*Jouluntähtöset viikko 49*
Jippii!!! Tää on meidän kuukausi!!Se tuli sitten vihdoin ja viimein!
Tosin aika surkea on tuo sää, ettei uskois joulukuun alkaneen... Mutta eipäs murehdita sitä nyt liiaksi.
Tänään olis siivous päivä. Oltiin viikonloppu hämeenlinnassa ja pölyä on tullut. Lapset on kotona tänään ja toivoo jotain tekemistä ja itsellä on aika väsynyt olo. Täytyy kattoa jos tästä lähtis johonkin...
Tällä viikolla olis tiedossa veronpalautusrahojen tuhlaamista, vieraita, ja sairaalalaukun pakkaaminen. Maha on laskeutunu mun mielestä entisestään, joten eihän sitä tiedä vaikka alkaa tapahtua jo lähiaikoina. Kaks viikkoa olis kiva vauvaa vielä kasvatella.
Eipäs tänne juuri muuta ainakaan tässä vaiheessa, palataan!
mae3 rv 34+6
Kommentit (33)
Nyt se on se JOULUKUU, jota niin on tässä odoteltu. Itse tosin pahoin pelkään, että olen täällä vielä avaamassa tammikuussakin joulukuisten pinoa, mutta se on sitten sen ajan murhe. Me ollaan yritetty miehen kanssa touhuta makuukamarin puolella aktiivisena, että saisi vähän paikkoja pehmitettyä ;) Neuvolantätikin oikein neuvoi, että kannattaa pitää jalat ylhäällä touhujen jälkeen muutama minuutti, että kunnolla saa ne "käynnistävät" aineet sinne oikeaan paikkaan -heh heh! ;) Eipä tosin mulla edellisilläkään raskauskerroilla ole tuo asia auttanut käynnistymistä, mutta ainahan sitä voi yrittää. Huomenna on neuvolalääkäri, jossa on myös ultraus, joten ihan ihan tietää vähän tilannetta, että onko asiat yhtään edenneet.
Yöt ovat aika rikkinäisiä täälläkin. Heräilen vähän väliä milloin mihinkin syyhyn. Jos en itse heräisi, niin sitten joku lapsista herättää painajaisillaan tai muuten vaan! Argh! Ei jaksaisi yhtää ylimääräistä univelkaa ennen synnytystä ja tulevia vauvaheräilyjä.
Itse en ole edes sairaalakassia pakannut, enkä edes vauvanvaatteita pessyt ja laittanut hyllylle. Siitä huomaa, että olen todellakin orientoitunut niin, että tammikuulle mennään...Ehkä voisi kuitenkin tämän viikon aikana nuo asiat hoitaa, niin ei tarvitse stressata jos synnytys sattuisikin ennen tammikuuta käynnistymään. Uuden äitiyspakkauksenkin otin, vaikka edellisten muksujen vauvanvaatteet ovat vielä tallessa. Onpahan sitten valinnanvaraa ja voi tämän vauvelin jälkeen antaa vaatteet vaikka hyväntekeväisyyteen jonnekin. Meillä ainakin nyt tällä hetkellä on lähdetty siitä, että tämä neljäs on meidän viimeinen villahousu ja tämän jälkeen ei vauvaa enää meille yritetä. Siinäkin mielessä tietty voisin pitää tämän pikkuisen masussani vielä sinne tammikuullekin, onhan se omalla tavallaan niin suloista ja ihanaa, kun masu on isona ja vauva siellä jo täysikokoisena liikkuu ja köllii. Sitä tunnetta saattaa -kaikista vaivoista huolimatta- tulla joskus sitten ikävä, vaikka nyt tuntuisi miten rankalta tahansa. Eli jaksellaanhan kaikki joulukuiset!
t. Menninkäinen rv 37+3
Joulukuisille.
Piti tulla vuoden takaisia aikoja muistelemaan ja lueskelemaan teidän fiiliksiä jotka nyt olette joulukuisia.
