Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmeistä siis... Meillä näin ja ainahan se menee niin että poikkeus vahvistaa säännön ; )

7-8 ylös

9-10 pikkutirsat (n.45.min.), joita ennen rintamaitoa

10-11 sosetta

12-13 päiväunille, edeltävästi RM:a ( unien kesto 1-3 h)

herätessä joskus RM joskus suoraan sosetta

17-18 saattaa ottaa pienet unet

ilta menee tissitellen, joskus saa kolmannen soseaterian

20-21 nukkumaan

Yöt meillä meni jonkin aikaa meidän mittapuun mukaan hyvin, eli yösyötöt vain 1-2 ja 4-5 maissa. Mutta nyt kaksi viime yötä mennyt ihan ranttaliksi, kun ollaan tytön kanssa molemmat flunssassa :(. Aika tervehän tuo on tähän mennessä ollut, kun oli vain yksi pieni nuha 3kk iässä. Nyt on kyllä tällä kertaa tukkoisempi ja räkäisempi ja ajoittain pientä lämpöäkin pitää.

Iltatirsoja on vähitellen jättämässä pois, mikä kyllä kostautuu pienenä iltakiukkuna.

Poltsi: itse olen saanut tehtyä todella sileän "moussemaisen" soseen seuraavasti. Vihannekset tai vastaavat kuoritaan ja pilkotaan todella pieniksi (ehkä noin aikuisen peukalonpään koko). Keitetään lähes ylikypsiksi ja soseutetaan sauvasekoittimella niiden ollessa kuumia/lämpimiä. Bataatin olen joskus mössännyt jauhosihtin läpi painamalla.

Nukutaanko teillä muilla pinnasängyssä vielä siinä ylemmällä tasolla? Itse olen säästänyt selkääni ja pitänyt ylempänä, kun vauva ei ole yrittänytkään nousta istumaan siellä eikä nouse konttausasentoonkaan.

Me&I-kutsuista. Itse olen pitänyt jo kahdet kutsut. Ekat oli elokuussa uuden malliston juuri ilmestyttyä ja nyt sitten ihan hiljattain, kun emännille oli se kahden salaisen vaatteen kampanja tavanomaisen (16/32 €) hyvityksen lisäksi. Kivojahan nuo ovat, vaikkakin aika hintavia. Mulle on nyt itselle tulossa salainen, kuten vauvallekin. Poika saa joulukalenteritarjouksesta pillifarkut ja kirjainpaidan. Esikoiselle ei vaatteissa ollut oikein enää kokoja, eikä sitten niihin kauaa mahtuisikaan. Ostakoon kaupasta kaksi tunikaa siihen hintaan...

Miehiä on kommentoitu. Meidän ukkeli osallistuu kyllä ihan kiitettävästi kaikkeen huushollaamiseen ja lastenhoitoon. Yökukkumisiin ei ota osaa millään lailla, mutta minä imetän ja hän käy tietty töissä päivisin. Viikonloppuisin saan usein jäädä sänkyyn lorvimaan ja mies nousee vauvan kanssa. Nyt on ollut vähän sellaista ettei kummallakaan löydä tiskit ja pyykit automaattisesti paikoilleen, että pientä ryhtiliikettä ollaan vailla. Mut ei mitään niin hurjaa mitä ei puolessa tunnissa raivais, jos on vaikka yllätysvieraita tulossa.

Meidän joulun ehdoton pelastus on veronpalautukset, eipä tulis muuten lahjojen ostosta mitään. Vaikka meillä onkin sovittu niin että vain kummilapsille ostetaan. Mut meilläkin kummilapsia 6 ja sitten nämä omat 3. Aikuisille ei juurikaan mitään ostella. Onko teidän lapsilla muuten paljon serkkuja? meidän lapsilla on 8, mikä on kai aika hyvin näin nykymittapuun mukaan. Mun siskolla 2 lasta, miehen siskolla 3 ja veljellä 3. Mun siskolla on kouluikäiset pojat ja nyt on vauvan yritystä päällä...

En nyt muista pitikö mun muuta kommentoida/kertoa, mutta alkaa tuo tytsykin tuossa mölistä vähän tyytymättömänä joten kuulumisiin taasen!!!

Terkuin Ananasakäämä kera Saniaisen

Vierailija
42/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öistä: Koputan minäkin puuta, nyt ollaan menty jo aika pitkään yhdellä yösyötöllä. Silti väsyttää ihan kauheasti. Esikoinen pomppaa aika klo 6 ylös. Yöunet ovat jatkuvasti alle 8 tuntia, sehän se väsyttää.

Meilläkin tuli veronpalautuksia. Ne tosin menee ihan peruselämiseen. Teinkin tänään päätöksen, että Visa saa lähteä. Miun on ihan turha selitellä itselleni, että se on vain hätävarana. Aika usein tulee käytettyä jo seuraavan kuun rahoja Visalla. Tästä lähtien shoppaillaan sitten palkkapäivänä. Miehellä on edelleen Visa, mutta hän ei sitä kyllä koskaan käytä. Jos joskus tulee tarve, niin on sitten tosiaan joku hätävara. Ollaan saatu jo mukavasti rahaa säästöön ja ens kuusta lähtien laitetaan vielä toisellekin tilille sellaista käytettävää jemmarahaa. Eli pääsääntöisesti ei sieltäkään käytetä, mutta kuun lopussa voi jotain pientä ostella tarvittaessa. Säästötililtä ei haluta tehdä nostoja, ettei menetetä korkoja.

