**Vuoden 2009 vauvatoiveiden kuulumisia**
Ajattelin avata uuden pinon, jos vaikka löytyisi vielä muitakin, jotka eivät jaksa noihin kuukausiketjuihin mennä...hiljaista on ollut, mitä kaikille kuuluu?
Omaa napaa: Täällä on aikasta jännittynyt olo. Oireita on jos jonkinmoisia, huimaa, väsyttää, vähän oksettaa...ja silti ei uskalla luottaa yhtään omiin tuntemuksiin - ennekin olen ollut Ihan Varma, ja sitten pettynyt kovin. Pientä lisätoivoa tuli viime viikolla, kun huomasin jotain, mikä hyvinkin voisi olla kiinnittymisvuotoa. Huomenna aikaisintaan alkaisi menkat, eli voipi olla etten malta olla testaamatta heti aamusta. Hurjaa, jos olisi heti ekasta yk:sta tärpännyt! Esikoista kun tehtiin kauan ja hartaasti... :D
Kertokaahan kuulumisia ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
MilkaK.
Kommentit (147)
Joo hyin tiedän, että ei varma ehkäsy todellakaan ole =)
Yleensä ovis on kierron 14-17 paikkeilla, mutta tässä kierrossa oli hieman myöhempään. Mut katotaan nyt, voihan olla, että on vain jotain muuta juilimista.
Tsemppiä testauksiin. Kokeile uudelleen muutaman päivän päästä (tiedän, että on vaikea odottaa=)) Toivotaan nyt, että sillä joku pikku hippunen olisi matkassa=)
Jotenkin vaan toivois, että ei vielä olis tärpänny (miettii itsekkäänä), sillä haluaisin olla heti mukana kierron alusta, että sais suunnitella ja laskeskella otollisia päiviä ovikselle jne... =) Mutta ois se kiva, että näinkin tärppäis, niin ei tarvitsisi työasioita miettiä enään. Sillä kaikki ongelmathan selviää ajan kanssa, eikö vaan=)
Moi vaan!
Oon uusi täällä ja ajattelinpa vähän kirjoitella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. :)
Vauva on meilläkin haaveissa ja ehkäisy jätettiin pois huhtikuun alussa. Välissä on siis ollut yksi luomukierto ja menkat tuli suht kohta ajallaan, kierron pituudeksi tuli 32 päivää.
Nyt sitten seuraavia menkkoja ei kuulunutkaan. Tuon kp32:n mukaan niiden olisi pitänyt alkaa nyt maanantaina, mutta eipä ole näkynyt. Menkkaoireita alkoi jo viime viikon tiistaina (alavatsakivut, näppyjä naamaan, ärtymystä) ja samana päivänä tuli yksi tippa verta. :D Yleensä mulla ei koskaan oo ollut mitään tuhruttelua eikä tiputteluja. Ovulaatiosta en oo varma, koska en vielä tikuttele eikä limoja mun mielestä tullut, mutta alavatsaa särki oikein kunnolla kp18 ja siitä lähtien on nippaillut tai särkenyt vaihtelevasti.
Kp30 tein testin ja se oli nega. Nyt sitten odottelen josko tekisin pian uuden testin, kun ei niitä menkkoja tosiaan kuulu.. Nyt on taas ihan normaali olo. Tuntuu, että ihan kun ne menkat ois tullu ja menny, mutta verta ei vaan tullut. :D En vaan jotenkin jaksa uskoa, että oisin raskaana. Eihän nyt _meillä_ voi käydä niin hyvä tuuri, että jo toisella yk:lla tärppäisi.. Testin tekeminen ahdistaa ihan hirveesti, koska pelkään niin paljon sitä negatiivista tulosta.
Onko muita, jotka ei yksinkertaisesti _uskalla_ tehdä raskaustestiä?
Ja tervetuloa uusille.
Minulla tämä vauvakuume jyllää kovasti. joka päivä entistä enemmän vauva-asiat vaan pyörii mielessä.
Joko te kuumeilijat mietitte kaikkia vauva tarvikkeiden hankkimisia ym?
Minä itse olen jo kovasti pohtinut vaunujen hankintaa, et minkälaiset menopelit sitä hankkisi tulevalle vauvalle. Kaikki vauva tavarat olen laittanut eteenpäin, sillä nuorimman pojan jälkeen olin kovasti sitä mieltä ettei meille tule enempää lapsia. Tuleeko teille mitä vauva-aiheisia lehtiä? Olen ajatellut kohtapuolin tilata vauva-lehden, vaikka säilössä on -02 vuoden vauva-lehtiä.
