Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tytölle puhjennut ensimmäinen hammas! =) Maanantai aamuna syötin tytölle puuroa kun lusikka sitten "karahti" johonkin ja sormella tunnustellen hammas tuntui aivan selvästi =)

Eilen oli 6kk neuvola meillä, painoa oli 7370g, pituutta 70cm. Tytölle oli tullut vain 240g painoa kuukauden aikana lisää, siitäkin huolimatta että kiinteitä menee jo melko hyvin alas =( Itse heti huolestuin mutta neuvolan täti sanoi että ei vielä ole mitään hätiä huolestua kun kasvua on kuitenkin tapahtunut kun pituuttakin oli tullut 2,5cm. Eli sain ohjeeksi vain lisätä kiinteiden määriä joten puuron ja kasvisten lisäksi otetaan nyt se lihakin maisteluun.

Lisäksi tyttö sai sen influenssarokotteen ja toivon ettei hän tulisi siitä kovin kipeäksi...

Päivärytmistä on ollut puhetta..Meillä suunnilleen näin:

7-8 aamulla herää ja silloin heti syö tisua

9 aamupuuroa 1-1,5dl, puuron päälle taas tisua ja ensimmäiset 30min tirsat.

11 aikoihin purkillinen kasvissosetta ja tisua päälle. Lisäksi nukkuu toiset 30min tirsat

11-16 väli on sitten enempi tai vähempi tissittelyä tai lisämaitoa pullosta.

13-14 välillä taas 30min tirsoja (joskus saattaa nukkua jopa 1-3h)

16 toinen purkillinen kasvissosetta

18 kieppeillä päivän viimeiset 30min tirsat

16-19.30 on taas omatahtista tissittelyä

19.30-20 iltapuuroa 1-1,5dl

20.30 tisua ja yöunille

Yöt nukkuu heräämättä välillä syömään tai sitten voi kerran syödä klo5 aikoihin.

Meillä myös tyttö saa välillä itsensä konttausasentoon mutta ei pysy siinä noin jämäkästi vielä kuin tuikun tyttö! =) Esikoinen meillä törötti 6kk iässä polvillaan tuke vasten pystyssä ja 7kk iässä seisoi jo tukea vasten ja se meno kyllä välillä kauhistutti =)

Tervetuloa mukaan minunkin puolesta kaikki uudet!

Jeps, nyt puuroa tytölle tekemään!

Kauris ja tyttö-laiheliini 10/6

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=66fa918c-c104-11dd-8b34-…!

Vierailija
22/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan uusille!

Voi kun tietäs johtuuko meidän yölevottomuus allergiasta vai liikkumisesta vai hampaista vai mistä. Tosi raskasta on... herää klo 20-22 välillä valehtelematta n20 kertaa, jopa ihan viiden minuutin välein, tuttia kaipailee. hieroo käsillä suunympärystää ja nenänseutua... Herää monta kertaa karjumaan ja viime yönä taas söi 3 kertaa, tätä ei oo tehny viikkoihin... mä kokeilin parina päivänä ihan pari lusikkaa vadelmaa ja siitä se varmaan johtu, koska myös kakka on taas ollut ihan vihreää- tytölle siis nyt sopii kukkakaali, parsakaali, porkkana, riisi, kaura, päärynä ja ehdottomat ei ei ruoat ovat peruna, bataatti, luumu ja ehkä mustikakkin. Mangosta en ole varma vielä. Joka tapauksessa, apua pitäis pian saada tähän nukkumajärjestelyyn, vieressä nukkuu TOSI levottomasti, pyörii niin et tutti lentää ja kukaan ei nuku, jopa esikoinen tuli viime yönä meidän huoneeseen ja valitti ettei voi nukkua kun vauva ääntelee ja sen huone on kuitenkin aika kaukana meidän huoneesta... Nyt on kesken päiväunienin alkanu kiljumaan.... ainakin taidan nyt pidättäytyä samoissa ruoissa ja hieroa geeliä ikeniin, viime yönäkin annoin jo suppoa kun karjui vaan tuossa klo 11 maissa.

Liikkuminen menee tosiaan meillä niin, että kierii pitkin taloa, välillä menee pöydän alle eikä pääse pois ja olen jopa löytänyt tytön wc:stäkin, pojalle saa sanoa, ettei mitään pientä saa jättää lattialle (rakastaa kuulija ja pikku legoja...) eli silmä tarkkana on oltava.

Kauriksella on tosiaan mallinmitoissa tyttö! Ihana kuva! Ihania vauvoja kaikilla, mun pitäs virittää läppäri päälle kun siellä on kaikki kuvat niin saisin lisättyä tänne kuvan myös meidän typystä.

