Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HUHTIHIPPUSET*** to-su viikolla 14!

03.04.2008 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12802582&p=1&tmo…

tässä siis linkki alkuviikon turinoihin. :)

Burde ainakin oli yöllä lähtenyt Viltsunhakureissulle! :) tsemppiä vaan sinne! ja Saselle myös, jolla tänään käynnistys!

eipä muuta, mukavaa loppuviikkoa vaan kaikille ja toivottavasti saadaan lisää hippusia pian! t.VadelmaMama, rv 38+2

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille pikkuisensa kotiin hakeneille!Tosi kivaa ja rohkaisevaa lukea vauvauutisia.

Mäkin oon lukenut pinoa lähes päivittäin muuten ole jaksanut itse käydä kirjoittelemassa.Nyt ajattelin et vois pari riviä rustata.Mulla on huomenna THE PÄIVÄ,mutta oon asennoitunu vielä kahden viikon odotukseen,kuopus syntyi käynnistettynä rv:lla 41+5.Supisteluja yms. oireita olis vaikka muille jakaa (ollu jo useemman viikon) mut pikkunen vissiin tulee sit ku niin on päättäny.Vatsa alkaa olla valtaisa,ei jaksais enää kannatella,vatsalihaksiin sattuuuuuuh.Sen lisäks tultiin kuopuksen kanssa flunssaan ja mun poskionteloita kolottaa tosi ilkeesti.Toivottavasti ei enää mitään kuureja tartteis täs vaihees.Sokerina pohjalla mulle ilmaantui hiiva,vanha ystäväni.Apteekkiin olis hieman matkaa ja mieskään ei ole kotona,joten täytyy yrittää kärvistellä huomiseen.Huoh.

Tuosta käynnistyspelosta sektion jälkeen joku kirjoitti.Meidän esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla ja todellakin kuopuksen synnytys käynnistettiin.Hieman muakin kieltämättä kauhistutti kun olin kuullu kaikenmaailman kauhutarinoita siitä kuinka rajut supistukset repii sektiohaavan auki.Muutamaan otteeseen siitä synnytyksen aikana kätilöille mainitsinkin.Heitä ei asia tuntunut huolettavan,vaan cytotecia ja oksitosiinia pistettiin menemään oikein urakalla.Ja todellakaan mitään ikävää ei sattunut vaan synnytys sujui hienosti ja siitä jäi hyvät muistot.Jos nyt mentäis taas käynnistykseen en olis huolissani.Toivon kovasti että tän kerran sais synnyttää " normaalisti" ,ilman apuja,niin olis sitten sekin koettu.Well,luotan siihen et asiat järjestyy parhain päin.

No niin,eihän tää nyt lyhyesti ollutkaan..Ai niin,se piti vielä sanoa et oon superkade Burdelle,joka tod.näk. on pienensä jo saanut,meillä kun olis ollu sama la.:)

Tsemppiä ja voimia kaikille vauvautuneille ja sitä ihanuutta vielä odottaville!!!

Mamuli

Vierailija
62/84 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttää- ihan pienellä kiusalla miehelle, kun meillä ainakin tv huutaa täysillä jääkiekkoa..ja kun tuo mies ei nää eikä kuule mitään muuta koko pelin aikana...ja näköjään opettaa kovasti 3 ja 4 -vuotiaat pojat samoin toimimaan. Kärppiähän meillä kannatetaan kun täällä oulun liepeillä asutaan. Pojat ovat syntyneet -04 ja -05 eli vuosina kun kärpät voittaneet mestaruuden ja mies ostanut molemmille aina ne mestaruuslippikset- pojat ihan tohkeissaan nytkin istuvat tv:n ääressä lippikset päässä. Ja suunnittelipa tuo ostavansa tällekin masuvauvalle mestaruuslippiksen ( niin varma kärppien voitosta..jooo, katotaan kuinka käy..)

Mutta kun ei mitään synnytysoiretta..no eipä ole ollut aiemminkaan ja tosiaan yli menneet ja käynnistyksellä vasta saatu toimintaa ja nopeata ollutkin...että eipä niitä odota nytkään..mutta olishan se kiva jos jotain merkkiä saisi lähdöstä..sitä limaa tai jomotusta..