Enhän tietenkään vielä osta mitään tavaroita ennen kuin ole raskaana ja raskaus kestänyt yli puolenvälin. Mielellään sitä kuitenkin tutkailee mitä kaikkea vauva-aiheista tavaraa on nykyisin tarjolla.
Toivottavasti alkaisi nyt ilmat lämmetä ja tulisi lämmin loppukesä.
Kaikkea hyvää yrittäville.
Mulle on tullut reilu puol vuotta Vauva-lehti. Oon tykännyt todella siitä :):):)
Sitten vaunuista on ollut puhetta yhden kaverin kanssa, että jos eivät tunne enää tarvitsevan niin ostamme ne sitten hänen pesueelta :)
Tänään kävin tutun 1,5 vuotiaalle pojalle ostamassa viemisiksi vaatteen, niin mieli teki jo ostaa ihan pikkuruinen meillekin kotiin.
Pienet sukat olen ostanut, sekä säilössä on omia vauva-ajan vaatteita sekä olen muutamia ostanut kirpparilta :)
Että tällaista ;)
Sivri kp3/25 yk2
vauva-tavaroista..
Mullekin on tullut vauva lehti nyt n. puol vuotta.:) oli niin hyvä tarjous, että oli pakko tilata. Varmaan perun sen sitten kun tilaus on loppumaisillaan.:)
Vauvan tavaroista..hmm.. en usko, että ostan paljon mitään. noh jos tyttö sattuis tulemaan niin vaatteita tietenkin kirppareilta ja alennusmyynneistä, mutta muut tavarat meillä jo aikaslailla on, kun esikoinenkin on vasta ton 1v. niin siltä kiertoon sitten muu krääsä.:) Esikoisen aikaan ennen kuin olin raskaana niin ostelin jo paljon tavaroita ja vaatteita.:) oon ihan hullu noihin pikkuvauvejen kamoihin.;D
Täällä ootellaan menkkoja. Olo on ihan että menkat alkavat näillä hetkellä, mutta ihmeesti on nyt venynyt tää kierto. Jos nyt en oo raskaana niin joltain on tosi kuivaa huumoria venyttää kiertoa pitkäksi..;/ Laitoin "vaipan" varmuudeksi, kun kohta lähetään ton minimiehen kanssa kaupoille ja apteekkiin.:) Jos huom! Jos menkat ei ala sunnuntaihin mennessä (epäilen kyllä ,että alkaa) niin testaan sunnuntaina uudelleen.:) periaatteessa lauantaina pitäs näkyä jo jos oon raskaana, mut varuiksi venytän sunnuntaihin. Voi vitsi, että toivon etteä oisin raskaana..jotenkin vaan on se menkkaolo ja pelkään tätiä...huoh..
noh pakkokait tässä on lähteä sinne kaupoille (testiä ostaan). Pikkumies pungertaa näköjään kakkaa tossa ja huutelee äittää..;D
Aurinkoista päivää kaikille!=)
T: Daim kp 30/28-32
minä tännekkin pinoon tungen itseni =)
päivittääkö joku tota listaa vai ite? eli ite oon 25v ja mies kanssa 25v, edellisestä avoliitosta mulla tyttö 4v ja poika 1v. yrityskerta 1 alkaa nyt ensiviikolla.. ainakin niin sen olen laskeskellut.
lueskelen nyt tän pinon läpi, että pääsen kärryille mitä on tapahtunut.. =)
kyllä täällä ainakin tekevät toisen testin neuvolassa, kun vain pyytää. mulle tekivät ja sanoin vaan, et tahdon olla varma ja varmistaa plussan kun oli niin haalea. tää siis viime kerralla.
ja alkuraskauden ultraan menin yksityiselle rv 6 ja jotain päälle. näkyi silloin jo syke. neuvolan kautta eka ultra on vasta np-ultra..
heippa!
