**Vuoden 2009 vauvatoiveiden kuulumisia**
Ajattelin avata uuden pinon, jos vaikka löytyisi vielä muitakin, jotka eivät jaksa noihin kuukausiketjuihin mennä...hiljaista on ollut, mitä kaikille kuuluu?
Omaa napaa: Täällä on aikasta jännittynyt olo. Oireita on jos jonkinmoisia, huimaa, väsyttää, vähän oksettaa...ja silti ei uskalla luottaa yhtään omiin tuntemuksiin - ennekin olen ollut Ihan Varma, ja sitten pettynyt kovin. Pientä lisätoivoa tuli viime viikolla, kun huomasin jotain, mikä hyvinkin voisi olla kiinnittymisvuotoa. Huomenna aikaisintaan alkaisi menkat, eli voipi olla etten malta olla testaamatta heti aamusta. Hurjaa, jos olisi heti ekasta yk:sta tärpännyt! Esikoista kun tehtiin kauan ja hartaasti... :D
Kertokaahan kuulumisia ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
MilkaK.
Kommentit (147)
..ja kiirettä on vaan niin hankala jotenkin välttää nykyään. Mulla oli ensin koulukiireet (onneks niitä ei enää syksyllä oo) ja nyt sitten tuntuu töissä saavan juosta enemmän kuin jalat kerkeää.. En siis ihmettelis yhtään vaikka se estäis tärpin. Viel kun oon ihminen joka hermoilee jos on epävarmuutta ilmassa :(
Ansukas: Toivotaan että testissä olisi ollut vikaa, että kuitenkin sulla ovis olis ollut :)
Tuiskutuuli: Kuinka oviksen pongailu on sujunut?
Olis ihan hirveä vimma testata että näyttäiskö r.testi jo plussaa..mut koitan malttaa oottaa viel pari-kolme päivää. Ehkä su tai ma testailen ellei joudu sitä ennen "remonttiin". Mut jos käy tosiaan huonosti, niin sitä siirrytään sit huhtikuun kuumeilijoihin. Aion kyllä silti enemmän roikkua täällä vuosipalstalla.. Eilen tuntu sellaista nippailun ja väreilyn välimaastosta olevaa tunnetta oikealla puolella. En tiiä oliko sit vaan tätin tulemista :(
Mutta tästä päivästä jotain kivaakin, niin mukava kun vesisade muuttui vielä näinkin ihanaksi auringonpaisteeksi! Taidan lähteä mieltä piristämään parvekkeelle :)
Lämpimin terveisin
Sivri kp24/25 yk2
Kuinka nopeasti voi raskaustestin tehdä ennen menkkojen alkamista, voiko se edes näkyä niin aikaisin testissä? Tämä odottelu on kamalaa, kun pelkää pahinta ja toivoo parasta...Eli ensi viikolla pitäisi menkat alkaa, ja ollut tässä näin kolmisen päivän ajan rinnat arat ja mahassa outoa tunnetta. Itse olen ajatellut että e johtuisi ovulaatiosta, mutta sen pitäisi olla ohitse...Eli nyt sitten odotellaan.
Pakko oli tulla kertomaan, vaikka en ole kirjoittanut kuukausiin, ja silloinkin vain pari hassua viestiä... Mutta yritys aloitettiinkin hieman aiemmin kuin suunniteltiin, ja nyt yk2 jo tärppäsikin! =) Pikkukakkonen siis tulossa - haaleaa plussaa tänään näytti kaksi eri testiä :) (Odotin menkkojen alkavan vasta huomenna, mutta koska epäsäänn. kierto, niin en malttanut olla testailematta...) LA siis menkkojen mukaan 13.03.2009. =) Joskus siis näinkin päin nopeasti. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!
Onnea myös muille plussanneille!!!
Onnellinen Pi-Ki rv4+6
Hurjan paljon onnea plussasta. Toivotaan että pieni pysyy matkassa mukana loppuun asti.
minulla vielä kahdet menkat ennen kuin pääsee yrittämään. Edelleenkin aika tuntuu menevän tosi hitaasti, varsinkin kun kuume eikun yltyy.
tervetuloa myös uusille haaveilijoille.
