Lopetin diapamin käytön 11päivää sitten
Kuinkahan kauan vielä kestää vieroitusoireet; huimaus, tykytys, vapina, suolisto-ongelmat, ahdistus, unettomuus
Kommentit (52)
Tsemppiä tähän ohimenevään vaiheeseen!
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:36"]
Miten joku voi väittää että diapam ei latista tunteita?? Eikö sitä käytetä juuri siihen tarkoitukseen!!
[/quote]
Hmm... Olen itse käyttänyt sitä paniikkihäiriöön, eikä se mulla tunteita latistanut, se vain rauhoitti hermostoa, poisti sitä ylikiihtymýstilaa. Silti tunsin kyllä ilon, surun, rakkauden jne kuten ennenkin. Vain se ylikiihtynyt ahdistuspaniikki jäi pois ja yletön jännittäminen.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:36"]
Miten joku voi väittää että diapam ei latista tunteita?? Eikö sitä käytetä juuri siihen tarkoitukseen!!
[/quote]
Hmm... Olen itse käyttänyt sitä paniikkihäiriöön, eikä se mulla tunteita latistanut, se vain rauhoitti hermostoa, poisti sitä ylikiihtymýstilaa. Silti tunsin kyllä ilon, surun, rakkauden jne kuten ennenkin. Vain se ylikiihtynyt ahdistuspaniikki jäi pois ja yletön jännittäminen.
[/quote]
Söitkö sitä säännöllisesti, niinkuin minä? Ap
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:36"] Miten joku voi väittää että diapam ei latista tunteita?? Eikö sitä käytetä juuri siihen tarkoitukseen!! [/quote] Hmm... Olen itse käyttänyt sitä paniikkihäiriöön, eikä se mulla tunteita latistanut, se vain rauhoitti hermostoa, poisti sitä ylikiihtymýstilaa. Silti tunsin kyllä ilon, surun, rakkauden jne kuten ennenkin. Vain se ylikiihtynyt ahdistuspaniikki jäi pois ja yletön jännittäminen. [/quote] Söitkö sitä säännöllisesti, niinkuin minä? Ap
[/quote]
Tarvittaessa käytin eli jos oli hermostunut olo tai paniikkikohtaus. Joskus oli aikoja että oli pakko ottaa joka päivä, mutta kovin pitkiä aikoja en käyttänyt jatkuvasti koskaan, yritin aina olla ilman jos olo oli siedettävä ilmankin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:36"]
[/quote]
[/quote]
Käytitkö säännöllisesti
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:36"] Miten joku voi väittää että diapam ei latista tunteita?? Eikö sitä käytetä juuri siihen tarkoitukseen!! [/quote] Hmm... Olen itse käyttänyt sitä paniikkihäiriöön, eikä se mulla tunteita latistanut, se vain rauhoitti hermostoa, poisti sitä ylikiihtymýstilaa. Silti tunsin kyllä ilon, surun, rakkauden jne kuten ennenkin. Vain se ylikiihtynyt ahdistuspaniikki jäi pois ja yletön jännittäminen. [/quote] Söitkö sitä säännöllisesti, niinkuin minä? Ap
[/quote]
Tarvittaessa käytin eli jos oli hermostunut olo tai paniikkikohtaus. Joskus oli aikoja että oli pakko ottaa joka päivä, mutta kovin pitkiä aikoja en käyttänyt jatkuvasti koskaan, yritin aina olla ilman jos olo oli siedettävä ilmankin.
[/quote]
Aivan. Eli eri tilanne kun ap:lla. Lääkkeet vaikuttavat aivan eri tavalla säännöllisesti käytettynä kuin joskus käytettynä.
Diapam on varmaan ok lääke joskus otettaviksi.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:01"]
Myrkkyä ne on. Harmi kun lääkärit lykkäävät niitä niin helpolla.