Kuule, ethän vaan oo ollu toukomammoissa 2007?:)
Mulla poika 05/07 ja sillon aikas paljon tuli kirjoteltua toukomammoihin.:)
T: Daim kp 30/28-32
moi =) kyllä vaan olen siellä kirjoitellut silloin aikoinaan aika paljonkin =)
poika 05/07 tosiaan täälläkin =)
Ilmoittaudunpa minäkin tähän ketjuun. En viitsi minnekkään kuukausipinoon, koska yritystä ei ole vielä aloitettu. Puhuttu ollaan jo miehen kanssa asiasta ja ajateltu että josko tuossa loppukesästä sitten..... mutta kondomeja jäljellä 6 kpl, että josko saisin miehen puhuttua, ettei ostettaisi enää lisää.
Meillä kohta 1v 2 kk poika, jolle siis pikkukakkosta haaveilen. Minä 29 ja mies 31.
Kuume alkaa olla jo todella kova, kaupungilla kiertäessä näkee vain ihan pikkuisia vauvoja ja ihanan isoja mahoja.
Onnea jo plussanneille sekä tarrasukkia.
Pikkutyyppi: kiva tavata tuttuja.. Muistan sun nikin hämärästi ja vahvistu, kun sullakin poika 05/07 MUlla oli sillon la 14.5.07, mut poika päätti syntyä 16pv myöhemmin käynnistyspäivänä ihan ilan apuja ja ominvoimin!;D Eli siis 30.5.07 :) Ois hauska olla taas samaan aikaan raskaana!;D Millon teillä yritys alkaa?:)
Auttakaahan sisaret naista mäessä: Nyt siis kp 32. Kierto yleensä siinä 28-30. kp32 oli sillon kun menkat alkoi synnytyksen jälkeen, mut nyt siis enempi 28-30. Menkkaoloa paljonkin. Esikoisesta heti tiesin raskaudesta, nyt taas ihan tosiaan menkkaolo. Oon alottanut hölmö testaamaan to kp 28 ja siitä eteenpäin päivittäin (en aamuvirtsasta) negan. Tänään kp 32 tein aamusta negan. Menkat yleensä EIVÄT jää jännityksestä tai mistään pois tai myöhästy, joten mitäs nyt?! Ovis plussat sain kp 21 ja kp22 aamupissasta, joten voiko olla että ovis oli vasta kp 23 (en testannut enää sillon) ja testi ei sen takia vielä plussaa näytä? jos kp 22 oli ovis niin nythän ois 10pv oviksen jälkeen? Jos taas kp23 niin 9pv, jolloin ei näy vielä hormonit?!
En ymmärrä. Monta vuotta ollut säännölliset kuukautiset, eivätkö oo tosiaan jännityksestä tai mstään jääneet ennenkään pois, vaan ovat kyllä tulleet ihan ajallaan, vaikka mitä ois tapahtunut.
Esikoisesta testasin kp 28 negan ja sitten oltiin vk-lopun yli reissussa ja reissun jälkeen kp 36 tuli vahva plussa (kattelin vanhasta kalenterista).
Eli siis kertokaapa fiksummat mistä nyt tuulee? En ymmärrä..huoh.. Olis ihanaa olla raskaana, mut mitään oireita ei kyllä ole ja oviskin noin myöhään niin siksikin on koko ajan siinä ajatuksessa, etten ole raskaana ymym..
Sekavaa tekstiä joo ja omaa napaa, mut huoh..en tiiä mitä tehdä. Mies lähtee tänään työreissulle ulkomaille ja tulee vasta torstaina. En oo hälle vielä mitään kertonut, koska eihän tässä vielä uutisia ole.
T: Daim 32/28-30 (-32)
voi olla, että olet testannut liian aikaisin. Jos ovis ollut siis myöhässä ja eiväthän ne testit vielä välttämättä edes näytä positiivista, vaikka olisitkin raskaana. Toivotaan parasta, että masussasi olisi pikkuinen=)
Niin ja yleensä oviksen jälkeen kuukautiset alkavat 14 päivän kuluessa, joten siitä lasketuna kuukautisesi ei vielä ole myöhässä. Ovulaatio voi siirtyä esim flunssan, stressin tai jonkin muun asian takia todella herkästi.
Varmaan olenkin testannut liian aikaisin.:) Toivotaa, että siellä olisis salamatkustaja!:) Ovis mulla siirtyi rankan mahataudin takia. Oon nyt kahden ovista ennen sairastanut rankan mahataudin ja ovis on siirtynyt eteenpäin. Normisti ovisplussa tulee kp19-20 ja nyt oli tosiaan kp21-22. Menkat ei tosin oo siirtynyt eteenpäin, vaikka päällään ois seissy..:D
Arvatkaat mitä?! Oon aina lukenu roskishaamuista..noh tota..nyt mäkin sain roskishaamun. Tosin kaksi tuntia testaamisen jälkeen, joten ei se varmaan enää päde sitten. Piti auttaa miestä pakkauksessa ja heittää bussille ym. Niin katsoin uudelleen vasta näiden jälkeen..:) Mut toi on tosiaan n. 2h testin tekemisen jälkeen ja noissa sanotaan, että 10min jälkeen ei tulosta voi enää lukea..
