Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUKUISTEN JOULUKUU (VUOSI MENNYT)

01.12.2008 |

Niin se aika tosiaan menee ja meillä ei ei olee enää niitä vauvoja...vuosi sitten"tuskailtiin" ja odoteltiin viime h-hetkeä... nyt odotellaan 1-v synttäreitä ja kynttilän puhallusta.

mulla on kaamea vauvakuume...ihan hirveä...en ymmärrä mikä se täs naisen kehos ja hormooneis on et vaik kuin ois kauhiata ollu vaavi aika kaikkinen kolikkeineen ja yö valvomisineen edelleenkin niin silti se vaan vauvakuume iskee ja pois ei meinaa mennä... järki vaan pidettävä ite kasas;) ja mies sano et häneltä ei heru;) eli ei huolta :)

juu pari päivää tosiaan ja sit ois kemut... meil äiti tosiaan auttanu mua paistamises jo etukäteen pakkaseen... ja siivous tehdään vasta kun pikku vierailijat käyneet...viikonloppu on hulinaa kun silloin mummot ja kummit jne. käy.

meillä elias mahdoton menijä ja niin kerkeävä poika et en meinaa pysyä perässä,,, kävelyharjotukset on pojalla kovat pari askelta otetaan mut tumps pyllylleen mennään sitten... kävelykoiralla pääsee ja lujaa ja nyt osataan siinä istua ja potkia itsekkin.. lamppu on ainut minkä osaa näyttää(silloin kun huvittaa) äiti sanotaan mut siinä on pojan sanavarasto... vilkuttaa osaa mut vilkuttaa melkein koko ajan=) ja keikkuminen joka paikkaan...pitäs nousta tuolille seisoo ja saada hyppiä sohvalla jne...mut kun kielletään niin suu menee mutrulle et temperementtiä kyl löytyy kans ku pienestä kylästä... siskon kaa tykkää leikkiä ja autolla päristellään niin et sylki lentää... =)

isi on in ja äiti ei sit sillon osaa mitään-kun isi tulee töistä niin poika sen tietää heti ja ottaa kyl isiltään oman aikansa...isin kaa kun touhuaa niin ei äitiä silloin huomaa...

mut nyt iso siskon hakuun... ja oikein hyvää joulun odotusta ja kirjotelkaas muutkin kun minä=)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=c1f28e6e-bfa9-11dd-8e79-…!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aatto ohi ja kinkkua syöty...

me vierailtiin päiväseltään savonlinnassa mummojen ja ukkien luona...nähtiin tätejä,kummeja,serkkuja samalla... ja illalla sit kotiin ja oltiinkin koko perhe ihan nuutuneita... paikasta toiseen lentämisestä,joulupukin jännittämisestä...ja kun vatsakin oli täynä joulu herkkuja! Elias ei pukkia pelännyt eikä siskokaan...lahjoja tuli huh hei taas yllin kyllin ja entiset saa kyytiä-meinasin tehdä kyllä inventaarion ihan oikeesti...

meillä nyt yöt hiukan helpottanu-koputtaa puuta... me otetaan nyt iltasin lääke eli aerius siirappia... katotaa nyt kuin sit 12.1 käy ku lääkä soittaa allergia tuloksista...

mut nyt jatkamaan iltaa lasten kaa...

manja,elias...

Vierailija
2/21 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäpä täällä jälleen...mites kenenkin joulu meni?

kertokaas kuulumisia-mie aina täällä kirjottelemassa=)

meillä elias nyt ottaa jo useampia kävely askelia jos rauhassa kävelee niin onnistuu jo tosi hyvin mut kun innostuu niin sit pyllylleen mennään.

ulkoiltu ollaan nyt paljon koko perheen voimin-kiva kun mieskin ollut nyt kotona. neiti on hiihtoa harjotellut kun pukki toi "uudet"sukset...

mites kenenkin opettelut mm.potalla käynti,itse syöminen,nukkumiset ym...

