Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

(.)TAMMIMASUJEN MA-SU(.) VIIKKO 49

01.12.2008 |

29.12. tjw---------------28v------eka-------------Jorvi

1.1. kimmi--------------33v------viides----------K-SKS

1.1. ninette-------------30v------toinen----------TYKS

2.1. nanna80----------28v------kolmas--------TAYS

2.1. -meea-87----------?--------eka-------------OYS

3.1. noffetus-----------26v------eka-------------TAYS

5.1. jasper08----------26v------kolmas--------kättäri

6.1. trio------------------38v------kolmas--------kättäri

7.1. Eno-Elmeri-------35v------toinen---------Jorvi

7.1. uniq-----------------31v------eka------------NKL

8.1. döner78-----------30v-------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli--------------34 v------toinen---------TYKS

9.1. Tii75----------------33v------toinen---------KOS

11.1. Anni09-----------31v-------eka--------------kättäri tai NKL

12.1. tepa84-----------24v-------eka-------------TAYS

12.1. Lelu----------------?--------eka------------NKL

13.1. mae3-------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1. ela----------------26v-------eka-------------TYKS

13.1. minnikki---------24v-------neljäs----------SatKs

13.1. puhkarhu--------31v-------toinen---------LKS

14.1. pineli--------------37v------toinen---------kättäri

14.1. Ronjakasperi----32v-----eka-------------Oys

14.1. Niinanii------------34v------toinen---------naistenklinikka?

15.1. 3xäippä74--------34v------viides----------Seks

15.1. footprint74--------34v------seitsemäs---?

15.1. äitiliini2004-------24v------kolmas-------kättäri

15.1. amelie-------------21v------eka-------------Oulu

15.1. Charlie------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1. Sipis--------------41v.-------eka------------Porvoo

15.1 Uglyduck---------36v--------kolmas------

16.1. IirisKukka--------?----------toinen---------NKL

16.1. aliisa71-----------?---------eka------------NKL

17.1. Pinkspinks------26v-------toinen---------KOS

17.1. Kohka-------------31v-------toinen---------Seks

17.1. Laura 1981------26v-------kolmas-------tammisaari

17.1. UlMa----------------21v.-----eka-------------NKL

18.1. kesämamma83--24v------toinen---------SAS

18.1. winterangel--------31v-----eka-------------?

18.1. Mehiz---------------29v-------kolmas-------OYS

19.1. Nasu----------------28v------kuudes-------Jorvi

19.1. lootuskukkanen--27v------kolmas-------jorvi

19.1. Dazka---------------31v------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar-----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1. MOELPA-----------??v-------toinen---------?

20.1. Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1. Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1. penelope77------??v--------?----------------SatKs

20.1. basilika5---------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v------toinen----------OYS

20.1. Maaju------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1. Peregriina------25v-------eka-------------TAYS

21.1. Jadmiras-------19v-------eka------------Lohja

21.1. krista_81--------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81---------27v------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78------29v------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli------------31v------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu------------24v------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo------------??v------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria-----23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady-------26v-------eka------------- ?

26.1. Shei---------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava---------------?---------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------27v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85-------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

30.1. kotiäityli-----------37v-------kolmas-------Jorvi

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Kommentit (63)

1/63 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvon täällä täydellisen masennuksen kourissa. MIehen kanssa otettiin yhteen niinkin isosta asiasta, kun istuin illan lattialla kampaamassa lampaantaljaa (siis sitä sellaista vauvalle tarkoitettua) ja kampa välillä osui parkettiin. Siitä mies huomautti että tulee naarmuja ja käski laittaa pyyhkeen alle tai mennä maton päälle kampaamaan enkä suostunut, koska se kampa olis muuten ollut koko ajan kiinni matossa tai pyyhkeessä, alustan piti nimenomaan olla kova että siitä hommasta jotain tulisi. Sen jälkeen kun sain homman viimeinkin valmiiksi, niin eikö tämä laittanut kaikki valonheittimet päälle ja alkanut tarkistaa lattiaa ja oli löytävinään sieltä muka jonkun uuden naarmun ! Niinkun tuo lattia ei muuten olisi lasten jäljiltä kuin vasaralla hakattu, niin nyt sitten isäntä alkaa hinaamaan jonkun korkeintaan hiuksenohuen naarmun takia, josta ei voi sanoa onko se tänään tullut vai milloin!!!!! Kertakaikkiaan täytyi todeta, että on mun elämällä joku tarkoitus, saa jälkipolvet tarkastella olematonta naarmua lattiassa että tuon se jätti jälkeensä, herranjumala sentään! Ja kun siinä lattiassa todellakin on miljoona kolhua!!! Ja mitähän itse isännyys on saanut aikaan kun on vasaralla jonkun kerran sivuun osunut naulatessaan täällä sisällä??? En varmasti ole mennyt työn jälkeä arvostelemaan vaikka olisin ajatellutkin että olisi voinut näkyvällä paikalla siistimminkin toimia?!?!?

NIin että jos joskus niin nyt on kyllä yöunet lopullisesti pilalla tämän yön osalta. Sitäpaitsi oikea käsi on aivan tiltissä tuosta kampaamisesta, viime kerrasta kun on kolmisen vuotta, ennen neidin syntymää olen urakkaan viimeksi ryhtynyt joten jokunen takku oli siinä välillä ehtinyt taljaan tulla. No eipä tullut sairasloma väsymyksen takia turhaan, huomenna olen takuulla niin väsynyt etten jaksa tehdä yhtään mitään.

