****KESÄNUPUT 1.12. - 7.12.****
Kommentit (72)
tässähän on selvästi nousuhumala päällä, kun saunassa join yhden siiderin ja toisen otin mukaan tähän koneelle. Mutta ne ovatkin onneksi ainokaiset. Täytyy myöntää, että selvästi rentouttaa sekä kireitä lihaksia että pääkoppaa.
Alcatraz: teetkö puurot veteen vai maitoon? Jos maidon määrä menee pieneksi kannatta tehdä maitoon tai ainakin laimentaa tarv. maidolla. Ja sotkea soseisiinkin, jos itse tekee.
Alkkiksista. Ostin miehelle tänään "joulukalenterin", eli 24 tölkkiä sen mieliolutta. Ostin myös 2m vahakangasta ja kassa ymmärsi että mulla on kärreissä kaksi kaljakeissiä... Sanoin sille, että en mä nyt sentään niin kova ole kaljaa juomaan. Mut on se kumma noi miehetkin, jos ei osta saunaoluita niin ei hyvä ja kun ostaa vähän reilummin niin ei hyvä sitten sekään. Jotain se niistä purnasi.
Joulun jälkeen joudutte varmaan vähän useammin mun kommentteja lukemaan, kun ostin tänään meidän esikoiselle kannettavan joululahjaksi. Ohjeistan sen tuomaan koneen aina alakertaan, kun lähtee kouluun. Nyt kun ei aina saa aikaiseksi könytä tänne ylös, kun vauvakin täytyy tietysti tänne kantaa. Lelut ym. rekvisiitta on kuit. alhaalla.
Mulla alkaa flunssa kääntyä voiton puolelle ja ilm. myös vauvalla. Ainakin suihkussa höyryhengittelyn jälkeen hengitti melko vapaasti ja nukahti rauhallisesti ysin maissa. Toivotaan että näin olisi. Pelkään ihan hulluna flunssan jälkitauteja, lähinnä korvakierre hirvittää :-( *koputtaa puuta*
Sain tänään hankittua kummilapsille joululahjat yhtä lukuunottamatta ja omillekin mukuloille jotakuinkin kaikki lahjat. Tai jotakin tilasin jo keskiviikkona Elloksen poistoista vai löydötkö ne oli. Vinkiksi vaan, että kannattaa vilasta, jos nettimyyntejä tykkää harrastaa...
Terveisin Ananas
Nyt en ole pitkään aikaan tilannut netin kautta mitään, mutta yhdessä vaiheessa tuli koluttua kaikki mahdolliset vaatefirmat läpi. Ja nimenomaan varsinkin aina noita ale/poistomyyntejä hyvien löytöjen toivossa :) Ikävä kyllä se loppusumma kipusi aina hirmun korkekaksi halvoista löydöistä huolimatta ja sitten piti alkaa karsimaan niitä "tätä mä en ehkä ihan välttämättä tarvi, ehkä sit ens kerralla"-kappaleita =) Mutta ehkäpä pitäisi taas vähän vilasta, äitille, mummille ja yhdelle siskolle kun vielä pitäisi jotain keksiä..
Minäkin alkottelin eilen huimasti, juotiin miehen kanssa yhdet jekkubatterit :D eikä edes käyty saunassa ;) Pääsääntöisesti mekin otetaan vain Leon nukkuessa, mutta kun ei kuitenkaan ikinä juoda kumpikaan itseämme huonoon kuntoon niin on kyllä otettu muutamia pojan ollessa hereilläkin.
Niistä yöunista piti sanoa sen verran, että tosiaan luulin Leon nukkuvan jotain max. pari tuntia kun nukahti silloin 18.30 aikaan ilman iltapuuroa/maitoa. Noh, se heräsikin syömään vasta 04.! ja heräsi seuraavan kerran kahdeksan aikaan touhuilemaan. Puol ysin maissa nostin pojan meidän viereen ja köllöteltiin siinä sitten vielä vajaan tunnin ajan kaikki kolme :) (tai oikeastaan neljä, kun Elviskin kävi siinä kääntymässä:) Eli ei yhtään huonot yöunet!
ohhoh, huomasin just että kello onkin jo 10.30 ja meillä alkaa se uinti tunnin päästä. Eli nyt äkkiä pukemaan, kun ollaan kaikki vielä yöpuvuissa :) Heips!