meillä poika jos "syö itse" niin lusikka on hienosti kädessä mutta ruoka menee pöydälle ja lätsyn lätsyn... suuhun ei mene kun ehkä yksi lusikka eli viellä syötetään ettei nälkää näe;)

potalla ollaan yritetty istua mutta kauhia huuto alkaa kun laittaa istumaan ja poika rimpuaa pois eli se jää kans tuonnemmaksi...

unia nukutaan häkkisängyssä-meillä tytsi nukku 1-v jo isos sängys mut tätä ei uskalla viellä siirtää-nyt tosin oppinu tulemaan takaperin sängystä ja sohvalta pois...

viellä yöllä heräillään-odotan kovasti kun 12.1 päivä koittaa...sit saa jotain tietoa tai jos ei oo tietoo niin mie sit kyl oon päästäni pipi;)

mut semmosta tänne... sit kun 1.1-09 tulee niin aloitetaan pino taaperoissa... käykö muille?

manja ja eikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AVASIN PINON TAAPEROIHIN TULKAAS KIRJOTTELEMAAN....

Vierailija
4/21 |
01.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on ollut niin hulinaa etten oo ees kunnolla kerenny lukemaan teidän juttuja saati sit itse kirjoittamaan. Meillä jo vietettiin 1-vuotissynttäreitä viime lauantaina. Koko edeltävä viikko oli yhtä hulinaa, pullien ja sämpylöiden leipomista pakastimeen. Tosi kivat synttärit oli!

Meillä ei oikeestaan mitään uutta olla opittu. Kasper kävelee tukea pitkin, joskus saattaa metrin kaks mennä ilman tukea mut on vielä tosi epävarma omista kyvyistä. Meillä vilkutellaan kovasti ja melkein kaikki on äiti. Hirveesti kyl juttelee mutta mitään ei selvää saa. Niin ja kiitti sanotaan. Meillä on pieni ongelma tuon puremisen kanssa. Aina kun innostuu, puree, aina kun suuttuu, puree ja välillä ihan vaan kokeilee rajojaan. Ei onneks ihan tosissaan kovaa pure mutta kokeilee. Hirveä huuto tulee jos ei saa jotain mitä haluaa. Aikas tempperamenttinen poika.

Meillä syödään jo ihan kotiruokaa, leipää ja juustoa välillä välipalaksi sekä tavallista maitoa ruuan kanssa. Kerran päivässä annan vielä purkillisen purkkiruokaa kun en kahta ruokaa viitsi vääntää joka päivä.

Vielä olisi neljä viikkoa aikaa viettää laatuaikaa pojan kanssa kotona, sitten kutsuu työt ja päiväkoti. Hirvittää ihan hirveästi ja suoraan sanoen vituttaa että joudun takaisin töihin...katotaan jos sais tuon miehen pään kääännettyä jos vaikka pikkukakkosta alkais yrittää mutta taitaa meilläkin reaktio olla suht sama kun manjalla:)

Mitäs vielä...eipä varmaan tällä kertaa muuta!

Mukavaa joulun odotusta kaikille mammoille ja ei niin pienille joulun tontuille!!!

Salla ja Kasper-tonttu
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=13807a46-bfd1-11dd-8b34-…!

Vierailija
5/21 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olette suloiset kuvat esille laittaneet. Pitänee minunkin hakea kameraan patterit ja ottaa pieni tonttu kuvaan:-)

Ihan jännityksellä tässä odottelen, miten suhtaudutaan tämän pienimmän synttäreihin kun ovat tosi lähellä jouluaattoa. Tuleeko eri paketit vai yks ja sama. Olen tässä vuosien varrella huomannu, että ainakin anoppi ja appiukko ei jaksa enää olla niin valtavan innoissaan lasten synttäreistä (taitaa olla jo 7 toisessa sukupolvessa) ja on pari kertaa jäänyt väliinkin heillä. Mun omat vanhemmat on kyllä vielä semmoisia höpsöttäjiä vaikka tämä nuorin on 9. lapsenlapsi. En kuitenkaan ole pitämässä isoja kekkereitä kun lähimmät sukulaiset asuvat aika kaukana. Leivotaan kotiin kakku ja jotain pientä kivaa ja pyydetään pari kaveria kaffelle.