Tänään tajusin tuon meidän pienen takapihan ihanuuden. Oli satanut vähän lunta, joten esikoinen viihtyi pihalla. Puin hänet ja laitoin leikkimään. Sitten nukutin vielä vauvan vaunuihin ja painelin itse sisälle. Sain ripusteltua pyykkejä yms., kun esikoinen leikki kiltisti. Koko ajan näin ikkunasta, että se pysyy siinä pihalla. Ihanaa saada hetkeksi hiljaisuus taloon.

Siivosinkin tänään, nyt voi taas olla viikonlopun rennosti. Jee, enää viikko ja sitten me päästään miehen kanssa tuulettumaan!! Kyllä sitä on jo odotettukin.

Meillä ollaan oltu nyt vähän kärttyisiä, lähinnä vauva. Liekö vihdoin ne hampaat puhkeaisi. Ryömimään neiti on pikkuhiljaa lähdössä. Ottaa muutamia vetoja jos lelu on liian kaukana, mutta ei nyt ihan huoneesta toiseen vielä ryömi. Edelleenkään ei kauheasti käänny selälleen, nakottaa vaan masullaan. Ehkä pari kertaa viikossa saa itsensä käännettyä.

Ihanaa kyllä kun huomenna on taas perjantai. Tää viikko on onneks mennyt nopsaan. Pitää kehittää ens viikollekin paljon aktiviteettia, niin tulis äkkiä sekin viikonloppu. =)

Tytteli-83 ja typykkä 6kk 1vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvoja ja taaperoita teillä on! Kiva, kun laitatte kuvia pienokaisistanne ;-)

Ananas, oot ihailtavan sitkeä imetysdieetissäsi! Tsemppiä kovasti! Minähän noudatin munaton, viljaton, maidoton, pähkinätön + noin 10 muuta ruoka-ainetta -dieettiä kolmisen kuukautta ja oli se aika rankkaa. Tosin, kun siihen tottui, niin meni ihan hyvin ja pluspuolena lisäksi, että liikakilot karisi. Meillä on nyt juotu pelkästään korviketta 3 viikkoa ja koko perhe voi paremmin :-) Nimittäin jaksan itse nyt treenata ja se pitää pääkopan mun tapauksessa jotensakin kunnossa sekä mikä tärkeintä, pojalla ei ole ollenkaan vatsaähinöitä nyt ollut! Ihottumakin on rauhoittunut, ja lehatelee vaan ihan silloin tällöin. Ihanaa, kun vauva herää iloisena jokeltelemaan aamuisin (vaikkakin aikaisin).

By the way, nyt kun imetyksen lopettamisesta on kaksi viikkoa, mun rinnat on pienentyneet niin, että huh huh... Muistelen, että esikoisesta kävi samoin ja tilanne "normalisoitui" kyllä sitten, eli sain huimaavat B-kuppini takaisin, mutta nyt on kaksi kärpäslätkää rintojen tilalla.

Meillä nukutaan edelleen pinnasängyn "ylätasolla".

Rytmit pojalla just nyt

06.00-07.00 herää

07.30-08.30 puuro (n.3/4 dl nestettä) ja maitoa 30-70 ml

09.30-10.00 unille 1-2 h

11.30-12.30 sosetta 1/2-3/4 purkillista ja maitoa 70-120 ml

13.30-14.30 unille jossain vaiheessa *jos vaunuissa, niin noin 40 min - 1h30 min, jos autoillessa, niin maks. 30 min

15.30 maito 100-150 ml

16.30 sosetta, jos muistan antaa

17.00-18.00 välillä torkut 30-40 min

18.30-19.30 puuro (n. 3/4 dl nestettä) ja maitoa 120-180 ml

20.00 nukkumaan

01.00-04.00 välillä syö noin 150 ml maitoa

05.00-06.00 välillä syö noin 50-100 ml maitoa ja nukkuu päälle noin tunnin

Noitten yöruokailujen osalta ei näytä tulevan loppua ihan heti kiinteiden määrän lisäännyttyä, mutta nukkuu onneksi kuitenkin minun mittapuuni mukaan tosi hyvin. Ja kun maitoa menee niin vähän päiväsaikaan, niin tarpeeseen yöllinen määrä kyllä menee.

Jaksamista kaikille ja tunnelmallista itsenäisyyspäivän aikaa! Yksi vuoden hienoimmista juhlista sekin, meillä perinteisesti satsataan silloin ruokaan ja juomaan. Nyt tietysti kotioloissa, mutta kumminkin!

Tonttu08 ja poika 24/6

P.S. Historiallinen päivä: vauva ja esikoinen nukkuvat yhtäaikaa päiväunia yli puoli tuntia, yes! Ihanaa nauttia kahvikupillinen ihan rauhassa. En edes yrittänyt siivota tai muuta hyödyllistä.

Vierailija
44/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on sitten maailman ankein sää taas vaihteeksi.