Toinen tai oikeastaan ensimmäinen takku saatiin aikaan siitä, kun veronpalautusrahoilla olisi tarkoitus hankkia uusi, isompi keittiönpöytä ja patjat + sänky. Miehen mielestä kun vanhoissa ei ole mitään vikaa, tai patjojen vaihtoon nyt suostuu kun ne on 10 vuotta vanhat. Ja oikeastaan pöydänkin hyväksyi, mutta sänkyä ei vaihtaisi millään vaikka se vielä pettää alta kun on noin kymmenessä muutossa lopulta liimalla pantu yhteen kun ruuvit pyörii täysin tyhjää. Minä taas haluaisin 180 cm leveän sängyn nyt kun kerta patjoja uusitaan, tuo sängynrunko ei kuitenkaan kestä sitä aikaa minkä uudet patjat. Mutta tämä on miehelle täysin käsittämätön yhtälö, että jotain vielä kasassa pysyvää pitäisi muka vaihtaa uuteen. Ehdin jo ihastua yhteen sänkymalliin sarjasta, josta löytyisi pikkuhiljaa jotain muutakin saman sarjan kalustetta meille, joilla joka ikinen kaluste on eri paria ja tyylikautta. Mutta kai sitä olisi paras vaan laittaa veronpalautukset lainanlyhennyksiin että saataisiin mies paremmalle tuulelle. Niin, ja mitä jos tuo raha pitäisi käyttää autoon? Vaikkei automiehiä olekaan, mukisematta maksaisi kuitenkin... mutta meidän sänkykammariin on turha mitään tuhlata!

Voi hitto sentään.

eikkuli, tämän vuorokauden puolella kaiketi jo 32+5

Vierailija
2/63 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vettä sataa kuin saavista. :_|

Närästys; Esikosta närästi tosi paljon ja peikkotukkainen tyttö syntyi :D Olen kuullut tuon ennenkin ja ainakin nyt näyttäisi kaveripiirissä pitävän paikkansa, että hiuksia vauvoilla on ollut tosi paljon...kun äitiä on närästänyt.

Meillä vähän helpotti kun neiti kääntyi yöllä pää alaspäin, mutta eipä tuo kääntyminenkään enään kovin kivuttomasti suju, tuntuu että nahka repeää kun toinen punkee ja punkee, luusilsi hänelläkin olevan tukala olo?

Älkää puhuko mistään veron palautuksista, sain takaisin 9,80€ heh heh ja mies sain melkein 500€ mätkyjä. Lisäksi tuli 850€ tasauslasku vesilaitokselta, on kylläkin kolmen vuoden ajalta??? Mutta soitin sinne ja valitin oikein urakalla ja sanoin etten sitä kylläkään tässä kuussa maksa. Selvisihän se syykin kyllä, me ollaan maksettu tavallaan vain kahdesta henkilöstä vaikka meitä onjo 5. Ihmettelen vaan kun meitä kuitenkin oli taloudessa jo 4 kun tähän taloon muutettiin...no en viitsi miettiä tulen vain kiukkuiseksi. Seuraavan oman kunnon tilin saan vasta sitten tammikuun lopussa, kun hoitotuki loppuu 19.12. Ihmettelen kyllä sitäkin miksi kela ei maksa äitiyspäivärahaa joulukuun lopulla vaan ne menevät sinne tammikuulle. Onneksi pärjäämme kuitenkin ihan hyvin miehen tilillä mutta kyllä tuollaiset "yllättävät" menot pistävät miettimään mihin kaikkeen sitä rahaa sitten viitsii käyttää.

Jaahas nyt sitten päivän marmatus tehty. Kuopus tuolla huutelee sängystään että on herännyt, täyttyypä lähteä puuron keittoon.

Ja emmuliko se oli joka sängystä haaveili...kerro sille miehellesi että kun suomalaisen keski-ikä on n.70-75v niin siitä ajasta hän viettää 6 vuotta nukkuen jos se vaikka kirvoittaisi mielen uuden sängynkin ostoon...mutta älä kerro että tuosta ajasta vietetään 2 vuotta WC.ssä =D tämä oli joskus Kauppalehdessä tilasto tutkimuksena oli siinä paljon muutakin mutta jostain syystä nämä vain ovat jääneet mieleen. Miehet ovat kummallisia otuksia, niitä ei todellakaan aina ymmärrä...koitetaan kestää.

JB72 &KeKe rv 31-32 jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kätilö, mutta kysyin tuota sikiön sykkeen vaihtelua viimeksi KTG:ssä. Muistaakseni normaali leposyke on 130 kieppeillä. Kun sikiö liikkuu, syke nousee välille 140-160. Normaali vaihteluväli siis 120-160. Sykkeen vaihtelu kertoo siis että sikiö liikkuu ja kaikki on kunnossa.

Mulla meni kans verotus aika lailla nappiin, palautusta tulee vain 42 euroa. Jostain syystä tuntuu siltä, että tähän vuodenvaihteeseen kerääntyy villi pino kaikenlaisia maksuja (vesi, sähkö, vakuutuksia), joten ei tule varmaan sijoitusongelmia...

Curious

Curious

Vierailija
4/63 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli viimeinen terkkarilääkäri (tai en kyl tiiä tapaanko lääkäriä vielä, jos menee reippaasti yli). Aika hassua, et laskettuun aikaan on alle kuukausi... Vauva oli, ja on ollut jo jonkun aikaa, raivotarjonnassa. Kohdunsuuta lääkäri ei oikein päässy kunnolla kokeilemaan, kun oli vielä niin takana. Veikkasi pikaisen kokeilun perusteella, et se oli sentin. Musta on jotenkin niin uskomatonta, et lääkäri pysyy alateitse kokeilemaan, et "joo kyllä täällä ollaan raivotarjonnassa, kun tuntuu kallon luut ihan selvästi." :D

Meillä alkaa kaikki olla valmista vauvan tuloon. Vielä vähän on pyykättävää ja muutamia harsoja ommeltavana (ostin Eurokankaasta harsokangasta... Saa aika halvalla tehtyä ite). Mutta muuten kaikki on valmista. Vähän kyllä jännittää, et syntyykö vauva tämän vai ens vuoden puolella. Laskettuaika kun on 29.12.

