***HUHTIHIPPUSET*** to-su viikolla 14!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12802582&p=1&tmo…
tässä siis linkki alkuviikon turinoihin. :)
Burde ainakin oli yöllä lähtenyt Viltsunhakureissulle! :) tsemppiä vaan sinne! ja Saselle myös, jolla tänään käynnistys!
eipä muuta, mukavaa loppuviikkoa vaan kaikille ja toivottavasti saadaan lisää hippusia pian! t.VadelmaMama, rv 38+2
Kommentit (84)
Täälläkin tuli käytyä neuvolassa tänään. Kaikki kunnossa siltä osin
Rr 126/80
Pissa puhdas
Paino +100g/vko (yhteensä 6,3kg.)
Pää alaspäin ei kiinnittynyt
Sf 38
Syke 135-140
Neuvolassakin olivat huolissaan vauvan koosta, kokoarviohan näytti jo ti 4.5kg ja tiukalla mitalla. Kysyi että eikö tosiaan mitään kontrollia tai käynnistystä meinanneet. No ei tosiaankaan. Itekin alan pikkuhiljaa olemaan paniikissa tästä koosta. Tuntuu että ei uskalla enää edes syödä että ei vauva kasvaisi ainakaan mitään makeeta ja sitä kun tekee mieli ihan kamalasti niin on sitten pinnakin ihan kamalan kireenä. Tuntuu että en mitään vastoinkäymisiä kestäisi enkä etenkään isompien lasten riehumista. Täytysköhän tässä hankkiutua jollain syyllä synnytysvastaanottoon alkuviikosta jos ei viikonloppuna synny omillaan.
Sorry omanapainen viesti, alkaa vain olla jotenkin hermot pinnassa tuon vauvan koon vuoksi ja sillä pelko synnytyksestä.
Virpi 40+3
Meidän huhtihippusemme syntyi maanantaina 31.3. klo 8:16. Laskettuaika oli siis 3.4. joten sen verran ennakkoon puski neiti maailmaan pikkaisen sunnuntai-kävelylenkin avulla. :))
Säännölliset mutta ei kovin kipeät supistukset alkoi 23:30. Sairaalassa olimme klo 2:20. Kätilö kehotti lähtemään, koska matkaa 52km ja edellinen syntyi 3,5 tunnissa.
Avautumisvaihe sujui rauhallisesti supistusten vähitellen käydessä tiheämmiksi ja kipeämmiksi. Suihkussa olin ja kuumaa geelipussia testailin. Viideltä taidettiin mennä saliin ja sain ilokaasua ja epiduraali tilailtiin. Kätilö ei ilahtunut siitä että pyysin sitä. Hänen mielestään turhaa, koska en kärsinyt kokoaikaisesti koska supistusten välissä oli aina muutama minuutti. Teki mieli kysyä, että paljonkos sun pitää siitä epiduraalista maksaa sitten, kun noin nihkeetä on sen antaminen. :/ Onneksi sentään sai sen anestesialääkärin sinne. Tahdoin epiduraalin, koska sen laitto on sujunut hienosti kahdesta ekastakinja toiminut hienosti niin miksi kärsiä sitten kivusta turhanpäiten, kun en siitä nauti, vaikka joku muu synnyttäisi ilman lievitystä kovemmissakin kivuissa.
Laitto sujui taas hyvin ja epiduraali toimi kuten aiemmillakin kerroilla. Aika pian laiton jälkeen alkoi tuntua kuitenkin paineentunnetta takapuolessa ja sitä sitten seurailin ja välillä naukkasin ilokaasua sitten siihenkin pari hönkäystä. Ilokaasu on ystäväni. :)
Kahdeksalta sanoin kätilölle, että hakee miehen takaisin, joka lähti juuri syömään minulle tuotua aamupalaa. Kätilö lähti ja tuli samantien takaisin. Kovalla hopulla sitten kiskoi hanskoja käsiinsä ja minä kiskoin ilokaasua, että sain pidäteltyä sitä ponnistamisen tarvetta sen aikaa, että kätilö varmistui siitä, että saan ponnistaa.
