Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~*ENSKATTARET Tiistaina 22.8.2006*~*~*

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Arvatkaas kellä on vapaapäivä ja on herännyt jo kuudelta pissalle=( Tää on kyllä tylsää, kun joka aamu " joutuu" heräämään niillä main viimeistään vessaan, enkä sitten tietenkään saa enää unen päästä kiinni.

Noh, onpahan hyvin aikaa ennen neuvolaa tässä touhuilla.

Kandille kovasti jaksuja! Toivottavasti tuo ei ole mitään vakavaa ja muhkulla on kaikki hyvin!

Olipas muuten hirvittävän aikaisin syntynyt vauva.. olenkos ihan väärässä, mutta muistaakseni rv 24 on syntynyt pienin eloon jäänyt keskonen.. paino jotain 500g. Näin ainakin muistelen, joskus tuli neloselta se dokumentti niistä keskosista ja siitä, kuinka pieniä keskosia pelastetaan ym..

Naukulle (toivottavasti muistin oikein) tsemppiä tuon verinäytteen oton komplikaation kanssa! Toivottavasti kaikki on ok, että olisi ihan vaan suoni puhjennut ja olisi tavallinen hematooma.

Noh, taidan palailla sitten, kun sieltä neuvolasta kotiudun.. tällä kertaa minulla onkin tädiltä paaaljon kysyttävää.. muilla kerroilla en ole oikein osannut mitään kysyä, ihmetellyt vaan. Koskahan muuten ensimmäinen sf- mitta mitataan?Noh, ehkä tällä tai sitten ensikerralla... tai joskus kuitenkin tässä raskauden aikana;)

t. siru ja tiituli rv 19+0[/color]

Vierailija
2/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on siis jälleen niin paljon savua venäjän puolelta etä silmiä kirvistää....

Naukuliini: Älä huoli siitä veren ohennuksesta, siitä ei ole vaaville mitään haittaa, mulla on sellainen geenimuunnos kun APC-resistenssi tästä johtuen mulla on 4-8 kertainen riski saada veritulppa.

Joudun aloittamaan piikityksen viikolla 30 ja jatkamaan sitä aina 6 viikkoa synnytyksen jälkeenkin.

Tästä ei ole mitään haittaa vauvalle, inhottavaa silti että tuollalailla mokataan.

Fio: Onnittelut kummituksille ;D !

Viipuli: Surkeaa että pääsette vain yhteen ultraan, täällä saa 2.

Kandilla on ollut super kurja päivä tsemppiä ja voimia !

Serenity,kesis: Koittakaahan jaksaa pahoinvointinne kanssa inhottavaa että se vetää voimat ihan pois, muistan kyllä kun itse makasin ekat 7-8 viikkoa kaikki illat sohvalla ja puhaltelin kun oli niin huono olo.

Päivisin olin niin väsynyt että kerran jopa nukahdin töihin.

Sirulla tuntuu olevan energiaa saiskohan sitä tännekkin, mulla ei ole tuota energia piikkiä ollut havaittavissa samaa väsynyttä menoa alusta loppuun.

Meillä on tapana aina lukea viikon vaihtuessa vau-kirjaa näin sitten molemmat tiedetään mitä masussa tapahtuu tällä viikolla.

G: Mä pelkään kärmeksiä ja kaikkia pikkuvarvasta pienempiä öttiäisiä..... Lisäksi mulla on piikkipelko ja inhoan pistämistä, verikokeessakin olen ihan naama valkoisena ja hoitsut yrittää muistuttaa että vois hengittääkkin välillä ettei lähde taju.

Sellaista siis tänne tänä aamuna, nyt aamukahvin hakuun ja työn touhuun, vaikka ei kyllä jaksaisi !

AA ja möhis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#800080]Ihan älyttömän huono yö takana. Nukuin parin tunnin pätkissä ja heräsin kuuntelemaan sadetta. Miehelle piti alkaa jotain märiseen illalla ja menin kovin tuohtuneena sitten yksin aikaisin sänkyyn lukemaan, enkä voinut mennä sopimaan niinkuin yleensä. Vihaisena nukkumaan meneminen on kyllä ihan pyllystä. =/

Eilen katsoin Oprahia ja aloin uliseen räkä poskella kun se koira hyppeli sisään. Jos joku näki..Siinä oli haukku, jolla ei ollut etujalkoja ollenkaan ja joku oli sen pelastanut ihan pienenä kun emo just yritti sitä tukehduttaa. Se oli sitten opetettu kävelemään/hyppimään takajaloillaan ja se oli mun mielestä KAUHEAA! Ehkä sillä oli hyvä olla ym., mutta kun se oli niin luonnottoman näköistä ja se yritti niin kovasti ja mun tuli niin helvetin surku sitä ja mä vaan nyyhkin..=/ Eläimet saa mut muutenkin aina liikuttumaan..Pöhpah.

Fobioita: mä pelkään puluja. Uskoakseni se on täysin rationaalinen pelko, sillä KATSOKAA NIITÄ!!! Niillä on selvästi joku suurempi ilkeä suunnitelma mielessä kun kulkevat pää nykien toreilla, pienillä silmillä meitä tapittaen. Yks nätti päivä kuulkaa...ÄÄÄÄ! =D

Mä opiskelin synnyinkaupungissani Melbournessa MIBT:ssa journalismia ja sitten kun muutin Newcastle:en niin kävin lusmuilemassa muutamilla kursseilla University of Newcastle:ssa. Mä en tällä hetkellä juonna radiossa (sori Tappert =)), mutta teen friikkuna toimitettuja juttuja SBS-radioille. Taustatoimitan ja editoin myös välillä muiden juttuja. Radiotyö on kyllä omiaan mulle. Ehkä telkkarikin jos ois naamaa, mutta pieni viihdyttäjä olen aina ollut.. =)

Tosta salmiakista..Mä vetelin muutama viikko sitten ihan surutta kitalaki riekaleina jotain puolen kilon satseja salmiakki-irtsareita ja ainoastaan tiettyjä, joita saa täältä FilmTowneista. Jostain sit luin, että niissä on jotain glykyrritsiini-nimistä ainetta, joka voi olla haitaksi sikiölle. Tiedä sitten jos olivat jostain 1800-luvulta nekin tiedot. Nyt kuitenkin yritän ohittaa salmiakkihyllyt kämmenet hikoillen.

