**Vuoden 2009 vauvatoiveiden kuulumisia**
Ajattelin avata uuden pinon, jos vaikka löytyisi vielä muitakin, jotka eivät jaksa noihin kuukausiketjuihin mennä...hiljaista on ollut, mitä kaikille kuuluu?
Omaa napaa: Täällä on aikasta jännittynyt olo. Oireita on jos jonkinmoisia, huimaa, väsyttää, vähän oksettaa...ja silti ei uskalla luottaa yhtään omiin tuntemuksiin - ennekin olen ollut Ihan Varma, ja sitten pettynyt kovin. Pientä lisätoivoa tuli viime viikolla, kun huomasin jotain, mikä hyvinkin voisi olla kiinnittymisvuotoa. Huomenna aikaisintaan alkaisi menkat, eli voipi olla etten malta olla testaamatta heti aamusta. Hurjaa, jos olisi heti ekasta yk:sta tärpännyt! Esikoista kun tehtiin kauan ja hartaasti... :D
Kertokaahan kuulumisia ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
MilkaK.
Kommentit (147)
Onpas täällä tosiaan kato käynyt.
Meillä vieläkin tilanne ennallaan. Ei olla päätetty milloin jätetään ehkäisy pois. Ite salaa toivon että kesän jälkeen mutta saas nähä nyt. Vauva ois mulle jo niin tervetullut :) Ois ihana saada taas pieni tuhisija taloon :)
linjoilla ollaan vielä ja yritys käynnissä.
yk3 menossa ja kp20/33. juhannuksena jännäillään, että tuleeko täti vai ei. toivottavasti ei tulis.
ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE, jos en ole jo kuukausipinoissa toivotellut! :)
admini78
Kitteni: Pahoitteluni :(.. toivotaan, että kierto lähtisi toimimaan ennen loppukesää, yrittämistä ei kannata heittää ;) Jäin miettii kuitenkin tilannettas..siitä lisää ON:ssa.
Tinnii: Kävin sivustolla jota suosittelit.. En kerenny sen enempiä tutustumaan, niin ajattelin kysäistä, että onko se täysin ilmainen? Vai onko siinä jokin aika minkä aikaa toimii ilmaisena?
ON: Kp 25 menossa.. eniten toivoisi, että olisi raskaana, mutta pieni toivo jossain takaraivossa on, että täti tulisi käymään. Tietäisi ainakin onko kroppa lähteny toimii pillereiden jälkeen. Oon ehkä liian lyhyt jänteinen, eikä elämä oo kasvattanu tarpeeksi luonnetta, mutta olis niin mukava tietää oonko ovuloinu tällä kierrolla, lähteekö kroppa toimii.. tuntuu jo valmiiksi pitkästyttävältä ajatella jos täytyy odottaa ja odottaa, että pystyykö ees mitään tapahtumaan. Mutta toisaalta hyvää kannattaa sit vaikka odottaa :D
Tällaista tällä kertaa...
Sivri kp25/????????...
Joo kirjottelenpas taas tännekin....elikkäs menkat ei oo alkanu sillon ainakaan ku niitten piti....tänä aamuna tein testin ja kahta viivaa näytti, eli et olisin raskaana. Mikä onkin aivan vallan mahtavaa :D Kuitenkin sellanen pieni epävarmuuden häivähdys silti on kaukana takaraivossa, et onko tämä nyt oikeasti totta.
Tuli vaan mieleen et mikä se neuvolassa tehtävä raskaustesti on? Millanen siis? Onko varhaisultra neuvolan kautta?
Mihinköhän se mun viesti meni,no kirjotan uudestaan....
Elikkäs juu, menkat ei alkanu sillon ku niitten piti eikö siis vieläkään ja tänä aamuna sitte testi tehtiin ja kaksi viivaahan siihen ilmesty eli näyttäis et olisin raskaana :D Aivan mahtavat fiilikset.....vaikka kuitenkin sitä on sellanen pieni epävarmuuden häivähdys mielessä, et onko tämä nyt totta, mitä jos menkat alkaa kuitenki enkä ookaan raskaana....Mut kuitenkin tämä nyt on aivan mahtavaa.... :)
Ja piti kysyä, et mikä/millanen se neuvolan r-testi on? Vai onko se verikoe? Entäpä varhaisultra, onko se neuvolan kautta? Koska sellanen ois jos tahtoo?