Ehkä huomenna tai tiistaina ois hyvä testata? PItää hakea testejä. Laittakaas nyt hyviä testejä tänne joita saa apteekista!!=)
T: testihullu Daim kp 32/ öööhh 28-30-32
Kylläpä sulla on jännät paikat! Tulehan heti kertomaan kun olet testannut uudelleen, toivottavasti plussa vahvistuu=)
Itse olen aina testannut Clearbluella, ja aina näyttänyt oikein.
Hei!
Lueskelin teidän ketjun läpi ja päätin itse liittyä mukaan.
Tammikuussa lopetin hormonaalisen ehkäisyn käytön ja huhtikuulla sitten jätettiin kumiukot pois. nyt siis menossa yk 4, tosin ensimmäiseen kiertoon ei oikein keritty mukaan.
Kierrot olivat aluksi 28pv sitten 24 ja edellinen 22. nyt on menossa kp24.
Eilen tein negatestin ja nyt on selkä siihen malliin kipeänä, että täti pyyhältää piakkoin paikalle.
Pientä toivoa kuitenkin elätellään siihen asti!
22 ja 23 on meillä miehen kanssa ikää ja esikoista puuhastellaan.
Tuossa aiemmin kirjottelinkin tänne jo jotain. :)
Mulla tänään kp40/32 eikä menkkoja näy vieläkään. Negan testin tein kp30/32. Jokohan sitä huomenna uskaltaisi testata uudelleen? :D
Muita lähipäivien testaajia?
Tulihan se täti vihdoinkin tänne. 51päivää ehti kierto kestää, täytyy toivoa, että tämä kierto nyt olisi suht normaali, olisi edes toivoa ovuloida.
Tervetuloa uusille, en muista yhtään nimimerkkejä :/
Lilalla jännät paikat! Toivotan plussaonnea sulle :) Kyllä varmasti uskallat jo testata, pidän peukkuja, että kaksi viivaa tulee bd bd.
Tästä tuli vähän tällanen pikavisiitti :)
Täytyy kirjotella uudelleen paremmalla ajalla.
Ai niin! Naama alkaa olemaan paremmassa kunnossa, ostin Vichyn akne ihon puhdistusgeelin ja näyttää olevan aikas hyvää tavaraa! Mut oli kyl aika hintavakin, eli parmempi ollakki hintansa väärti. Nyt töiden pariin!
Kitteni-81
Jännää on joo. :) Vaikka en kyllä oikeesti usko että sieltä plussa tulisi... ei vaan yhtään ole sellainen olo että olisin raskaana. Mutta "pakkohan" se on varulta testata, näin juhannuksen alla. Silti sitä vähän elättelee toivoa. Mutta, saas nähä. Huomenna varmaan testaan.
Luulenpa, että mullekin on vaan tuollainen megapitkä kierto tulossa. :/
Mutta onnea sulle uuteen kiertoon! :)
Tervetuloa uusille :)
Taas kun piti muutaman päivän tauon niin tuntuu että on tipahtanu aivan kärryiltä..
Täällähän on yhdellä jos toisella jännittäviä hetkiä. Daimille peukkuja!!! Sekä Lilalle!!!
Itsellä ei mitään uutta. Ootellaan juhannuksen seutua, jos vaikka nappais, muukin kuin kala koukkuun :)
Joskus naurattelin nuorempana, että maaliskuussa syntyneet olisivat juhannuksen vahinkoja ;) tiiä vaikka itellekin sellainen "juhannuksen vahinko" :D Ja äskeisellä en tahdo loukata ketään maaliskuussa syntynyttä ;)
Mutta mukavaa Jussin seutua kaikille !!!
Sivri kp7/25 yk2
niin tosta varhaisultrasta vielä, että sitä ei saa neuvolan kautta, vaan se pitää varata ite tuolta öö..mitkä noi yleiset lääkäriasemat nyt on..:)
Ai niin ja onnea plussasta!=)
T: Daim