Retu: mä kans olen aina nukkunut mahallani ja odotan kauhulla sitä, etten enää pysty. Nyt ei vielä mitään mahaa olekaan (läskejä en laske enää mahaksi.), mutta jos olen jalat suorana mahallani niin kohtu kyllä tuntuu..Eli toinen jalka pitää olla koukussa. Viisaammat väittää, ettei se vauva litisty vaikka nukkuis koko raskauden mahallaan, mutta harva kai pystyy pallon päällä tasapainotteleen? =)

Han: mäkin huomasin pari viikkoa sitten, että meillä on sama ' vaihtopäivä' ja tasan viikko siis eroa =) Keskiviikot rulaa!

Kesiksellä oli mukavia uutisia kättäriltä. Hyvä juttu =)

Nauku: ihan ÄLYTÖN juttu toi piikkihäsä! Etkö sä vois haastaa jotakuta oikeuteen jo tosta? Sille tätsylle huudat seuraavalla kerralla, että ' meidän suhde on loppu senkin puoskari!' . Goddamn!

Toivottavasti sirulla on mukava neuvola..=)

Mullahan onkin kampaaja tossa puolen tunnin kuluttua eli voisin lähteä suihkuun, etten myöhästy =)

Mukava tiistaita kaikille!!

t. poppis ja räpätti rv17+6

Vierailija
4/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli nyt sellainen mutka matkaan, että jouduin sunnuntai-iltana osastolle ennenaikaisen syntymän vaaran vuoksi. Nyt tilanne on kuitenkin rauhoittunut ja saatan tänään jo päästä kotiin :) JEEE! Pitäkää meille peukkuja, että tosiaan pääsisin takaisin kotiin oman rakkaan miehen luokse ja vauvaa kisujen kanssa kasvattelemaan. Kirjoittelen taas kun pystyn! Terkkuja kaikille ja onnea jo vauvan saaneille!

Mörötin ja " Otso" rv 29+4

Vierailija
5/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörötin: Toivottavasti pääset kotiin vielä kasvattamaan masua! Alkoiko sinua supistelemaan?? Saitko jotain estolääkettä?

Poppis: Voin vain kuvitella kaikki loppusuoralla olevat isomahaiset nukkumassa masullaan keinuen mahan päällä ;) Mies mulle jo toissapäivänä ¿kettuili¿, kun kerroin että tein 20 punnerrusta. Mies sanoi vaan että mahanko päällä se keikuit edestakaisin? :)

Osse: Pääsitkö äitiyspakkausta näpräileen yhdessä miehen kanssa?

quiero: Kiva kun olet käynyt kertomassa kuinka pikkumiehen kanssa on lähtenyt arki luistamaan :)

Tintarellakin viimeisiä päiviä viedään :)

Missäs muuten karssuli luuraa? Joko ne inhottavat kutinat meni ohi?

Ja jouhikaan ei ole vähään aikaan ilmoitellut itsestään??

Fiolle onneksi olkoon kallisarvoisesta kummiudesta!

Viipulillakin oli mukava ensimmäinen neuvolakäynti :)

Olipas kesämorsiamen lähetteen todellakin kirjoitettu ¿teräviä huomioita¿, rupesi ihan naurattamaan ;) Vaavin näkeminen ultrassa varmaan helpotti vähän niitä kuuluisia alkuraskauden pelkoja¿

Burde se siellä vain jatkaa telomistaan! Kyllä minäkin olisin hyvät naurut saanut siitä sinun suojatien kaatumisesta (onneksi ei kuitenkaan pahemmin sattunut), minulla kun on tapana olla vahingoniloinen juuri tuollaisissa asioissa ja en voi sille mitään :D

Kandi: Soita ihmeessä jo tänään neuvolaan ja kysy kuinka pitäisi toimia? Ettei nyt perjantaille asti tarvitse odotella¿

Muutamat kyseli sitä miehen muistisääntöä raskausviikoista. Yritin mieheltä eilen kysellä, mutta hän vain hymyili tuolta sohvalta. Mutta minä vähän luulen, että hän on ensimmäisen kerran vain sattunut arvaamaan oikein :D Muutama viikko sitten kyllä sanoin miehelle, että keskiviikkona vaihtuu aina viikot, lieneekö se auttanut muistamaan?

Illalla ei meinannut oikein tulla uni silmään kun melkein puoltoista tuntia supisteli taas kipujen kera 5-10 min välein (alkoivat petihommailujen jälkeen?). Yölläkin heräsin muutamaan kipeään supistukseen, mutta sain hyvin nukahdettua takaisin!

MiaMik rv 34+6

Vierailija
6/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista :) Ollaan vieläkin ihan onnesta sekaisin... :) Mitähän se on sitten kun se oma vauva syntyy.. ;)

Huomasin tuon Kandin pelottavan tilanteen eilisessä pinossa kun yritin sitä vielä selailla ja iso lämmin halaus ettei se olisi sen vakavampaa! Kyllä sitä itsekin tulee mietittyä et mitä jos se syntyiski jo nyt.. Pelottava ajatus..

Möröttimellä tosin taisi olla vieläkin totisempi paikka, mut nyt jo kumminki paremmalla puolella :) Onneksi!

Poppis: Siis mie olin ihan monttu auki kun luin et olet syntyny Australiassa... Ja että olet radiotoimittaja!! Niin ne harhakuvitelmat vain alkaa hajoamaan :)

AA: Juu, ymmärsinki et kyse oli pätkästä (autosta siis :) Onneksi teillä kumminki siis se varsinainen perheauto on joku muu... Kieltämättä Golf ei ole kauhean tilava, edes farmari.... :)

MiaMik: hurjaa kun alkaa jo noin supistelemaan :) Alkaa h-hetki lähestymään...