Ottaa päähän kun tuntuu siltä että mistään ei tule mittän enkä pääse mihinkään. Jumppaan tahtoisin, mutta tänään miehelle ei kuulemma käy. En kyllä ymmärrä miksi. Ja huomenna alkaa joku typerä jouluaikataulu ja illalla ei ole jumppaa. Ärsyttävää. Vaikka kuinka on joulu tulossa niin mä tarvitsen silti ihan yhtä paljon mun vapaa-aikaa ja jumppaa. Kun on kaikki jouluiherkuktin. pah. Ja lauantaina on joku pyhäpäivä ja koko paikka on kiinni. Ja ennen sunnuntaita mun pää kyllä hajoo! aaargh!!!

Vauvalla ei ole vieläkään mitään rytmiä. Päiväunissa ei ikinä ole mitään järkeä. Aina kun kuvittelen jonain päivänä että tässä olisi nyt meille hyvä rytmi, niin seuraavana päivänä kaikki on sitten taas ylösalaisin. Tosi raisttavaa kun mitään kauppareissuja tai muuta ei voi suunnitella etukäteen kun ei tiedä koska poika nukkuu ja kuinka paljon. Ja miten ruokailutkaan saa ajoitettua mitenkään järkevästi kun unetkin on mitä sattuu?? Jos tuo edes jotain suosutuisi syömään. Sekin rasittaa että poika ei halua syödä. Katsoo vain mua anovasti että lopeta jo tämä kiusaaminen ja sylkee kaiken ulos suusta irvistysten kera. Eikä yöunista tule mitään. Heräilee välillä useamman kerran tunnissa ja aina itkee eikä rauhoitu ennen kuin saa tissin suuhun. Ainoa tapa miten mä saan nukuttua yöllä on se että nukun imetysasennossa tissi vauvan suussa. Enkä nyt oikein osaa alkaa poikaa yöllä unikouluttamaan kun ei se syö mitään kunnon ruokaa ja on oikeasti yölläkin nälkäinen. Nälkä ei tosin ole aina kun herää, mutta mistä minä sen tiedän koska sitten tarvitsee huutoonsa ruokaa ja koska ei. Varsinkaan yöllä kun olen itsekin ihan uninen.

Vierailija
45/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näköjään nyt niin raivona että unohdin laittaa "allekirjoituksen" Ja ehdin tässä välissä jo unohtaa mun salasanan. Välillä tuntuu diltä että on pää vain täynnä puuroa. Aivot on kyllä totaalisesti kadonneet jonnekin...

Ja lenkkeilystä piti sanoa että mä olen joka päivä kävelyttänyt poikaa ulkona. Mä tarvitsen enemmän sitä lenkkiä kuin rauhallista aikaa kotona. Varsinkin kun jos jää sisälle sitä rauhaa ei saa kuitenkaan kun pojan saa nukkumaan yleensä vain liikkeessä. Kotiin paluun jälkeen saattaa jatkaa vielä uniaan, joten sitte saan sen rauhallisenkin hetken.

sroigh ja vauva 5,5 kk

Vierailija
46/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun menin kertomaan, että meillä nukutaan hyvin niin eikö alkanut hulinat öisin! Voi prkl... Ei itke eikä valita, mutta herranjestas sitä kälätystä ja pölinää!!! :-D Herää siis vaan juttelemaan ja nukahtaa sitten uudelleen aikanaan. Ei huoli maitoa eikä muutakaan. Tutti lentää kaaressa seinään. Perhepedissä kun nukutaan vauvan kanssa, niin nuku siinä sitten.

Tytteli-83, mä tein viime kuussa ihan saman päätöksen Visan suhteen. Kortti pistettiin katkipokki ja tilalle Visa electron. Mä myös pidin sitä edellistä ihan vaan "hätävarana", mutta kummasti tuli käytettyä jo etukäteen seuraavan kuun rahoja. Nyt on sitten vaan opittava elämään tulojen mukaan :-) Ja sen kunniaksi käyn huomenna ostamassa uudet kärryt vauvalle... :-D Mä oon niiiiiin toivoton!! Mutta on myös niin ansainnut ne :-D

Syöttötuolista kyseltiin. Mä olen pieniä hetkiä istuttanut vauvaa syöttiksessä. Tykkää kovasti ja innoissaan seuraa sisarusten puuhia siinä. Meillä on tuolina joku Ikean malli, saatiin se miehen työkaverilta ilmaiseksi. Oli heillä ollut lastenlapsia varten ja todella hyvässä kunnossa. Tripp trappia havittelin minäkin tuota ennen, mutta eiköhän me ilmankin pärjätä :-)

Möyri08, se meidän katti on norjalainen metsäkissa, 3v kakara :-) Aluksi suhtautui vauvaan varauksella, kiersi kaukaa. Nyt jo tunkee viereen ja käy puskemassa. Iltaisin, kun olen laittamassa vauvaa unille ja syötän maitoa tuolla sängyssä, niin tulee siihen väliin ja saattaa painaa päänsä vauvan jalkojen päälle. Siinä sitten kehrää aikansa :-) Lempipaikkana sillä on vaunujen kankainen tavarakori. Muutaman kerran oon meinannut lähteä kylille katti kyydissä :-D Kun ei sitä sieltä mustasta korista juuri erota.