Ihanaa aikaa elätte parhaillaan, nauttikaa parhaan mukaan viimeisistä raskaus hetkistä, vaikkei se aina mitään herkkua olekkaan. : )
Oman lapsen la oli 27.12.07, mutta päätti sitten syntyä vasta tammikuun alussa. Mutta kovasti on nyt mielessä nuo vuoden takaset ajat, haikeena niitä muistelen.
Tsemppiä kaikille, jännittävää aikaa elätte, pian alkaa joulutonttusia syntymään.
Odottelija, viime vuoden tonttujen jännääjä.
kun esikko jo siihen malliin hihhuloi tuolla parvekkeella, että ihan kohta käy herätys. Yritän illalla miehen kotiuduttua saada aikaa palata tänne ja paneutua juttuihin vähän paremmin. Maelle kiitoksia uudesta pinosta! Lykkään vielä listankin tänne, koska lisäsin siihen myös syntyneet.
Kuulumisiin!
Gnatte 36+6
[b]Tässä pinossa kirjoittelevat tulevien jouluntähtösten äidit, joilla laskettu aika on joulukuun 2008 tietämillä[/b]
30.11. fatmama * Länsi-Uusimaa *
minihattis * PHKS *
1.12. Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *
Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *
pikku-puhi *
vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *
2.12. Antonin_äiti Helsinki, KOS *
-nappi * - *
soffio *
elizabetha *
Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *
3.12. ..titta.. * Tampere, TAYS *
Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *
-Hanne- * Helsinki, KOS *
ninnu-81 * Helsinki, KOS *
4.12. Ineli * Tampere, TAYS *
Eriskummallinen * Helsinki, NKL *
lintu-75 * Satakunta, SATKS *
5.12. tirpunen * Satakunta, SATKS *
Lokavaavi *
6.12. Leanna * Turun seutu, TYKS *
Pennyx * KSKS *
Kapa * Etelä-Savo, MKS *
pikkupiru * Tampere, TAYS *
-hilleri- *
Heissu * Helsinki, KOS *
010308 * Kempele, OYS *
7.12. tyhjäsyli * pk-seutu *
8.12. Mamoska * Helsinki, KOS *
marssilainen * Espoo, JS *
Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *
Lanttu08 * Oulu, OYS *
Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *
s@s@ * Helsinki, NKL *
Birtzu75 *
n.1979 * Satakunta, SatKS *
9.12. siisa * Lahti* PHKS *
karoliima * Kokkola, K-PKS *
10.12. Pulmu79 * HYS *
Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *
taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *
juusopetteri * Lahti, PHKS *
11.12. Anemos * ULKOMAILLA *
-höyhen- * - *
12.12. mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *
ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *
Rintin * Suomussalmi, KAKS *
13.12. jet-haikara * Länsi-Uusimaa *
eppuliini_ * Oulu, OYS *
jepuli * Tampere, TAYS *
Mauste * Tampere, TAYS *
14.12. Pyykkivuori * K-SKS *
4.x * pk-seutu, JS *
15.12. Sahpa * Lahti, PHKS *
Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *
tiar84 *
16.12. Ylläripylläri * pk-seutu *
17.12. Laskiaispulla * Tampere, TAYS *
Werde * pk-seutu, KOS *
-Kivi- * - *
18.12. kiviir * Oulu, OYS *
Empsku88 * Vammala, VAS *
tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *
haa2 * Pirkanmaa, TAYS *
19.12. -Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *
20.12. siise * Etelä-Suomi, HYS *
Myrre * Espoo, JS *
joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
.:Naranja:. * Lieto, TYKS *
21.12. armi *
22.12. Myrtti- * Hyvinkää, HYS *
Miilukka * Tampere, TAYS *
Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
23.12. Gnatte * Helsinki, NKL *
Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *
24.12. angorainen * Laukaa, K-SKS *
HaHa78 * Tampere, TAYS *
lilla79 * Orimattila, PHKS *
Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *
25.12. Stiin@ * Pohjanmaa *
Leppis_78 * Satakunta, SATKS *
Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *
Katanen * Seinäjoki, SeKs *
Säteilijä *
26.12. Canttarelli *
3mami * Turku, TYKS *
Kranttu83 * Etelä-Suomi *
Katinka83 *
veromite * Vantaa, KOS *
27.12. Lorindol * pk-seutu, NKL *
Karssuli * Vantaa, KOS/H *
Zebra * Helsinki, KOS *
29.12. karits@ * TYKS *
Rusina80 * Vaasa, VKS *
30.12. Riemu * Pirkanmaa, TAYS *
6.1. Mae3 * Vantaa, KOS *
9.1. Nudivas * TAYS
[b]Syntyneet:[/b]