Mistä tuli mieleen, että olen viime yönä synnyttäny :) Siis unissani tietty! Ambulanssilla piti lähteä ja sairaalassa pistivät vain sänkyyn makaamaan. Siinä huomasin et ei herranen aika, vauvan pää tuntuu jo reisien välissä ja rupesin sitä pitämään kädellä paikoillaan että lääkärit ja mies ehtii paikalle.. Siis samaan aikaan ku pietin vauvan päästä kiinni puhuin miehen kanssa puhelimessa et hei nyt vauhtia kun tää tulee jo!

Ja synnytys tapahtui vkolla 36+1. Harmi kun en ehtiny loppuun asti synnyttää niin en ehtiny nähä et kumpi se oli :) Kätilö siinä kyllä vakuuttunu et poika se on. Taisi olla väärässä :) (kun on ihan tyttöolo)

Mut on hauska nähä pitääkö viikot sitten paikkansa :) JOs se pitää niin tasan 10 vkon päästä mie synnytän!

Palailemisiin!

Fio rv 26+1

Vierailija
7/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auroralla vai kellä kirveli silmiä venäjän savujen takia... No mulla ei kirvele sen takia, vaan tuo rakas koiruus tossa vieressä osotti rakkauttaan heittämällä ilmoille aivan järkyttävän pierun! :S Ja tietysti sen pylly on tossa ihan vieressä, ni se triplaa tän hajun kamaluuden.. :)

Sit niihin neuvolakuulumisiin:

Rv siis 34+2

Hb 137

Pissa ok

RR 112/74

Painoa tullu VAAN +200g/vko!!! JEE!!!!

Turvotus -

Sf-mitta 34cm

Syke +

Liikkeet ++

Tarjonta RT

Siellä oli pitkästä aikaa se mun oikee terkka ja oli tosi kivaa!!! Se kyseli enempi kaikkee ku mitä ne sen sijaiset, jne.. =) Ja se sano tosta sf-mitasta, joka taas oli yli yläkäyrän, että hänen mielestä vauva ei tunnu isolta, eikä lapsivettäkään tunnu olevan liikaa. Eli nou worry. Kahen viikon päästä on vika lääkärineuvola, ni sit katotaan jos tarttee käydä ultrassa vilkasemmassa penni-ennin kokoa ym...

Eli jäi kyllä tosi hyvä fiilis tosta neuvolareissusta... varsinkin kun painoo ei ollu tullu ku sen 200/vko!! Viimekshän oli tullu 1300g/vko. =S

Tämmöttis tänne. =)

Burde ja Penni-Enni 34+2

Vierailija
8/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Aiotteko Burde käydä vielä Taysin valmennuksessa? Tai oliko sitä useamman kerran? Mitäs piditte lupauksesta, meistä oli ihan ok, kun joku aika sitten katsottiin...

Annika, kyllä meillä on kassi ollut varuilta pakattuna jo pari viikkoa. Perjantai-iltana, kun sitä limatulppaa alkoi irrota, mies kävi vielä kassin sisällön läpi, että varmasti on kaikki mukana!

Fiolle ja miehukselle onnittelut kummiksi pääsemisestä! Eikös olekin aivan ihanaa, kun on jollain läheisellä pieni näin lähellä oman pienen syntymää. Meistä on ollut aivan ihana seurata kavereiden 17.7. syntyneen tytön kasvua!

Viipulilla oli kivat neuvolakuulumiset! Ja nyt sitten vain odottelemaan ensi viikon ultraa...

Kandille toivotan rauhallisia hetkiä, niin supistukset malttaisivat pysyä poissa. Harjoitussuppareita on ihan suotavaakin tulla, mutta noita kipeitä sitten vähemmän! Varmasti kaikki on hyvin, mutta kannattaa aina tarkistaa varmuuden vuoksi. On muuten tosi pieni syntynyt sinne joulutähtiin...

Serenitylle jaksuja pahoinvoinnin kanssa!

Toivottavasti ope on saanut mahakkaan kuvan Ahaan kanssa!

Kesis oli nähnyt pikkuisensa ultrassa, ihanaa! Siitä se pieni kasvaa hurjaa vauhtia... Ja varmasti oli paikallaan tuo nesteytys, toivottavasti sun olo kohenee!

Tiggerkin oli käynyt moikkaamassa! Vilkutukset sinne...

Sirulle jaksuja töihin! Otat päivän kerrallaan... Ja tuskin se mies pahalla sun syömisistä sanoo, taitaa olla hänen tapansa huolehtia teistä kahdesta?! Tule kertomaan sitten neuvolakuulumisia! Ja varmaan mittaavat sf-mitankin jo tänään.

Miauun piikkijuttu kuulostaa kyllä kauhealta! Toivottavasti saat tänään hyviä uutisia!

Poppis, tulehan kertomaan, mitä hiuksillesi teit! Ja toivottavasti saatte miehen kanssa sovittua, ikinä ei pitäisi mennä illalla petiin ennen sovintoa. Ei siitä saa muuta kuin univelkaa =(

Hui! Jaksuja ja tsemppiä Möröttimelle! Toivotaan, että pääset kotiin ja pieni saa kasvaa masussa vielä pitkään! Tule sitten kertomaan tarkemmin, että mitä oikein tapahtui...

MiaMikillä oli ollut suppareita... Teillä ainakin voisi sitten synnytyksen käynnistykseen toimia kolmen S:n sääntö! No ehkä ei ihan vielä... Meillä ei ole petipuuhia tuosta syystä ja mun kipujen takia harrastettu pariin viikkoon. Ehkä sitten taas, jos alkaa mennä yliajalle tms. mut nyt se ei tunnu hyvältä ajatukselta.

Jatkan toiseen viestiin neuvolakuulumisia...

Vierailija
9/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Tosiaankin, aamulla käytiin neuvolassa. Pitkästä aikaa oli oma täti, viimeksi ollaan nähty heinäkuun alussa...

Painonmuutos -

RR 106/70

Pissa puhdas

Hb 121, joten rautaa syön loppuun asti

Paastosokeri 3,7 eli hyvä!

sf-mitta 30,5

Pienen syke 145

RT edelleen.

Terkka sanoi, että todellakin pieni on laskeutunut ja kiinnittynyt, kuten lääkärikin viime viikolla kertoi. Kyseli vain, onko vaikea olla, kun masu roikkuu noin alhaalla? Tunnusteli, että hänen mielestään olisi siro vauva, epäili että nyt n.2800g, kuitenkin alla kolme kiloa.