.. sulla kyllä oli AngelEye.. Onnittelin jo tuolla toisessa keskustelussa. Mukava kuulla ettei kaikilla mee kuukausia tai vuosia :)
Sivri
Että sellaista.. Mutta vierailun jälkeen uutta yritystä peliin :)
Nyt ainakin tietää kierron pituuden :D
Parempaa onnea teille muille! :)
Sivri kp1/25 (jos tuo merkintä nyt meni oikein)
Harmittelut Sivrille tädistä, mutta ainakin tiedät että hormonit lähteny käyntiin taas :)
Mulla oli samanlaisia mietteitä kun sullakin, kun lopetin pillerit. Mulla vaan nyt sitten on pidentyny nää kierrot, eli taitaa olla aika hiljasta tuolla navan alapuolella :`(
Joku oli plussannutkin, onnea :) ja tarrasukkia matkaan!
Nyt on kp48 menossa, eikä tätiä näy, vknloppuna oli menkkamaista jomotusta, mutta eipä se viime kierrossakaan tarkottanu, että menkat alkas. Mulla näyttää nyt näiden pitkien kiertojen myötä pms-oireetkin pitenevän :( Oon ollu ihan raivona jo monta päivää >:(
Kaikkein hirveintä on tämä naama! Siis järkyttävän aknen on pukannu! On mulla aiemminkin ollu akne, siis sillon kun en oo pillereitä syöny, mutta nyt tää on aivan mahdoton, tiedä mitä tälle tekis...
Pahoitteluni hirveästä valitusvirresä, oli vaan pakko purkaa...
Kitteni kp48 yk2
Mahtavaa, että heti ekasta tärppää! Et sitten kauan ehtinyt vauvakuumepuolella pyöriä =)
Ei ne neuvolassa varmaankaa toista r-testä tee, luottavat kyllä, että kerrot olevasi raskaana=)
Tarkoitatko varhaisultralla niskapoimua? Meidän paikkakunnalla, ei ole kuin se viikon 11-13 ja ja sitten toinen (rakenneu.) viikolla 18-20 , tietysti yksityiselle pääsee, jos haluaa jotain pulittaa. Äitipolilla tarkastavat ihan varhaisvaiheessa, jos jotain suurempia vuotoja ym. ilmenee.
Sivri pahoittelut sinulle ikävästä TANTASTA=(
Voi kun jo itsekin pääsisi yrittämään ja jännitämään.., kaipaan jo kovasti ihania potkuja ja hikkoja vatsassa. Eikä tämä vauvakuuepalstalla pyöriminen ainakaan helpota tilannetta=)
Ookko käyttänyt jotain hormonaalista ehkäisyä ennen yrityksen aloittmista?
Itselle ainakin tuli mahtava pizza iho kun heitin pillerit nurkaan talvella. Jonkin aikaa käytin reseptillä saatava linimenttiä ja voidetta, joka tepsi todella hyvin. Sitä toisin ei suositella käytetteväksi rask.aikana, joten sulle siitä ei kovasti hyötyä. Ainakaan itse en uskaltaisi käyttää, jos yritys olisi jo alkanut.
Apteekissa on myös paljon finnejä kuivattavia muita voiteita, kannattaa kysästä sieltä/lukea huolella pakkausselosteet. Säännöllinen iho rasvaaminen aamuin illoin omalle ihotyypille sopvilla tuotteilla sekä runsas veden juominen myös auttavat todella paljon. Myös auringonvalolla on positiivinen vaikutus finneihin.
Juu, pillerit lopetin helmikuussa, siitä varmaan osittain johtuukin, toivottavasti tää nyt tasottuu samaan aikaan kun hormonitkin (jos ne nyt siis tasottuu ollenkaan).
Mulla on Basiron-nimistä voidetta tähän naamaan, se on ihan aknevoide, lääkäri sano, että sitä voi käyttää tässä vauvayritysvaiheessa ja raskaanakin joskus harvoin.
Tänään ostin Vichyn ongelmaihon puhdistusgeelin ja sit ihan perusvoiteen päivävoiteeksi, sellasen tosi ohkasen voiteen, joka ei rasvota ihoa. Siinä lukikin, että sopii akneihon kosteutukseen. Jospa nuo auttas nyt ainakin vähän! Ärsyttää, kun oon asiakaspalvelutöissä ja meidän aamuvuoro alkaa jo klo05, eli en jaksa meikata, kun herään klo04! Hävettää olla tällasella rupinaamalla asiakkaiden parissa, mut minkäs teet.