Nyt kahvin keittoon et pysyy hereillä

Kix ja tyttö 12/06

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjotan nyt tänne, vaikka olit aiheesta oman aloituksen tehnyt...

hyviä ruoka-aineita allergisille: riisi, kesäkurpitsa, maissi, bataatti (meidän tytölle ei käy), kukkakaali, parsakaali, riistaliha (hirvi, poro), uuden-seelannin lammas ja possu, mustikka, luumu (ei käy myöskään meidän neidille), banaani, kotimaiset marjat yleensäkkin, viljasta ruis ja kaura

pahikset yleensä: peruna, omena, kala, tomaatti , mansikka, meillä myös vadelma, vehnä

Vierailija
24/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa uudet minunkin puolesta :)

Pitää tulla heti hehkuttaan...poika nukkuis ensimmäisen konaisen yön :) olin aamulla ihan pihalla..eikö se herännyt kertaakaan? piti ihan miettiä :)

(koputtaa puuta) toivottasti jatkuu näin..

pojalle taitaa tulla lisää hampaita, ku sormet suussa koko ajan ja kuola valuu :) niin ja kitisee aika paljon!

ja tänään liikuttiin n.30cm taakse päin :) tais olla vahinko, ku taas meni latialla hermot ku ei päästyy liikkun lelujen luo, mut pikku hiljaa :)

huomenna menen ostaan tripp trapp tuolin :) JEE..

kai sitä joulu pitäis mennä laittan ku VAAN kolmeviikkoa jouluun on..

tintti ja poika kohta 6kk

Vierailija
25/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille rytmeistään raportoineille!

Sain niistä hyviä vinkkejä ja olen nyt muutaman päivän muokannut rytmiä onnistuneesti niin, että otamme aamulla 30 min tirsat ennen päivän pitkiä päikkäräitä ja näin saan kaikki ateriat fiksusti oikeille paikoilleen eivätkä tule liian tiheästi. Meillä nyt siis suurinpiirtein näin:

6-7 ylös

8 maitoa

9.30 torkut sisällä (30min)

11.00 lounas (lihasose)

12.00 päikkärit vaunuissa ulkona (2h)

14.00 välipala (hedelmäsose)

16.30 päivällinen (kasvissose)

17.00 torkut sisällä (30min)

19.30 iltapuuro

20.30 nukkumaan

ja maitoa tissistä vähän millon sattuu.

Tämä päivärytmi tuntuu nyt toimivan hyvin. Vielä kun nuo yötkin paranisi...

Viime yönä äijä heräsi: 21.00, 23.00, 24.00, 01.30, 03.00, 04.30, 05.30, 06.30

Erittäin tyypillinen yö meille ja tätä on jatkunut ehkä 2 kk. Välillä menee vähän paremmin mutta sitten taas palataan tähän hulinointiin. 2 hammasta tuli jo 1,5 kk sitten että sitäkään tämä tuskin on.

Syötän pojan 2 kertaa ja muuten riittää tutti ja tassu, mutta onhan tämä yhtä helvettiä äidille... Olenkin jo vähän niinku heittänyt hanskat tiskiin ja odotan ajan hoitavan ongelman kun mikään poppakonsti ei tunnu tehoavan. Huhhuh. Näillä mennään kai siihen saakka kunnes kunnon unikoulu on otettava aseeksi.

Onneksi joulu on pian käsillä ja miehelläkin lomaa. 4 kättä olisi hyvä olla 24/7 paikalla :) Ja jouluruuatkin taitaa olla ihan Äitien-tekemää eli Atrialta :))

KesäEemeli & poika 5 kk + jotain viikkoja

Vierailija
26/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sitten syötyä "joulun" ensimmäiset tortut, enpäs yhtään muistanut miten hyviä ne osaa ollakaan =)

Leohan on nyt heräillyt jo jonkun aikaa aamuisin kahdeksaan mennessä niin tänään sitten jouduin taas herättämään sen vähän ysin jälkeen ettei oltais ihan hirveästi myöhästytty tortuttelusta!? Ei kyllä yhtään haittaisi, jos se palaisi takaisin vanhaan rytmiin :) Ulkona se ei taaskaan nukkunut kuin vajaan tunnin, mutta toisille unille kun laitoin tällä kertaa sisälle niin on koisinut jo kohta pari tuntia! Ja moneen kuukauteen ei nukkunut sisällä päivällä ollenkaan.. nooh, pääasia että uni maistuu jossakin. Aion silti jatkossakin nukuttaa ainakin ne toiset päikkärit ulkona. Ehkäpä toi plussakeli tekee vähän tepposiaan. Vaikka yritän laittaa mahdollisimman vähän vaatetta ilman että kuitenkaan saisi kylmää niin tuntuu olevan aina yhtä hikinen kun sen hakee sisälle =/