Varattiin vielä aika ensi viikolle, vaikka terkka oli vakuuttunut, että sitä ennen päästään synnyttämään, hui! Kerroin sitten vielä limatulpasta, niin oli sitten asiastaan ihan varma. No aika näyttää?! Hän sanoi, että toivottavasti ehditään torstaina käydä vielä NKL:lle tutustumassa... Jäin ihmettelemään, että voiko se tosiaan olla jo niin lähellä ja mistä hän sen tietää?

Joten tällaista täällä... Kiva fiilis jäi neuvolasta, mutta ajatukset on vähän sekaisin sen suhteen, että ihanko oikeasti se tikru kohta syntyy. Sanoin miehellekin, että pitäisikö tässä sitten vain nukkua varastoon, jos lähtö tulee parin päivän sisällä. Kuitenkin olen koko ajan yrittänyt ajatella, että eihän se tikru vielä synny, kun tuntuu, että odottavan aika on jo muutenkin pitkä...

Nyt lähden kävelylle. Voikaa hyvin!

Sippu ja pikku-tikru 35+4

Vierailija
10/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oksuilevalta makkaralta! Hammaslääkäriin pitäis lähteä tunnin päästä ja olotila on ihan surkee...oksettaa ja heikottaa ja päätä jomottaa. Tämmönen kiva kestokrapula näyttää meikäläiselle iskeneen tossa rv12 jälkeen...valivalivali.

Mutta halusin tulla lukemaan kuulumiset ja pakko Möröttimelle ja Naukulle toivottaa toipumista ja hyvää vointia! Naukun juttua en uskaltanut lukea, eli tarkkaan en tiedä mitä tapahtui - hyvä että kirjoitit siihen viestiin sen varoituksen :)

...mistä päästäänkin kätevästi mun pelkoihin: neulat ja piikit. Vettä pelkään myös.

Nyt takas vessan lattialle...

Makkara rv14+3

Vierailija
11/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas oli väsymystä meidän asunnossa! Ihan oikeessa olit Sippu, että levätä pitää. Olin työpäivän jälkeen ihan naatti, en jaksanut edes verhoja kassista ottaa, mies ne sit laitto paikalleen. Nätit tuli, vielä kun jaksais maalata oven, niin vielä paremmalta näyttäis. Posti- ja kauppareissun jälkeen mies lähti lenkille ja minä kaaduin sohvalle vetämään sikeitä... ja tänä aamuna en meinannut millään päästä ylös sängystä. Puhuin myös unissani aamulla, heräsin siihen itse...

Ja täällä on kuuma! Kaupungilla kaikki muut kulki pitkissä housuissa ja takit päällä ja meikäläinen hameessa ja lyhythihaisessa hikoilee tälläkin hetkellä. Huhhuh. Onneksi ei kuitenkaan ainakaan pahasti savu haise ulkona.

Äitiyspakkaus tosiaan haettiin ja tutkittiin läpi. Olin vaan niin väsynyt, että jätin enemmät hiplailut suosiolla sitten lomalle. Aattelin, että pesen vaatteet, kunhan saadaan se hoitopöytä, että on paikka johon laittaa ne. Mies kyllä poimi itselleen kaikki tavarat, jotka koki isälle tarkoitetuiksi (ohjevihkot, kondomit ja liukastusvoiteen :)) ja näpisteli niitä. Heidi, mä olin muuten tosi positiivisesti yllättynyt, miten nopeesti tuo pakkaus tuli, koska lähetin hakemuksen mielestäni myöhäisessä vaiheessa. Päätös oli tehty vissiin melkein samana päivänä, kun hakemus oli mennyt perille!

retun äitiysloma kuulostaa ikävän lyhyeltä, vaikka eihän se meidän äitiyslomammekaan kestä kuin muutaman kuukauden, mutta onneksi on vanhempainloma sit heti perään. Mun mielestä Suomessa on kyllä tosi hyvin asiat, en valita ollenkaan. Tsemppiä myös remonttiurakkaan. Mä olen muuten maalaillut liuotinpohjaisillakin maaleilla, mutta tosi lyhyen aikaa. Ajattelin, että tuskin se pieni hetki mitään pahaa vielä tekee. Mutta ethän sä nyt kohta enää voi kauheesti jaksaakaan rempata!

quukin on saavuttanut vihdoin lasketun ajan! Iso vauvahan teillä jo onkin.

amy, mullakin on ihan selvästi lisääntynyt pahoinvointi viimeisen viikon aikana. Sunnuntaina piti yhtäkkiä autossa vetää tuuletus jääkylmälle ja täysille, että oksennusolo meni ohi. Ja mulla ei tosiaan ollut edes sitä alkuraskauden pahoinvointia...

Tintarellalla on enää ihan vähän jäljellä odotusta!

burde, vastikään joku kehui mulle aquarakkuloita, olivat toimineet täydellisesti. Mä en tietty edes tiennyt, mitä ne on, mutta taidan ainakin suhtautua avoimin mielin niihin. Laittaminen kuulema tosiaan sattui, mutta sitten tuli autuaallinen olo... Mutta mä kyllä olen varmasti suostuvainen kaikkiin kivunlievityksiin...

fiolle onnittelut kummitäteydestä, se on kivaa puuhaa. Ja maha muuten taitaa vaan jatkuvasti kasvaa, sille ei mahda mitään... mustakin tuntuu aina oudolta, kun yhtäkkiä ollaan taas ihan uusissa mittasuhteissa.

kandi, ota nyt vaan iisisti äläkä revittele! Me ollaan menossa Ryanairilla Saksaan, maksoivat muistaakseni n. 120 euroa (voin muistaa väärinkin...)

ykkösopen gallupiin: en keksi mitään fobioita. En kyllä tykkää ötököistä, siis en halua koskea niihin, mutta en saa varsinaisesti mitään kohtaustakaan...