Onnea niille, jotka ovat plussan saaneet!!:)
sivri: mikäs on tilanne?? jännäilen sun puolesta kovasti!! sulla taitaa olla jo kp 25, eli ihan kohta varmaan testailet jos ei tätiä näy ( ja toivottavasti pysyykin poissa!!)!! ilmoittele sitten heti että miten kävi jos testailet!:)
mä olen tehnyt ovistestejä kp 11 lähtien..kp 11 ja 12 oli haalee viiva, ja kp 13 ja 14 tuskin mitään havaittavissa..aloin miettiä että oliko ovis jo siinä välissä, mut en vain tikuttanut oikean aikaan että olisin saanut vahvan viivan, vai olisikohan ovis vasta mahdollisesti tulossa?? tänään en ole muistanut testata, mutta kai sen testin vielä voisi tehdä..harmittaa vaan "tuhlata" noita testejä, kun tuntuu ettei siihen mitään viivaa kuitenkaan koskaan ilmesty..kertokaa viisammat, mitä tiedätte tästä ovisasiasta..itse olen niin tietämätön kun ekaa kertaa ovista tikuttelen.
tsemppiä kaikille kovasti ja plussatuulia!!! <3
tuiskutuuli kp 15/40? yk 2
paskat...
eipä sitten tarvinnu testailla.. aamulla alko tuhrut ja toivottavasti toi nyt kunnolla sitten ne kk pitää, vähän itkettää ja masentaa.. =( ois tehny silti mieli testata, jos vaikka onkin jotain muuta vuotoo, mutta mitäpä järkee siinä ois ollu.. kp tuli 29 eli positiivista ees, ettei kierto ole menny pillereiden loputtua pahasti sekasi...
uutta matoa koukkuun, kuten rakkaani sanoi..
..sillä tuttu ja turvallinen tätönen tuli käymään :( :( :( :( :( :( :( :( :(
En kerenny sen enempiä onneks testejä tuhlailee. Mutta mistä olen kuitenkin iloinen, niin pillereiden jälkeen toinenkin kierto vain 25pv. Nyt sitten koitetaan huhtivauvaa.
Mutta mutta, mitäs kaapista löytyykään...greippimehua ;P arvasin että hurahdan ja en muista mainitsinko jo aiemmin mut kävin viime viikolla ostaa apteekista myös niitä vitamiinitabuja. Että tälläista täällä..
Pi-Ki: Onnittelut :) Mukava kuulla hyviä uutisia!!!
Mariia: En osaa tarkasti sulle vastata, mutta tahdon vastata silti. Kyllä varmastikin ennen menkkoja voi testissä näkyä plussa, ja varsinkin jos sulla on sinne suuntaan oireita. Eikun apteekkiin ostamaan testiä ;)
Tuiskutuuli: Toivotaan sulle parasta:)! Nyt en oo itelle tilannut noita testejä. Jos vaikka tasaseen tahtiin sais yriteltyä niin ei tarviis viivoja vahtailla. Teilläkin vaan yritystä, älä harmittele jos viivoja ei näy. Muistaakseni luin jostain keskustelusta ettei kaikki testit oo sopivia kaikille, eli ei välttämättä näytä oikein. Omaakin mieltäni tuolla väitteellä suojelin ja parantelin kun viime kierrossa tikutin.
Oliko niin että greippimehu voi aikaistaa ovulaatiota?
Sateisin terveisin
Sivri kp3/25 yk3
Olen lueskellut palstaa jo tovin ja nyt kirjoitan ensimmäistä kertaa. Meillä on kolmas lapsi toiveissa. Isommat ovat jo 9 ja 5 vuotiaat. Yritys on jo aloitettu, joten ensi viikolla jännitetään lomamatkalla miten käy. Mies olisi ollut valmis aloittamaan jo paljon aikaisemmin, mutta minulla työkuviot estivät vauvahaaveita. Nyt asiat ovat töissä mallillaan, joten nyt on vauvan aika. Olemme reilu kolmekymppisiä sisustus/remontointi intoisia ihmisiä.
harmin paikka :( ei se täti älyä pysyä poissa! mut siinä mielessä kyl tosi hyvä et sun kierto on ihan säännöllinen heti pillereiden jälkeen, ja vielä noin lyhytkin, kerkee yrittään useemmin :) toivoisin et mullakin ois sama tilanne..mut kahtotaan, jospa kierto edes vähän lyhenis..mä kertoilen sit jos mulla tulee jossain vaihees jotaki kerrottavaa..nyt ei ainakaan lähiaikoina muuta kuin odotusta vaan..
tuiskutuuli kp 18/40? yk2
pitkästä aikaa ja pahoittelut kaikille negan saaneille!