Suvikos sitä mun ikää kyseli?! 24v täytin =)

Joo kyllä niitä palautuksia odotellaan kovasti täälläkin, tili taitaa olla eilisten lainan lyhennyksen ja vakuutusten jäljiltä aika lailla plusmiinusnolla-tilanteessa. Voi kun olisi joskus vaikka vaan yhden päivän ajan niin paljon rahaa kuin ikinä ehtisi kuluttaa, niin ettei tarvitsisi yhtään miettiä mitä mikäkin maksaa ja onko mulla nyt siihen varaa :) Vaikkei raha ehkä onnea tuokaan, niin kyllä mä olisin oikein mielelläni miljonääri vaikka vaan sen yhden päivän ajan.. Ja luultavasti olisin hemmetin onnellinen =D

Ois ehkä pitänyt jättää ne eiliset vaatekutsut väliin. Mä kun löysin sieltä taas 60 euron edestä kivoja vaateita :) Ok, lahjaksi menee melkein kaikki mut silti..

Kiva kun tänne "eksyy" uusiakin nuppuja :)

Kukaan ei kai vielä ollut maininnut, että ensi viikon tiistaina (siis 9.12) klo 13. olisi taas Sanomatalossa treffit. Eli kaikki halukkaat vaan mukaan!!

Onko kukaan saanut/hakenut Liberolta sitä pakettia, jonka saa hakea Lindexiltä vauvan ollessa noin puolivuotias?! Mietin vaan että mitähän se mahtaa pitää sisällään, kun tänään tuli postissa se lipuke millä sen saa hakea. Jos huomenna ehtisi käydä sen hakemassa, pakkohan kaikki ilmainen on ottaa vastaan :)

Näköjään se poitsu koisasi sitten melkein 2,5 tuntia, äänistä päätellen alkaa heräilemään.. Heipsansaa!

Vierailija
27/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin vähän aikaa sitten pojan kanssa kaupungista ja jouduttiin vaunuilla siihen kauheaan kaatosateeseen, sateenvarjosta ei ollu hyötyä kun käänty ympäri. Onneksi sadesuoja suojasi sentään pientä!

Sakariini; meilläkin heräillään huutamaan yöllä "jotain", yleensä tutti auttaa, mutta jos se lentää samantien suusta useampaa kertaa, rauhoittuu vain tissillä tai sitten laululla;) Piupali, paupali on tällähetkellä se mikä rauhoittaa parhaiten! Kokeilin viimeyönä kypärämyssyä väärinpäin päähän (ettei saumat paina) ja alareuna nostettu tutin reunan yli, josko olis toiminu, mut ei. Vaunuissa toimii näin, eikä tutti tipu niin helposti, mutta sängyssä rillaa niin paljon että pitäis kai kokeilla roudarin teippiä;) Pienenä nukku hyvin kapalossa, mutta 4kk jälkeen ei oo enää kestäny kapalossa, joten se riemu loppu siihen. Nyt saattaasaada vaunuissakin kesken unien hirveen huutokohtauksen ihan lohdutonta itkua, painajaisia? Vatsakipua? kuka tietää, oon jo kolme kertaa käyny 15min. sisällä heijaamassa. Jännä et nää kohtaukset tulee aina noin tunnin unen jälkeen ja sit 1,5h kohdalla saattaa taas rauhoittua jos sitkeesti heijaa...

MyLove77; ihana kiisu teillä, meilläkin on musta, mutta lyhytkarvainen. Meidän miuku kyllä kiertää pojan kaukaa, vaikka toinen hihkuu sitä kaverikseen heti kun näkee;)

Vanilijapuffetti; Kiitti infosta motoriseen kehitykseen liittyen, niin kai se sitten on että näillä 2h/kerrallaan unilla mennään ja sillä siisti! Parannusta on nyt tullut koska pari päivää sitten mentiin vielä 1h kerrallaan koko yö! Onneksi isovanhemmista on sen verran apua että mielellään ottavat pojan yhdeksi yöksi jotta äippä saa nukkua! Nyt ollu kaks kertaa jo yö kylässä! Heräähän sitä silti useasti, mut kun saa heti vaipua takas uneen, ni sekin auttaa;)

Pe. 6kk neuvola, katsotaan sitten ollaanko kasvettu;)

Möyri ja durasel 5kk 3vk

Vierailija
28/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, Evian, että muistutit siitä Liberon paketista. Mihinköhän olen tunkenut sen lipukkeen... Kiva saada jotain tavaraa, nimittäin ainakin Pampersilta ollaan saatu ihan hyödyllisiä juttuja, esim. lautanen ja lusikka. Liberokassiahan me ei koskaan saatu, koska ne muka olivat loppu laitoksella.