Mulla on aika samanlainen pino noita kotiintulovaatteita, kun monella muullakin. Riippuu kyllä tosi paljon, et miten tuo keli tuosta kehittyy. Jos tällanen ilma on, ni eipä ihan hirveesti tarvi toppahaalarin alle vaatetta.

Lähdenkin tästä ostamaan imetysliivejä. Ajattelin ostaa yhdet suht edulliset valmiiks ja hakea sit lisää synnytyksen jälkeen, kun näkee vähän tarkemmin miten tää kuppikoko tästä kehittyy. Luin jostain, et nyrkin pitäis mahtuu tässä vaiheessa rinnan lisäks kupin sisään... Pitääköhän paikkaansa?

Sadepäivän jatkoja!

tjw ja mönkiäinen 36+2

Vierailija
5/63 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täälläkin oli tänään se viimeinen neuvola lääkäri, vaikka viikkoja on vielä vähemmän kuin tjw:llä ja mönkiäisellä. Tutkimuksessa todettiin RT sisätutkimuksen kautta. Vaavi on kuulemma tosiaan oikein todella alhaalla. Se selittää tuota sf mittaa, joka nyt rv. 34+3 oli onnettomat 27 cm eli edelleen alakäyrien alapuolella. Mutta ultrassa vauvan koko oli kuukausi sitten ihan normaalikokoinen ja silloinkin sf-mitta oli alakäyrien alapuolella. Kohdunkaula oli lyhentynyt, mutta kohdunsuu kiinni. Tiedustelin, onko mahdollista että vauva syntyy etuajassa, kun se on jo niin alhaalla, mutta lääkäri sanoi ettei se välttämättä vaikuta millään tavalla vauvan syntymään.

Sitten yritin tiedustella lääkäriltä vauvan liikkeistä, kuuluuko asiaan että vauva välillä on hyvinkin aktiivinen ja välillä ei liiku kerta kaikkiaan mihinkään. Etenkin eilen aloin olla jo tosissaan hermostunut, kun vauvan liikkeitä ei tuntunut ei sitten millään. Onneksi se kuitenkin sitten yöllä sitten potki ja minä olin niin helpottunut asiasta, ettei valvominen yöllä haitannut ollenkaan. Lääkäriltä en saanut tuohon liikeasiaan kuitenkaan minkäänlaista vastausta. Vauvan sydämen syke oli 160. Lääkärin mielestä ok, neuvola täti piti lukemaa jo aikaisemmilla viikoilla korkeana. Ota tästä nyt selvää... Muutenkin lääkäri ei nyt ollut vain kovin vakuuttava ja kaikesta jäi hiukan epämääräinen maku.

Pitäisi kai tosissaan alkaa laittaa vauvajuttuja valmiiksi. En ymmärrä, vielään ei ole oikein edes tuntunut sille että pitäisi kiirehtiä vauvakamojen kanssa. Vaikka tosiaan vauvahan voi syntyä jo miten pian tahansa...

Anni rv. 34+3

Vierailija
6/63 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu jossai ihme netti pimennossa koko alkuviikon, toisaalta en ois taitanu ehtiikkää/jaksaakkaa. Nyt ehdin ennenku kaveri tulee kylää 3kk poikansa kanssa :)

Pakkauksen reunat oli meilläki joskus mut koskaan ei niitä käytetty kun en raaskinu toista laittaa laatikkoon nukkumaa. Kapaloisin pinniksee ni ei se tunnu sitte nii isolta. Kirppareilta tai ehkä huuto.netistä saattaa löytää niitä reunuksia.

Joku muukin (onneks) kärsii runsaasta valkovuodosta kun siitä kyselin viime viikolla. Kamala tunne ku jatkuvasti on housut märkinä ja ton hiivan takia just ei viittis koko ajan käyttää suojaakaa.

Levottomat jalat on myös mulla vaivana ollu ennen lapsia ja raskauksien aikana siis pahentuneet. Kaikkee on todellaki kokeiltu mut aina päädytty itku silmässä valvomaan sängyn reunalla jalkoja heilutellen. Viime raskaudessa sain nukahtamislääkkeitäki, mut ei ne mitää auttanu ku kohta heräsin taas jalkoihin. Oon siitä lukenu vaikka ja kuinka ja sanovat, et pahentuessaan siirtyy käsiin (ranteet, kyynerpäät, olkapäät) ja mulla on tota ollu kans. Se on kyl nii pirullinen vaiva, etten sitä soisi ehkä pahimmalle vihamiehellenikää.

Kotiutusvaatteet... hyvä ku mainitsitte ku en oo ees ajatellu. Kaukaloon mulla on sellanen toppapussi (vai miks sitä sanotaa) mut sen alle varmaa kans jotai tarvittais :)

Närästys tuo tukkaa- uskomus pitää ilmeisimmin paikkaansa. Oon kans kuullu siitä ennenki ja esikosta närästi reilusti, syntypä tuo sitte varustettuna mustalla tuuhella tukalla :) Nytteki närästää hirveesti taas koko ajan, ja lähinnä iltaisin/öisin. Johtuneeko ahtaasta tilasta ja siitä, että kaveri lyttää kaiken mahdollisen tuolla mun sisuksissa :)

ON: viime neuvolassa (oli perjantaina) kaveri oli edellee rt ja vahvasti alhaalla, viittä vaille vissii kiinnittynykki. Pyllyä punkee oikeen puolen kylkiluihin ja ne onki jatkuvasti hellänä, lähes kosketusarkoina. Käsiä tunkee välil tonne nivusseutuu nii et mulla pääsee parahdus moisesta juilimisesta. Liikkeitä tuntuu satelevan vasempaa kylkee ja jotenki hassusti niitä tuntuu tuolla mun ahterissaki :)

Painoa onnellisesti kertyny nyt jotai vajaa 10kg. Viimeset kolme neuvolakertaa on paino laskenu muutamia satoja grammoja. On nii ihanan pieni olo ku esikosta turposin myrkytyksen takia yli 20kg.