11.11. Jepuli; tyttö, 2420 g, 46 cm. Rv 35+2
15.11. Fatmama; poika, 3000 g, 48 cm, py 33 cm. Rv 37+6.
Tervetuloa joulukuu!!!! Tervetuloa vaavi! Nyt saisi jo syntyä! Hih hii...
Heipä hei kaikille! Täällä kirjoitellaan edelleen ja ihmetellään.... Laitoin tonne uuden pinonkin auki, mutta onko teillä noista vyöhyketerapeutin käyttämistä pisteistä tietoa? Babyidean sivuilta oon bongannu kyl ne hierontapisteet, mutta luin, että ois niitä muitakin pisteitä siis....
Eli täällä miehen kanssa aletaan koettaan kaikki akupisteet ja muut rentoutus hieronnat nyt... heh hee. MOlemmat odottaa jo vauvaa niin... Mutta ehkä siellä on se pelko, että joutuu käynnistykseen. Jos noilla hieronnoilla yms. saisi edes sitä tilannetta eteenpäin. En missään nimessä haluaisi lapsiveden vähyyden vuoksi käynnistykseen. Mutta jos se vauvan kunnolle on parasta, niin tietysti otan sen vastaan, mitä tarjotaan... Itsellä ei hirvee kiire olisi muuten, ehkä se huoli siellä vauvan voinnista on tuolla pääsyynä, mikä pistää miettimään miten sitä saisi synnytyksen käynnistymään....
Eli kaikki vinkit otetaan vastaan. Rentoutumista täytyy yrittää ainakin, mihinkään itsensä työllä ja raatamisella kipeäksi saamiseen en rupea... Eihän sitä sitten jaksa synnyttää, jos on jo valmiiksi poikki....
Vinkkei kehiin, pliiiiiiis! ;D
Supistuksia kaikille niitä haluaville ja hyviä vointeja niin äityköille kuin vauvoillekin!
Siisa 38+6
linkki viime viikon pinoon jos jäi joltain juttuja väliin:
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Karsee kädenvääntö piti käydä miehen kanssa koneesta (se tuli puoli kuus periaatteessa kotiin, istui koneella kunnes piti vielä käydä yks keikka duunikaverin kanssa ja kun tuli takas kotiin, niin eikun suoraan koneelle :/ ). Piti oikein sanoa sille ja nyt se murjottaa Suunnattoman Loukkaantuneena tuolla olkkarissa. Taitaa sekin olla raskaana :p
[b]Siisalle[/b] ei ole ikävä kyllä varmaan mitään uutta vinkkiä kerrottavana (ja jos joku näistä oikeasti tehoaisi, niin ei varmaan olis mennyt viimeksi sinne 43. viikolle...). Näitä erilaisia ässiähän joka paikassa hoetaan - montakohan niitä edes kaikkiaan on? Seksi, sauna, suklaa, siivous ja samppanja nyt ainakin. Valitse mieleiset ;). Noita Babyidean akupisteitä minäkin viime kerralla kokeilin mutta eipä ollut apua. Jollain auttaa reipas liikunta.
Käynnistyksestä vielä sen verran, että vaikka se esim. mulla viimeksi ei onnistunut, niin kyllähän se useimmilla tehoaa. Ja hyvä puoli siinä on, että sitten on jo valmiiksi sairaalassa ja seurannassa, ei tarvitse himassa arpoa että joko pitäisi lähteä vai ei. Tsemppiä teille Siisa lapsivesimietteiden kanssa!