Ja kun lupa tuli niin ponnistin ja.... eipä siinä muuta. :) Saippuapalan tavoin tyttö solahti maailmaan ekalla ponnistuksella ennenkuin edes käsitin koko asiaa. Esikoisesta ponnistusvaihe 13min ja kakkosesta 9min ja olin juuri mielessäni asennoitunut noin viiden minuutin ponnistukseen enkämeinannut älytä, että jo katselen sitä pientä tyttöäni siinä. Mieheltä kysyin, että tajusitko, että se syntyi jo niin mies sanoi, että kyllä hän sen näki että sieltä se lentää. :)))
Täyden kympin tyttö! Paino 3490g ja pituus 52cm. Vajaa puolikiloa pienempi kuin isosisaruksensa ja tuntuu jotenkin tosi rääpäleeltä sen takia. Sanoin miehelle heti siinä, kun tyttö syntyi, että on pienempi mitä edelliset. Jännä miten se puolikiloa on tuollaisessa nyytissä niin iso ero jo. :)
Kotiuduimme heti seuraaana päivänä, koska minä en viihdy sairaalassa enkä saa nukuttua siellä. Hienosti on mennyt kotonakin. Imetys sujuu vanhalla rutiinilla äidillä ja tyttö taas on luonnonlahjakkuus siinä. Samoin nukkumisessa ja kakkaamisessa. Tänään aamullakin syötin tytön seitsemältä ja seuraavan kerran alkoi inahdella kahdeltatoista. :)) On siis kuin sisaruksensa.
Paljon oli pelkoja kaikesta odotusaikana, mutta onneksi tiesin lopputuloksen olevan sen hermoilun arvoista. Ja niinhän se on. Vaikka siis jo odotusaikana tajusin, että pelot on typeriä ja turhia, mutta en vain voinut niille mitään. Lähinnä niitä taisi aiheuttaa se, että miehellä todettiin syöpä kaksi vuotta sitten ja vaikka hoidot sujui hyvin ja kontrollit on menneet hyvin niin rassasi se taustalla mieltä silti. Samoin se, että odotusaikaani mahtui kolme kontrollia niin hermoilin miehen puolesta niitäkin ihan kauheasti.
Mutta nyt ne hermoilut listeriasta ja tiäs mistä typerästä on takana ja nautimme ihanasta maidontuoksuisesta nyytistämme. :))
Ihanalta kuulosti tuo sinun synnytyksesi ja varsinkin tuo miehesi kommentti että sieltä lensi =)
Itse vielä täällä ähisen mahan kanssa vaikka LA oli tiistaina.
Eilen käytiin pitkällä ajelulla joka edellisessä raskaudessa auttoi synnytystä lähtemään käyntiin.Tai niin ainakin uskon että auttoi.
No nyt ei auttanut joten tänään piti sitten lähteä Ikeaan ostoksille jos jotain auttais.
Muuten ei kyllä olisi kiire mutta näin viikonloppuisin on helpompi järjestää isompien lasten hoito joten sillä vaan...
Jotakin piti kommentoidakkin mutta kun tämä muisti on lyhyt kuin kultakalalla niin se sittä taas sitten.
Aurinkoista viikonloppua ja hyviä vointeja kaikille=)
Sadutar rv 40+3
Paljon onnea Juliet79 ja perhe pikkuisesta nyytistä! Kiva, kun jaksoit kertoa synnytyksestäkin, niitä on niin mukava lueskella kun tässä itse vielä koitostaan odottelee. Ihanan helpolta kuulosti vauvan maailmaantulo! Vauvantuoksuista aikaa teille kaikille!
Itse olen siivoillut koko päivän, vedin verhot alas ja tyrkkäsin koneeseen, pesin ikkunoita, imuroin, luuttusin lattioita, vaihdoin mattoja, järjestelin paikkoja ja hettelin romua roskiin surutta ja muutaman supistuksen sain aikaiseksikin, mutta ei tästä mihinkään vieläkään päästä. Eikä miulla oikeasti enää kiire mihinkään olekaan, kun ei kerta halunnut näihin juhliin vielä syntyä juhlimaan, tulkoon sitten kun siltä tuntuu. Me sitten huomenna herkutellaan voileipäkakuilla ja muilla herkuilla ihan urakalla siellä isäpuoleni 50v. synttäreillä, joten jos en koneelle ehdi, niin tuskin sitä synnyttämään kuitenkaan ollaan lähdetty.