Kimsu: Kyllä tiedän tuon ketutuksen siitä, että on pakko mennä töihin (tässä jo muutaman kerran ollut tyttö perhepäivähoitajalla). Ihmeen hyvin on menny, itsellä vaan ihan surkea fiilis jättää pieni päiväksi. Onneksi meillä ei ole jokapäivä hoitoa. Hoitotäti vaan tuumasi, että paremminhan se tyttö tottuu jos useammin siellä on joten en enää pyri vähentämään hoitopäivien määrää. Onneksi ei tarvitse montaa kuukautta hoitorumbaa pyörittää kun saa taas kotia jäädä=)

Oletteko käyttäneet pikkuisia jo uimahallissa (siis muuten kuin vauvauinnissa?)

Mulla tekis mieli lähteä koittamaan. Onko jollain kokemusta niistä uimavaipoista?

Kaikille hyvää joulun odotusta. Ja onnea kaikille synttäreitä juhliville pikkuisille!

P-M rv 7+1 ja rinsessa 11 kk ja risat

Vierailija
6/21 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille joulukuisille ja mukavia syntymäpäiväjuhlia ja ihanaa joulunodotusta, on se varmasti teidän perheille niin erilaista viime vuoteen verrattuna!

Ja onnea Piitu-Miina uudesta odotuksesta, ethän sie edes kauaa kerkiä töissä olemaan ;)

Ja onhan minullakin vihdoin uutisia =O

Meille on tulossa vauva elokuun alussa, kauan se taas otti mutta jos pienokainen tällä kertaa pysyisi mukana ja saisin vauvan syliini.

Suloisia joulukuun päiviä kaikille!

Riltsu rv 5+2 (tai jotain siihen suuntaan)

Vierailija
7/21 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskön kun kirjoittelin tuota edellistä viestiä, mietin mitä mahtaa Rilla-ma-rillan vauvarintamalle kuulua ja ajattelin ensin penkoa pinoja ja jos en sitten löydä, huhuilen sinua palstalla ihan yleisesti! Ja muutamaa hetkeä myöhemmin ilmestyt tänne:-) Paljon onnea sinulle odotuksesta! Eiköhän me molemmat pyöräytetä nyytit kainaloon loppukesästä=D

P-M

Vierailija
8/21 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kovasti tarrasukkia matkaan mukaan. Ihana uutinen. : )

PIITU-MIINA mä oon käyny kerran Eemilin kans uimahallissa ja hienosti meni. Uimavaippa oli ihan käytännöllinen, tietty mulla ei oo mihin verrata kun muun laisella varustuksella ei olla uitu. : )

Ihania tonttukuvia pikkusista, mä oon epätoivosesti yrittäny kans ottaa kuvia mutta eihän tuo jätkä suostu poseeraamaan. : ( Lähinnä ulkona oon koittanu ottaa, mut josko lähtis tonttulakin ostoon ja ottais sisäkuvia seuraavaks. Mä sitten laitan kans näytille jos saan jonku onnistumaan. : )

Meillä Eemil siis kävelee, osaa sanoa anna ja äiti. Anna tulee hyvin painokkaasti. : ) lampun, kukan ja kellon osaa näyttää, vilkuttaa kun ite haluaa. Ja taputtaa. hampaita on 8. Tänään on ollu tosi kiukkunen ja huomionkipee, mitään ei oo saanu tehtyä ilman et roikkuu kintussa kiinni tai sitten on pahanteossa, oikein kiertää kaikki kielletyt jutut. Nyt onneks nukkuu, jos vaikka heräis pikkusen paremmalla tuulella.