Vointi muute suht hyvä. Iskias ja supistelut muistuttelee tasasin väliajoin, mut pysyvät hallinnassa ku muistaa olla tekemättä juuri mitään.

Joulua tekis mieli ihan hirveesti laittaa, mutten viittis mitää tonttui viä... viikonloppuna sitte loput valot ja kynttilät ku isäntä tulee kiipeilee ja virittelee johtoi. Tiedossa myös pipareitten ja torttujen leivontaa, esikko tahtoo iskän mukaan siihen touhuun ni ei oo nyt viikolla ruvettu.

Nyt latailee kahvinkeitintä ja heittelee jotai tyrkkyy pöytää, hauskaa viikkoa mamit ja masut. Voikaahan hyvin!

Marlene ja massu 31+5

Vierailija
7/63 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras: Millaisen kissaverkon olet ajatellut hankkia? Olen itse katsellut sellaista mikä joka vauvaliikkeessä on, sellainen valkoinen nylon verkko, mutku siinä ei oo mitään luukkua, että se pitäis joka ikinen kerta sitoa jalkoihin ku vauvaa sieltä nostaa pois tms. Kamala vaiva jos pitää vaikka viis kertaa yössä vauvaa sieltä nostaa... Pitäis ehkä itse tai siis miehen tehdä sellainen "kansi" saranoilla pinnikseen...rimaa ja verkkoa... sitte vaan jää yks sivu suojaamatta pinniksestä, mut siihenhän voi laittaa vaikka lakanan tms. Ku en mää aio sitä verkkoa pitää kuin aluksi pari kuukautta, kunhan näkee mitä kissat siitä sanoo. Tottakai pitää sitte pitää pitempään jos tarvetta on....

Minun maha-asukki on kans ihan toispuoleisesti. Oikealla puolen lähellä napaa on selkä ja pylly ja jalat on sitten vasemmassa kyljessä. En edes käsitä miten ne sinne saakka yltää...millainenhan jättiyksilö sieltä on tulossa. Pitää alkaa miettiin syömisiä taas vähän tarkemmin. Viimeksi ei ollu kyllä tullu yhtään itselle painoa lisää ja sf mittakin keskikäyrällä ihan.

Minä en oo mitään liikkeitä laskenut, ku niitä tulee muutenkin niin tasaisesti pitkin päivää ja sellaisia, että ei kyllä tarvi erikseen kuulostella niitä. :)

Kaappien siivoukset ressaa....pitää pitää ovet visusti kiinni niin ei häiritse. :) saa nähdä miten meidän käy, ku huomenna on siivouspäivä ja miehen pitää tehdä oikeastaan kaikki ku mulla on se kielto päällä, ettei mitään saa oikein tehdä, eikä kyllä pystykkään, ku heti alkaa kohtu menemään kovaksi.

Tänään laitetaan pinnis makkariin. Saa nähdä mitä kissat siihen sanoo. Pitää kyllä antaa heti vettä niskaan, jos yrittävät sinne asettua.

Amelie ja poju rv 34+1

Vierailija
8/63 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noita viimeisiä viestejä nyt lukenut kun aloin jo vastailemaan..Eikkulille tsemppiä miehen kanssa..Ne on välillä vähän,hmmm..sanoisinko ärsyttäviä, mutta on ne sitten ihaniakin hehe.

Jadmiras: kokeile suihkuttaa lämpimällä vedellä..Itse suihkutan melkeimpä kuumalla ja koitan hieroa ihan reisistä lähtien... Ainakin mulla auttaa. Ehkä kun veri lähtee kiertämään niin helpottaa.. Ja jatka niiden magnesiumtablettien ottamista, ehkä kestää aikansa kunnes alkavat vaikuttaa.

Monet teistä on jo laittaneet kaikenlaista valmiiksi..ja minä en mitään! Kehtosänky on valmiina..se oli kuopuksella aboit 6kk:den ikään (ei kylläkään oikein nukkunut siinä, eli sinänsä turha) ja kun tulin raskaaksi niin pian uudelleen, en laiskuuttani saanut sitä purettua ja vietyä kellariin. Joten tuolla se on nyt ollut makkarissa valmiina. Tosin pinnasuojukset ja verhot otin pois.

Mä olen yleensä siinä viikon 35 tienoilla pessyt ja silittänyt vauvan vaatteet yms ja pedannut sängynkin tohinoissani pikkuiselle..ja sitten peitellyt sängyn vielä hyvin, jotta ei pölyty peitot ja muut.

Hankintoja tälle vauvelille ei oikeastaan tarvitse tehdä. Kaikki meidän lapset on tyttöjä, joten vaatetta piisaa..Kaksosten rattaat muLla on kellarissa ekoista lapsista kun olivat myös pienellä ikäerolla. Niistä täytys vaan yksi rengas paikata.

Auton turvakaukalon osto on kyllä edessä. Mutta muuten tuntuu että eiköhän kaikki jo löydy. Rasvoja ja talkkeja yms on yllinkyllin..

Onko muilla aamuvirkkuutta esiintynyt? Mä olen yleensä vallattoman aamu-uninen..Mutta nyt en seitsemän jälkeen (kun herään sioja lapsia kouluun laittamaan), saa enää unta. Ei edes väsytä. Ei vaikka olisin mennyt nukkumaan kahdelta ja nukkunut ihan pätkiä vaan. Yölläkin tekis mieli vaan alkaa jotain touhuilemaan.

Valitettavasti tämä vaan kostautuu niin, että siinä klo 13 jälkeen alan olla silmät ristissä ja nukun parin tunnin päikkärit tytön kanssa..Ja loppu ilta menee aika rennoissa tunnelmissa.