Meillä takana hieman huonompi yö. Pojulla todettiin korvatulehdus flunssan jälkitautina ja yöllä itkettiin sitten oli tutti suussa tai ei. Puol kaks nukahti yöllä ja nukkui 4.30, sen jälkeen tunnin tai puolentunnin välein mylläsi sängyssä ja heräsi parkumaan:( No onneksi saatiin antibiottikuuri ja kiitos ihanan anopin, joka ei pelästynyt tätä tilannetta kun poju oli menossa tänään yöhoitoon mummolaan, kun meillä on pienimuotoiset juhlat. Eli Mummo lupasi hoitaa pienen vaikka yöstä saattaakin tulla aika hulinaa. Äiti saa hieman huilata ja nukkua kunnon yöunet vielä päälle!
Jännää että päivällä ja päiväunilla tota kipeyttä ei huomaa ollenkaan, hymyilee kun hangonkeksi ja ryömii ympäri kämppää! Sitten kun tulee yö niin tilanne on ihan toinen. Eilen illalla se myös teki sen että kun vei sänkyyn nukkumaan ni jäi eka ihan hyvin, mut sit huuteli kohta kovaa ja kun kävin kattoos ni kääns pään pupuun ja laitto silmät kiinni. Ikään kun olis tarkistanu että oon paikalla?? Tätä se teki noin kolme kertaa ja sit nukahti hetkeks. Sit taas n.23.00 heräs huutamaan, varmaan koski ja nukutti, voi pientä! jospa se tästä...
Ihana ilma ulkona, vähän nostaa mielialaa! Oikeesti ihana , vaikkakin väsynyt,olo, olla yksin kotona laitella illan juhlia, käydä kohta kuumassa suihkussa ja ottaa tirsat ennen iltaa ja nauttia!!!
Kixnixkix: miten teidän loppuyö meni? toivottavasti hyvin. Huomasin että tossa "kypärätempussa" ei toimi liian iso myssy vaan mieluummin sellanen vähän naftin olonen, kestää paremmin paikallaan vaikka vähän riehuisikin;)
Hyvää Itsenäisyyspäivää, punaviiniglögiä ja kuoharia, ennen kaikkea rauhallista iltaa!!
Möyri08
Meillä olikin netti 3pv toimimatta joten en päässy lukemaan teidän kirjotuksia ennen kun eilen illalla ja siinähän menikin sitten koko loppu-ilta kun viestejä oli tullu niin älyttömästi tiistain jälkeen...Muistankohan nyt enää puoliakaan mitä piti kommentoida...(dementia vaivaa ihan oikeasti jo)
Poika on tuola ulkona vaunuissa toisilla päikkäreillänsä ja sitten kun herää lähdetään kavereiden luo vähän saunomaan ja herkuttelemaan...Toivottavasti nyt kuitenkin nukkuis tonne klo 17 nurkille asti niin jaksais sitten yöunille asti...
