kävelykoiralla pääsee ja lujaa ja nyt osataan siinä istua ja potkia itsekkin.. lamppu on ainut minkä osaa näyttää(silloin kun huvittaa) äiti sanotaan mut siinä on pojan sanavarasto... vilkuttaa osaa mut vilkuttaa melkein koko ajan=) ja keikkuminen joka paikkaan...pitäs nousta tuolille seisoo ja saada hyppiä sohvalla jne...mut kun kielletään niin suu menee mutrulle et temperementtiä kyl löytyy kans ku pienestä kylästä... siskon kaa tykkää leikkiä ja autolla päristellään niin et sylki lentää... =)
isi on in ja äiti ei sit sillon osaa mitään-kun isi tulee töistä niin poika sen tietää heti ja ottaa kyl isiltään oman aikansa...isin kaa kun touhuaa niin ei äitiä silloin huomaa...
mut nyt iso siskon hakuun... ja oikein hyvää joulun odotusta ja kirjotelkaas muutkin kun minä=)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c1f28e6e-bfa9-11dd-8e79-…!
Pitänee pinoutua samalla kun toivottelen Rillalle paljon onnea uudesta odotuksesta!! Toivottavasti kaikki menee tällä kertaa hienosti!!
oon mäkin monesti miettinyt, että jokohan teillä olisi tärppi käynyt.
Piitu-Miinalle myös onnea odotukseen!
Meidän Kirppu on vilkas veijari, isompien perässä kun pitää kovasti koittaa pysyä=) Kiipeää ihan joka paikkaan, kaikki pikku jakkarat on pitänyt laittaa piiloon, vintin rappusten edessä pitää isoa piironkia ettei oravanpoikanen kipase yläkertaan. osaiskin yhtä taitavasti tulla alas kun menee ylös niin ei hätää mutta opeteltavaa vielä sillä saralla paljon.
Kävelemään herra lähti 11 kk iässä mutta nyt on vasta oikein kovasti innostunut ja aikalailla alkaa ollakin homma hanskassa. Eikä kävelekään hiljaa vaan vauhti on valttia. Liekö tää lähtee äitiinsä, mä kun oon kuulemma oppinut kävelemään vasta koulussa, siihen asti oon liikkunut juosten=)
Joonas on mahdoton syömään, kaiken minkä antaa niin varmasti syö. Kotiruokakin menee hienosti alas. Kala on ainoa mikä pikkasen epäilyttää, lohesta pikasen meinannu maha kipristellä ja mitä lie kalaa siinä pikkukalastajan herkku purkissa onkaan, kakka poltti pyllyn ihan vereslihalle.. Ei olla kokeiltu sen koomin sitä. Meillä ei isommat lapset ole allergisia mutta mun isä on kalalle joten periaatteessa kala-allergia voi ollakin mahdollinen.
Tissiäkin pikku-ukko vielä toisinaan imasee, lähinnä iltasin. En voi oikeen todeksi uskoa, että imetän vielä melkeen 1-vuotiasta, se pulloarsenaali mikä vuosi sitten oli tulokasta odottamassa..=) Mutta näin se meni. Eihän tuolta enää tule kun hyvänmielen verran mutta edes se.
Huolimatta kovasta ruokahalustaan Joonas on kooltaan tosi pieni, kirppu. 11,5kk mitat oli 75cm ja 10kg. Kasvaa kyllä melkeenkuin viivottimella piirrettyä tasasta käyrää. Kaksi vuotta vanhempi isoveli oli 1v .82cm ja melkeen 13kiloa niin ero on huomattava. Kattelin tuossa juuri vaatteita mitä isoveljellä oli näin ennen joulua(s.21.12) ja pikkuveli kyllä hukkuu niihin..
Mä oon tässä nyt pari kuukautta ollut vakituiseen navettahommissani ja pikkupojilla on aivan ihana hoitaja joka siis täällä meillä kotona käy poikia hoitamassa. Pojat tykkää hoitajasta ja hoitaja pojista!
Tosi kivasti menee!
Joulua ei mahottomasti ole laiteltu, jouluvaloja ja tonttuja ja enkeleitä hyllyille jne ja pikkasen leivottu mutta en jaksa ressata. Eiköhän se joulu tule kun kinkun laittaa uuniin ja puuron hautumaan.
Kyllä mä tuossa mietin viime joulua, oli se vaan aika kova puristus käydä ison mahan kanssa jouluruuat ostamassa, kaupan kassa auttoi mua pakkaamaan kaikki kamat kasseihin.. Hiki valui mammalta.
Meillä menee pikkupojilla synttärit vähän joulun sivussa kun isompi syntynyt 21.pvä ja pienempi 27. Eihän nuo vielä ite mitään siitä älyäkkään, isompana varmaan voivatkin protestoida syntymäpäiviään, sitten ainakin kun ajokortteja odotellaan;O
Tällaistapa meillä.
Lahjis ja Joonas melkeen 1v.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8758dac5-cdfd-11dd-a5c5-…!