Ensi viikon tiistaina ukko lähtee sitten kohti kotimaataan pariksi viikoksi. Tuntuu jo nyt oudolle kun ei olla kolmea päivää enempää erossa oltu koskaan. Ehkäpä jo ois aikakin vähän hellittää :D Tekee varmaan ihan hyvää vähän ikävöidäkin. Tosin meillä tuntuu olevan ikävä jo nyt vaikka toinen ei ole edes lähtenytkään.

Mutta...alan tässä surffailemaan muilla sivuilla ja odottelemaan isompia lapsukaisia harrastuksista kotiin.

Hyvää illan jatkoa kaikille tasapuolisesti!

-Mamti rv 33 tasan-

Vierailija
9/63 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää miten paljon voi olla siivottavaa, siis eihän valmista tule koskaan! No, jouluverhot on vaihdettu, ja kyntteliköt on jo ikkunoissa, joululiinakin pöydällä. Lahjoja taas tänään paketoin, on ne onneksi hyvällä mallilla kerrankin ajoissa. Joulukortit ovat tosin vielä kesken, muutama vasta valmiina, on aika hidasta niiden teko, kun pitää antaa noiden 4v ja 5v "auttaa" mahdollisimman paljon.. Pipareita ja piparkakkutalo pitäisi tehdä joku päivä, kun vaan jaksais. Torttuja ja glögiä onkin jo maisteltu. =)

*Marlene* : Mulla kans aina ollut vauvat rt:ssa ja tosi alhaalla jo ajoissa, niinkuin nytkin. Ja sit sellasta hassua nykimistä/pientä liikettä tuntuu välillä myös ihan persuuksissa - olen tulkinnut, että sen täytyy olla hikka! =D Tuntuu tietty myös niin mahdottoman alhaalla ne nykimiset, kun kerran se pääkin on siellä jo.

Nyt taas kuopuksen vaipanvaihtoon. Voi kunpa se pian suostuisi potalle (helmikuussa 2v)..

Minnikki ♥ tutteri 34+1

Vierailija
10/63 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie: Tilasin sen kissaverkon pikkupingviini.fi:stä, en osaa vielä oikein sanoa, millainen se on, ku ei ole vielä tullut.

Mua ottaa päähän, kun se äitiyspäiväraha tulee ensimmäisen kerran vasta tammikuun 21 päivä. En saa mistään ennen sitä rahaa, pelottaa, että millä mä maksan ens kuun vuokran ja loppukuussa kaikki laskut jne..:/ Täksi kuuksikaan en saanut kuin 390e työttömyyspäivärahaa, se ei riittänyt edes vuokraan..:( Nyt on sitten s-tili 100e miinuksella, kun on ollut pakko ruokaa ostaa, eikä muuten olisi varaa. Mietityttään, että milläs maksan tuon pois..Loppukuusta en voikaan sitten ostaa enään yhtikäs mitään...

Asumistukeen ei ole vieläkään tullut päätöstä, vaikka hain sitä jo 01.10. On kuulema niin paljon ruuhkaa.. Veronpalautuksia ei tule kuin 40e, sekin menee noihin s tilin miinuksiin kaikki.

Sossu ei suostunut mitään maksamaan, kun asun liian isossa asunnossa yksin..v tuttaa..:( Vaativat muuttamaan ensin pienempään asuntoon. Tällä paikkakunnalla vaan kun on sellainen ongelma, että kaksiotkin maksavat täällä keskustan alueella enemmän kuin tämä kolmio. Mutta keskustasta en voi muuttaa poies, koska minulla ei ole ajokorttia, niin olisi vähän hankala lähteä kaupassa käymään sitten vauvan kanssa.

Ää, valitan vain.

Täällä pikkuinen potkii välillä niin kovin, että kylkiin sattuu. :)

Lähestyvä synnytys jännittää ihan kamalasti. Jännittää, syntyykö se etuajassa, vai meneekö yli, ja miten synnytys etenee jne. Tuon vauvan koko hieman pelottaa, sillä itsestäni tuntuu, että olisi iso vauva tulossa. On vaan sellanen olo..Ja neuvolatädin mielestä minun ei muka tarvitse käydä enään ultrassa kokoarvioinnissa. Joutuuko sen maksamaan itse, jos sinne soittaa ja varaa ajan? Jos maksaa, niin paljonko?

Menenpä tästä nyt laittelemaan ruokaa.

Tulen ehkä vielä illemmalla kirjottelemaan, jos muistan/jaksan. :)

Nyt heippa kaikille ja hyvää keskiviikkoillan jatkoa. :)

Jadmiras ja masu 33+0

Vierailija
11/63 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahasotkuissa pyöriskeleville ja vaivaisille.

Kaikkia noita löytyy täältäkin...pienet mätkyt tuli,mutta ne on niin kurjaan aikaan ja menoja tosiaan löytyy tälle kuulle!!

Isoja juhlia vaikka kuinka monet(lähisukulaisten syntäreitä)+kummilapsen ja tietty joulu,vauvahankintojakin on vielä tekemättä...mutta en hirveästi jaksa kantaa noista huolta,ystävät ja rakkaat ymmärtää että meillä ei nyt ole ihan listan kärkipäässä nää lahja-asiat.Huomenna meinasin tehdä "maratoonin" ja hommata niin paljon kaikkea kun massi kestää,sitten paketointi yö,tai pari ja vauvelille peti valmiiksi(se patja uupuu).

Lastenhoito asioita vielä huomenna sovin varahoitajan kanssa.

Huomenna tai siis tänään on rd,n vuoksi äippäpolikäynti,hieman hirvittää,kun nuo ultrat ei oo ollu ihan niitä iloisimpia asioita tässä raskaudessa,mutta jospa nyt ois hyvien uutisten aika,ja vain hyvien!

Vauvalle vaatteet pakattu,ja sairaalakassin kasaus aloitettu,listankin laitoin et mitä mukaan,kun unohdan pian piilarivehkeet tai silmälasit.Lapsiakin jo varoittelin että tässä voi lähtö tulla jo vaikka parinviikon päästä.