Nyt hauskaa illan jatkoa kaikille masukkaille ja jo vauvansa lunastaneille! Menen tästä kohta saunomaan, jos se rentouttaisi tuosta siivoamisesta ärtyneitä selkälihaksia. Moikka tältä illalta!
Niina ja nirppu rv 40+2
Kuulostaapa kahdehtittavan upealta synnytykseltä tuo Juliet79:n synnytys. Onnea hirmuisesti!
Miriam84, kiitos hepatoosikuulumisista. Sulla on varmaan selvempi tapaus kuin minulla. Mulla lähinnä kummittelee nuo alat-arvot, ne on lähellä kahtasataa (alimmillaan 146 ja ylimmillään 189) ja sappihappo on ollut kuuden luokkaa maksimissaan. Mielelläni minäkin jo tästä mahasta luopuisin, varsinki kun ennustetaan sellaista reilua nelikiloista pötkälettä :). Mutta eiköhän ne lääkärit arvioi tilanteen sitten jos tarvitsee käynnistää. Mun ei ole tarvinnut sydänäänikontrolleissa vielä käydä. Se onkin varmaan ikävää jos pääsee tilanne menemään pahaksi. Lääkärin mukaan kutina voi johtua ihan muistakin maksa-arvoista, pääasia että sitä nyt kuitenkin seurataan.
Hauskaa viikonlopunjatkoa!
Olga-Severiina 37+2
onpahan olo,selkää särkee ja alavatsa ihan hellänä.tänään alko ennen klo 15 kun sain juotua kahvia.suihkussa kävin äsken ja tekipä gutaa.laskettu aika olis 16.päivä,mutta en pistä yhtään pahakseni jos h-hetki tulis jo tänä viikonloppuna.
täytyy vaan toivoa ettei sitten tuu kauhea kiire lähteä sairaalaan kun edellinen synnytys kesti 47minuuttia ja vuotokin olis vähäistä,toisessa synnytyksessä vuotoa oli 1000ml ja edellisessä 800ml.
mutta pakko lähteä liikkeelle,taas jomottaa oikein napaskasti.
t:äityliini-81 ja poppoo
Vaaleanpunaiset onnittelut Juliet79 ja perhe!! Olipas mukavan kuuloinen synnytyskertomus, kätilön nihkeys tosin ihmetyttää... Mä kanssa toivon epiduraalia varmasti tämän toisenkin kanssa kun ekassa toimi loistavasti. Hyvä kun pidit puolesi!!! (Vinkki samalla muille, varsinkin ensikertalaisille eli pitäkää puolenne tai sanokaa miehillenne että he auttavat jos te jotain tiettyä puuduketta pyydätte eikä mitään estettä sen antamiselle ole niin olkaa tiukkoja, mieskin myös!! Teillä on oikeus saada mitä haluatte!!)
UfaKuk, asutko Porissa?? Tuosta Isosta Karhusta vaan päättelin, mä kun olen sieltä lähtöisin ja koko kesäksi sinne tulossa :) Vai onko samanniminen ostoskeskus jossain muuallakin..?
Lähtösäteitä ja supistuksia toivottelen kaikille niitä haluaville ja varsinkin teille joilla eräpäivä jo meni!!! Mulla hajoais varmaan pääkallo...
Eveliinukka on toivottavasti saanut jotain apua käsiensä palovammoihin, tosi ikävälle kyllä kuulosti!!! Paranemisia!!!
Ja nyt sitten unohtui nikki mutta sinä " autonruttaaja" ;) hyvä että paineet olivat nyt ok ja ehkä kaikki tosiaan johtui tuosta pikku tapaturmasta... Sullahan on näppärä mies kun osaa tuollaisia korjailla, ei onnistuis meillä... Mun ainoo autovahinko on sitäkin tyyriimpi, ajoin auton lian tiukalla kurvilla sisään autotalliin ja maalipinta lähti koko vasemmasta sivusta *viheltelee* Tästä tosin jo muutama vuosi aikaa mutta lasku olikin sitten yli 1000 ekee eli ei naurattanut, ei... Muuten olen säästynyt kaikilta kolhuilta vaikka kortti jo yli 10 vuotta ollut *kopkop*
Kiekko kiinnostaa myös täällä ja täytyy sanoa että Bluesia oli pakko kannustaa ja taidan kyllä finaalissakin olla Bluesin puolella (koska Ässät ei " yllätysyllätys" ole mukana ;D) . Mä olen kyllä tykännyt Kärppien mestaruuksista myös, mukavaa vaihtelua Jokerit-TPS-linjalle mitä pitkään oli. Mutta vaihtelun vuoksi soisin tämän mestaruuden Bluesille, sorry vaan Kärppä-fanit ;D Mutta loppupeleissä olen eniten onnellinen siitä että voittaja EI ole Jokerit, mä olen niin Anti-Jokeri ettei tosikaan...