Odottelija rv 23+5, Eemil perjantaina 11kk

Vierailija
9/21 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso halaus Rilla-ma-rillalle ja paljon onnea matkaan odotukseesi! Olet usein ollut mielessä ja olen käynyt vakoilemassa kuulumisiasi tuolla kuumeilupuolella. Ihanaa, että teillä on vihdoin tärpännyt. Toivottavasti kaikki menee nyt oikein hyvin loppuun saakka!

Muillekin terkkuja, ihania tonttukuvia pienistä :)

G ja piiperö

Vierailija
10/21 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa rilla että vihdoin teille on nyytti saapumassa(tunnustan myös vakoilleeni sua kuumeilupuolella) ja onnea myös piitulle. hienoa että lapsukaisia tulee :)) ei ole pois suljettu etteikö meillekkin päin olis haikaran vierailu suotavaa, mutta vasta vuoden päästä, aikaisemmin ei vanha jaksa :)

meilläkin on vihdoin päästy liikkeelle, kolme viikkoa sitten alkoi ryömimään ja nyt jo konttaa hurjaa vauhtia. isoveli ei oikein ole innostunut tuosta uudesta taidosta. maitoallergia on paha ja nyt on kokeilussa neocate korvike, eikä oikein meinaa tuokaan passata, masuvaivaa ainakin nöin alkuun. yöt on ÄLYTTÖMÄN katkonaisia, alan olla todella väsynyt. esikko on jättäny päikkärit pois, joten ei toivoakaan hengähdystauosta,imetyksen tahtoisin niin kovasti jo lopettaa, pakkopullalta tuntuu, jospa vaikka jouluksi pääsis nauttimaan jouluherkuista onhan tässä jo tätä diettiä pidettykkin.

aika menee hurjalla vauhdilla, vuosi sitten meillä alkoi se kaamee homerumba ja nyt jo noi nassikat täyttää vuoden.

joulunodotusta vaan kaikille

t.tamatu ja pojat

Vierailija
11/21 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on teihin verrattuna huomattavasti lievemmät allergia-hommelit, mutta tänään synttäripäivänä rassaa... Isoveikka päätti mennä antamaan lettua pikkuselle ja nyt sitten odottelen kauhunsekaisin tuntein ensi yötä.

Maito ei edelleenkään käy. Riisimaidolla eletään (kun se meidän allergialääkäri oli sitä mieltä että Neocate ei välttämättä käy kun ei käynyt veikallekaan) ja riisimaidolla tullaan toimeen kun annan extra liha-annoksia ja öljylisää. Munaa tai kalaa en ole viel kokeillut, kun imetysajalla siihen reagoi ämmän kautta. Viljat aiheuttavat kaamean huudon. Maidosta ja porkkanasta tulee ihottuma. Hedelmille irvistää, banaania ja persikkaa kyllä syö joten kuten. Marjat on ehdoton yöks. Joten aika laiha on meidän ruokavalio :( Kontrollikäynti allergialääkärillä on edessä.

Mutta kyllä on tämän päivän synttärisankari iso-poika kun hiuksetkin leikattiin ekan kerran. On ihan ison miehen näköinen :D Ja kyllä täälläkin ihme kyllä on pieni vauva kuume. Onneksi järki sanoo toista.

Meillä ei vielä kävellä. Muutamia haparoivia askeleita on ottanut, mutta jatkaa kontaten. Sanoo sujuvasti "äiti" ja "täällä", joskus "anna", kun oikein jotain haluaa. Oppi pari viikkoa sitten taputtamaan. EI vilkuta.

Perhekerhon lasten puolella on ollut nyt muutaman kerran sujuvasti. Iso reipas "kerholainen". Ihana kun saa itsekin nyt rauhassa kahvitella ja poitsu opettelee "itsenäistymistä".