Vielä on kyllä sellainen olo,ettei ihan vielä voi syntyä,kun on niin paljon vielä tehtävää.

Pinniksen kasasin ja jätin yhden laidan laittamatta,sänky on kiinni minun sängyssä,vaikuttaa ainakin teoriassa toimivalle tuo systeemi,näin olis tarkoitus mennä alkuun,ei tarttis ain nousta,mutta kuitenkin olis kaikilla oma rauha.

Aikamoista hulinaa on tämä joulukuu kyllä taas,lapsilla pikkujouluja ja muuta ,esikoisen synttäritkin pitää vielä järkkäillä,että aika menee kyllä melkein liiankin nopsaan,mutta huomenna siis pidän "talkoot" ja valmistelen mahdollisimman paljon.(mies sanoi et hoidetaan yksi jouluasia päivässä pois,sanoin sille kyllä että ei ihan riitä aika ja päivät jos sillä tahdilla meinaat touhuta,se on laitettava hulinaksi!,että nuo miehet sitten kyllä joskus on...)

Mukavaa loppuviikkoa mammat.

Kimmi ja poju rv 36+1

Vierailija
12/63 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille ja hyväöä torstaiaamua. :)

Jouduin itse tässä taas lapsenvahdiksi, kun pikkusiskoni (1.5v) kuumeessa. On se outoa herätä näin aikaisin, kun tottunut nukkumaan sinne puoleen päivään ja unta saanut vasta joskus kolmen aikaan yöllä..

Onneksi saan sentäs palkan tästä hommasta, tai no äiti lupasi maksaa mun pikkupingviinin lähes 100e tilauksen, jos tulisin pariksi päiväksi hoitamaan tota yhtä. :)

Tuli tässä mieleen, kun äsken puuroa söin, että onko teillä muilla jotain tiettyjä rutiineja ruokailun suhteen?

Itse koittanut nyt joka aamua syödä lautasellisen kaurapuuroa, siitä parin tunnin päästä joku välipala (jogurtti tai viili yleensä + leipä tai pari), 12-13 aikaan ruoka, siitä taas parin tunnin päästä joku pieni välipala + hedelmiä, 17-18 välillä vähän kevyempi ruoka ja illalla 20-22 neljänviljan puuroa.

Täällä kanssa aloitettu sairaalakassin pakkaaminen, omat vaihtovaatteet sinne jo pakattu ja uusia hygieniatarvikkeita kävin ostamassa ihan sitä sairaalaa varten (shamppoo, hoitoaine, naamarasva, hammasharja ja tahna, deodorantti ym), vauvanvaatteet vielä mietinnässä, mutta osaksi jo nekin pakattu. :)

Onhan tässä toki vielä n.5-7 viikkoa aikaa (jos katsoo viikkojen 38-40 välille), mutta onpahan sekin sitten saatu tehtyä, niin yksi homma vähemmän. :) Tuntuu vaan, että niin paljon olisi vielä tekemistä, mutta ehtishän ne. Ajattelin sängyn pedata vasta viikkojen 35 jälkeen, mitä sitä turhaan aikasemmin.

Njooh, menen nyt hetkeksi vielä nukkumaan, ennen kuin tuo pikkusisko tuolta heräilee. :) Mukavaa loppuviikkoa teille, ja voikaahan hyvin. :))

Jadmiras ja pikkanen 33+1

13/63 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rauhoittunut :) Vaikka kesti melkein eilisiltaan että pystyin antaa miehelle anteeksi tuollaisen pikkumaisuuden. No siitä mahdollisesta naarmusta ei varmaan enää puhuta...

Kävin kanssa eilen jouluostoksilla, oli kyllä niin tuskaisa reissu Keskisen "kyläkauppaan" että eipä enää mihinkään tarvi lähteä. Kummilapsille käyn tänään jotain vielä etsimässä paikallisista liikkeistä ja pikkusiskolle jotain hiustuotteita mutta sitten ne on siinä. Tänään on vissiin ne veronpalautuksetkin sitten tilillä. Olen siksi tosiaan niin iloinen, kun tämä oli eka kerta juuri koskaan, kun olen mitään saanut takaisin ja tällä kertaa tosiaan ihan reilusti! Yleensä olen joutunut takaisin maksaa. Viimeksi synnytyslaitokselle mies soitti, että hyvät vai huonot uutiset ja ne huonot oli, että mulle 1500e mätkyjä :/ Ilmoitti se mieskin muuten eilen, että jos se sänky pitää saada niin kyllä hän siinä aikoo nukkua...

Jouluverhot on tasan kahdessa ikkunassa. Vielä siis jokunen tunti menee ennenkuin on kaikki laitettu! Jouluvaloista puhumattakaan. Lapset on vielä tänään hoidossa ja seuraavan kerran vasta ensi viikon lopulla, että on ilmeisesti syytä kohta nousta tästä sohvalta ja alkaa hommiin. Huoks.

En muuten tiedä miksi mulla on semmonen tunne, että tämä vauva syntyy jo jouluna. Onhan silloin liki 36 viikkoa täynnä mutta jotenkin noita tuntemuksia on jo niin paljon enemmän kuin aikaisemmissa raskauksissa. Mulle lääkäri sanoi silloin joku viikko sitten, että kohdunsuu on tosi ylhäällä, en tiedä mitä se tarkoittaa, mutta niin sanottiin viime raskaudessakin 41.rv:lla. Rakenteellinen juttuko? Vauva taas tuntuu pullahtavan tuosta häpyluun yläpuolelta pihalle minä hetkenä hyvänsä...