Ihania pikkuisia kyllä teillä on! :-) Olisi kiva tavata teitä muita pk-seutulaisia, mutta en osaa vielä sanoa ehdimmekö tapaamiseen ensi viikolla. Olemme lähdössä risteilylle koko perhe sunnuntaina ja takaisin tulemme juuri tiistaina aamulla. Voi olla, ettei jaksa loppupäivänä lähteä enää minnekään :-) Mä en noista risteilyistä juuri perusta, mutta lapset ovat hinkuneet laivalle jo pitkään. Päätettiin nyt sitten lähteä lasten iloksi. Pääsenpä samalla tapaamaan rakasta ystävääni, joka asuu Tukholmassa :-) Mistä teitä muita tunnistaa, jos nyt kuitenkin pääsemme liikkeelle?

Jaksamista teille kaikille, joilla tuskastellaan allergioiden kanssa! Olen itse vierestä seurannut moniallergisen lapsen elämää eikä se tosiaan herkkua ole. Ei lapselle eikä vanhemmille :-(

Minkäkokoisia vaatteita teillä muilla käytetään? Vauvoilla siis. Meillä alkaa jo 74 koko jäädä aika nihkeäksi, joten ostin juuri läjän 80cm bodeja. Hurjaa... :-/ Olen tosin nyt tämän kuopuksen kanssa löytänyt kestovaipat ja nehän vievät aika paljon tilaa. En ole kuitenkaan mitenkään ihastunut bodyn jatkopaloihin, joten mieluummin käytän reilumpia vaatteita. Onko tässä porukassa muita kestoilijoita? Mä oon täysin hurahtanut bumGeniuksen taskuihin. Ne on ihan parhaita :-) Ja tämän kuopuksen kanssa löysin kantoliinatkin, ja unipussit. Mä oon ennen elänyt kyllä ihan laatikossa :-D

Lopettais nyt toi tiskikone, niin pääsisin kahvinkeittoon... Laiskuuksissani laitoin osat koneeseen enkä tiskannut käsin :-) Isommat lapset katsoo lastenohjelmia ja vauva nukkuu, joten tässä ois tovi aikaa itselle.

myLove ja tyttö 5,5kk edelleen
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=82c4e143-c217-11dd-8e79-…!

Vierailija
47/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toden sanoo! Päätinkin nyt näköjään tänään kirjoitella koko kuukauden edestä :D

Tonttu: en mä ihan kaikkea itse vältä, mitä en vauvalle suoraan antaisi. Vain siis nuo maito, muna, kala, viljat ja melko hiljattain huomatut pähkinä ja sitrukset. Vaikka olen epävarma siitä, että sopivatko maissi ja riisi vauvalle, olen itse niitä syönyt, kun jostain syystä ei minun kauttani niihin kuitenkaan reagoi, ainakaan niin voimakkaasti että huomaisin. Ja joudun niitä kuitenkin käyttämään aika paljon, kun viljoja en voi. Syön aika paljon wokkivihanneksia, joissa on aika ärtsyjäkin juttuja (esim. paprikaa), mutta niissä on se hyvä puoli, että ne on esikypsennetty, pakastettu ja vielä kuumennettu eli aika monta käsittelyä. Jostain syystä kun mun elimistö ilmeisesti fuskaa ruoan proteiinit maitoon vähemmän pilkottuna.

Mutta kyllä minä ootan sitä päivää, kun pääsen vapaasti syömään mitä haluan. Syömisen aiheuttama nautinto on mulle kuitenkin niiiiin suuri ( joo myönnetään, vähän liiankin). Tuntuu, että yks ilon aihe on nyt elämästä pois, kun aina vetelee noita samoja sapuskoita. Esim. riisikakut alkaa maistua jo ihan p*skalle, vaikka eivät oikeasti maistu siis millekään ;) Jouluakaan ei odota samalla tapaa, kun se herkuttelun ilo jää pois. No, onneksi jää se tärkein eli lasten jouluilo!

Toisessa vaakakupissa on tietysti imetyksen lopetus. Se täytyy nyt ottaa taas pohdinnan alle. Jokin aika sitten päätin, ettei lähdetä ensin sille maitopohjaiselle korvikkeelle (Almiron Pepti) vaan kokeillaan suoraan soijakorvikkeen sopivuus ja sitähän saa alkaa kokeilemaan puolivuotiaalle. Se oli helpottava päätös, kun ei tarvinnut miettiä koko asiaa. Nyt kun tuo puolivuotispäivä lähestyy, niin ahdistus lisääntyy... Tällä hetkellä imetys on todella helppoa, sujuvaa ja nopeaa alkumetreihin verrattuna. Ja vauva selvästi nauttii siitä. Saattaa hetkeksi irrottaa otteensa kesken syömisen ja katsoa silmiin ja väläyttää leveän hymyn tai jopa nauraa ääneen. Kyllä siitä tulee tosi hyvä mieli itsellekin. Eikä ole saanut varsinaisia rintaraivareita lainkaan, nytkin kun on taas kuukautiset ja maidon heruminen todella tiukassa niin jaksaa odottaa ja lutkutella rauhassa.

Peini nuhanenä ottikin vain vartin tirsat ja taas tuhistaa tuossa, täytynee siis tältä erää lopetella.