Töissä olen nauttinut. Osa-aikaisuus on ihana juttu. Nyt tuntuu että töitä ja kotia on sopivassa suhteessa. Poikien hoitajaan olen ollut tosi tyytyväinen. Ja mikäs siinä kun lämmin ruoka odottaa kotona :) Ja ehkä pikku-jouluihinki pääsen ens viikolal :)

Mymmeli ja pojat (1v ja 2.5 v)

Vierailija
12/21 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Rilla-ma-rilla täältäkin!!

Hirvittää tosiaan, että meidän pikkuvaavit ovat jo isoi, melkein taaperoi. Onneks mulla ei vielä työt ala kuin puolen vuoden päästä, en millään haluis palata viel. En vois kuvitella laittavan pikkuista viel hoitoon, kun viel toinen on kauhia mammanpoika, vierastaa kaikkia, ei pysty jäämään edes sellaisen ihmisen kaa, jota näkee usein. Kait se hellittää ajan mittaan.

Ai joku vauva kävi jo "parturissa", sitä minäkin tässä suunittelen jouluksi, jännittää vaan miten se leikkaaminen sujuu. Saksilla vai koneella?! ei ole ennestään kokemusta poikavauvoista nääs:)

Meien poika kans kävelee jo tosi hyvin, mut kunnon sanoja ei kyl mielestäni tule vielä.Kiipeäminen on kylläkin lempipuuhaa, onneks osaa kyl jo itse tulla alaskin esim sohvalta.

Ja onnea niille joulukuisille, jotka ovat jo viettänyt synttäreitä.

Miten te, jolla synttärit joulun aikaa, minkälaiset kemut meinatte pitää??!!?

Meillä täyttää poika 26.12 , on tosi hankala aika ku siinä jo pari päivä ollaan juhlittu joulua.. Monet ovat varmaan sukulaisissa tai muuta, niin en tiiä viitinkö edes alkaa pyytää ihmisii synttäreille, taidetaan pitää ne ihan perhen kesken, ku eihän tää pikkunen muutenkaan nii välitä kekkereistä vielä.

1 v neuvola aikaa (vasta ensi vuoden puolella) odotan tässä niin näkee kuis ukkeli on kasvanut, alkaa painia jo samassa luokassa isosysterin kaa, joka 3v. Vois sitten vaikka kuun vaihteessä raaputtaa tänne listan jouluisten painosta ja pituudesta, ni ois kiva verrata:)

Muistakaa olla stressaamatta! :)

terkuin. crobin, poitsu 11k +, tyttö 3v+

Vierailija
13/21 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli 1-v neuvola tänään

mitat: paino 10kg 780g ja pituus 77cm

rokotuksesta ei ollut moksiskaan ja neuvolatäti kirjoitti" aktiivinen ja iloinen poika"

nyt 17.12 on lääkäri tosiaan sitten unien takia(tukkoisuus)

meillä vietettiin synttärit ja niitä kemuja kestikin useamman päivän-huoh! mut oli kiva et kummit ja mummit pääsi käymään... ja vähän muutkin=)

kakkua syöty nyt sit monta päivää-tein varulta kaksi kakkua ja sitä sit jäi miun syötäväks=)

mut nyt iltalenkille

manja ja elias 1-v 5pvä
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=43969c06-c606-11dd-8e79-…!

Vierailija
14/21 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivain ihana kakku, onks ihan itte tehty? :)

Saanko kysyä mikä tilanne teillä on nukkumisen/ tukkoisuuden kanssa?

Meien poika herää edelleen monta kerta yössä, ja monesti tuntuu, et tukkoisuus olisi juuri se syy ja samaa on ollut ihan alusta lähtien, mut ei neuvolasta heru apua.