Täälä ei mitään ihmeempiä kerrottavana. Ovis oli ilmeisesti torstaina (kp 14) ihan oireista päättelin, mutta ei voi tietää.
Jos se silloin oli, niin ei kyllä tässä kierrossa tarvitse plussaa odotella :(
Yritetään sitkeesti pitää päätä pystyssä, mutta aika vaikeeta se on , kun joka ikisessä kierrossa ovis osuu keskelle viikkoa ja sille kyseisellle viikolle tulee meille eri työvuorot.
Esimerkiksi nyt meillä piti olla sama vuoro, mutta minun vuoroni vaihdettiin. Joten vähän alkaa tuntua, että meitä vastustetaan.
kp18/22-28
Eka pienimuotoinen esittely: minä 30v, mies 30v ja lapset 2v ja 4v. Tjot.
Ehkei meillä ihan virallisesti ole tjot-meininki mutta aika läheltä tuo meidän nykyinen ehkäisy sitä muistuttaa :D Elikkäs ei käytetä mitään ehkäisyä mutta sitten ovisaikaan mennään keskeytetyllä tyylillä ;) Elikkäs ei todellakaan mikään 100% varma ehkäisy ole...
Varsikin tässä kierrossa on pientä lipsumista havaittavissa. Kp 12,19 ja 22 ei ehkäisty vaikka ehkä ois pitänyt. Kierto yleensä 30pvää. Tästä pinosta jonku tekstistä luinkin että on kierto 30pvää ja ovis yleensä kp19... hui! Saapa nähä kuinka meidän käy.
Nyt kp on 22 elikkäs ens viikolla menkat alkaa. Kp32 on testin teon paikka jos ei menkat oo alkaneet. Oon silloin menossa kaverin kans juhlimaan kesälomaa, joten pitää tietää että uskaltaako juoda mitään ;)
Oireita on muka havaittavissa: menkkamaista kipua mahassa ja painon tunnetta alamahassa. En ota kyllä kovinkaan vakavasti noita oireita koska aina mulla on muka selvät raskausoireet ja siltikin menkat on aina alkaneet.
En sitten tiedä missä vaiheessa meillä aloitetaan "tosiyritys". Mä oisin enemmän kuin valmis, mies vielä jarruttelee. Siltikään ei vaadi ehkäisyä nytkään joten ota tuosta nyt selvää.
Kovasti plussatuulia kaikille! B-)
Täällä ollaan lähetetty toive huhtikuulle 2009 mutta vielä ollaan siinä kiikun kaakun että ollaanko sittenki maaliskuulle 2009 saamassa haikara kylään :) Menkat nyt 3 päivää myöhässä huimaa ja tissit aristaa... olisko se sitä... :) <3
normisti tulee täti säännöllisesti (kierto tasan 28) melki kellon tarkkuudella!
Onnea valtavasti plussanneille<3<3<3
yritys alettu vasta viime kierrosta eli jos nyt oltais raskaana LA: 11.03-2009
meillä siis ihana 1v 10kk poika myös <3
Tulipa omaa napaa... Tsemppiä kaikille ja vauva liimaa iso tuubi kaikille!
Moi!
Täällä suunnalla ei mitään uutta. Ensi viikkoa odotellaan että olisi ovulaation aikaa..
Mukavaa päivää toivottaen
Sivri kp 7/25 yk3
Yllätten teksti katosi, enkä tajunnu sitä kopioida.
Onnittelut plussista, pahoittelut tädin yllättämille ja tervetuloa uusille :D
ON: Täällä elellään kierron loppupuolta, ei ole oireita suuntaan eikä toiseen, jos ei nyt tärppää, niin ensi kiertoon ostan ovistestejä, paitsi jos kierto venyy taas, niin sitten menen lääkäriin!
Tällaista näin lyhyesti :)
Kitteni luullakseni kp29 nyt yk3
Mä täällä käyn aina välillä kurkkimassa, olisko joku "vanha tuttu" plussannut.
Kovasti plussatuulia teille, Kittenille ja kaikille muillekin!
Toivotaan pikaisia tärppejä!