Moikka-moi vaan! Terkuin taasen Ananas

Vierailija
48/72 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne allergiahommat kyllä ihan syvältä... etenkin mua harmittaa se peruna-allergia kun esikoinen tykkää popsia pottua ja helppo ja halpa ruoka leikki-ikäisille, eikä edes bataatti käy... melko yksipuolinen on meidänkin neidin ruokavalio ja aikamoinen dietti ois itsellä ollut päällä jos olisin imetysdiettaillut... koko kesän vedin uutta perunaa ei ihme et laps huusi 24/7. :( :(.

Meillä menee 68/74 vaatteet, 68 bodyt vähän jo kirraa mut housut viel mahtuu hyvin. Yöpaidat on yhä 68cm.

nyt nopsaan saunaan et ehtii katsoon Housea!

Kix

Vierailija
49/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tuli surullinen olo, kun luin tuosta kuolonkolarista, jossa 5-vuotias kuoli. Itsellä kun on vielä samanikäinen. Kyllä maailma on joskus epäreilu, näin joulun alla vielä tuntuu erikoisen pahalta. Voimia koko perheelle minun puolestani, ja Jumalan siunausta pienelle enkelille!

Meillä on neiti jo ekoilla unilla, vaikka kello on täällä tunnin vähemmän kuin siellä Suomessa. Heräsi 6.30 ja simahti nyt jo. Mun pitäis saada jotenkin siirrettyä yöunille menoa hieman pidemmälle, kun neiti nukahtaa jo 19.30, enkä saa pidettyä hereillä millään. Saisi jotain järkeä tähän unirytmiin ;)

Ihottuma on edelleen poskessa, mut en jaksa huolia siitä. Olen melko varma, ettei ole allergiaa, katotaan vielä, mitä ihotautilääkäri tiistaina sanoo.

Kävin tytön kanssa eilen keskustassa joulumarkkinoilla. Ihana joulumieli tuli! Aurinko paistoi, joululaulut soivat ja ihanan tunnelmallinen tuo Prahan vanhakaupunki! Turisteja oli kyllä hirmuisesti, mutta he ovat kaikki aina niin iloisia, että itseäkin rupeaa hymyilyttämään. Löysin paljon joululahjoja, kivaa! Mä sitten rakastan joulun tunnelmaa. Mutta nyt lähden itse aamupalalle, isommat lapset lähtivät innoissaan kouluun, kun tänään vietetään jotain pyhän Mikuelin päivää, tulee herra itse ja enkeli katsastamaan ovatko lapset kilttejä, ja tuo jonkun pienen paketin... (Tsekkiperinteeseen kuuluisi vielä pelottava paholainen mukaan, mutta onneksi sitä ei koululla ole, meidän arkajalat pelästyisivät kuollakseen, varsinkin kun on outo rituaali...)

Mukavaa perjantaita (ihanaa, viikonloppu, ja huomenna itsenäisyyspippalot koko perheelle!!!)

Selma

Vierailija
50/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kix, saako vielä kysyä allergianeuvoja eli olisikohan päärynä turvallinen ruoka?

Selma, meilläkin tosiaan on ihottumaa poskessa ja otsassa. Pelailen nyt ruokien kanssa, mutta toistaiseksi näyttää siltä, että ruoilla ei ole merkitystä.

Meillä pidetään pääasiassa 68-senttisiä vaatteita, tosin ne alkavat olla jo liian pieniä. Olihan miehellä viisikukautisneuvolassa mittaa jo 71 cm.

Meidän poju on ihmeellisen innostunut vedestä. Tosi outoa, kun juo sitä ihan intona, kun tarjoan sitä soseilun yhteydessä. Nokkamuki on paras kaveri, vaikka siitä tuleekin sitä vettä kovalla vauhdilla. Kun muki on likaisena, olen ihan suvereenisti antanut vettä lasista ja sekin sujuu varsin hyvin.

Meillä vietetään itsenäisyyspäivää hyvän ruoan ja meidän itsemme hyvän seuran merkeissä. Monilla meidän kavereilla ei ole vielä lapsia, joten jostain syystä eivät innostu tulemaan meille kylään.

Poltsi+poikanen

Vierailija
51/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä takan hieman parempi yö kiitos serkkuni niksin! Laitoin kypärämyssyn pojanne yöksi saumat ulospäin päähän ja tutin sen reunan alle. Aluksi piti muutaman kerran käydä laittamassa se takaisin kun silmiä hieroessaan huitoo sen pois sieltäkin, mutta seuraavaksi heräsin 3.45!!! Eli poju veteli sikeitä 22.00-3.45 käsittämätöntä! Muutoin tunnin välein herännyt kohta sen 2kk joka yö. Loppuyöksi en laittanut ja aamuun mentiinkin sitten tunnin herätyksillä, mutta silti! Olo on huikean paljon parempi!!