Hih, [b]Menninkäisellä[/b] oli oikein terkka neuvonut seksivinkkejä :D. Pitäisikin testata (kunhan tämä meidän sotatilamme tästä päättyy ;) ), jos vaan tuo ukko enää suostuu. Se on ollut raskausaikoina aika arka näissä puuhissa, eikä viittis painostaakaan kyllä.
Jaksuja [b]Dentaurukselle[/b] myös, tuskinpa enää kauan menee! Ei varmasti ainakaan jouluun asti.
Harmi että [b]010308[/b]:n eiliset supparit eivät muuttuneet tositoimiksi. Saapa nähdä, laittoivatkohan sut tänään polilta käynnistykseen? Täällä jännätään!
[b]Minihattis[/b]-parka, sulla on kyllä ollut tosi jaska säkä! Jo monta viikkoa lupaavaa supistelua ja sitten kuitenkin yli lasketun ajan. No, NYT ei voi enää mennä kauan! Ja [b]Leannalle[/b] sama juttu, sullakin kun lupaava tilanne ollut päällä jo kauan!
[b]Maella[/b] on jo masu laskeutunut, mä en edelleenkään ole varma onko mulla laskenut vai ei. Aika alhaalta tuo möyrintä tuntuu mutta niin mun mielestä esikoinenkin punki koko ajan peräsuolta tai rakkoa vasten, eikä ollut terkkojen eikä lääkäreiden mukaan edes laskeutunut, kiinnittymisestä nyt puhumattakaan.
[b]Mannertosta[/b] oli kiva kuulla pitkästä aikaa! Tsemppiä vaan sinnekin tukalaan oloon!
Hienoa että [b]Lillan[/b] kääntö onnistui, toivottavasti tosiaan vaan asento pitää! Nukkumisesta kyselit. Mä olen ala-asteikäisestä (!) kärsinyt unettomuudesta, joten sinänsä nää raskausajan huonot unet eivät ole mulle mitään kauhean poikkeuksellista. Viime aikoina tämä flunssa on itse asiassa valvottanut enemmän, ja tietysti tuo yöriekkuja-esikoinen. Vessaravaaminen on (kop kop!) vähentynyt eivätkä lonkatkaan ole vielä niin kipeät kuin esikon aikaan tässä lopussa. Ehtiihän tuota tietty vielä... Toivottavasti saat vielä vähän levättyä ennen synnytystä!
Kiva, että [b]Pulmu[/b] sai hyviä uutisia kokoarvioultrassa! Ja lupaavia suppareita sielläkin, jei! Toivottavasti myös [b]Anneiki[/b] pääsee kokoarvioultraan, huojentaisi varmasti mieltä. Ja minä en muuten ole paljonkaan pidemmällä noissa jouluvalmisteluissa, tää flunssa on pakottanut nyt jo kolmatta viikkoa pysymään kotona eikä mitään ole jaksanut tehdä.
(.) vielä lyhyesti loppuun. Huomenna neuvola, ja tulen sit kertomaan ne kuulumiset. Flunssa tuntuu vihdoin viimein helpottavan vähän, se kauhea tuska naaman alueella on hellittänyt vaikka edelleen onteloissa tuntuisi olevan tavaraa, ja yskä laantunut "siedettäväksi" (verrattuna siihen mitä se oli).
