Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö Eerika Helmi Amanda ihan oikeasti soinnu?

14.02.2007 |

Kerrottiin nimi valinnasta siis Eerikan mummille ja ukille. Molempien ensikommentti oli ' Eihän tuo soinnu, tuo on kai joku vitsi?' . Tädille kerroimme myös, hänen mielestään ei sopinut yhtään sisarusten nimiin ja siksi huono :/.

Ristiäisiä ei ole vielä vietetty, vasta lauantaina. Mutta tuo Eerika Helmi Amanda siis on nyt aika suuri kysymysmerkki kun ei kuulemma ole hyvä :( Minusta se on kaunis, mutta ei enää läheskään niin hyvä kuin silloin, ennen ' epämiellyttäviä' kommentteja nimestä.

Kysympä siis täältä eikö tuo nimi oikeastikaan soinnu tai onko se oikeasti jotenkin huono sisarusten nimien kanssa?

Toiset vaihtoehtomme nimelle ovat...

Eerika Kerttu Amanda

Eerika Helmi Amalia

Amanda Kerttu Eerika

mutta nämä vaihtoehdot eivät jotenkin tunnu ihan niin oikeilta kuin tuo toinen. Mitä mieltä? mikä näistä paras vai liekö jokin ihan muu nimi?

Sisarukset ovat:

Roosa-Maria Emmiina

Alexandra Iisa Tuulia

Elikkä koko katras olisi Roosa-Maria, Alexandra ja Eerika... sopiiko?

Nimi pähkäilyistä hikisenä

-Igella-... jonka nimi ei oikeasti ole Igella vaan yhden kirjaimen heitolla yksi muu (1986), mutta sitä en paljasta koska kantajia on suomessa minunlisäkseni vain yksi, eli 2 yhteensä koko suomessa! :) Yrittäkääpä arvata jos kiinnostaa ;)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttareni nimi on Sofia ja heti siskoni alkoi kutsua hanta Sohviksi mika oli minusta aivan kamalaa ja myos epakohteliasta. Minusta nimi sopii kokonaisuutena seka myos sisarten nimeen. Lapsi on teidan ja te paatatte.

Voihan olla ettei isovanhemmille kay mikaan tai mummu halusi hanen nimeaaan kaytettavan tmv. Ajattele etta jos vaihdat johonkin toiseen ja sitten kaduttaakin jalkikateen!

Vierailija
2/16 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni Eerika Helmi Amanda sointuu ihan hyvin! En itse henkilökohtaisesti tykkää Eerika nimestä, mutta ei tuossa yhdistelmässä mitään vikaa ole.. Mielestäni vielä paremmin sointuu Eerika Helmi AMALIA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti paras miettimistänne ja muutenkin ei mitään vikaa minusta. Kaikki nimet nättejä yhdessä ja erikseen. Ja Eerika sopii katraaseen oikein hyvin. Antakaa vaan tuo nimi!! Eihän nimen valitsemisesta tule mitään, jos kaikilta sukulaisilta alkaa kysellä, mikä heistä paras, kaikilla niin eri nimimaku kuitenkin, ei sellaista yhdistelmää varmaan löytyisikään, joka kaikille kelpaa. Pääasia että te tykkäätte! :)

Vierailija
4/16 |
14.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimihän on täysin tasapainoinen. Itse en tosin välitä niin Helmi-nimestä, joten antaisin nimeksi Eerika Kerttu Amanda mieluummin, mutta te annatte tietenkin omasta mielestänne parhaan nimen.

Vierailija
5/16 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisarusten sekaan sopii hienosti omana itsenään.

Laittakaa se nimi, jonka olette valinneet, sukulaiset oppivat

kyllä sen, vanhemmat päättävät ei suku.

Vierailija
6/16 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä nätti nimi.

ja jos te pidätte nimestä nii ei sitä tarvitse vain sukulaisia miellyttääkseen vaihtaa.

Vierailija
7/16 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tosia nimiä käytetään todella harvoin ja silloinkin ne yleensä vaan kirjoitetaan virallisiin asiakirjoihin. Lähinnä pitää miettiä että kutsumanimi sopii sukunimen kanssa, koska sitä yhdistelmää käytetään päivittäin. Ja asia joka minua kummastuttaa, miksi nimen pitäisi sointua sisaruksien nimien kanssa? Eikö lapselle voisi antaa juuri sitä nimeä josta tykkää, vaikkei se niin trimmaisikaan sisaruksien kanssa, koska aika harvoin kaikkia sisaruksien nimiä luetellaan yhdellä kertaa ja loppu pelissä lapsuus on lyhyt aika ihmisen elämässä ja se on aikaa jolloin sisaruksien nimillä on väliä.