Kix, kiitoksia vinkeistä. Epäilyksen alla on nyt vadelma-kaurapuuro. Syötän nyt peruna-parsakaalia, sen pitäisi olla sopivaa. Kauheasti vaan epäilyttää, että tuo pojun ihottuma ei ole mitään ruoka-allergiaa, vaan atooppista ihoa, joka tietty ärtyy talvella. No, katsellaan.

Tänään olisi perhevalmennus aiheena päivähoito. Nyyh, kai sitäkin aikaa täytyy alkaa kohta miettiä, kun joudun olemaan pojusta erossa kaikki päivät :( Kun olen niin kiinni siinä vieläkin... Maltankohan päästää sitä koskaan pois luotani. Tulevan vaimon täytynee muuttaa meidän alakertaan pojun kanssa ;)

Poltsi+poikanen

Vierailija
29/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille :) Tosiaan, pk-seutulaiset kokoontuvat taas, tulkaa mukaan uudet ja mahdollisesti paikkakunnalla vierailevat.

Hyvä, Evian, että muistutit siitä Liberon paketista. Mihinköhän olen tunkenut sen lipukkeen... Kiva saada jotain tavaraa, nimittäin ainakin Pampersilta ollaan saatu ihan hyödyllisiä juttuja, esim. lautanen ja lusikka. Liberokassiahan me ei koskaan saatu, koska ne muka olivat loppu laitoksella.

Kix, kiitoksia vinkeistä. Epäilyksen alla on nyt vadelma-kaurapuuro. Syötän nyt peruna-parsakaalia, sen pitäisi olla sopivaa. Kauheasti vaan epäilyttää, että tuo pojun ihottuma ei ole mitään ruoka-allergiaa, vaan atooppista ihoa, joka tietty ärtyy talvella. No, katsellaan.

Tänään olisi perhevalmennus aiheena päivähoito. Nyyh, kai sitäkin aikaa täytyy alkaa kohta miettiä, kun joudun olemaan pojusta erossa kaikki päivät :( Kun olen niin kiinni siinä vieläkin... Maltankohan päästää sitä koskaan pois luotani. Tulevan vaimon täytynee muuttaa meidän alakertaan pojun kanssa ;)

Poltsi+poikanen

Vierailija
30/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spämmäys, nämä sivut taas temppuilevat... Minäkin olisin parempi it-ylläpito kuin nämä vauvan ammattilaiset.....

Vierailija
31/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mepä päästään vihdoin minilomalle, mennään ennen joulua Ouluun hotelliin yöksi - ja nimenomaan poreammeelliseen huoneeseen :) Siinä on sitten vähän muutakin oheisohjelmaa mutta siitä sitten enemmän tuonnempana...

Täällä on kurjat, vetiset jäätikkökelit, ei paljon innosta ulkoilla ja pian nuo vaunutkin homehtuu. Ovat kuistilla kun eivät mahdu sisälle. Pistinkin neidin nyt nukkumaan noihin uusiin rattaisiin ja pitäisi viedä ABC:t kellariin lämpimään ja kuivaan.

Hankittiin silloin ne Cobran radiopuhelimet itkuhälyttimiksi ja ovat jääneet täysin käyttämättä. Taidan myydä ne pois, mutta kannattaiskohan tuota edes enää investoida oikeisiin hälyttimiin?

Meillä ei ole oikein mitään kellontarkkoja rutiineja. Mutta karkeasti,

herätään 8-10 välillä,

otetaan n. 200ml maitoa ja puolisen purkkia jotain sosetta

30min-1h tirsat 10.30-13.00 välillä sekä lisää maitoa (tai sosetta)

päiväunet 3-4 tunnin mittaiset, alkaen 14-15 välillä.

maitoa, sosetta vähän

illalla ennen nukkumaanmenoa joko puuro tai muu sose

Yleensäkin vaihtelee niin reilusti tuo maidon/ soseen määrä, etten ole sitä sen enempää edes tarkkaillut. Välillä juo puoli pulloa, välillä vetaisee koko pullon hetkessä. Sosetta saattaa mennä per kerta koko purkki, tai sitten alle puoli purkkia. Kuitenkin varmaan yhteensä per päivä korkeintaan 1,5 purkkia on mennyt.