kesiksellä oli kaikki kunnossa, olipa hyvä, että lääkäri tajusi kuitenkin laittaa sut eteenpäin. Ultratessa lääkärit muuten yleensä on vähän aikaa hiljaa ja tutkii ennen ku sanoo mitään. Se on tosi rassaavaa...

tikru, tule ihmeessä treffeille!

siru, nauti siitä keskiraskaudesta, mä ihan oikeesti eilen tajusin, että se energisyys lakkas ku napista painamalla, kun viikot vaihtu 28:iin. Nyt pitää taas nukkua ja nukkua ja nukkua vielä vähän, vaikka kuinka tekis mieli sisustaa ja laittaa ja puunata. Ei siis kannata kerätä hommia liikaa tuonne kymmenen viikon päähän vaan koeta saada tarvittava tehtyä energisyyskauden aikana! sf-mitta otettiin multa ainakin ekan kerran rv 21+6, rv 18 merkattiin vaan että n-2 eli kaksi sormenleveyttä alle navan. N-täti sanoi, että mittaa vasta rv 20 jälkeen, kun korttiin ei voi aiemmin merkata.

miauuun piikitysepisodi on kyllä inhaa luettavaa, mutta tosiaan tuota verenohennuslääkettä käytetään aika yleisesti raskauden aikana, joten ei siitä varmasti mitään haittaa ole vauvalle!

Aika monella taitaa muuten vaihtua viikko keskiviikkoisin, mulla myös. poppiksen kanssa meillä on näköjään myös sama kampaajapäivä.

mörötin, toivottavasti kaikki on ok!

MiaMik, koeta nyt vielä muutama viikko pitää ne supparit lievinä... ei liikaa punnerruksia eikä muita petipunnerruksia! :)

Nyt taidan lopettaa raportoinnin tähän ja koettaa vähän töitä. Kun hikoilukin vähän hellitti... Santerikin on ilmoitellut itsestään, se raukka ei taida tykätä mun aktiivisista päivistä, on ihan hiljaa pitkiä aikoja silloin. Koetan aina olla ajattelematta asiaa, mutta kyllä se aina huolestuttaa... onneksi noita möyrimisiä taas tuntuu.

-Osse ja Santeri rv 28+6

Vierailija
12/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu myös yksi huonosti yönsä nukkunut. Yleensä mökillä nukkuu tosi sikeesti ja hyvin, mutta viime yönä pyörittiin ja heräiltiin miehen kanssa molemmat. Miehellä taitaa vaivata kankkunen vielä viikonlopulta, ja epäilen, että mulla on joku myötätuntokanuuna. Oikeestaan koko reissu meni vähän persiilleen: kun päästiin mökille ja oli tarkoitus aloittaa hommat, mies hermostu, kun jotkut jutut oli tehty erilailla kuin hän oli suunnitellut. (mun isä ei ole mikään vasara kädessä syntynyt ja sen kanssa tehtiin hommia siis viikonlopuna) Ja sitten kun mies oli pinna kireellä muutenkin, niin tulikin kauhee ukkonen ja sade, joten hommista ei tullut mitään. Mulla oli paha mieli, kun toista harmitti ja ukkonenkin pelotti. =/ No, sovittiin kränät ja oltiin ihan sovinnossa loppuilta.

Eilisen huonon olon lisäks iltasella oli vatsa tosi kipee. Ja kun en eilen saanut kahvia alas, niin tänään särkee päätä. Mutta onneks nää on nyt vielä pieniä vaivoja verrattuna monen muun vaivoihin.

Mörötin, kandi, viipuli, karssuli ja kaikki muut " huonovointiset" , voimia ja parempaa oloa teille! Toivottavasti möröttimen ja kandin tilanteet helpottuu!

Galluppeihin en oo varma oonko vastannut, joten pistänpä sanasen niistä. Eli miehen kanssa ollaan oltu yhdessä reilut kolme vuotta, yhdessä asuttu reilut pai vuotta ja kihloissa oltu puolisentoista. Mä olin aikanaan eroni jälkeen sitä mieltä, etten enää mee naimisiin, mutta kyllä nyt tuntuu siltä, etä koko perheellä olis kiva olla sama nimi. Eli kyllä meilläkin ne häät on jossain vaiheessa tässä tulevaisuudessa tulossa...

Varsinaisia fobioita mulla ei taida olla. Unista kamalimpia on sellaiset, missä mun pitää mennä ylös tai alas sellaisia metallisia portaita, mistä näkee läpi. Ja unessa ne aina hajoo. Asuntomessuilla oli sellaiset ja aika kamalilta ne tuntui luonnossakin. Mutta jos nyt ei ihan fobia, niin kova menettämisen pelko mulla on. Monesti mietin, että miten vaikeeta on kun aikanaan vanhemmat kuolee, tai jos vauva kuolee jne. Ja sitten kun järjellä ajattelee, niin turha niitä on oikeesti etukäteen ajatella, kun koskaan ei voi tietää, koska se hetki tulee.

Näistä synkistä aatoksista pistänpä vielä tuohon edelliseen galluppiin JATKOGALLUPIN eli miten olette miehenne kanssa tavanneet/tutustuneet? Meillä kävi perinteiset, että yhteiset ystävät kutsuivat meidät samaan aikaan terassille kesällä 2003. Ilta vierähti hulvattomien juttujen siivityksellä ja taisimme jäädä molemmat toistemme mieliin. Minä olin kuitenkin se, joka sitten otti yhteyttä tuohon miehukseen, kun laitoin sähköpostia ja pyysin häntä jäätelölle. Kun hän sitten vastas, että mennään ehdottomasti, niin muistan tanssineeni ympäri porukoiden olohuonetta ja hihkuneeni, että mulla on treffit! =D Ja sitten iski kauhee paniikki, kun en ollut kahdeksaan vuoteen käynyt treffeillä... Mut hyvin meni nekin ja siitä sitten alettiin tapailla ja sillä tiellä ollaan.

Juupa, juu nyt ei tuu muuta mieleen. Toivottelen siis kaikille hyviä vointeja ja vetäydyn lukemaan Torey Haydenin kirjaa Toisten lapset, joka tupsahti kirjakerhosta joku aika sitten. Ettei ihan kosketus koulumaailmaan katoais täällä kotona ollessa...