T. Jaffa rv 11+1
Meillä siis kolmas muksu toiveissa, pojat 4 ja 2,7 vee. yk1 ja kp9.. Oon jo useamman kerran maininnu tuosta yhdyntöjen tiheydestä tuonne muualle, mut haluun nyt kertoo vielä täälläkin JOS siitä vaikka olisi jollekin hyötyä!? Eli mun lapsettomuushoitoja antava gyne sano et joka 3.pv on sopiva tiheys, joka 2.pv on liian usein, siittiöt liian nuoria ja harvemmin niin sitte tietty liian vanhoja..
Eilen oli puhetta että mistähän sais uuden vauvan ku nuorimmain ei oo enää vauva niin 4vee tuumas että "äidin mahastahan vauvan saa" heh kovasti tuo toivoo pikkusiskoa, mutta eipä heille ole kerrottu vauva toiveista koska muuten sen tietäisi koko kylä =)
Jos taas pitkästä aikaa kirjoittelisi. :)
Pidimme pientä taukoa kuumeilussa kun olis kiva päästä töihin ennen kuin tulis raskaaksi.. Mutta olen sen päättäny et jos syksyyn mennessä ei löydy töitä niin sit ei löydy.. :)
Mua vaan jännittää nyt aika paljon.. Lopetin pillerit kesken liuskan toukokuussa ja silloin tuli menkat "väärään" aikaan. Sit seuraava kierto olikin 32pv normaalin 29 sijaan.. Ja tänään menossa kp31, eikä
menkkoja näy eikä kuulu.
Mies sanoi jo reilu viikko sitten että tissit olis kasvanu ( ;) ) ja kauhea väsymys on vaivannu jo pari viikkoa.. Tiedä sitten.. Ihan varmasti jos alan nyt kuvitella liikoja niin menkat alkaa huomenna.. :(
Tein jo viikko sitten testin kun olin menossa verenluovutukseen ja halusin varmistua. Vois ostaa tänään marketista testin ja tehdä sen aamulla jos siihen mennessä ei menkkoja näy..
Oma napaista, yritän päästä mukaan juttuihin. :)
Bejpi 31/29-32
Mukavaa, että täällä on monet käyneet kertoilemassa kuulumisiaan.
Meillä tilanne on seuraavanlainen: yk4 käynnissä, nyt 22/24-26. Ollaan hyvinkin tjot-asenteella liikenteessä, mutta silti pettymys on tullut joka kierron päätteeksi. Kovasti kyllä toivotaan pikkuista, mutta ei meillä mikään kiire ole. Niinpä näin jatkellaan eteenpäin ja varmaan myöhemmin aloitetaan todella YRITTÄMÄÄN, jos tjottailu ei tuota tulosta.
Oikein ihanaa kesän jatkoa kaikille kuumeisille! :D
Plussa tuli! Voi kauhistus!!=D Aamusta testasin kun menkat myöhässä päivän ja aattelin, että kierto taas venyy, mutta että oman mielenrauhanvuoksi tein testin..!!!=D
Kolmas yrtityskierto siis menossa ja ensimmäinen ns. terve kierto. Noissa kahdessa ekassa oli tosiaan viikko ennen O:ta kauhea oksennus/ripulitauti ja luulen, että menivät senkin takia mönkään.:/
Oireita: hmm ei mitään?! Esikoisesta tiesin heti ennen kuin testi näytti plussaa niin tiesin, että oon raskaana, mutta nyt ei mitään..uskomaton fliisis...:)
Siksi mua ei ole näkynyt palstalla kun ollaan oltu menossa ja oon halunnut pitää matalaa profiilia negan pelossa..
Anteeksi omanapasuus...mä oon ihan sanaton..
T: Daim yk3 kp 30- 28(-34) tai siis rv 5+1
Josku vaan on sormet nopeemmat kun aivot...
Niin olen tosiaan kanssa miettinyt tuota stressin vaikutusta raskautumiseen.
Kuukautisethan ovat tulleet melko säännöllisesti,mutta jotenkin tuntuu, että tuolla työelämässä mennään tällä hetkellä niin täysiä ja hektisesti, että voiko mikään vauva tarttua tälläiseen hulinaan?
kp15/22-27 ovista yritin tikutella tuossa 11 ja 12 päivinä, mutta ei tullut näkyviin ?:| Eli saas nähä miten tämän kierron kanssa käydään. Odotukset ei ole niin kovin korkealla.
Tsemppiä zivrille ja muille piinailijoille! toivottavasti on plussasateinen heinäkuu!