Meillä meni viime yö päin v*ttua!!!Nukahti 20 maissa ja siitä jo reilu puolen tunnin kuluttua heräs ekan kerran, nukahti nopeesti uudestaan ja sitte taas jotain 15min. päästä heräs.Ei kelvannu tissi- halus vaan olla sylissä vaikka ihan selvästi nuokkui ja silmät lurpsui kiinni...Yritin laittaa pojan takas pinnikseen nii eiku hirveä huuto päälle ja taas äitin sylkkyyn...Ihan ku sillä ois ollu joku hätä etten mä vaan katoa mihinkään???Voiko ton ikäsellä olla jo ero-ahdistusta vai miksikä tuota kutsuis? Koko yö meni ihan hilluessa...Pisin väli tais olla vajaa 2h js siinäkin välissä piti tuttia nostaa suuhun useamman kerran...Taidan minäkin kokeilla tänään sitä kypärälakki-temppua :) Ja sitten tisua syötiin 3-4krt yön aikana...En muista kunnolla ku niitä heräämisiä yön aikana oli valehtelematta ainakin 10 plus ne tutin nostot....Siis ei kai tän ikäsen pitäis enää noin montaa kertaa syödä yön aikana...Pitääkö mun vaan ruveta antamaan enemmän soseita vai mitä?
Kukas se kirjoittikaan tuossa aikaisemmin aika hauskasti siitä miten oli kuvitellu ennen vauvan syntymää että kaikki on vaan ruusunpunaista unelmaa ja itse on kaikkeen pystyvä ja ehtivä super-äiti...Oliko Möyri? No kuitenkin itsellä oli vähän samanlaiset ajatukset ennen vauvan syntymää (ensimmäinen lapsi siis kyseessä) ja tosiaan ne ajatukset siitä,kuinka tämä äiti hoitaa vauvan, kodin ja siinä sivussa vielä ehtii harrastaa liikuntaakin ja pitää muutenkin itsensä edustavan näköisenä, on kyllä tääläkin romahtanu...Ei se äitinä oleminen ookaan aina niin helppoa :D
Kestovaipoistakin täälä oli juteltu...Meillähän kanssa käytetään kesto-vaippoja päivin öin. Ihan alussa käytettiin harsoja ja kuorivaippaa...Sitten kun poika kasvoi isommaksi ollaan alettu käyttää pääasiassa taskuvaippoja ja öisin sisävaippa plus villahousut yhdistelmaa. Ja suosikkina mulla on myös Bumgeniuksen taskuvaipat...Oon myös tilannu jo 4vkoa sitten Ronja & Roope tuplaläppä-vaipan ekstra-kerroksilla imua- siitä ois tarkotus tehdä yövaippa...Mutta eipä oo vielä tullu...Aika pitkät toimitusajat tuntuu olevan, oiskohan joulukiirettä?
Kiinteistä: Meillä menee kasviksista porkkana, maissi ja parsakaali. Kukkakaaliakin ollaan yritetty, mutta huonolla menestyksellä- menee alas siis vaan johonkin toiseen kasvikseen sekoitettuna. Hedelmistä ja marjoista menee: luumu, mustikka, puolukka ja mango. Näistä herkuin tuntuis olevan mangoja kasviksista maissi. Pojassa vaan tuntuu olevan samoja piirteitä kuin äidissäänkiin....Mieluiten nimittäin söis vaan noita makeamman makuisia hedelmiä ja marjoja...
Poika huutaa vaunuissa pitää mennä
Suvi
Uusia oli tullut mukaan - Tervetuloa!
Evian: meilläkin Elvis-kissa, ja sekin myös enemmän koira kuin kissa ;)
Libero-paketista joku mainitsi. Mikäs puolivuotiaitten paketti se sellainen on, multa on mennyt ihan kokonaan ohi?
Ja sitten Sanomatalon treffeistä niille jotka viime kerralla eivät olleet mukana...
Meillä on itseasiassa vähän muutakin pientä touhua ennen kahvittelua siinä aamupäivän aikoihin, jos jotakuta kiinnostaa niin voi vaikka meilitse kysellä tarkemmin: nappula72@hotmail.com
Ja Tonttu reippaana varasi meille pöydän Sanomatalosta, eli jos silloin yhden hujakoilla on joku uusi tulossa mukaan niin pöytä on siinä käytävän toisella puolella missä monasti on jotain näyttelytilaa tms. Eiköhän meidät vauvoineen tunnista ;-)
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille
Nappula ja Lillpulla tänään tasan 6kk (niiskis)
Möyri: Aika nopsaan nuo antibioottikuurit vaikuttaa. Illalla lisäks vielä särkylääke vauvalle, niin eiköhän ensi yö mene ihan hyvin. Meillä on aina se yks yö huudettu jos on ollut korvatulehdus. Aamulla on menty lääkäriin. Sit heti antibiootti päälle ja nopsaan on tosiaan helpottanut.