Ostin meille kokeeksi uusia tutteja, ja näyttäis että en saattaisi alkaa kelpaamaankin. Ainakin paremmin kuin nuo entiset tutit. Vieläköhän ne tämän ikäisenä voisivat alkaa maistumaan?

Alcatraz

Vierailija
32/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit miten raskasta kun on niin pimeää.

Se meidän vauvan viime viikkoinen kuume oli ilmeisesti flunssan esioire, sillä vasta nyt, muutama päivä kuumepiikin jälkeen vauva aivastelee ja nenä vuotaa. Toivottavasti ei nyt äidy korvatulehdukseksi saakka. Antibioottikuurit ovat niin ikäviä :(

Joulu se tulla jolkuttelee, vaikka minä miten yrittäisin pyristellä vastaan. Tuntuu, että kaikki on vielä tekemättä. Luultavasti kaikki on vielä jouluviikollakin tekemättä tällä menolla...

Meidän 2v aloitti sen kerhon tällä viikolla ja olen kyllä saanut ihan hirveän paljon aikaiseksi kahtena päivänä, vaikka kerhoaika ei olekaan kuin 2½h, 2 xv kossa. On ihan luksusta saada olla yhden lapsen kanssa, varsinkin kun meidän vauva on niin mahdottoman hiljaista sorttia. Hienosti tyttö sopeutui kerhoon ja jää sinne todella mielellään. Olin ajatellut jo vaikka ja mitä kauhuskenaarioita mielessäni lapsesta äksänä roikkumassa ovenpielessä, mutta ei nyt sentään...

Kauhulla lueskelin täällä, miten jotkut syöttävät vielä öisin nuppujaan :O Meillä loppuivat yösyötöt siihen, kun aloitin kiinteät. Maidon määrä on vakiintunut sellaiseen vähän alle litraan vuorokaudessa, ja olen nyt yrittänyt olla tunnollinen D-vitamiinin suhteen.

Tervetuloa vain minunkin puolestani kaikille "uusvanhoille". Kyllä tänne uskaltaa tulla kirjoittelemaan, kiva vaan kun on paljon aktiivista porukkaa. Ja vertaistukenahan tämä palsta toimii ihan kympin arvoisesti!

Yritän laittaa kuvan meidän Aurorasta. Toivottavasti tämä systeemi osaa pienentää kuvan automaattisesti, muuten taitaa tulla ruudun kokoinen kuva meidän kullannupustamme. Pyydän jo valmiiksi anteeksi, jos kuva on jotenkin liian iso tai muuta kamalaa...

Siis oliko joku (anteeksi, nyt en enää muista nimimerkkiä) saanut vauvalle influenssarokotuksen? Me emme saaneet kuin isolle siskolle...syystä että vauva oli liian pieni vielä, mitä se sitten tarkoittaakaan?

Nyt pitää lopettaa ja mennä pöyhäisemään vauva ylös. Uni taas maittaa niin ihmeen kovasti tänään.

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=844d9d70-c156-11dd-8e79-…!

Vierailija
33/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora yrittää kovasti jo ryömiä. Pääsee pari senttiä eteenpäin. Hassun näköistä kun peppu nousee ja on jo välillä kontillaankin, mutta ylävartalo se vaan pysyy lattiassa kuin kivi. Siitä se lähtee :D

Laitan nyt vielä oheen kuvan meidän 2-vuotiaastakin :)

Kanelisokeri
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=eb6ff065-c157-11dd-8e79-…!

Vierailija
34/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanelisokeri: Jep, me saatiin influenssarokote eilen tytölle, meidän neuvolassa sen saa 6kk ikäiselle. Jännä juttu että te ette saaneet..

Kauris

Vierailija
35/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritänpäs minäkin lisätä tähän kuvan neidistä (joka on kuvassa raapinut itselleen komean naarmun nenään). Kanelisokerilla on myös söpöjä tyttöjä. Meidänkin neuvolassa saa influenssarokotteen 6kk täyttäneelle vauvalle, eli 5kk neuvolassa ei neiti sitä saanut, en tiedä onko jo liian myöhästä piikille ens viikolla?? Mut kuulemma alle 2-vuotiailla se rokotteen suoja on minimaalinen...

Kix
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=224d5087-c166-11dd-8b34-…!