Oma napa on muuten kooltaan hyvin verrannollinen Ufan masuun!! Tuli tuttu tunne kun katsoin kuvasi :) Meillä tais olla sama sf-mittakin lähes samoilla päivillä, 32? Oma vointi on muutenkin ihan hyvä, mahassa tosin asukki pitää hirveää myllerrystä joka päivä ja monta tuntia ja alaspäin ilmeisesti kaivautuu kun vihlasuja tuntuu alapäässä monta kertaa päivässä. Ylävatsakipu ei ole hävinnyt minnekään vaan tänäänkin tuntuu taas sille että joku vetää puukolla ylävatsaa auki... Aika ikävä tunne mutta kai se vaan johtuu tästä hirveestä liikemäärästä mitä asukki pitää. Kivuttomia supistuksia saattaa olla monta tuntia päivässä eli maha on aivan kovana mutta en usko että mitään erikoista saa aikaiseksi kun ei todellakaan tee kipeää, ei tarvi edes vauhtia hidastaa jos on liikkeessä... Mä olisin mielelläni mahakas vielä viikon tai kaksi niin ehtisin tekemään valmistelut valmiiksi. Eli paljon on vielä täällä kesken, mun viimeinen työpäivä kun oli TÄNÄÄN!! Eli nyt sitten aikaa näille vauvajutuille :)
Mukavaa viikonloppua kaikille, meidän tietsikan kovalevy lähtee huomenna puhdistukseen enkä tiedä saadaanko kuinka nopeasti takaisin. Eli jos on hiljaista mun suunnalta niin en ole lähtenyt synnyttämään vaan kone on edelleen korjauksessa ;)
Emmis 36+5 ja esikko 01/06
Hei Olga-Severiina!
Mulla sama tilanne kuin sinulla ja on ollut kahdessa aiemmassakin raskaudessa. Edellisissä raskauksissa vaan ollut tuo sappihappo arvo koholla mutta nyt se on normaali. Alat ja asat arvot on ollut koholla ja kutinaa kämmenissä sekä jalkapohjissa niin ja vatsalla aivan hirveä kutina. Mullakaan ei kutise koko aikaa vaan satunnaisesti (kuitenkin joka päivä). Iltaisin on kaikkein pahin kun ei meinaa saada nukuttua kutinalta. Tänään soittivat aamulla neuvolasta kun oli keskiviikkona otetut arvot tulleet ja piti mennä käyrälle ä-polille. No kaikki oli vauvalla ok ja painoarvio oli 3700g. Lääkäri antoi kuitenkin diagnoosiksi raskaushepatoosi vaikka sanoikin että arvot vain lievästi koholla. La on sunnuntaina ja maanantaina menen polille ja silloin pitäisi käynnistää synnytys. Enpä tuohon itse usko kun ekasta lapsesta menin myös käynnistykseen ja oli toinen lääkäri joka totesi että ei mitään syytä käynnistää vaan seurataan tilannetta (tosin silloin oli viikkoja vähemmän). Kohdunsuun tilanne ei ollut muuttunut mihinkään kahdessa viikossa eli edelleen väljästi sormelle auki ja kanavaa jäljellä 2cm.
Itse en kyllä ole järin innostunut käynnistys ajatuksesta haluaisin että alkaa itsekseen syntymään. Kokemuksia muilta joilla kokemuksia sekä käynnistetystä että itsekseen käynnistyneestä synnytyksestä (kertokaa rehellisesti kumpi ollut pahempi)?
Viikonloppuna huonosti nukkuva!
äiti030508, kiitos kans noista maksa-arvo -kommenteista. En minäkään sitä käynnistystä kovin halua, olisi parasta jos vauva syntyisi luonnollisesti. Voisin silti jo kuitenkin tästä mahasta luopua...