Mulla on muutenkin hämmentävän hyvä olo viikkoihin nähden, siis supisteluja on mutta ei varsinaisesti kipeitä (joskus ottaa selkään mutta ei pahasti), liitoskivut ovat vielä siedettäviä, lonkat ja rakko antavat vielä nukkua. Kumartelu ja touhuaminen tuntuvat helposti pahalta, niitä ei paljon viitsi enää harrastaa (mahaan rupeaa sattumaan) mutta muuten pystyn aika lailla vielä tekemään samoja asioita kuin ennenkin. Juu ehtiihän tässä viikkojen mittaan vielä olo tukaloitua vaikka kuinka, joten täytyy nyt iloita vielä kun voi :).
t. Gnatte, jolla ei enää onneksi ole mitään senssiä synnyttää ennenaikaisesti, koska reilun parin tunnin kuluttua on 37+0 :)
Siksi "epämääräinen", että tuli heräiltyä taas vähän väliä. Nyt ei ollut syynä vanhemmat lapset, vaan ihan vain tämä oma tukala olotila. Tuntui välillä, että happi ei vain kulje tarpeeksi hyvin vaakatasossa, masu painoi rakkoa, vaikka kävin vessassa kahden tunnin välein...Ahdistavaa tällainen, jos tämä jatkuu koko loppuraskauden (yli neljä viikkoa pahimmassa tapauksessa!). Toivottavasti ei sentään.
Eilen ja tänään ollut sellaista jännää etovaa olotilaa. En tiedä yrittääkö joku flunssa pukata päälle, kun lapsilla ollut vähän nuhaa ja lämpöilyä vai onko äklötys vain tästä raskaudesta johtuvaa. Heti tulee tietysti aina mieleen, että jotain on vinossa, kun neuvolantätikin sanonut, että jos olotila on jotenkin huono ja epämääräinen, niin saattaa olla raskausmyrkytyksen oire. Toisaalta mulla on kyllä näitä olotiloja riittänyt, joten toivottavasti tämä on nyt jotain ihan "normaalia". Onneksi tänään neuvola, joten ei tarvitse asiaa mietiskelllä tämän kauempaa.
Joulukortit on nyt melkein kirjoitettu. Pitäisi vain sulkea kuoret ja laittaa postimerkit. Joululahjat on hankittu lähisukulaisille ja kummilapsille. Omille lapsille ja miehelle on vielä lahjat hankkimatta...Meillä ei harrasteta mitään suurellisia lahjoja yleensäkään jouluisin. Omille lapsille jotkin vähän isommat paketit (max50euroa) ja lähisuvulle (isovanhemmat, sisarukset perheineen) jotain pientä. Nytkin laitetaan osan lahjarahoista hyväntekeväisyyteen eli ostettiin "toisenlaiset lahjat" Kirkon ulkomaanavun kautta.
Eipä tässä muuta kuin odotellaan ja kasvatellaan massua tämäkin päivä!
t. Menninkäinen rv37+4
Neuvolasta kotiuduttu kamalan yön jälkeen. Luultiin ukon kanssa yöllä että lähtö tulee. Sen verran kovasti tuli supistuksia ja tiuhaan. Mutta kun nousin aamulla sängystä loppuivat lähes kokonaan. Nyttenkin välillä tulee pieniä, mutta ei mitän sellasta että voisi kuvitella lähdön tulevan.
Mulla on ollu maha ihan sekasin kolme päivää, eikä uoka oiken mene alas. Liekö jännityksestä johtuvaa.
Mä en käsitä mikä kumma tätä rasakutta riivaa, neuvolasta sain passituksen taas labraan, no hb ei ollu vieläkään noussu jo toisen veritankkausken jälkeen ja nyt sain vielä lisäks lähetteen maksakokeisiin, kun epäilivät hepatoosia.:( Eli sekin vielä tähän loppuun.
No, ei tartte enää odotella kun sinne 11 päivään, kun lääkäri on edelleenkin sitä mieltä että käynistävät silloin. Sitä nyt tässä odotetaan. Edes uutta neuvola aikaa en enää saannu kun täti oli sitä mieltä et jos ei synny aiemmin nin viimeistään sitte 11 päivä.
mä siihen nähden ihan luottavaisin mielin, koska mulla käynistetyt synnytkset olleet nopeita, eli ei mitään vuorokauden odottelua sairaalassa. Yleensä synnytys lähteny käyntiin n. tunti ekan tabletin jälkeen, ja vauvat olleet maailmassa muutamassa tunnissa joten toivon että näin menee tälläkin kertaa.