terv. Crobin

Vierailija
15/21 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALUKSI

CROBIN-tottakai saa kysyä eli meillä on ollut vauvasta lähtien poika tukkoisen oloinen,nenä aina"höniskö" ja tuntuu et hankaloittaa siis unia-voi olla et on tietty muutenkin yöllä levoton esim.näkee unta jne... mut poika hengittää jotenkin hirmu raskaasti... nyt vähän aikaa sit tosiaan soitin neuvolaan(uusi neuvolatäti) ja kerroin asian ja sanoi miksi ei ole asiaan puututtu ja lääkärille sit aikaa varasin ja nyt 17.12 on aika... katsotaan nyt kuin käy... ite epäilen myös jotain allergioita kun vaan tarkkaan sais selville mitä ne on... meillä myös pojalla hyvin löysä kakka heti jos rasvaton maito ym.tuotteita annan... nyt vaan odotellaan siis lääkäriä.

unet meillä on laidasta laitaan toisinaan vain pari heräämistä ja jatkaa heti unta siis vain ns.ökinää ja etsii itse tutin sängystä ja uuden uni asennon ja unet jatkuu..toisinaan sit on monen monta herätystä ja välil vain syli auttaa saamaan unen uudestaan...

ja KAKUSTA-se on ihan itse tehty=) olen tehnyt tytölle mm.nalle puh kakun,barbie ja hello kitty kakun ja nyt oli pojalle junakakku=)

tämä junakakku oli helppo tehdä-kaksi kääretorttupohjaa ja ne jaetaan vain osiin ja väliin laitoin vadelma hilloa,vaniliinikreemiä ja kermaa...

mut nyt äitiä kutsutaan...

Vierailija
16/21 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole vähään aikaan päässy lukemaan juttuja kun tietokone meni rikki. Nyt sitten käytiin tänään ostamassa uusi - eipä olisi yhtään hotsittanu laittaa rahaa johonkin tietokoneeseen kun tietää et tammikuussa tulee hirveästi isoja laskuja kuten autovakuutus. Hieman siis ottaa päähän! mMutta valitettavasti emme selviä ilmankaan.

Meilläkin oli torstaina 1v-neuvola. Pituutta oli 81cm ja painoa 11,34kg. Kasper saikin kaks rokotusta kun tuli normaalin lisäksi vielä influenssarokotteen toinen rokotus. Onneks ei ole tullut mitään niistä.

Meillä opittiin maanantaina kävelemään ja koko ajan näyttää varmemmalta ja varmemmalta. Vielähän se on aika tönkköä menoa ja aika keskittynneesti liikutaan mutta melkeinpä jo enemmän kävelee sisällä kuin konttaa.

Kakuista: meillä oli synttäreillä kaksi nalle puh kakkua. Joskus olen tehnyt myös Cars-kakun Kasperin serkkutytölle jolla menossa ihan hullu Cars-vaihe. Syötävät kakkukuvat on ihan täydellinen keksintö, niin helppoa mutta niin hienoja. Kuvia laittaisin mutta kun se samperin tietokone meni rikki! Saatiin kyllä kuvat pelastettua mutta ne ovat vielä kaverin kovalevyllä.

Meille ei oikeastaan kuulu mitään sen ihmeempiä.

AINII!! Onnea kaikille odottaville!!! Mä taidan odottaa vielä ainakin puolivuotta ennen kuin pikkukakkosesta uskallan edes puhua miehelle!:)

Salla ja kasper

Vierailija
17/21 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, ei tätä kyllä voi ymmärtää että pikkuiset on jo vuoden! Meille syntyy tässä ihan lähipäivinä vielä uusi serkku, niin on hyvin voinut seurata raskautta, tuoreessa muistissa on ollut kaikki ne loppuraskauden vaivat!!

Meillä ei vielä kävellä, nousee seisomaan jo ilman tukea, mutta askeleita ei uskalla ottaa, puita pitkin vähän kävelee ja Brion taaperokärryn kanssa menee välillä vauhdilla, ei oikein vielä hallitse hommaa =D

Täytyis varmaan alkaaa alkuviikosta jotain leipomaan(synttärit pe), mutta kun joulu on jo niin lähellä niin tuntuu että mitä sitä tarjoaa synttäreillä, torttuja ja pipareitako? heh, ja kakun teen, en vielä tiedä millasen, varmaan aika peruskakku, ja sit koristelen komeasti sen!!