Mutta nyt hommiin! Mulla ei todellakaan ole mitään vauvajuttuja vielä, sen taljan sain nyt sitten kunnostettua ja pestyä mutta siinä kaikki...

eikkuli 32+6

Vierailija
14/63 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oikeestaan mitään uutta...veronpalautukset tuli tänään siis mulle huikeet 8 e :) Mihinhän ne laittaisi :))

Huomenna pojat menee mun siskolle viikonlopuksi, saadaan siis tehdä jouluhankinnat ilman lapsia :) Vaikka ei olisi edes varaa...

Ollut puhetta raha asioista, täällä ei hurraamista mun tulot on tässä kuussa 180e -verot ku saan vaan kotihoidontukea 9 pv kun alkaa tuo äippäloma 10.12 ja sitä saan rahaa vasta 16.1 + lapsilisät tietty....

Ostamatta vaaville olisi viellä turvakaukalo (kellarissa olis tosi vanha kaukalo mut ukko sano ettei halua sitä...) ja päivittäistavaraa.

Vaatteita on aika lailla kertynyt, molemmile sukupuolille :)

Olen ihan samaa mieltä että aika loppuu kyllä varmaan kesken, millään en tule kaikkee saamaan tehtyä ennen kun vaavi syntyy, pojat on kylläkin syntynyt 40+1 ja 40+4 eli ei varmaan tule ennen ku LA mennyt !? tai eihän sitä tiedä..

Mulla kanssa univaikeuksia alkanut tulemaan mutta pakko vaan jaksaa kun on muksut jotka pakottaa jaksamaan vaik kuinka nukuttaisi :) JA valmistaa tietty yöheräilyyn.

Meidän 3.5v totesi yksi päivä kun oli varastanut suklaakalenterin että kun hän söi monta suklaata niin joulupukki tulee aikasemmin :) puolet ehti syömään.

Nyt jatkamaan siivousta :)

Mukavaa to päivää kaikille

T:L&A 33+3

Vierailija
15/63 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan kaikille!

taustailija rohkenee ilmoittautua joukkoon mukaan näin äitiysloman alettua. :)

olen siis kohta 31-vee ensiodottaja tampereelta. vauvan laskettu aika on 11.1. ja viikkoja on nyt siis koossa... hmmm... 34+4 ellen aivan väärin muista.

stalkkailtuani teidän juttuja (tunnustan! ;)) ajattelin, että ehkä on aika minunkin tulla kaapista ulos ja esiintyä ihan omana itsenäni ainakin näin profiilin puitteissa.

on siis ilo tutustua teihin kaikkiin ja pyrin olemaan aktiivinen osallistuja näihin keskustelupinoihin.

kiitos muuten jo mahtavasta vertaistuesta, jota olen teiltä tähän mennessä saanut. :)

Vierailija
16/63 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luin viestisi tajusin että mullahan on lähes sama homma rahojen suhteen! Mulla alkaa ä-rahakausi juosta 12.12 ja maksetaan eka kerran 20.1...Ja soitin just kelaan ja yritin kysellä siitä kotihoidon tuen suuruudesta tässä kuussa..Mutta sanoi ettei pysty näkemään vielä mitä se tulee sitten olemaan.Tällä hetkellä 231 brutto..(JEE JEE :( :( )..

Mä saan uudesta vauvasta minimi ä-rahaa..eka kerranhan on se isompi summa ja sitten sen jälkeen 380 brutto/kk..Mutta sehän vaikuttaa kotihoidontuen suuruuten enkä ole tajunnut pätkääkään mitä sille käy. Eli osaatko selittää mikä vähennys systeemi siinä oikein on, kun nyt ainaki tuntus että eihän sitä rahaa ole yhtään sen enempää tiedossa kuin nytkään..Ainoa et lapsilisä nousee..

Ja annamille paljon tervetuloa! Kiva että uskalsit liittyä joukkoon :)

mamti + maha 33+1

Vierailija
17/63 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tuet syö toinen toisensa niin, että tuet pysyy samana. Ite olen minimituilla kituutellut jo pian 6v, kyllä ne kattoo, että missään vaiheessa ei mitkään tuet pääse nousemaan, nytkin saan jatkossa tarkistusten jälkeen 6e vähemmän kuin ennen - miksi? Jaa-a, kai muodon vuoksi pitää hiukan hiota, ja sehän tapahtuu tunnetusti aina alaspäin. (Esikoinen syntyi 03/03 ja olen siitä asti ollut kotona, tukina äitiyraha/vanhempainraha/kotihoidontuki.) Tosiaan, lapsilisä on ainut +.

Sapettaa, kun nämä tuet on niin aikansa eläneitä! Jatkuvasti KAIKKI hinnat nousee, mutta tuet ei.

Kun nyt vauhtiin pääsin, niin jatkanpa vielä hieman. On nimittäin sekin minusta niin väärin, että kotiäitejä pidetään niin eriarvoisina. Tarkoitan, että mielestäni kaikilla tulisi olla samat tulot, kotona kun lapsia hoitaa. Tässäkin kohtaa kun rikkaille taas vaan annetaan enemmän, ja köyhät saavat kituutella ihan minimillä. Jos on hyvä palkka ennen kuin jää kotiin, on rahaa säästössäkin, ja kotonakin ollessa saa taas enemmän rahaa. Jos on köyhä, eikä tosiaan ole rahaa missään säästöissäkään, niin hyvä kun ruoan ostamiseen riittää tuet. Miksei kaikki äidit voisi olla samanarvoisia?

Vierailija
18/63 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän ne nostaa sitä minimi ä-rahaa..mutta mitä hyötyä kun se kerta syö sitten sen kotihoidontuen?? Lapsilisät nousee kolmannesta lapsesta lähtien...eli meillä 20 eurolla..Sentään jotain pientä. Mutta mäkään en tajua että jos mulla on kotihoidossa kaksi alle 3 vuotiasta ni miksi hemputissa se ei tunnu missään? Tossa systeemissä on kyllä jotain mätää.