[/quote]
Eivät ainakaan pk-seudulla lykkää. Bentsoja eivät saa nekään, jotka niitä oikeasti tarvitsevat. Ahdistuksen hoidossa bentsot ovat paikallaan mutta homma on mennyt äärilaidasta toiseen: Kun ennen vanhaan bentsoja tuputettiin (ja nukahtamislääkeitä samoin), tavalliset, terveet, mutta tilapäiseen ahdistukseen bentsoja kaipaavat työssäkäyvät ihmiset eivät niitä saa. Kun väärinkäyttäjät ja vuosikausia putkeen käyttäneet ovat herättäneet vastareaktion. Hoitamaton ahdistus ja nukahtamisvaikeudet lisäävät riskiä sairastua masennukseen, jota voidaan sitten lääkitä SSRI-lääkkein tai noradrenaliiniin ja dopamiiniin vaikuttavilla masennuslääkkeillä.
On jopa esitetty arvioita, että bentsoja eivät lääkärit määrää enää siksi, kun lääkeyhtiöt eivät maksa niistä lääkäreille ja lääkäriasemille provikoita, esim. diapam on todella halpa lääke. Uusimman polven ssri-lääkkeet tai Voxrat sun muut ovatkin sitten kalliita "muotilääkkeitä", joita lääkärit nykyään tuputtaa. Että näin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 12:48"]
Kuinkahan kauan vielä kestää vieroitusoireet; huimaus, tykytys, vapina, suolisto-ongelmat, ahdistus, unettomuus
[/quote]
Lääkärit ei tykkää tästä yhtään. Ei lääkkeiden syömistä saa lopetaa. Pitää vaihtaa toisenlaisiin. Olisiko tuo Lyrica parempi? Ainakin se on paaaljon vahvempi, koukuttavampi ja kaalliimpi.
Jees..Takana 25 vuoden bentsojen käyttö. Nyt runsaat 4 kuukautta vieroituksen jälkeistä aikaa. Vieroitusoireet suuresti helpottaneet ja vointi OK.
Käytin päivittäin rivatrilia n. 2 vuotta, lopetin seinään ja pahin vaihe kesti kaksi viikkoa mutta vointi alkoi tasaantua vasta kahden kuukauden kuluttua.
Eihännoita pitäisi säännöllisesti ruveta mättämään. Miten paljon ja millä määrällä olet vetänyt?
Itselläni on paniikkihäiriöön noita, ja pyrin pitämään niin, ettei toleranssi nouse. 5 mg/pv. En ota joka päivä.
Onko voimakas ahdistuksen tunne vieroitusoire?
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:53"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="06.11.2014 klo 13:36"] Miten joku voi väittää että diapam ei latista tunteita?? Eikö sitä käytetä juuri siihen tarkoitukseen!!
Hmm... Olen itse käyttänyt sitä paniikkihäiriöön, eikä se mulla tunteita latistanut, se vain rauhoitti hermostoa, poisti sitä ylikiihtymýstilaa. Silti tunsin kyllä ilon, surun, rakkauden jne kuten ennenkin. Vain se ylikiihtynyt ahdistuspaniikki jäi pois ja yletön jännittäminen. Söitkö sitä säännöllisesti, niinkuin minä? Ap
Aivan. Eli eri tilanne kun ap:lla. Lääkkeet vaikuttavat aivan eri tavalla säännöllisesti käytettynä kuin joskus käytettynä.
Olen käyttänyt ahdistukseen ja massiiviseen vitutukseen Diapamia 10 vuotta nyt putkeen päivittäin ja lopettelen vähitellen. Ei todellakaan latista tunteita. Lääke vain lakkaa vaikuttamasta pidemmän käytön jälkeen. Koen tunteet aivan normaalisti ilman niitä ja niiden kanssa. Mitä täällä kouhotetaan taas?
Olen ollut yli 2 kk ilman pameja, olin bentsossani 20 vuotta. Nyt en elä sumuverhossa,