Liberopaketti on liberokerhon juttu, sen saapi puolivuotiaat vauvat. Tulee kuponkin kotiin ja paketin voi hakea Lindexistä. Ihan kiva paketti, siinä oli Libresse-siteitä, kertakäyttöruokalappuja, housuvaippoja ja pallo. Olikohan vielä jotain muuta...?
Meillä on nyt nukuttu 2 yötä ilman yösyöttöjä. Eilen vauva heräs klo 6 ihan sen takia kun esikoinen tuli huoneeseen mölyämään. Tänään nukkui klo 7 asti. Iltapuuro syötetään klo 18.30 ja vielä 19.00 iltavelli (välissä kylpy). Ihanaa jos nuo yösyötöt jää nyt pois. Tutin joutuu pari kertaa laittamaan, mutta se ei ole läheskään yhtä rasittavaa kuin pullon lämmittäminen.
Tytteli-83 ja neiti 6kk 1vk
Nappula: ehkä se on sitten toi nimi, mikä saa kissan luulemaan itsestään vähän liikoja ;D
Leon Libero-paketissa oli aika lailla juuri noita juttuja mitä Tytteli jo kirjoittelikin, pallon tilalla sellanen Liberopupukäsinukke ja lisäksi Nasu-kirja + pieni pullo jotain kylpyveteen lisättävää pesuainetta tms.. Varmaan useamman kympin edestä tavaraa eli ei yhtään turha juttu! Muuten en kyllä tykkää niistä Liberon sivuista ollenkaan, siellä ylläpito tuntuu tökkivän vieläkin pahemmin kuin näillä sivuilla.. Niitä vaippamerkkejä oon kyllä keräillyt jos/kun on liberoita ostettu + myös siskolta olen niitä saanut mutta muuten aika hiljaista on mun vieraillut siellä ollut. Yritin kyllä silloin kun Leo oli vielä ihan pieni niin väsätä niitä vauvan omia sivuja, mutta nekin jumitti vaan koko ajan enkä sitten jaksanut enää edes yrittää..
Leo nukahti eilen taas kahdeksan aikoihin, söi neljän jälkeen ja aamukasilta sitten heräsi tuohuilemaan sängyssään. Itse noustiin ylös joskus yheksän jälkeen kun äiti soitii että en olisi tulossa käymään jossain vaiheessa.. Eipä oo muuten vieläkään tulleet.. nooh, kai se on ihan hyvä ettei tule maattua koko päivää sängyssä, vaikkakin tänä aamuna olisi mieli tehnyt koisia vielä vähän pidempään. Tuli nimittäin otettua siinä Linnan pukuja arvostellessa tällä kertaa vähän useampikin drinksu niin mahassa on möyrinyt aikas inhottavasti koko aamun.. ;) Mä tykkäsin eniten niistä mitä näin niin Tanja Karpelan ja Anna Abreun puvuista :)
Pitääkin mennä vähän laittamaan väriä naamaan ja vaatteet niskaan, pomo soitti just et jos menisin mahdollisimman pikaisesti töihin kun siellä on taas katoa.. Kyllä mulle vaan sunnuntaivuoro kelpaa =D
Pojat Jatkoon! :)
Möyri: Se lakki piti ottaa pois kun toinen oli ihan hiki päässä, kuumaverinen tyttö meillä, meillä on varmaan 18 astetta makkarissa, mut se lakki oli silti liikaa loppupeleissä, pitää ostaa joku ihan ohkanen, koska se toimi! Oon aatellu kyl yrittää tota tuttia kokonaan pois parin kuukauden päästä, et ehkä sen ajan kestää vielä. Esikoisen kans yöunet parani huomattavasti kun tutti läks pois joskus vuoden iässä ja 8kk kuulemma suurin imemisvietti poistuu, joten yrittänyttä ei kai laiteta...