Poitsulle on tullut kamalan huono iho jostain syystä nyt joulukuun aikana, olen miettiyt että voiko johtua kun olen alkanut antamaan tavallista maitoa jo ruuan kanssa ja pikkuhiljaa myös pullosta. Yöt on vähän levottomampia taas kun esim. kuukausi sitten. Meilläkin muuten lähdetään tammikuun alusta hoitoon! APUA! onneksi veikka on samassa päiväkodissa niin sitten hätätilanteessa voi veikka lohduttaa jos tulee kaamea hätä kun äitiä ei ole mailla ei halmeilla! =´(

Millos muuten meinasitte luopua pullosta/tutista ne kenellä viel on käytössä?

Mun olis tarkoitus pullosta vierottaa heti 1-vuotiaana, ja tutista varmaan kesän korvilla (kovat on suunnitelmat, saas nähdä miten käy!) tutti saa ainakin hoidon alussa vielä olla tukena ja turvana!

Jeps, mutta nyt kutsuu muut hommat, kirjoitelkaahan kuulumisia, ja 1v nla mittoja niin voidaan taas vertailla =D

Joulun odotusta kaikille! Ja mukavia synttäreitä, kellä ne nyt vielä on viettämättä!!

Heiluri ja pojjaat

Vierailija
18/21 |
15.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä piehtaroi mamma kauheassa pahoinvoinnissa. Luulin ilman pahoinvointia selvinneen tässä raskaudessa, mutta alko vasta rv 8+6! eli nyt mennään toista aamua yökki kurkussa ja mitään ei voi syödä.

Täällä jo kovasti kans perjantaisia synttäreitä mietitty. Onneksi on vapaata tän viikon. Pari pakettia olen hankkinut. Toiseen tuli ihan muumihaarukat (metallia) ja toiseen leikkiastiasto (neiti leikkii joka kerta terveyskeskuksessa astiastolla aivan mahdottoman innoissaan). Kakun ajattelin itse tälläkertaa leipoa, montakertaa on tullut sorruttua ihan kaupan valmiiseen.

Pullosta: pullo ei enää oikein miellytä neitiä, pitäisi maito saada vaan ja ainoastaan OIKEAN lasin tai nokkamukin (ilman kantta) reunalta. On jotenkin niin työlästä saada riittävästi maitoa hörppyytettyä! Olisin kovin onnellinen jos pullo vielä kelpais:-/ tai edes nokkamuki kannella. Oma nokkamuki muuten on kovin tärkeä kapistus, sitähän ei edes saisi pistää koneeseen (heti kova huuto)´

kai tässä pitää koulukkaille ruveta aamupalaa tekemään

P-M + mukuloita läjäpäin

Vierailija
19/21 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kävin eliaksen kans siel lääkärissä...

nyt kokeillaan aerius siirappia 2 viikkoa ja sit katsotaan... mikä tilanne... myös labraan pitää varata aika et ottavat allergia vasta aine kokeen...

meil nyt otetaan useampi askel mut ei ihan viel kävellä ja kiipeilemään opittu sänkyyn ja sohvalle ja silmät sais itsellä olla selässäkin nyt...

mikäköhän taas pojal allergisoi.on taas punaset ja kuumat posket ku just söi ruoan-plaah! tutkittava ruoka purkki taas-mut palataan...

manja ja eikka deikka duu

Vierailija
20/21 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit käytii labras ja olipa reissu,poika ressu huusi ku syötävä-kun pidettii kiinni hoitajan kaa ja yks sit otti kolme putkee verta... itse koe ei varmaan sattunu ku emlat oli-oli surku reissu pojalle. no nyt ne tehty ja odotellaa vastauksia!

täs joululauluja kuuntelen-tulis vähän edes joulun tuntu ja kohta rillamarilla tulee kylään!!! ihanaa!!!

manja