Neuvola kuulumisia sitten 6kk : 69,5cm ja 7800g, nuppi 44 hoikka jätkä;)

Vaate ko`osta oli puhetta...meillä menee vielä 68-70cm bodyt ja potkarit. Oon saanujotain bodeja jotka tuntuu lyhyiltä mutta sitäkin leveämmiltä, vois paketoida nallen kainaloon;)

Joku kyseli kestoilusta, nyt en muista kuka, mut mä oon osa kestoilija. Vähän hakusessa on vielä hyvät vaipat paljon pissaavalle kun Ronja&Roopen tuplaläppäkin (jonka pitäs siis kestää pitkään) kestää vain 2h. Eli päikkärit ja yöt mennään kertiksillä mut valveillaolo ajan koitan kestoilla;)

Voimia kaikille allergikoille ja erityisdiettiä pitäville. Mä oon aikoinani ollut täysin viljaton, soijato, pähkinätön ja mm. niin että soijalesetiiniäkään en voinu syödä joka on emulgointiaineena monissa ruoissa ja mm. irtokarkeissa. Sirkusa Akkosissa sitä ei ollut, joten niitä tuli syötyä;) Tiedän että se on rankkaa. Mutta vitsi että maistu ruisleipä hyvälle kun sitä vihdoin 2-vuoden tauon jälkeen sai ekan kerran maistaa!!

MyLove77 Voi kun meidänkin kisu olisi yhtä herttainen! Poika kun hymyilee kun hangonkeksi aina sen nähdessään ja kovasti haluisi tehdä tuttavuutta, mutta se on sellanen pantteri luonteeltaan!

Me ei valitettavasti päästä 9.12 pääkaupunkiseudun tapaamiseen kunollaan maalla! Mut hauskoja teffejä!

Nyt kuuluu huutoa, kutsu kävi, siis heippa!

Möyri08 ja poika 5kk25päivää

Vierailija
52/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö imetyksen lopetuksesta on ollu puhetta, mä päätin että imetän vielä mahd. pitkään kun luin jostain että imetyshormoonit suojaavat äitiä väsymykseltä. Eli jos mulla on nyt joku hormoonien suoja (joka toki selittäis sen miten 3-5h yöunilla jaksaa monta päivää)niin pidän sen mielelläni:) Poika syö muutenkin vaa kerran välillä 22-08.00 se on sitä muuta hulinointia se herääminen.

Mut siis nyt vaipan vaihtoon! Hauskaa päivää!

Vierailija
53/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan allergisoivat aineet ovat hyvin yksilöllisiä, mutta päärynä oli siinä meidoimpien listalla ja meidän tytölle taitaa olla banaanin lisäksi ainoo hedelmä joka ei allergiaa aiheuta!

Möyri: Kiitos kypärälakki/tutti vinkistä! Pitääpä kokeilla. Meillä kun herätään nimeonomaan siihen, että tutti tippuu n. 100 kertaa yössä.

Kix ja ikiliikkuja 12/06

Vierailija
54/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti on alkanut juttelemaan. Löytyy J, T, G, P, H ja V ainakin ja niitä sitten yhdistellään Ä:hän, I:hin, E:hen ja Ö:hön epämääräisessä järjestyksessä :D

Sitten siihen onkelmaan: nyt kun kiinteiden määrää on nostettu, neiti on vähentänyt maidon juomista parissa päivässä. Ainakin kahteen päivään ei ole alas mennyt kuin korkeintaan 1 iso purkki Nannia, päivällä saattaa juoda vain yhden pullollisen (+ yöllä vajaa). Ei vain ota, irvistelee ja kieltäytyy. Eilen illallakaan ei suostunut ottamaan iltapuuron jälkeen ollenkaan (koitin tarjota myös ennen puuroa, ei huolinut), sitten heräili puoliltaöin ja joi vain noin 100ml ja sillä pärjäsi aamuun asti.

Alcatraz ja papupata noin 5,5kk

Vierailija
55/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tää meidän kirppu taitaa olla kesäkuisten pienin?

Eli:

6990g

61cm

(pipo 40,8)?

Mitat 5kk 1vko ikäisenä. Eivät neuvolassakaan moiti, kun kuitenkin kasvaa koko ajan, 400g tullut nytkin kuukaudessa painoa lisää ja 2,2cm pituutta.

Vierailija
56/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla loppui kans maidon juonti ku kiinteet aloitettiin, mut kyl se siitä sit lisäänty vähän ajan kuluttua, se on ihan normaalia aluksi kait? Meidän tyttö oli 5kk neuvolassa 68,5cm ja 7,6kg :), poika on ollut 5kk iässä 6,8kg ja 64,5cm eli eroja löytyy näköjään saman perheen lapsillakin... tosin syntymäpainossakin oli lähes kilon ero. Pieni poika ja iso tyttö, niinhän sen piti mennä :D. Ens viikolla 6kk neuvola, kotivaa'alla saan 7,8kg, niin kovasti pyörii et ei varmaan paljoa enää pääse lihomaan. :D Hoikan näkönen meidän neiti on, jos kuvaakin katsoo, on vaan hirmu jäntevä.