Minusta kyllä Eerika Helmi Amanda on ihana yhdistelmä ja kaikki nimet yksistään kauniita, kaikkia voisi käyttää halutessaan kutsumaniminä. Jos itse pidätte nimestä, antakaa se teidän prinsessallenne, muiden mielipiteistä välittämättä.

terv. Laura

Vierailija
8/16 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan elämästään sisarukset luultavasti viettävät erillään... Itse olen valinnut lapsille nimet jokaisen persoonaan sopiviksi. Olen kyllä vältellyt samoja 1. kirjaimia...

igella:

Eerika Helmi Amanda

Roosa-Maria Emmiina

Alexandra Iisa Tuulia

i]

On aivan hyvä sisarussarja:) ja ne sointuvat toisiinsa.

Myöskin

Eerika Helmi Amanda

on mielestäni kaunis ja sointuva kokonaisuus! :)

On hieman tahditonta kommentoida negatiivisesti vanhempien rakkaudella valitsemaa nimeä:( En halua kuitenkaan haukkua sukulaisiasi!

Kirsikka

Heidin, Matleenan ja Akselin äiti

(nämä ne vasta sointuvatkin yhteen...)

Vierailija
9/16 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itse olen antanut lapsilleni nimet jotka ovat täysin eri tyyliä kaikilla kolmella.

Mutta nämä kylläkin on nimissä " samaa sarjaa" eli sopivat yhteen vaikka en itse sitä tärkeänä asiana pidäkkään.

Mitä taas nimien sointumisesta niin sointuuhan se ja hyvinkin!

Jos vielä perusteluja miksi niin Eerika ja Helmi (molemmissa i yhdistävänä) Helmi ja Amanda sointuu taas koska m-kirjain yhdistää. Kaikki nimet ovat " tämän ajan nimiä" niin että jos tässä alan tarkkaa analyysiä tekemään niin eihän tässä ole mitään mistä voisi negatiivistä sanoa. Vaikka aikaisemmin jo kerroinkin että Eerika ei ole minun makuuni. Helmi ja Amanda taas kylläkin.

Vierailija
10/16 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin myös Eerika Helmiida olisi ihana nimi!

Vierailija
11/16 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat niin makuasioita, joten luottakaa vaan omaa vaistoonne =)

Harmillista, että kommentit ovat jo vaikuttaneet teidän suhtautumiseenne nimeä kohtaan. Eiköhän kuitenkin aikaa myöten nekin ihmiset totu asiaan ja monesti jopa pitävätkin nimestä koko ajan enemmän ja enemmän. Itse tykkään tuosta Helmi Amanda yhdistelmästä ja Eerikakin on ihan kiva nimi. Oletteko muuten miettineet vaihtoehtoa Eerika Helmi Maria? Siinäkin olisi vaikki " vanhoja" nimiä ja sointuisivat yhteen.

Vierailija
12/16 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolla olikin jo käytössä tuo Maria...

Eerika Helmi Amanda sointuu kuitenkin hyvin ja sopii myös siskojen nimien kanssa.

Vierailija
13/16 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eerika Helmi Amanda, nämä nimet sopivat keskenään hyvin ja Amanda kolmantena nimenä ns.pehmentää koko nimeä. Helmikin on pehmeä nimi, mutta kun päättyy i-kirjaimeen, on kuitenkin kovakin ja näin ollen Amanda sopii tähän paremmin kuin sopivasti.

Eerika Kerttu Amanda->Eerika ja Kerttu samassa nimessä on jo vähän liikaa.

Eerika Helmi Amalia-> tästä Amalia nimestä en pidä, tulee mieleen:kamalia, amalgaami....

Amanda Kerttu Eerika->ei, ei, ei, älkää Amandaa etunimeksi...

Roosa-Maria, Alexandra ja Eerika

Tyttöjen nimet sopivat ihan kivasti yhteen, Roosa-Maria ja Eerika ainakin, Alexandra nimikin ihan kivasti.

Vierailija
14/16 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran siitä nimestä pidätte!

meillä esikoisen nimi on Elmo, ja nimi on ollut käytössä synnäriltä asti. pojan ollessa vauva, saatiin aina kainoja tiedusteluja, että onkohan se vauva jo kastettu..? ..ja äitini puolikahistunut lipsautus kuultuaan valinnastamme, että onhan teillä onneksi vielä aikaa miettiä ennen ristiäisiä..

meitä vaan on lähinnä huvittanut tuo muiden suhtautuminen..

ja kaikki ovat kyllä jo ihan tottuneet, eikä ole tarvinnut selitellä enää..

-ennis- rv38+5

Vierailija
15/16 |
15.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks sun nimi muutes Inella?

..ei mitään tusina-tavaraa sekään.. =)

Vierailija
16/16 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun nimesi taitaa muuten olla Irella (2 n, s. 1986 ja 1990)?