Vierailija
36/72 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti olen innoissani teidän juttuja lukenut, mutta tuntuu, ettei koskaan ole rauhallista hetkeä itse kirjoittaa. Täällä elo hektistä arkea, tuntuu, että päivät menee ihan hirmuvauhtia. Meidän tytöllä on ollut ihottumaa naamassa, läiskittäistä, kuten Poltsillakin taisi olla! Lääkärissä ollaan juostu ja saatu sun miljoona eri rasvaa, mut ei vaan lähde. En minäkään oikein usko, et olis allergiaa, varmaan atooppista kuten mulla itsellänikin aikanaan. Meidän vanhemmilla lapsilla kun ei koskaan ollut iho-oireita, olen ihan ihmeessäni!

Mä olen jotenkin ahdistunut vauvan hoidosta. en siis vauvasta, enkä jaksamisen puolesta, vaan siitä, että jotenkin tuntuu, etten oikein tiedä, mitä pitäis tehdä. Kuulostaa ihan hullulta, kun on sentään kolmas lapsi kyseessä. Meillä oli aikasemmilla heti jonkinlainen rytmi (vaikka ei niin hyväkään) mutta tämän kanssa kaikki päivät on niin erilaisia. Tuntuu varmaan siksi tältä, kun ruoat ovat erilaisia (eri viljajuttuja lapsille turha etsiä, liha on vasikkaa tai karitsaa... Teen siis itse.) ja ollaan koko aika menossa isompia viemässä, niin ei ehditä rauhassa rytmiä edes etsiä. Vanhempien lasten kanssa kun olin kotona kaiket päivtä, ja saivat hakea rytminsä ja siinä oli helppo pysyä. Nyt juuri, kun neiti nukahtaa unille, pitääkin lähteä hakemaan toisia lapsia päiväkodista tai jotain muuta... Olipas sekavaa sepustusta, toivottavasti joku ymmäsri mitä tarkoitan. Eli en aina tiedä, milloin pitäisi laittaa ulos unille, milloin sisälle, mitä ruokaa antaa milloinkin, kun en ehdi oikein ajatella asiaa... Ehkä hyvä niin. Ja kovin on tyttö iloinen ja tyytyväinen ihottumastaan huolimatta, että eiköhän tuo hengissä pysy ;)

Ihania kuvia olette laittaneet, jospa mäkin saisin joskus laitettua, edes kameralta koneelle... Meillä ryömitään kanssa kovaa vauhtia. Juttelu on jäänyt oikeastaan kokonaan, mutta käsillään hinkkaa itseään tomerasti eteenpäin. Erityisesti innostui, kun hommasin itselleni crosstreinerin (juu, en muuten ehdi tehdä mitään...) ja yritin sitä koota. Tyttö rakastui kaikkiin muoveihin, ja vaikka kuinka yritin niitä piilottaa, meni kuin väkkärä eestaas huoneessa ja löysi aina uuden muovinpalan. niinpä tuo kone on edelleen kokoamatta, kun lähdin lopulta tytön kanssa alakertaan. Jospa huomenna...

Mutta nyt nukkumaan, neljän maissa on taas herätys syömään...

Selma

Vierailija
37/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee, veronpalautuspäivä!

Meillä menee ihan kivasti nyt, vanhempi poika tuossa sairasteli keuhkokuumeen ja oltiin sairaalassakin, onneksi lääkkeet tehosi pian ja nyt poika on täysin kunnossa.

Kovasti olen joulua yrittänyt värkätä: jouluvaloja ym. siivoillut kaappeja ja vienyt pari kassillista vaatetta spr:lle.

Topi nukkuu taas vaihteeksi yöt hyvin, puuro auttoi asiaa. Nyt syödäänkin aamu ja iltapuurot hyvällä ruokahalulla :) Kiinteitä menee muutenkin hyvin, itsetehdyt bataatti ja porkkanasoseet maistuu kaupanpöperöiden lisänä.

Kävin tuossa pankissa avaamassa Topille oman tilin ja kysäisin meidän lainoista, jos jäisin hoitovapaalle. Kuulemma voidaan järkätä niin että voin jäädä, korotkin laskee mukavasti. Päätin sitten olla vuoden kotona, kun äitiysloma loppuu. Mut sehän loppuu vasta ens maaliskuussa :)

Selmakin hommannut crosstrainerin :) Minäkin hankin mutta en ole saanut heilua siinä kovin usein, aina lapsosille tulee jotain hätää...mun avuton mies ei sitten "jaksa" illalla paimentaa poikia..grrr!!!! Ollaan sitten vaunulenkkeilty jokapaikkaan, että nää mun makkarat sulaisi. Voi että mulla iski ahdistus eräänä päivänä kun peilistä itseäni kasoin...öh kun onkin päässyt näin lihomaan :( Lukastakin on jäänyt kiloja ja Topista vaa tuli lisää :( byhyy.

mut oma vika, pitää nyt tsempata! Jouluna kuitenkin annan itseni nauttia jouluruoasta, muuten pidättäydyn parhaani mukaan herkuista. Paha vaan, että olen erikoistunut tekosyiden keksintään...

mut jaarittelut sikseen,

rouva ja Topi 6kk

Vierailija
38/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi zobie!