Viime yönä tyttö ei syönyt kertaakaan! (koputan puuta kyllä) mut se tutti lens kaaressa ja herätti ainakin 30 kertaa... Eilen annettiin niin paljon kiinteitä kun tyttö jaksoi syödä, eli meni purkki maissia, kupillinen omaa kukkakaaliporkkana mössöä ja vielä purkki päärynää ja iltapuuro, joskos se auttoi jaksaan yön ilman maitoa...?
Mitähän sitä söis... :)
Kix ja neeti 12/06
Jaa, imemisviettikö alkaa poistua... Sen huomaa meillä jo nyt, kun poju suostuu välillä huonosti juomaan pullosta. Mitäs sitten tehdään, aletaanko antaa maidotkin nokkamukista? Meillähän poju tosiaan rakastaa sekä nokkamukia että lasia, joten ei varmaan tule kauheita ongelmia. Tai no, mistäs sitä tietää, kaikki on pelkkää vaihetta.
Meidän yönukahtamiset ovat taas muuttuneet haasteellisemmaksi, kun poika ensin nukahtaa pulloon, mutta herää sängyssään hetken päästä ja alkaa riehua. Olen yrittänyt tassuttelua, mutta kaverihan vaan innostuu, kun näkee äidin. Pakko pitää joku unikoulu pian, kun tuohon rituaaliin menee nyt tunnin verran. Ja äidin oma aika on tasan nolla, kun pojan saa tainnutettua vasta kymmenen aikaan illasta.
Kix, kyllä, pojat jatkoon!
Meidän ihottuma elää ihan omaa elämäänsä, lehahtelee milloin sattuu, vaikka olen nyt sinnikkäästi syöttänyt vain yhtä ruokaa. Huomenna aletaan syödä päärynää, katsotaan, miten käy.
Täällä mässäilen lumimanteleilla, nami. Niiden oli tarkoitus päätyä piparitalon pihaan lumisiksi kiviksi, mutta no... Saahan niitä lisää kaupasta ;) En ole jaksanut vielä leipoa koko taloakaan.
Mietin tässä juuri, miten ihmeellistä onkaan, että elän nyt onnellisinta aikaa elämässäni. En olisi uskonut, miten paljon onnea lapsi tuo elämään. Onneksi uskalsin hypätä tähän junaan. Luulin, että nousujohteinen ura tai kauniit tavarat tekevät minut onnelliseksi, mutta en tiennyt, mitä onni on ennen kuin poikani ensimmäsen kerran katsoi minua silmiin.
No joo, hempeilyt sikseen. Hyvää yötä.
Poltsi+poju 5 kk 3 vk
buuuuuuuuuuuuu en voi uskoo et Pete tippu! No saa se kundi uran tosta kilpailusta käyntiin ilman finaalissa esiintymistäkin, silti, tulee aika boring Idols finaali! Nokkamukistapa hyvinkin maitoa tai ihan mukista, pullot oon heittäny tuttien kans roskiin vuoden iässä. (ilkeä mutsi) meillä on harjoiteltu nokkamukista juomista nyt parin viikon ajan
Jaahas ja viime yönä taas syötiin. Neidillä on muutes kovalla kakka, ollut jo kauan, mut luumua ei siedä joten pitää kokeilla mallasuuttta!
nyt tapahtuu tuolla jotai katastrofaalista..pitää mennä
Voi v**'u että osaa olla rasittava kakara. Koko ajan kulkee perässä. Yrittää satuttaa vauvaa. Ei usko yhtään mitään. Ei tee mitään mitä pyydetään (kun esim. yritän ottaa mukaan kotitöihin), tekee kaiken mitä ei saisi tehdä. En mie tuollaista lasta halunnut! Ei oikeasti pää kestä kasassa tuon kanssa.