Ja tosiaan..rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy..Ihmetellään kun lapsia syntyy vähemmän..mutta mitäs teet jos haluat hoitaa lapsesi kotona ja vielä ruokkiakin ne!!! Sanoinkin just ukolle et ilmeisesti senki kannattais vaan heittäytyy työttömäksi, jotta pärjättäis paremmin.Nimittäin sen palkka (joka ei edes ole suuri verojen jälkeen!!!) vaikuttaa mun tuloihin ja asumistukeen..joten periaattees meil on yhtäpaljon rahaa kai ku jos istus kotona. Ja sillo ehkä sossukin viel vois auttaa ja maksaa meijän sähköt,lääkärikulut ja sairaalamaksunki!!! Ei tämä homma nyt ihan oikein tässä maassa mene!!!

Vierailija
19/63 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kohta olla paras laittaa kaksi pinoa per viikko, kun nämä viestiketjut kasvavat näin pitkiksi.

Täällä ei mitään kummallista. Viikonloppu oli tosi tukala, kun tuntui, että vauva yrittää kokoajan tulla mahan läpi maailmaan. Nyt tosiaan tuntee sen, että tila alkaa käymään vähiin.

Mä oon kesästä alkaen elänyt tosi vähillä rahoilla normaaliin verrattuna, jotta sitten äitiyslomalla tai paremminkin kodinhoidontuen alkaessa ei tarvitse kokoajan ajatella raha-asioita. Oon tässä vähän miettinyt missä vois tehdä töitä iltaisin sitten kun vanhempainloma loppuu, mutta en oo keksinyt mitään sopivaa paikkaa.

Työmotivaatio on nollissa, oon välillä tehnyt 3h/päivä, kun ei vaan oo kiinnostanut. Vielä olisi muutama päivä "lusittavana". Ihmetyttää, että Kelasta ei oo tullut mitään lappua koska äippäloma alkaa, mutta ilmoitin alkamisajan työnantajalle netissä olevan Kelan laskurin perusteella. Voi teitä onnellisia, jotka ootte jo äitiyslomalla. Olis niin paljon tekemistä kotona. Mulla ei oo ees olemassa jouluverhoja ja joulukoristeetkin on vielä keittiössä pahvilaatikossa viime joulusta, vaikken niitä silloinkaan ehtinyt laittaa paikalleen.

Marie 32+3

Vierailija
20/63 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo tosiaan alkaa pikkuhiljaa olemaan melko tukala. Istuessa vauva puskee pyllyä oikeaan kylkeen niin, että kipeää tekee. Taas on tosi paljon supistellut. Maanantaina siitä lääkäriltä kysyin ja kun mitään avautumista ei ollu tapahtunu, niin ei tullu autolla ajoon tai työntekoon rajoituksia. Ajan siis väh. 125 km päivässä. Nyt taas töistä tulon jälkeen on pitäny lähinnä maata, kun niin supistelee taas. Tympii.

Vielä enemmän tympii, kun tänään tuli kelan päätös. Miten voi olla mahdollista, että mulla tulot tippuu 50%?? Huomenna mies tulee kotiin, niin pitää laskea ja tutkia tuota päätöstä. Purematta en sitä niele. En tosiaankaan halua elää sitten kokonaan miehen rahoilla, (vaikka niihin varmaan joudun turvautumaan jonkin verran/ enemmän ku nyt). Ihmettelen myös, että miten huhti-toukokuussa saan päivässä muutaman euron enemmän ku muulloin?

Kävin ikeassa ostoksilla ja mukaan tarttu vauvalle sänky ja patjat. Huomenillalla sitten katotaan ja ehkä kootaan se. Parin viikon päästä tulee lipasto ja sitten äippälomalla voi alkaa pesemään vaatteita. Pitäis alkaa itelläkin miettimään, mitä pakkaan mukaan sairaalaan. Vauvalle pitäis jotku nätit kotiintulovaatteet hommata. Kovasti jo haluttaa laittaa makuuhuoneeseen vauvan nurkka valmiiksi.

Työmotivaatio tosiaan on ollu viime aikoina laskusuunnassa. Yhtään ei helpota omaa oloa, ettei mulle ole löytyny vielä sijaista.. Töitä kaks viikkoa ja potilaille on tosi ahdistavaa sanoa, ettei jatkosta mitään tietoa. Siksi oonki yrittäny sinnitellä töissä, vaikkei aina jaksais. Mutta tosiaan pari viikkoa enää! Oon ihmetelly tuota kun unettomuutta olette valitelleet. No, nyt minäkin olen muutamana yönä heränny 2-3 aikoihin ja valvoskellu jonku aikaa. Inhottavaa tosiaan!

Supistelujen lisäksi mulla on tosi paljon turvotusta. Sormet ku nakit ja kipeä kävellä, kun jalatkin niin turvoksissa. Lisäksi ahistaa, kun ei voi imuroida kun siitä seuraa niin paljon kipuja. Niin, ja meidän lapsi on varmasti melkonen peikko syntyessään, kun mulla kuluu Rennietä ku leipää. Tänäänkin menny jo pari liuskaa..

Mitähän muuta tässä vielä valittais. Näköjään käyn tänne kirjottelemassa vaan valitusviestejä..

Ostin muuten nyt kun sukupuoli selvis pari vaaleanpunasta vaatetta. Niitä pitää aina välillä ihailla. Ja kirjotin kaikki semmoset tytön nimet ylös mitä vois harkita.. Jotenkin tähän vauvan odotukseen tuli uutta puhtia, kun selvis että mahassa majailee pikkulikka :D

Täytyy alkaa iltahommiin, että jaksaa vielä huomisen painaa töitä. Mukavaa loppuviikkoa kaikille teille! Hassua, että jos ei muutamaan päivään ehdi/pääse lukemaan tänne, niin sitten pitää kiireesti tulla kahlaamaan että onko mitään jännää tapahtunu... :D Ihan ku teidät tuntis ;)

Hömppä ja typy 31+6