-Amy ja EkaVekara, rv 30+5

Vierailija
13/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan hiki valuu... todella ärsyttävää...

Möröttimelle on täällä peukut pystyssä sekä käsissä, että varpaissa :) toivotaan, että kaikki menee hyvin.

Burdella ja Sipulla oli tosi mukavan kuuloisia neuvola kuulumisia. Kyllä tämä aika vaan rientää...

Amyn galluppiin... tavattiin miehen kanssa lukiossa. Oltiin molemmat musiikki-lukiossa, eli musiikki yhdistää :)

ON: vauva painaa tosi pahasti kylkiluihin tai jotenkin on tuosta rintojen alta oleva luu aivan mielettömän kipeä... hiukan pakottaa kun istuu ja hyvää asentoa on vaikeaa löytää... vatsa kovana... eli ei siis niin kovin hyvä päivä tänään.

Nyt mentävä laittamaan itsensä työkuntoon...plääh...

Halauksin

Heidi <3 toukka 28+2

Vierailija
14/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=1C86EE]Kampaajakeikka oli onnistunut siinä mielessä, että vaikka NIIN teki mieli leikata hiukset lyhyiksi niin maltoin mieleni ja otettiin vaan latvat. Mustia raitoja otin tähän punaisen päälle..Ihan ok tuli =)

Fio: mitkä harhakuvitelmat?! Kiinnostaa HIEMAN, että mitä olit musta ajatellut/mitä tekemään? Kerro, kerro, kerro =D

Mitä ovat AQUARAKKULAT?! Liimattavia vesikellukoita? Yhh =/

Sippu häh? Sä meinaat jo ennen ensi viikkoa synnyttää? Voi hyvät hyssykät! =)

Makkara on sitten alkanut oksentelemaan oikein tositarkoituksella? Voimia sinnepäin! =)

Osse: mä muistelinkin, että joku toinenkin oli menossa kampaajalle tänään..Onko sulla jotain radikaalia mielessä? =)

Amyn galluppiin: me tavattiin mun äijän kanssa netissä ja sokkareilla sit nähtiin. Mä en ollu aluksi yhtään innostunut siitä, mutta mies sitten täysin omasta käyttäytymismallistaan poiketen ahdisteli mua tekstiviesteillä niin kauan, että suostuin toisille treffeille. Se odotti mua ensitreffeille yhden kuppilan edustalla talvella ja kun oli nähnyt mut kaukaa oli alkanut miettiin ' anna sen olla toi saparopää, anna sen olla toi saparopää' kuitenkin ihan varmana, että mun takaa kohta löntystelee joku kauheen aggressiivinen, pieni, pullea ja hyvin päällekäyvä feministien sanansaattaja. Meni kyllä jonku aikaa ennenkuin lämpenin sille, vaikka nähtiinkin jonku verran..Eli ei ollu mun puolelta mitään salamarakkautta..Mutta ehkä hyvä näin kun menneisyyden hullaantumiset ovatkin päättyneet aina huonosti..=)

Piuh..Nyt leivän tekoon ja miettiin mukavaa sovitteluhetkeä miehen kanssa =)

t. poppis

Vierailija
15/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään niistä aqua-rakkuloista niin tiedä, mutta tässä linkki johonkin selitykseen: http://www.satshp.fi/portal/page?_pageid=116,80338&_dad=wportal&_schema…

kampaajalla haluaisin aina jotain radikaalia, mutta päädyn sit aina vaan samaan tyyliin... kai mulla on aika konservatiivinen kampaajakin, mutta toisaalta nykyinen kampaus sopii mulle ja tykkään siitä, joten mitäpä sitä muuttamaan... enkä todellakaan halua lyhyitä hiuksia nyt, kun maha vaan turpoo ja kohta varmaan naamakin!

-Osse

Vierailija
16/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kukaan varmasti tule pistelemään mitään saakuran rakkuloita, kaikkea ne keksiikin........kas kun eivät laita tulppaa persiiseen niin sinnekkin saadaan sellainen vähän isompi rakkula, kamala kun mä järkytyin noista !

Me ollaan miehen kanssa tavattu hänen ( viikonloppu ) työpaikallaan, hän oli pokena lähikaupungin ravintolassa, minä olin siskolle ja sen kaverille kuskina ja erehdyin sanomaan siskolle, että ompas hyvän näköinen poke

Kun lähdettiin pois niin systeri meni sitten sanomaan pokelle että isosisko on katellu sua koko illan että voiks sä antaa sille sun puhelinnumeron......minä naama punasena siinä puhisen että ei tarvii, sen verran se kuitenkin kiinnostui ettei päästäny mua pois ennenkun olin antanut oman numeroni.

Laittoi tekstiviestin heti seuraavana päivänä ja siitä se lähti, tavattiin seuraavalla viikolla.

1,5 kuukauden päästä hän kysyi että muutatko meille kun mä en jaksa ajaa 3 kertaa viikossa sun luokse ( välimatka 100 km suuntaan )

Niinpä tämä tyttö pakkasi kimpsut ja kampsut ja muutti lähes tuntemattoman miehen luokse, puoltoista vuotta siitä se kosi mua ja puolivuotta sen jälkeen mentiin naimisiin.

Nyt takana 5 vuotta ihanaa yhteistä elämää ja masussa köllöö yhteinen geenihärdellin tulos, kaunis, fiksu ja intellektuelli tuleva tyttäremme.

AA ja intellektuelli möhis :z

Vierailija
17/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne venäläiset nyt jo pikkuhiljaa voisi alkaa edes yrittää sammuttaa niitä paloja. Tuo haju kun tekee eräille TODELLA pahan olon.

[color=limegreen]Kandi[/color] kuule, kyllä oot oikeessa. Jos ei kaikki, niin ainakin monet teekkarit on töissä Nokialla tai VTT:lla. Mun toimenkuvaan kuuluu elektroniikan luotettavuuden tutkiminen ja parantaminen. Ja tykkään kyllä työstäni/alastani vaikka kaikki aina ihmettelee, miten tuollainen voi kiinnostaa naista. En kyllä muuten ole mikään stereotyypin teekkari vaan ihan naisellinen ja kaikin puolin " normaali" ;)

[color=limegreen]Miukunauku[/color], sympatiahaleja täältä tuon käden takia! Peesaan kyllä Poppista, että ens kerralla sanot sille tätsylle suorat sanat, jos vielä yrittää piikittää. Kyllä kai potilaalla on oikeus vaatia uutta hoitajaa tuollaisen jälkeen.