Poika jätti illan viimeiset päikkärit eilen pois ja oli sitten ihan yli väsynyt, mut ei suostunut nukkumaan. 20.30 sain sänkyyn ja vajaa tunti meni hyvin mut sit tippu tutti ja huuto alko. Ihan käsittämätöntä lohdutonta itkua!! Kolme kertaa sain rauhotella sylissä puol uneen ja omaan sänkyyn, ennen kun nukahti . Onneks nukku sit 10-1.30 et sai itsekkin vhän nukuttua, mut sit 1.30-3.00 olikin vartin välein hereillä. No kun sitä tuttia tuuppaa suuhun pari tuntia, ni olin ite jo niin hereillä ettei uni meinannu millään tulla. Ei edes syöttö (2.30) auttanu rauhottumaan. No sitten nukku 6.00 ja mä ehkä 3.30-6.00, sitten tunnin välein tuttia ja 8.00 ylös. Tuntuu että jopa se tunnin välein herääminen ja nopea tutin takasin paikalleen laitto antaa paremman yön ku tollanen kahden tunnin täys hulinointi parhaaseen uni aikaan!! Eikä tilannetta helpota yhtään se että itse oon hirveässä flunssassa:( Huoh, mitenhää tän päivän jaksais...

Nyt Poika on partsilla nukkumassa ja toivon että nukkuis pitkään! Alussa oli ajatus että vaunulenkkeilisin pojan unien aikana 1-2kert. vuorokaudessa. Älytön utopia, joka voi tulla mieleen vaan ihmiselle jolla ei ole lapsia;) Se että saa istua yksin hetken on super tärkeää! Nii ja kaatuishan tää talouskin jos aina olisin ulkona kun poika nukkuu! Aika paljon saan tehyä kyllä kun se on hereillä, kiitos kantoliinan ja kantopussin, mutta aivan kaikki ei onnistu;)

Tajusin muutenkin miten romantisoitu kuva mulla oli vauvan kanssa olosta (mikä on hassua koska olen seurannut sivusta vauvaelämää paljon) mutta ehkä sitä kuvitteli että muiden "hankaluudet" johtuu vaan niistä ja meillä kaikki pelaa! Hah, hah, haa :D Todellisuus on kyllä opettanut paljon. No nautin tästä silti vaikka kuvitelmat romahtikin, niin synnytyksestä, vauvoista kuin koti äitiydestäkin. Yritän itselleni muistuttaa aina kun tuntuu raskaalta etten eläisi huomista varten, koska muuten tuo tuhiseva hymynaama on jo iso ja kaipaan tätä aikaa takaisin;)

Että sellasta filosohviaa...taitaa johtua unenpuutteesta;)

Hauskaa päivää kaikille!

Möyri

Vierailija
39/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille uusille ja "vanhoillekin" !

Olen kerta/kaksi viikkoon käynyt lueskelemassa, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Vähän on sellaista matalaliitoa ollut tää mun elo. Fyysinen kurjuus (univelka, yksipuolinen ruokavalio, hormonimyllerrys) selvästi vaikuttaa psyykeeseen myös. Varmasti auttaisi, jos lenkkeilisi ja ulkoilisi enemmän, mutta ei tällä mun ruokavaliolla yksinkertaisesti riitä siihen energiaa. Lähinnä teen pakolliset kotityöt lastenhoitoineen ja imetän. Ja paino tippuu silti. Olen käynyt jo alle sen 60 kilon alarajan, jonka asetin itselleni. Elimistö on alkanut hylkiä jopa mun aiempaa herkkua eli sipsejä, joita olen syönyt enenrgiansaannin turvaamiseksi pari-kolme kertaa viikossa. Aamulla on ihan rapulainen olo mässäilyn jälkeen...