Möyrille: siellä se tyttö nyt nukkuu kypärälakki päässsä :D

Kix

Vierailija
57/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaankohan me ainoita, jotka vielä kulkee 62 senttisissäkin vaatteissa :) osa on kyllä jo jäänyt pieneksi aikaa sitten, mutta monet on vielä ihan sopivia. Lähinnä hihat alkaa käydä lyhyiksi bdeissa, mutta housut on ihan hyviä. Aika paljon menee myös 68 kokoa (ja muutama 70), mutta 74 on kyllä ihan hirveän isoja vielä vaikka toi jätkänpätkä ei enää ihan niin pieni olekaan =)

Jumbossa olin tosiaan tänään ja joululahjoja lähdin ostamaan.. ok, löysin kyllä niitäkin yhtä lukuunottamatta kaikille serkkulapsille ja parille siskolle mutta TIETYSTI tarttui mukaan muutama ihanuus Leollekin :) 74 senttisiä ostin, eli saa hetken vielä odottaa kaapissa. Mä en enää nykyään saa ostettua mitään itselleni (ei kyllä edes houkuta ängetä hikoilemaan sovituskoppiin, kun kaikki on kuitenkin aina liian pieniä makkarankuoria tai sitten karmeita telttoja =(), mutta vauvalle kyllä löytyis aina vaikka ja mitä.. Oli sitten "ihan pakko" ostaa myös sinisiä ja kuviollisia puklurättejä, kun niitä vihdoinkin löysin =D ihan kun sillä kuviolla tai värillä nyt olisi mitään merkitystä, ihan yhtä pahalle ne haisee kuitenkin maitoryöpyn jälkeen..

Ostin myös ison kasan kaikenmaailman korttipohjia ja koristeita, vielä kun saisi joku päivä väsättyä niistä valmiita kortteja postiin vietäväksi :) ettei taas kävisi kuten monesti aiemmin, että sitten vikana päivänä haen äkkiä kasan valmiskortteja Tiimarista ja piirustan vaan nimen alle.. ei noissa muuten vikaa olisi, mutta kun olen vakaasti päättänyt tehdä niitä Leo-kortteja ja nyt on kuvatkin jo tulleet niin ei sitten jäisi hirveetä kasaa samoja kuvia käyttämättä =)

JEE, huomenna on vauvauinnissa se valokuvaus =) Toivottavasti Leolle (tai isille ja äidille;) ei iske ramppikuume ja saataisiin monta hyvää kuvaa aikaiseksi! Tosiaan uinnit (ja ilmeisesti myös muutkin ryhmät) pidetään tuolla ihan normaalisti Itsenäisyyspäivästä huolimatta. Sroighkohan se kun kirjoitti, että niillä ei jumppaa pidetä pyhäpäivän takia..

hohhoi, huomenna on kai pakko siivota kun se on tällä viikolla vähän unohtunut.. Tai jos edes imuroisi, kun juoksee noita villakoiria vastaan vähän joka kulmalta. Inhottavaa, kun Leolla on niitä sitten koko ajan käsissä ja tietysti matkalla suuhun =(

Meilläkin on kissa, sellanen 1,5-vuotias valko-oranssi maatiainen, Elvis nimeltään :) Joku sanoi kerran, että se on vähän ku laivakissa (?), kun kulkee silleen etupää takapäätä matalammalla. Se on aika huvittavan näköistä =) Elviksellä oli velikin, harmaa pitkäkarvainen Toivo (ei niitä ainakaan naamasta olisi uskonut saman pentueen kisuiksi;) mutta se kuoli jo puolen vuoden ikäisenä =(

Elvis käy haistelemassa ja puskemassa vauvaa ja antaa vauvan silittää itseään ihan kiltisti. Muutaman kerran kun Leo on ollut yökylässä tai ulkona nukkumassa niin katti on ollut ihan hädissään että missä se "pikkuveli" nyt oikein on =)

Tää meidän kisuli kyllä luulee olevansa milloin koira ja milloin ihminen tai mikä lie, mutta kuitenkin jotain ihan muuta kuin kissa.. Se istuu kuin vanha koira (ei siis silleen hienosti tassut edessä rinnakkain ja selkä suorassa vaan rönöttää niin että jalat sojottaa eri suuntiin:) ja se syö kaurapuurosta lähtien Leon jämät (kissanruokaa Latzin punaisia muroja + yksiä makupaloja lukuunottamatta ei syö ollenkaan) =)

Pentuna annettiin kissoille raakaa lihaa (ne oli saanut siellä mistä haettiin niin vaan silakoita ja kermaa eikä sitten MIKÄÄN märkäruoka kelvannut vaikka kokeilin niin markettien kuin eläinkauppojenkin valikoimat, murojakin tungin väkisin suuhun ensimmäiset viikot ja pidin kiinni niin ettei saanut räittyä ulos niin pikkuhiljaa alkoi maistua, märät ei tälläkään tavalla..), mutta Tompan mielestä niitten hengitys alkoi haista niin pahalle että sitten paistettiin possua ja kanaa (ne siis söi välillä varmaan hienommin kuin me itse:), mutta luovuttiin sitten siitäkin jossain vaiheessa ja nyt se syö tosiaan pääsääntöisesti kotona vain muroja mutta mahan koosta päätellen saa kyllä saalista ulkoa ihan riittämiin ;) Ja pitääpähän ainakin hiiret poissa kotoa :)

Leollakin väheni maidonjuonti ihan selvästi kun kiinteitä alkoi mennä enemmän. Välillä ei esim. suostu juomaan ollenkaan maitoa vaikka nälkä olisikin, vaan on saatava "oikeeta" ruokaa ja vasta sen jälkeen maitokin taas maistuu =) Yöllä kyllä juo maitoa, mutta ei sitä silloinkaan mene yleensä kuin jotain 50-100ml. Niin ja nyt olen parina päivänä huomannut, että poikaa alkaa yskittää ihan hirmusesti joka aterialla kun on kai hoksannut, että sitten äiti antaa vesimukin huulille :) Ihan siis suoraan tavallisesta mukista juo, ei ole tullut kokeiltua nokkamukia vaikka niitäkin löytyisi kaapista muutamakin kipale..