Ja mitäs olikaan käynyt [color=limegreen]Möröttimelle[/color]? Tuuhan kertomaan heti kun pystyt ja nyt vaan lepäilet urakalla!

Eilen kun siellä Kättärillä nukuin päiväuniani, samassa huoneessa oli nainen jolla oli rv 24+4 ja synnytys oli alkamassa. Aika hurjaa. Kyllä siinä oli äidillä vähän hätä pienen puolesta. Melkein haluaisin mennä kysymään, pysyikö pieni kuitenkin vielä mahassa. Tuntui kyllä aika hassulta olla siellä, kun kaikilla muilla oli isot mahat ja kipeät supistukset ja meitsi vaan oksenteli vessassa...

[color=limegreen]MiaMik[/color] oli oikeassa, kyllä ne pelot aika lailla on unohtunut sen jälkeen, kun kuulin että siellä se pieni läntti elää ja voi hyvin. Jostain muistan kuulleeni, että sen jälkeen riski on enää aika pieni. Kyllä tässä jo äidinvaistot herää kun ihan virallisen varmistuksen sain sille, että uusi elämä mun masussa ihan todella kasvaa!

Se hölmö lääkäri on muuten ilmeisesti sama, joka on myös mun neuvolalääkäri. Nimestä päätellen on joku venäläissyntyinen ja epäilen kyllä vahvasti asiantuntemustaan. Eilenkin oli ihan sormi suussa, että eihän tälläinen pahoinvointi ole normaalia ja soitti th:lle, että mitäs pitäisi tehdä. Th käski laittaa lähetteen kättärille, johon lääkäri vastasi, että mitenkäs se sitten tehdään... No, jatkossa lienee odotettavissa lisää teräviä havaintoja tyyliin " Potilas on raskaana, mutta maha kasvaa jatkuvasti!"

Ja [color=limegreen]Sippuliinilla[/color] jännitys sen kuin tiivistyy! Hui! Mua jo jännittää sun puolesta...

[color=limegreen]AA:n[/color] kanssa oon ihan samoilla linjoilla: minuun ei IKINÄ pistetä tuollaisia paiseita, ei näyttänyt kovin mukavilta! Ja jotenkaan en jaksa uskoa, että tuollaiset pikku pipanat helpottaisi oloa millään tavalla. Hyi.

[color=limegreen]Amyn galluppiin[/color]: Tavattiin miehen kanssa aikanaan opiskelijabileissä. Ja se oli kyllä sitä kuuluisaa rakkautta tai ainakin ihastusta ensi silmäisyllä. Bongattiin toisemme samantein, kun mies pääsi ovesta sisään ja sen jälkeen ei oo hymy hyytynyt kummallakaan. Oon kyllä oikea onnen pekka, kun sain tuollaisen miehen rinnalleni!

Ja [color=limegreen]fobiakyselyyn[/color]: Ainakin nuo aquarakkulat näytti siltä, että niitä kyllä kammoan. Muuten en oikeastaan kammoa mitään, käärmeistä en oikein tykkää. Eniten pelkään, että jollekkin läheiselle tapahtuisi jotain kamalaa. Ja jonkunlaista bakteerikammoa lienee mun käsinpesuvimma. En ikinä julkisilla paikoilla voi koskea esim. kaiteisiin yms. ja kotiin tullessa on pakko pestä kädet ihan heti kun oikein tunnen sen lian niissä. Ja muutenkin pesen käsiä kyllä koko ajan.

Huh. Jospa yrittäisi syödä vähän jotain. Mehujää ja jäiset mansikat on aika toimivia olleet.

[color=limegreen]Sateista tiistaita toivotan koko Suomeen, jospa vaikka savu siitä hälvenisi![/color]

[b][color=hotpink]Kesis, rv 7+5

Vierailija
18/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sippuliini: Mä kävin kattomassa Lupauksen elokuvissa ja tykkäsin siitä aika paljon! Eilen piti kattoo se miehen kans, ku se ei oo sitä nähny, mutta ei sitten lopulta katottukaan...

Taysissa on 2 kertaa niitä valmennuksia. Seuraava on ens ma, ja ollaan menossa.

Aika hienoo, kun sun synnytys on noinki lähellä... =) Itte sitä vaan aattelee, että periaatteessa se voi alkaa koska vaan, mutta toisaalta voi olla, että menee melkeen parikin kuukautta vielä. Mutta sulle on jo niin moni sanonu, että h-hetki on ihan kohta... niin eiköhän se pidä paikkaansa. =) Kohta saatte oman pikku käärön!! Ihanaa...

Mörötin: Toivottavasti pääset kotiin kasvattelee masua!!!! =)

ON: Mä aloin pesee pennarin vaatteita, kun ei ollu muutakaan tekemistä. =) Ja tajusin, että en voi laittaa laitokselta kotiintulovaatteita valmiiks mihinkään, kun niitä ei oo pesty. =) No nyt on pennarin huoneessa 5 isoa, eriväristä kasaa pikku ihmisen vaatteita. (koot 50-80) :)

Mun kaveri laitto mulle mailia, että siitä tuntuu, että penni-enni syntyy etuajassa.. Mä oon miettiny vähän samaa - että voiskohan olla niin että pikkunen haluisikin masusta pois jo ennen laskettua-aikaa... Varsinkin sen synnytysunen jälkeen on käyny se usein mielessä. Mutta eipä mulla oo tässä olotilassa tapahtunu oikeen mitään mikä ennustelis synnytystä " etuajassa" . Paitsi se yks vaivanen OIKEA supistus sillon muutama yö sitten. =)

Meen jatkaa pyykkäämistä. =)

Burde ja Penni-Enni 34+2 edelleen

Vierailija
19/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukuttu yö taas takana,huoh!Aamulla oli neuvola,hemppa laskenu taas vaikka rautaa syöny 2vk,nyt oli 113,sf-mittaa ottaessa terkka sanoi että taitaa olla supistus päällä.