Iloisempaa asiaa! Tyttö kasvaa ja kehittyy allergioistaan huolimatta hyvin. 5kk mitat oli 6900 ja 64,5 (14.11) ja ensi maanantaina sitten saadaankin jo puolen vuoden lukemat! Kääntyy molemmin päin ja saattaa vahingossa kierähtää useamman kerran putkeen, jolloin liikkuu pieniä matkoja. Eli vahdittava on koko ajan. En ole kyllä huomannut, että tarkoituksella lähtisi kierimään esim. jonkun lelun saadakseen. Niitä hampaita minä olen manannut jo varmaan 2kk iästä lähtien, vaan eipä ole vielä tullut :-D. Toisaalta ihanaa, kun onkin pitempään ihan vauva-vauva. Esikoisella kun aikanaan kaikki tapahtui niin nopeaan. Puolivuotiaana se jo itsenäisesti nousi lattialla istumaan ja siinä pönötti ihan ettei mitään. Ensiaskeleet otti 8kk iässä...

Kommunikoinnista. Erilaisia äänteitä ja mölinää tulee. Joskus kuuluu pinniksestä hento "hei, hei-iiii", välillä kiljuu kimeästi, välillä raakkuu oikein epänaisellisella äänellä. Välillä kun yritän tuttia laittaa suuhun huutaa ei-ei! Nyt on alkanut vastavuoroisesti "sanoa" jotakin, esim. "Ä" sen jälkeen kun itse sanon jotakin. Tämä saattaa toistua muutaman kerran.

Kiinteiden maistelut aloitettiin n. kuukausi sitten. Muutamana ensimmäisenä päivänä oli vähän ihmeissään, mutta nyt vetelee kuin vanha tekijä. On siis samanlainen kuin meidän nämä kaksi aiempaakin pieninä, "syö hyvin, nukkuu huonosti". Mun maidon läpi sopimattomiksi ovat paljastuneet kotim. viljat (ainakin vehnä ja ruis, mutta toistaiseksi vältämme kaikkia neljää), maito, kananmuna ja kala. Vauvan maistamina ei ole käyneet banaani ja päärynä ja riisi ja maissikin on vähän epäilyksen alla joten kokeilen niitä joskus myöh. uudestaan. Tällä hetkellä tuntuisi sopivan bataatti, peruna, parsakaali, kukkakaali ja porkkana (ainakin sekoituksessa pieninä määrinä). Kasvissoseeseen sekoitan pari lusikallista luumusosetta ja se on pitänyt vatsan sopivasti toiminnassa. Toinen kaupan sose mikä ehkä käy (tuon luumun lisäksi) on ruusunmarja, jossa lisäksi viinirypälemehua ja tapiokatärkkelystä. Piltin kinkkuherkkupurkissa joku allergisoi, eli seuraavana vuorossa keittää itse possua ja kokeilla. Sitten varmaan jonkin puuroaineen metsästys vuorossa.

Nyt meni yksikätiseksi tää touhu, joten palailen myöh kertomaan rytmeistä yms.

Terveisin Ananas ja tyttö 9/6

Vierailija
40/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa olla todella iloinen, että vauva ei ole ainakaan tähän mennessä reagoinut mihinkään ruoka-aineeseen. Kun luin tuota Ananaksen tekstiä niin tuli ihan tuskanhiki teidän kaikkien puolesta jotka kamppailette allergioiden kanssa =(

Olen nyt antanut parina päivänä Leolle lohiperuna-sosetta. Porkkanaan tai maissiin sekoitettuna se menee jotenkuten alas mutta yksistään siitä ei ilmeistä päätellen pidä yhtään :) nyt on oppinut jopa työntämään ruokaa kielellä ulos suusta, mitä ei ole tapahtunut ikinä ennen minkään uuden (eikä vanhan:) ruokalajin kanssa.

Sisko jo etukäteen varoitteli noista kaupan "kalaherkuista", että ne jo haiseekin niin pahalle ettei ainakaan yksikään niiden kolmesta lapsesta ole suostunut niitä syömään.. en kyllä ihmettele yhtään, se haju nimittäin oli melkoinen (ja lohi on noin yleensä mun herkkua) eikä muuten syönyt meidän Elvis-kisukaan sitä vaikka muuten on ahminut Leon jämät kaurapuurosta ja hedelmäsoseista lähtien =D

Kanaahan annoin viikko (vai kaksi?!?) sitten, sekin oli parilla ekalla maistelukerralla einiinmieluisaa, mutta alkoi sitten jo maistua paremmin :) Ihan parasta herkkua on kuitenkin edelleen banaani ja nyt muutamana päivänä neljänviljan puuroa on alkanut mennä aika reippaita määriä :)

jaahas, päivän kolmannet kakat haisee nenään (flunssasta huolimatta).. tää on näitä kiinteiden sapuskoiden ikävämpiä puolia ;)