Siitä käynnistyksestä vielä. Jossain aiemmassa ketjussa kirjoittelinkin, että pelkään käynnistystä jos sektiohaava ei kestäkään rajuja supistuksia. Edellistä synnytystä käynnistettiin vuorokausi cytotecin avulla (oli raskausmyrkytys). Minulle se lähinnä auttoi kypsyttämään kohdunsuuta ja teki ihan pieniä siedettäviä supistuksia. Synnytys käynnistyi itsestään seuraavana päivänä ja sitä vauhditettiin salissa oksitosiinitipalla. Se sai aikaan kovat supistukset, mutta synnytys ei edennyt ja päätyi sektioon. Syynä oli lapsen virheasento ja pitkittynyt synnytys. Kyllä ne omat supistukset tuntuivat edellisessä synnytyksessä kaikkein parhaimmilta!
Olga-Severiina 37+2
Johtuu siitä, että ollaan kumpainenkin sitä pelattu. MEillä ei ole epäselvyyttä suosiksista - pelasin opiskeluaikoina Kärpissä ja isäntä sieltä kotoisin, joten..... Viime vuonna oltiin juuri anoppilassa, niin isäntä pääsi kattoon sen voittomatsinkin :) Kuopukselle ostin sillon kärppätutin ja sitten, kun se ei enää kelvannut, niin laitoin sen avaimenperäksi.... Kuopus 1v4kk on kyllä täysin mukana - kun peli on alkamassa ja viritetään videotykkiä, niin menee isännän joululahjaksi saamaan play-tuoliin ja alkaa odottamaan, milloin se kuva tulee ;)))))
Kun asutaan täällä kaakonkulmalla, niin meillä on toki se toinenkin suosikkijoukkue, mut valitettavasti niiden budjetilla ei kovin korkealle nousta....
Maha on ollu aika kipeä, kun supisteluja on ollut useampana yönä - ihan kuin joku olis potkinu - niin kosketusarka on. Eilenkin tuli muutamia ihan napakoita, mut katotaan vaan, niin ollan yliajalla ja reilusti.... Tosin nyt taas tulee noita jääkiekkomatseja, joiden lomassa on nuo kaksi ekaa syntynyt - esikko mm-kisojen suomen pelipäivänä kärvistelin, keskimmäinen syntyi karjaturnauksen aikoihin, suomen pelin jälkeen. Kuopus halusi äidin katsovan noita toissa vuoden linnanjuhlia ;))) Ja kaikki tulleet joko isännän nukkumapäivänä (tai sit seuraavana, mut sairaalaan menty jo heti isännän muutaman tunnin yöunien jälkeen) tai niin kuin kuopus, soitin yöllä kesken yövuoron, kun vedet meni... eli ens keskiviikkona olis sellainen yövuoro taas isännällä ;)) ja ehkä se pelikin....
Huomenna isompien neitojen luistelunäytös - pitää vielä tänään lyhentää huosuja puvun alle.
Mitähän vielä - niin PALJON ONNEA VAUVAUTUNEILLE ja toivottavasti uutisia kuullaan paljon lisääkin pian :)
--Mirpa ja masukki 39+2--
Mie arvasin, että täällä on vauvauutisia! Onnittelut Juliet79:lle tyttövauvan johdosta!!! Ja monet kiitokset synnytyskertomuksesta.
Täällä on hurjia painoarvioita väläytelty. Kaveria myös peloteltiin kovasti nelikiloisesta vauvasta, etenkin kun meni yliajalle. Vauva oli sitten syntyessään 3300g ja kaksi viikkoa yliaikainen, että se siitä.. Meille kuulemma tulee kuopusta pienenpi versio, mutta en taida uskoa ennen kuin on vauva sylissä. Sitten jos joku vanha kätilö arvioi mahan päältä kopeloiden painon juuri ennen synnytystä, niin voin vaikka vähän uskoakin ;)
Eilen neuvolassa paineet oli pysyny korkeella ja nyt viikonlopun mittailen niitä pari kertaa päivässä. Jos alapaine yli 95->soitto äitpolille. Nyt olen vain makaillut ja lepäillyt. Maanantaina taas neuvolaan.. Eilen kärvistelin monta tuntia supistusten kanssa, mutta iltaan mennessä ne sitten loppuivat. Olivat taas jonkun verran kipeitä, mutta ei taaskaan kunnolla. Saunan jälkeen (saatiin saunaremppa tehtyä!!) sain sitten yhden sen verran napakan supistuksen, että ajattelin mielessäni että nytkö sitä lähdetään. Mutta ei.. Hyvin sain yönsä nukutuksi. Jotain oli varmaan tapahtunut kohdunsuulla, kun kaikennäköistä limaa sai bongailla. Tosin edelleen olen sitä mieltä, että kyllä tämä mahassa viihtyy ainakin yli huhtikuun puolenvälin..