Mulla on kaikki Joulukortit vielä tekemättä, eilen illalla tein siivouksen kaappeihin. Samoi lahjat on hankkimatta, mutta saapi nähdä miten lahjojen nyt käy kun tuo mies lomautettiin just sopivasti viime kuussa, eli töitä ei nyt ole. :(
No, mutta eipä auta kun koittaa ruveta vaikka niitä kortteja tekemään, jotta kerkiää ennen vauvan syntymää niitä postitella tai laitella edes valmiiksi.
Ja kasvatellaan vielä vaan mahoja, vaikkei oman ainakaan tarttis yhtään lisää kasvaa:) Mukavat päivänjatkot teille kaikille.
Ei tullut vielä lähtöä synnytyssaliin. :( Vaavin kokoarvio nyt 3900g ja minulla kohdunsuu pehmentynyt ja kahdelle sormelle auki koko matkalta. Lääkärin sanojen mukaan oikein hyvällä mallilla jo. Teki vähän ronskimman sisätutkimuksen, jos vaikka käynnistyisi nyt itsestään. Soittelen huomenna aamulla synnärille ja jos on tilaa, niin lähden käynnistykseen.
Kuljin matkat linja-autolla, puoli tuntia per siivu ja olihan tuo..miten sen nyt sanoisi..mielenkiintoista istua tärisevässä bussissa täysin pystyasennossa. Ajattelin jo tulomatkalla, että saan vielä jatkaa bussilla takaisin sairaalaan. :D
Olisi pitänyt ottaa ne kettingit mukaan.. ;D
010308 ja Pikkuinen(ei niin pikkuinen enää :D) rv39+3
Moikka!
Pikaisesti tulin ilmoittelemaan, että meidän pikkuinen syntyi viime to 27.11. rv 39+1. Tyttö tuli ja pikkuinen sellainen eli mitat 47cm ja 2845g.
Eilen tultiin kotiin. Syömisen kanssa on hiukan ollut opettelua ja paino putosikin sen verran, että usein pitää syöttää. Muuten on kyllä mennyt kivasti.
Synnytys meni ihan hyvin, mutta olipahan kyllä kokemus. Ei voinu kuvitellakaan.
Muiden kuulumisia en valitettavasti nyt ehtinyt tarkemmin lukea, mutta kunhan meidän arki tästä tasaantuu niin tännekin ehkä ehtii paremmin.
Kaikille kuitenkin hyvää joulukuuta ja loppu odotusta. Vauvansa jo saaneille suuret onnittelut!
-Hanne- ja pikku puputyttö 5 pvä
Piiiiitkään aikaan en ole ehtinyt käydä lukemassa saati kirjoittelemassa mitään tänne suunnalle kun viimeset päivät töissä veti niin tiukille... Mutta nyt ä-lomaa takana n. 1 vko joten alkaa voimat palautua, niin hyviksi kun ne nyt voi palautuakaan....
Suuret sylilliset haleja niille, jotka jo oman käärön on saaneet ulkomaailmaan, ja tsemppiä niille joilla vielä pieni hetki odotusta jäljellä. Voimia kaikille taudin saaneille, tuntuis olevan hirveesti liikkeellä....
Voinnin suhteen tasasta täällä, pikkukrempppoja enimmäkseen, välillä vähän suurempiakin on, mutta hyvin on jakseltu kaiken kaikkiaan.
Tänään oli neuvola, siellä kaikki samaa rataa, paino ei ollu noussu yhtään 2 vkon aikana ja sf-mitta 0,5cm kun oikein tahdonvoimalla venytettiin mittanauhaa.
Mutta toivon että masussa kuitenkin kaikki hyvin, meidän vauva vaan on päättäny olla kasvamatta kauheen isoksi.... Sopii mulle.