jaahas, pitäisi kai painua perunateatteriin.. Tomppa lupasi tehdä kohta kun tulee töistä niin perunamuussia ja kuhaa.. nams :D .. pyykkikonekin taisi pysähtyä, joten kai se on taas mentävä (pitihän mun heti laittaa ne uudet rätit pesuun että saadaan heti huomenna käyttöön :)

Vierailija
58/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti ääntä tulee täälläkin ja olen huomannut että poika "juttelee" eniten iltaisin ennen nukkumaanmenoa :) päivisin enemmänkin naureskelee ja hymyilee + saattaa huudella kimeesti (varsinkin jos äiti erehtyy menemään yksin esim. vessaan juuri silloin kun herralle pitäisi pitää seuraa;), mutta tosiaan iltaisin tulee enemmän "puhetta", mistähän lie johtuu?! =)

Saas nähdä, millainen yö tulee. Leo ei ole nukkunut koko päivänä taas(kaan) kunnon päikkäreitä (kaupassa oli niin paljon kivoja lamppuja katossa ettei millään malttanut nukkua kun niitä piti tapittaa koko ajan silmä kovana:) ja sammuikin sitten puol 7 aikaan syliin ja vein sitten sänkyyn. Nukkuu edelleen, mutta nyt on sitten iltapuuro syömättä (mitä menee jo aika reippaita määriä) ja veti ennen nukahtamistakin vain vähäsen maitoa..

nojoo, ne pyykit odottaa edelleen kuivumaan ripustamista.. Perunat sain sentään jo kiehumaan ;)

Vierailija
59/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltsi: Teidän vauva kuulostaa ihan samanlaiselta kuin meidän esikoinen. Oli tosi "vaativa" (on vieläkin). Hirmu moni ruoka-aine sai ihon lehahtamaan, on muutenkin kuivaihoinen. Mitään allergiaa ei kuitenkaan ole. Kesällä iho on ihan hyvässä kunnossa, ilmojen kylmetessä tulee kuivia kohtia. Kun aloiteltiin kiinteitä, niin iho tosiaan helahteli ja olin ihan varma allergioista. Mutta ne olikin lähinnä herkkyyttä uusille ruoka-aineille. Nyt tuntuu tosi helpolta tää toinen vauva kun on suht tyytyväinen eikä reagoi uusin ruoka-aineisiin mitenkään. Eikä ole edes kuivaihoinen. Parempi näin, että eka lapsi oli se "vaikea". Varauduin pahimpaan tän toisen kohdalla ja oon positiivisesti yllättynyt.

Tänään se visa lähti. Menin pankkiin ja ne leikkas sen kahtia. Aika vapautunut olo. Tietää kun ens palkka tulee, niin se on kokonaan käytettävissä=) Nyt vaan hieman kitkutellaan loppukuu, mut pärjätään silti.

Oon tässä juonut kaksi siideriä ja hitsi kun ne maistuu hyvälle. Enenpää ei viitsi juodakaan kun pitää kuiteskin herätä aamuyöstä syöttämään vauva. Muutenkin juodaa nää iltajuomat aina sitten kun lapset on nukkumassa. Tänään olin kaupassa ja ostin nää kaksi siideriä. Esikoinen oli mukana ja laittoi hyllystä kaljan kärriin. Eräs nainen, jolla oli myös lapsi mukana, totesi että lapsikin taitaa haluta saunajuoman. Niin, yleensä se 1-2 juomaa on "saunajuoma". Kassalla sitten katsoin, niin hänellä oli 7 0,5l:n siideriä + 6 0.5l:n kaljaa. Osa varmaan meni miehelle, mutta noita ei voi enää lukea saunajuomaksi. Säälitti sitä lasta joka oli mukana. Alkoholistiperhe selvästi.

Tytteli-83

Vierailija
60/72 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisit nähnyt mun ostoskärryt tänään, niin oisit varmaan vetänyt saman johtopäätöksen et alkkiksia ollaan... :D meillä oli mäyräkoira kaljaa, 6 siiderii sellasta isoa ja vielä alkon kassi vanavedessä. Ollaan huomenna menossa ystäväperheen luo itsenäisyyspäivää viettämään (yökylään) johon tulossa vielä yks perhe ja kaikki nää juomat oli 6:lle aikuiselle plus tänään mullakin mennyt pari siiderii ja miehellä pari saunakaljaa ja alkonpussista löyty glögiä ja sitä hienoo ablolut vodkaa (paljettisomistein) joululahjaks ystäville. Mut joo, ei kai sitä voi tietää kenen juomia ne ovat.

Möyrille: siis KIITOS IHANA KULTAINEN IHMINEN sun vinkistä, meillä ollaan herätty VAIN kerran klo 20 jälkeen, yleensä herätään 10-20 min välein! Suosittelen lämpimästi kaikille tutin tiputtajille!!!

Kix