Täällä taitaa muillakin pesänrakennus vain kiihtyä mitä isommille viikoille mennään. Mulla olisi jo pari uutta kohdetta saunaremontin tilalle, mutta onneksi nämä verenpaineet vähän estävät =) MItes Winkun remontti? Joko loppu näkyy?
Saattaa olla taas melko sekavaa tekstiä, kun olen hyppelehtinyt tästä koneelta välillä vaikka minne.. Koittakaa saada selvää =)
Lillero ja Hippunen rv 37 tasan
PS: Toivottelen vielä kaikille supistuksia toivoville oikein kunnon sellaisia!
Kirjoittelin tänne ihan alkuraskaudessa, mutta sitten jäi omalta osalta, vaikka olen pinoja aina lueskellut ja varsinkin nyt loppuraskaudessa tiuhaan tahtiin. No, tarvitsi nyt tulla iloitsemaan omaa lähtöä synnärille, kun koko aamun on lapsivettä tulvahdellut aika lammikoita ja synnärille pitäisi pian lähteä, tosin ei ole kiire, kun ei pahasti supista. Jännää ja kaipa se käärö sitten on aamulla jo kainolossa :)
Tsemppiä muille odottaville :=)
sincera_ rv 39+2
Sinceralle kovasti tsemppiä koitokseen! Tule kertomaan pian, millainen oli lopputulos :) !!!
Mie taas sain viime yönä kärvistellä supistuksista. Heräilin aina välillä, kun supisteli, mutta ne olivat vielä niin heikkoja, etten jaksanut nousta ylös. Vähän ennen neljää sitten alkoi jo pissattamaankin, joten nousin ylös sängystä ja jäin kellottelemaan supistuksia. Ne olivat melko napakoita ja niitä tuli 10-15 minuutin välein parin tunnin ajan ja sitten taas alkoi vaan väli pidetä ja pidetä. Nyt niitä tulee silloin tällöin tosi harvakseltaan, en oo jaksanut edes kellosta sen ihmeemmin niitä seurailla. No, ei pidä masentua, kohta pääsen herkuttelemaan niillä synttäritarjoiluilla :).
Täällä kaakonkulmalla on tosi kaunis sää, aurinko paistaa kauniisti. Toivottavasti hippusystäväni kautta Suomen saavat nauttia ihanasta kevätlauantaista! Jaksuja jokaiselle!
Niina ja nirppu rv 40+3
Oikein paljon onnea Julet79 + perhe hippusesta!
Ja paljon lykkyä synnytykseen Sincera!
Jokohan se burdekin pian toisi vauvantuoksuisia terveisiä..?
Tulin ne perjantaiset neuvolakuulumiset kertomaan, elikkä
PAINEET 134/72 (samaa tahtia menty koko raskaus)
PISSA puhdas
PAINO +800 g/vko (yhteensä +8 kg)
TURVOTUS +/+
SF 32
RT, laskeutunut mutta ei vielä kiinnittynyt
SYKE n. 145-150
Paikat tosi pehmeät, mutta kiinni, kanavaa jäljellä 2 cm. Eli ihan vielä ei olla lähdössä mihinkään. Nyt juostaan sitten viikottain neuvolassa ja varsinkin tuota turvotusta seuraillaan tarkkaan ettei tule myrkytystä. Onneksi se vaaka ei heilahtanu ihan niin kamalasti kuin olin pelänny herkuttelusta, ja terkkarikin totesi turvotuksen olevan pääsyyllinen noihinkin lukemiin.