Joulukortit tekemättä ja lahjat vielä ostamatta, mutta ajattelin kyllä, että huomenna kävisin ostamassa korttitarpeet... Muuten en ole jaksanut vielä kotia laitella, kun pitäis ensin siivota, mutta jostain syystä ei yhtään innosta.
Ostettiin yksi paketti pienimpiä vaippoja ja tuli oikein semmonen ahaa elämys siinä yhteydessä, että kohtahan meitä tosiaan onkin kolme.... Jotenkin oon vasta alkanut nyt heräileen siihen ja synnytystäkin oon vasta alkanu sulatteleen hiljalleen... Jännä että vasta nyt tulee tämmöset mieleen...
Vauvan vaatteita en ole vieläkään pessyt, mutta toivon niin että meidän vauva syntyis vasta ens vuoden puolella, että olen orientoitunut täysin sinne asti odottamaan... No onneksi toi mieskin osaa käyttää pesukonetta, jos nyt jostain syystä joutuisin jo laitokselle.
No koitanpa käydä vähän ahkerammin näin viime metreillä kurkkimassa tännekin, kun vaan aika antais myöden....
Mutta pidetään peukkuja, että toi kaamee pimeys ja loputon vesisade loppuis ja tulis lunta, niin kyllä kelpais tänne syntyä.
Nudivas + masukki 34+4
P.S. olin niin taitava, että laitoin tän viestin vahingossa edellisen viikon viesteihin, mutta laitoinpa nyt kopion tännekin.
Niin vaan vauvojen määrä pikkuhiljaa mutta varmasti lisääntyy! Mietin vain, että mites tässä näin kävi, kun mulla oli LA ensimmäisten joukossa ja ennen aikasten suppareiden vuoksi olin sairaslomalla jo elokuun lopussa ja SILTI VIELÄ olen yhtenä pakettina... ?:| ja nyt niistä suppareista ei oo tietoakaan... hmm... kohtalon ivaa varmaan. :)
Mut nyt nukkumaan, huomenna taas uusi päivä, josko silloin esikoisesta tulisi jo isoveli...
Kantrimaria rv 40 + 1
... yhteisöön äsken kirjottelinkin. Siis täällä minäkin, ilman mitään lähdön tapaista näköpiirissä. Neuvolassa tänään käyty, kaikki hyvin, sitä nelikilosta saa tästäkin odottaa, sf nyt edellisten tavoin tässä vaiheessa 39cm.
Olin tältä mahassa möyrivältä jästipäältä kyllä tilannut syntymää eiliseksi, kun nuo kaksi edellistä on tulleet kuun viimeiselle päivälle, mutta eipä ei nyt sitte. Seuraava toive siis itsenäisyyspäivään, ku edelliset tulivat halloweeniin ja kalevalanpäivään... Mut ehkä meillä ei synnytä kuitenkaan ennen sitä "parasta jälkeen"-päiväystä joka siis viikon päästä koittaa. Katsellaan ja jaksellaan. Nyt ei väsytä kroonisesti niin paljon ku kaks viikkoo sitte ja öisin ei yleensä tartte käydä ees vessassa, mutta jos johonkin herää, niin sit saattaa joutua valvomaan parikin tuntia. Luut ja liitokset on kipeet, mut muuten menee nyt ihan ok. Loppuis vaan toi vesisade ja koiran juoksuaika, tulis taas vähän lunta ja pakkasta - ja niin, se synnytyspäivä semmonen kuulas ja kirkas, pliis!
Juu, taidan nyt lähtee taas ompelukoneen ääreen, jos vielä hetken jaksais istua ja tehdä tälle tulijalle yhen vaatteen valmiiks, sit alottaa sitä kastemekon tekoa (jotta jokaisella muksulla ois sitten "oma", edellisillä meidän vanhempien omat peruina) ja sit ku ei enää jaksa istua, niin jatkais vai muita käsitöitä pitkällään ja kohta lähtis hakee toisen pikkuhirmun päiväkodista, toinen jo eskarista taksilla tulikin kotiin.
Jaksuja ja paksuja mahoja kaikille!!!
T. Dentaurus 39+0