Ei syö ruoka-aikana ja sitten mankuu koko helvetin päivän, että on nälkä. Juu, pakko pitää rajoista kiinni, mutta itsehän siinä kärsii kun joutuu kuuntelemaan tuota v***n kakaraa.
Aamuherätys oli taas niin ihana klo 6. Yks tulee tökkimään silmiin, alkaa mankumaan ja rääkymään. Yöllä molemmat lapset heräs itkemään.
Ei miun psyyke kohta enää kestä tätä. Voisko edes joskus joku oppi mennä perille. SIt kun raja ylittyy, niin olen kaikkea muuta paitsi hyvä kasvattaja. Tänäänkin olen suutuspäissäni heittänyt niin monta lelua pitkin asuntoa, että tosi hyvän mallin suuttumuksen purkamisesta lapsi on saanut. Huudan, räjähän. Välillä saan koottua itseni, mutta pian tuo ipana saa minut taas raivon valtaan.
Pahinta on just se, ettei tuota pääse karkuun mihinkään. En voi painella itse ulos, en voi pistää lasta pihalle. Jos yritän pistää lapsen omaan huoneeseen, se tulee sieltä heti pois. Jos yritän mennä itse rauhoittumaan toiseen huoneeseen, lapsi tulee perässä. Eikö helvetti tajua omaa parastansa, että jos äiti on helvetin suuttunut, niin ei kannata tulla roikkumaan lahkeeseen!!!
Kiva oiskin päästä vaikka säännöllisesti eroon pidemmäksikin aikaa tuosta ipanasta. Kiroan kaikki uhmaikäiset!!
Pieni helpotus kun saa purkaa ajatuksiaan ulos..
Tytteli-83 korvatulpat korvissa, valmiina juoksemaan kauas pois kotoa.
Kovasti harmitti, kun ei ehdittykään Alkoon tänään, olisin tarvinnut likööriä huomisiin leivonnaisiin ja itselleni vähän viiniä.
Meilläkin jutellaan kovasti iltaisin, poju innostuu höpisemään ihan kauheasti ja lisäksi kiljahtelee milloin milläkin korkeudella. Tosi hauskan kuuloista :)
Poju oli tänään ekaa kertaa kuntosalin lapsiparkissa. Minua jännitti kauheasti, kun meidän kaveri ei ole mikään kovin sosiaalinen, tarkkailee ensin tovin ennen kuin alkaa hymyillä. Hyvin se kuitenkin meni, poika oli ihan kiltisti ja äiti ja isi saivat treenattua. Nyt voidaankin alkaa käydä yhdessä jälleen, tähän asti ollaan vuoroteltu ja siten kaikki arki-illat jompikumpi on aina liikkumassa.
Maidonjuonnista: ihan sama kuvio meilläkin eli maidonjuonti pullosta ei ole yhtään kiinnostavaa enää, kun saa jo "oikeaa" ruokaa. Annan maitoa ihan erillisinä syöttökertoina, silloin se menee. Meilläkin menee nyt vain noin 600 ml päivässä, joten jos alkaa vielä vähetä siitä, pitää alkaa tehdä puurot maitoon. Vettä juotan minäkin aterioiden yhteydessä ja poju tykkää vedestä ihan hulluna. Tosi outoa. Juo nokkamukista ja normaalista lasistakin silloin, kun nokkamuki sattuu olemaan likainen. Ihanaa, että kaveri ei nirsoile astioiden kanssa, kaikki lusikat, mukit sun muut menevät yhtä hyvin :)
Jospa nyt menisi nukkumaan, meillä on kuitenkin aina ne kello kuuden herätykset.
Ketkäs kaikki alkavat tiukalle läskienpoistokuurille joulun jälkeen? Minä ainakin, nämä viimeiset vajaat kolme kiloa täytyy ihan oikeasti pudottaa.
Poltsi+poikanen