äiti-05-08 rv 36+4
..sen verran piti vielä laittaa että uskoisin ja varsinkin toivoisin että itselläkin tuo synnytys etenisi yhtä verkkaisesti kuin Juliet79:llä, kun esikoinenkin tuli niin vauhdilla maailmaan. Koko toimitus kesti sillon 3 tuntia ja ponnistusvaihe 14 minuuttia. Eli lentokapteenia täälläkin odotellaan.. ;)
Juliet79:lle lämpimät onnittelut ja kiitokset synnytyskertomuksesta! Sincera lähtee nyyttiä hakemaan ja kyllä se Burde varmaan pian kotiutuu ja kertoo meille, miten Vilhamin haku sujui.
Omalta osalta voin todeta, että jotain SAATTAA olla tapahtumassa, kun vatsa on ollut eilen ja tänään vähän löysällä ilman rautatabujakin ja alaselkään on ilmaantunut jomotusta. Selän jomotuksella se viimeksikin alkoi ja supparit tekee välillä pikkuisen kipeää = eivät ole puhtaita kovettumisia. Mutta ihmetellään! Olin jo punttisalilla aamupäivällä, mutta siellä ei kyllä supistanut yhtään.
Lillero kyseli rempasta. Tuolta alakerrasta kuuluu rälläkän ääni, kun mies sahailee koristekiviä sopivan kokoisiksi. Eiköhän tuo saane tänään sen viimeisen seinänpätkän valmiiksi ja sitten tarviis vaan siivota lattia, jotta voi vetää laminaatinalusmaton ja itse laminaatin siihen päälle. En kyllä huomannut kysyä, että oliko ostanut tai vuokrannut laminaattileikkurin. Ei niitä kannata alkaa sahalla pätkiksi jyystämään. Toki lattialistat puuttuu, mutta niitä ei ole vielä valittukaan. Eiköhän me saada homma riittävän valmiiksi tän viikonlopun aikaan, jotta voisin maanantaina mennä vuokraamaan tekstiilipesurin ja pestä sohvan, joka tulee tohon tilaan.
Saatiin eilen laitettua pinnis valmiiksi, kun vanha sänky kotiutui miehen työkaverilta. Jotenkin taas teki astetta konkreettisemmaksi sen, että kohta meillä on taas vauva. Esikoisen aikaan pinnis oli valmiina monta kuukautta, kun meillä oli täysin tyhjä huone odottamassa asujaa. Nyt otetaan vauva nukkumaan aluksi meidän kanssa, jotta esikoinen ei heti häiriintyisi yösyötöistä. Jatkossa tulevat jakamaan ison huoneen siihen saakka, kunnes esikko haluaa oman huoneen. Sitten pannaan ipanat keskikerrokseen ja yläkerrasta tulee kokonaisuudessaan vanhempien valtakuntaa. :-)
Jaah, kai se on käytävä silitysraudan kanssa pyykkivuoren kimppuun ja sen jälkeen ruokaa laittamaan. Leppoisaa lauantaita kaikille ja pikaista lähtöä synnärille niille, jotka haluavat jo paketin noutaa!!!
Winku ja Veera, 38+5
onnea Julietille ja perheelle! :) ja olikos muitakin nyytteröisensä jo hakeneita? tsempitykset kanssa kaikille laitokselle lähtijöille! ainakin sincera oli menossa.
mä oon ihan tympiintynyt omaan olooni. iso ja lihava ja kömpelö olo, ja mikä kummallisinta: yhtään ei oo sellanen olo, että jaksaisin synnyttää. no, onneks ei oo siitä pelkoakaan, eiköhän tääkin yliaikaseks mene. mua ärsyttää jo nyt vääntäytyä maanantaina kouluun, mutta pakko kai se on. _yhtään_ en enää jaksais mennä enkä etenkään kuunnella kommentteja isosta mahasta ja kyselyitä, että koskas on laskettu aika ja sitten niitä ällistelyitä että vielä sä täällä jaksat olla...! jaksan joo, pakon edessä, kun ei kukaan palkattu sijainenkaan tuu mun opintoja hoitamaan -yllätys yllätys. *huokaa* sori nyt kun tää on tällasta valivalivalitusta, aina ei vaan jaksa. haluisin vaan lomalle ja tuntuu ettei se ens torstai koita ikinä. vaikka ittepä oon osani valinnu, eikä kukaan mua siellä pakota olemaan. :/
ehkä lopettelen nyt tähän tän avautumisen ja meen laittamaan neitokaiselle välipalaa. pahoittelut vielä omanapaisuuksista, taas kerran... ;) t.VadelmaMama, rv 38+4
Meillä oli esikolla edellisyönä taas 39,3 kuumetta ja eilen aamullakin vielä 38,5. En tiedä mikä päivän pöpö sitten oli, kun ei enää tänään ole mitään. Ehkä kuume tappo sitten sen pöpön mikä oli, annoin nimittäin vaan kerran sillon yöllä panadolia ja eilen illalla vasta nukkumaan mennessä..