Eli puhistusvaahtoE , jolla puhdistan kasvoni iltaisin meikistä ja sit päälle kasvovoide E (hajustamaton) ja tosi ohkainen. Mielesäni myös erittäin edullisia ja riittoisia. Kokeilin välillä joitain toista voidetta, kun luottotuotteet olivat tilauksessa, niin johan lehahti kasvot taas =O. Nyt iho hyvässä kunnossa ja tuotteistani en luovu =)
Mulla muutekin herkkä iho, joten aika tarkkana saa olla rasvojen ja meikkien kanssa. Meikkivoiteena mulla aina jokin tosi ohut tuote, jotta kasvojen iho saisi hengittää. Niin ja unohdin vielä mainita, että silloin jos tulee joku tosi kipeä ihonalainen finni tapaan käyttää Bacibact voidetta, joka on antibakteerinen tuote. Laitan sitä anakin 1krt päivässä tosi paksun kerroksen finnin päälle muutamina iltoina peräkkäin, ja johan auttaa! Kannattaa kokeilla!
Mutta eiköhän toi meikkaamattomuuskin ole aika hyvä kasvoille, jotta saavat kunnolla hengittää?!
Kiitos.... :) Mut tekeekö ne sen r-testin jos haluan olla AIVAN varma? Pitis vissiin itekki tehä toinen, niin jos mie sitte uskon!! heh.... Vieläki vessakäynnillä vilkasen paperin et verta ei ois.
Varhaisultrasta...en mie tiiä mitä mie tarkotan:) Ku mietin vaan ku kaverilla mielestäni oli sellanen varhaisultra ennen niskapoimu-ultraakin. Enkä halua siltä mennä kysyyn etten paljastu :D En haluu kertoo vielä kellekään vaikka haluisinki...vaikeeta...noh, kyl se siittä.
Sivri: pahoittelut myöskin tätin vierailusta :(
Ne Dermosilin tuotteet muuten on tosi hyviä, varsinkin kun itselläni on herkkä, atooppinen ja kuiva iho. Tuotteet tulleet tutuksi kun miehen sisko niitä myy ja tullut sitte kokeiltua ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Iho on hyvänä. Pesuaineet hyviä, meikkivoidekin sieltä (kevyt sellanen) ja sitte rasvat kans sieltä. Hajuttomia rasvoja mulla, kun tuoksuja en kauheasti kestä ainakaan voimakastuoksuisia ja koska joudun paljon rasvaamaan ihoani.
Suosittelen kans lämpimästi!!! :D
Eli kumeillaan nyt sitten maalisvauvaa vuodelle 2009. Otollisimmat päivät ovat just juhannuksen seutuvilla ;) vaikkakaan ei siinä oikein mahdollisuuksia pupuilla.. täytyy varmaan yrittää mahdollisuuksien mukaan ennen ja jälkeen. Ja eihän sitä tiedä, josko sais pienen hetken silloin juhannuksenakin kahden..;)
Täälläpä on ihmeen hiljaista...
Sivri kp2/25 yk2
Luin mielenkiinnolla teidän keskusteluanne akneihosta.. Huomasin hieman eroa kasvoissani kun aloitin pillerit, silisivät hieman.. Mutta tapaan stressata asioista, joten silloin kukahtaa naama. Se olen myös huomannut, kuinka tärkeää on kosteus. Siliää kerralla hieman, jos ovat päässeet kuivamaan.
Täytyy pistää vinkit itsellekin korvan taakse..
Heippa taas pitkästä aikaa!=)
Oon kirjoitellut noihin kuukausipinoihin ja sillä en oo sitten täällä käynyt kirjoittelemassa.:)
Tilanne on tämä. Toukokuussa -08 jätettiin ehkäsy pois. Nyt on kaksi kiertoa ehtinyt olla ja kummassakin on ollut n. 5-7pv kestänyt mahatauti juuri ennen ovista (kk:n sisään siis kaksi mahatautia). Mahataudista johtuen (siis luulen, että siksi) ovulaatio on siirtynyt 1-3pv eteenpäin kummassakin kierrossa norm. 19-20 ja nyt on ollut 21-22, eli ihan liian myöhään ja kierto on normista kp 28-32. Nyt siis toivon, että täti tulis tänään ja saisin normaalin kierron ja voitas ihan oikeesti alottaa vauvasta haaveilun ja yrityksen. Turhauttavaa tällänen, että menee päiviä ja kuukausia hukkaan..:/
Toivotaan, että maalisvauvan saisi ja esikoiselle kaverin.:) Esikoinen on poika 05/07 syntynyt. Söpö pikkumies joka hokee nytkin äittä äiti äittää ja leikkii lattialla..:)
Ainiin. Osaako kukaan sanoa tosta miten vaikuttaa kun ovis on kierron loppuvaiheessa? Normaalisti ovis siis kp 19-20 ja kierto on n. 30pv. Esikoinen tärppäsi kyllä tollasesta kierrosta ja luulenkin että ton mahataudin takia ovis oli ihan liian myöhään kiinnittymisen kannalta (siis kp21-22/28), koska muutenkin noin myöhänen toi..huoh..