Nyt sit kotona ollessa tänään on mahaa kiristäny oikee kunnolla,höystettynä vielä välillä samanaikasesti sykkivällä selkäkivulla,luulis että nää saa jo jotai aikaseks,tuntuu et massu ollu kovana mellkee koko pvn.Katottii lääkärin sepustukset viime polikäynniltä ja siel oli että osittain paikat jo pehmeet ;)

Nyt määää ooottelen jos vaikka limatulppaa tai jotai rupeis irtoomaa!!!Nytki kiristää kunnolla mahaa,auts!!!!!!!

Hui,Sipulla tosiaanki jännät paikat!Kohta nyytti kourassa sulla!!!!!!!!!

Onko se Ull-maij kunnossa?

Fiollaki rupee olee viikkoja paljo kasassa!!!!

-Pepsi ja Villipylly rv37+2

20/43 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yks, jonka yö meni ihan pipariksi. Ja nyt on ihan puolikuollu olo. Heräsin yöllä kolmen aikaan pissalle ja valvoin puol kuuteen. Mietin vaan miten kiva ois nousta ylös tekemään jotain, mut ei sitä oikein tohon aikaan yöstä keksi mitään tekemistä, joka ei häiritsis miestä. Vähä ennen kuutta sain toki uudelleen unen päästä kiinni, mutta tosi levotonta oli sekin nukkuminen.

Nauku, HUI KAMALA miten sua ollaan oikein pistetty! Minä varmaan oisin puolikuollu, jos noin ois käyny. En tykkää verikokeiden ottamisesta yhtään, vaan meinaan aina pyörtyä.

Voi teitä pahoinvoinnin kanssa kamppailevia enskoja! Tsemiä kamalasti! Itte kärsin siitä ikuisuudelta tuntuvan ajan ja vihdoin tajusin sitten hakea sairaslomaa viikon 20 paikkeilla, sillä havaitsin, että huono olo oli kahta kauheempi kun oli töissä. Ja sitten se pikkuhiljaa loppuikin, kun sai vaan rauhassa olla kotona.

Mörötin, voimia sinne! Nyt vaan sitten otat rauhassa ja kasvattelet vauvaa vielä jonkin aikaa. Tulehan sitten kertomaan, että mitä sulle tapahtui, kun sairaalaan jouduit...

Burdella oli kivoja neuvolakuulumisia. Hyvä, että oli kaikki ok. Meillä ois kans huomenna taysin synnytysvalmennus, millanen se oli?

Sippu, mua alkaa jännittään sun puolesta! Aika hurjaa, että sulla saattaa tulla lähtö synnärille ihan minä hetkenä hyvänsä!

Osse, ihan samalta kuulosti toi miehen touhu teillä kun meilläkin :D Eli liukkari ja kortsut pisti heti miehellä silmään :)

Heidi, mulla on kans kylkiluut ollu jo monta viikkoo tosi kipeet. Aluks ne oli vaan tosta tissien alta kipeet, mutta nyt lisäks selän puolelta. Hyvää istuma-asentoo on siis tosi hankala löytää.

Ja sitten vastaankin tässä gallupeihin. Ollaan miehen kans oltu yhdessä vajaat kaks vuotta, lokakuun eka päivä on meidän 1-vuotis kihlajaispäivä. Ajateltiin kyllä keksiä silloin jotain romanttista ja kivaa, koska me ei juhlittu juuri mitenkään kihlautumistamme vuosi sitten ja se on harmittanu näin jälkeenpäin kovasti. Mutta saa nyt nähdä missä kunnossa olen silloin, tiedä vaikka synnyttämässä :)

Ammatiltani olen opiskelija, ravintola-alan sellainen. Mutta saa nyt nähdä miten käy mun opiskelujen jatkuminen, kun ravintola-ala ei totisesti oo perheelliselle kauheen ihanteellinen.

Sitten siitä miten ollaan miehen kans tavattu. Baarissa, molemmat aika tukevassa humalatilassa. Ei romanttista ollenkaan. Lisäks mulla oli samaan aikaan sutinaa yhen toisen miehen kanssa. Mieheni oli kuitenki sitkeä eikä päästäny mua käsistään, vaikka olin aika julmakin hänelle. Toinen mies jäi ja minä valitsin nykyiseni. Onneks. Parempaa valintaa en ois voinu tehdä. En usko, että olisin tässä tilassa, jos olisin valinnut toisin :)

Ja fobioihin. Pelkään HIIRIÄ ja kaikkia hiirielämiä enemmän kuin mitään! Tän pelon lasken oikeestikin fobiaks, koska se on tosi voimakasta pelkoo. Mun mökkireissut menee aina enemmän tai vähemmän perseelleen, kun tiedän miten paljo siellä metsän keskellä niitä hiirulaisia on. Kerran kun lähin pimeellä käymään ulkohuussissa siellä, niin näin kuinka hiiri meni sen huussin alle. Itkin ku pikkulapsi, ku pelotti niin vietävästi. Sen jälkeen oon ottanu aina miehen mukaan, ku meen pimeellä pissalle. Joo, pitäis kai kokeilla jotai hypnoosia ton hoitoon.

Omaan napaan ei ihmeitä. Täällä on kamala siivo, kun hävitettiin toi yks kirjahylly eilen eikä vielä saatu uutta vaatekaappia kasaan. Nyt kaikki kamat on tossa lattialla. Hyi.

Käytiin eilen ostamassa mulle imetysliivit. Hyi että ne osaaki olla kamalia. Lindexistä löysin sit semmoset ihan kohtalaisen näköiset. Mut kokoja oli tosi huonosti joka paikassa. Melkein pelkästään B-kuppia löytyi. Mies nauroi katketakseen, ku ostin semmoset, jotka onjo tässä vaiheessa vielä vähän reilun kokoiset :)

Joo, mutta mä taidan lähtee jatkamaan vauvan villahaalarin kutomista. Palaan taas linjoille lähiaikoina :)

-Larsku 32+2