Mulla on nyt muutaman päivän ollu ihme tunne ja tuntuuki, et tää pikkanen olis pian syntymässä (=toiveajattelua). Eilisest saakka ollu maha sekasin, vauva liikkuu ihan älyttömästi, sit on supistellu jo jonku aikaa ja tänään aamulla heräsin migreeniin. Se on ollu mulla viimeks raskauden puolivälissä sillon, kun odotin esikoista! Limatulppaaki (??) on ilmeisesti tullu jo jonkun aikaa. Niin ja lapaluuhun polttaa varsinkin kun istun, äiti veikkas että vois olla issiaksesta johtuvaa hermosärkyä. Ja koko ajan on kova jano, vettä ja ihan mitä vaan menee litratolkulla ja sen huomaa yöllä kun saa vessassa ravata. Että lähtö voi olla millon vaan.
Eilen sain onneks vihdoin ja viimein sairaalakassin pakattua! Tulevaa isääkin yritän viel suostutel lähtemään mukaan h-hetkellä, muutoin tarvitsee turvautua kaverin tukeen..
Täällä siis lähes kaikki valmiina vauvaa varten, viimosetkin pyykit on nyt koneessa. Eilen vaihdoin kukkaan (yhteen vaan! =P ) mullat ja viellä pitäisi harkita ikkunoiden pesua. Ei täällä 7.kerroksessa paljon huvita pestä ja ensi viikolla saataneen tietää päästäänkö toukokuun alusta muuttamaan omakotitaloon :) Siinä tapauksessa saa uusi asukas pestä itse ikkunat ;)
Vaniljalle ja Emmikselle kiitokset masukommenteista! Mä kyllä toivon jo ettei masu enempää kasvais, kun alkaa olla jo liikaaki näin pienelle (157cm) ihmiselle. Juu ja Porissa asustellaan, taikka itse muutin pari vuotta sitten ja ukko on asunu koko ikänsä :)
ONNEA juliet+perhe nyytistä ja sincera_lle koitokseen! On tainnu matkaan lähteä myös äityliini-81 ja rantsulla sekä winkulla on ollu " lähtöoireita" . Tulkaahan tänne heittämään pikailmotus ennen koetusta, niin saadaan jännätä teidän puolestanne =)
Ja nyt TV:n pariin seuraamaan Holby Cityn sairaalaa, lauantaiterkuin
Ufa (37+2 tai muuten vaihtoehtoisesti kuukautisten mukaan 38+3)
PS. Ollaankos me muuten ainoita joilla ei pyöri ruudussa lätkä?? Ei sitten hetkeäkään, paitsi jos mies on tehnyt veikkauksen..
Meidän pikku neiti syntyi sektiolla tiistaina 1.4.!!!!!!!! Pituutta 47,5 cm ja painoa 3530 g! Toimenpide ei mennyt kirjoitusten mukaan mutta nyt ollaan kotona!!
Täällä taisi olla muitakin vauvautuneita, onnea heille!!!!!!!!!!!
Myöhemmin sitten lisää!
T: Tuija+ pikkuneiti 4 vrk
Neuvolassa tuli käytyä verenpainekontrollissa ja nyt alapaine oli onneksi tipahtanut. Enää ei pää kyllä humise ja särjekään... Taisi johtua eilinen verenpaineen nousu tosiaan siitä keskiviikkoisesta auton ruttaamisesta. Äläkää siis hyvät ystävät ruttailko autojanne! :)
Heidi: Milläs reseptillä se ne pikkuiset pitsat teit? Kuulosti hyvältä idealta... Itekin oon miettinyt, että jotain vois pakkaseen leipoa, mut enpä ole vielä saanut asiaa toteutetuksi.
Mukavaa iltaa kaikille!
Karru + vaavi 39+1 ja kersat -99 ja -01