Anteeksi omanapasuus. Varmaan liityn enempi tähän pinoon ja jätän noi kk:si pinot kokonaan.
Noh tärppionnea kaikille ja onnea jo plussanneille!:)
T: Daim kp29/28-32
Voihan olla, että ei kunnolla ehdi kiinnittyä, olettaen jos ovis noin kovin lähellä kuukautisia. Älä nyt kuitenkaan vielä toivoas heitä, kaikkihan on kuitenkin mahdollista=) Sullahan on kovasti piinaviikko käsillä, onko oireita?
ON= Meillähän siis ei mikään yritys ole alkanut ja ehkäisynä (jos niin voi sanoa) ollut keskeytetty. Tuli sitten tässä kierrossa otettua enemmän riskiä, kuin muissa kierroissa. Hommailtiin kierron 13 ja ja 17 päivinä. Ovis ollut luultavimmin kierron 19 päivänä tuntemiusten, lämpöjen ja limojen suhteen. Eilen illalla alkoi alavatsalla tuntua painon tunnetta ja pientä kihelmöintiä ja sama jatkuu edelleen. Kuvitteleekohan sitä muka mahd. raskausoireita tällaisessa vauvakuumeessa? Vauva olisi kyllä todella tervetullut, mutta mieluummin vasta kun kaikki työasiat ym. olisivat selvillä.
Emppu 25/28-30
Luulen kanssa ettei ehdi kunnolla kiinnittyä, kun tosiaan mahataudin aikana ovis kp21-22 ja kierto (viimeks) 28. Eli eihän tossa ole tarpeeksi päiviä välissä. toivotaan, että seuraava kierto menis normaalisti ovis kp 19-20 ja kierto 30. Siinä vois olla päviiä tarpeeksi.:)
"Oireita" on nämä: menkkakivut..tänään kauhea ketutus ja valkovuoto, eli eiköhän se täti sieltä tule. Hölmö menin tuhlaamaan yhen testin huviksen. Selvä negahan se siellä. Tosin jos ois flaksi käyny ja vauva mahassa niin hormoneita ei ois vielä ehtinyt tulla tarpeeksi, että näkyisivät testissä. Tosin olo on ihan menkkamainen, joten...huoh..alkais jo, että sais uuden kierron alottaa..ggrr..
Emilia: eihän toi keskeytetty mikään varma ehkäsy keino ole..;D toivotaan, että siellä ois pieni salamatkusta..;) sullakin on muuten aika myöhään ovis? Onko normisti kp 19? Toi pikkumies tosiaan sai alkunsa ovis19-20 kierrosta!=D
Angelyes (menkikö oikein?) varhaisultra on viikolla n. 8 tehtävä ultra, jossa lääkäri kattoo alakautta näkyykö vaavia. Tollon vk 8 pitäs jo sydänäänet näkyä ja montako salamatkustajaa on kyydissä.:) Itse kävin esikoisesta just tollon 8viikolla ja pienen pieni sydänmensyke näkyi. Oli rahanarvoista ja sain mielenrauhan niskapoimiultraan asti..:)
T: Daim kp 29/28-32
Ajattelin tulla minäkin tänne, kun meillä sellainen tilanne, että kierto venynyt pitkäksi, kp45 menossa, eli todennäköisesti tarkoittaa sitä, etten ole ovuloinut :(
Luulin tuntevani ovulaationkp13-16 paikkeilla, mutta mitä lie nippailuja ollu. Kysyin lääkäriltä tässä parisen viikkoa sitten, että mitäs tehdään, jos ei kierto ala asettumaan, niin meinas, että loppukesästä voitas ultrata ja sitten keltarauhashormoni peliin, eli ilmeisesti terot. Eli meillä nyt tärppäysmahdollisuudet melko nollissa tällä hetkellä :(
Kuumehan ei ole mihinkään kadonnut ja ajattelin kyllä roikkua täällä :D
Mutta tällaista tänne!
Täällä taisi olla plussanneitakin, onnea kaikille!
Kitteni kp45 yk2 menossa...