Paineet nousseet ja olo sen mukainen ( pää kipua, turta ja turvonnut olo), eipä yllätä kun sen lääkkeen jouduin lopettamaan..ihan ihmetyttää nyt se ä-polin touhu kun ei se lääkäri ehdottanut edes mitään jatkoja tai että ensi viikolle käynnistystä ym. kun nouseehan ne paineet taas...haloo..ja olo huononee sitten sen takia..eikä se mitään hyvää tee vauvalle, että paineet on korkealla. Kai mun täytyy olla ensiviikolla yhteydessä sinne ä-polille päin ja vaatia käynnistystä ( vaikka viimeseen asti toivonkin lähtöä ilman lääkkeitä...mutta huoli vauvan voinnista alkaa olla jo jatkuvasti mielessä ).kuitenkin viikkoja sitten 39..ja kakkosen kohdallakin ehdottivat rv 39 käynnistystä kun paineet nousi..minä itse pyysin armon aikaa vajaan viikon siinä toivossa että lapsi lähtisi tulemaan itsestään..Niin nyt sitten ihemtyttää kun mitään jatkoista ei sovittu!!!! Taisi olla sekavaa valitusta, mutta asia painaa mieltä nyt ihan tosissaan..

Onnea Tuikku tytöstä!!!! Ja onnea juliet (?) myöskin, aah miten ihana lukea aina synnytysjuttuja. Sitä ihan tippa tulee linssiin kun tietää sen tunteen kun kaiken puskemisen jälkeen saa nyytin syliin..ja toinen tuijottaa ihmeissään takaisin..

Tulispa itelläkin ponnistusvaiheessa lapsi ulos kuin saippuanpala..ihan kohtuudella on saanut lapset puskettua ulos ( eka 13min.ja toka 16min- tuli käsi ja pää yhtäaikaa, että meni kauemmin ja teki paaaaljon tiukempaa)..mukavalta kuulosti tuo vertaus..ja lentäen ;)

Monella on nyt ennakoivia tuntemuksia..toivottavasti ne jatkuu ja pääsette tositoimiin...minä lähden yksin räntäsateeseen lenkille kun en vaan jaksa tuota testosteronihehkutusta tuolta tv:stä ja kotisohvalta..mies muuten listasi muutkin pelipäivät ja kuiskasi ne tuonne massuun, että näinä päivinä ei sitten saa syntyä- huvittavaa!!! Mutta pikkanen kiusaus iski itselle!!!!

Rentouttavaa viikonlopun jatkoa

klematis rv 38+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis eilen pullahti taasen kivuliaat peräpukamat ja pelkään nytte että mitä mahtaa tapahtua jos synnytys alkaa ennenkuin pääsen kivusta eroon.. Onko kellään ollut pukamia synnytyksen aikoihin?

Mulla on peffa nyt niin kipee, et istuminen ja käveleminen tekevät todella kipeetä. Aiemmasta kerrasta tiedän, että kipu ei tule helpottumaan kun vasta muutaman päivän päästä. Pelottaa siis mitä tapahtuu jos joudun tästä nyt lähtemään synnyttämään..

Jos jollain on ollu samanlaisia vaivoja, olisi kokemukset nyt todella paljon kaivattuja.

~*Heidi ja LittleOne (tänään tasan rv 40+0)

Vierailija
64/84 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juups, mulle tuli alkuviikosta, edellisen kerran oli esikoisen syntymän jälkeen. Kävin hakemassa voidetta apteekista ja auttoi heti kahden kerran jälkeen. Käypä siis hakemassa vaikka Scheriproct Neoa; eiköhän se sillä helpota aika äkkiä!

Ja lopputuubi sitten jemmaan, jos joskus on paniikkitilanne silmäpussien kanssa. On kuulemma lentoemojen vanha kikka, jos pitää saada pussit pois äkäseen. Vähän pukamavoidetta silmien alle ja -vot! - johan hävisi turvotus...

Winku

Vierailija
65/84 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota voidetta olen käyttänyt eilisestä lähtien, mutta vielä ei ainakaan ole helpottanut. Toivottavasti kuitenkin ryhtyisi nyt tepsimään, jotta saisin edes tämän yön suht kunnolla nukuttua ja pepun kuntoon ennenkuin vauva päättää vihdoin tulla ulos.

Tota silmäpussijuttua en tiennytkään, pitää muistaa se sitten kun vauveli on parin kuukauden ajan valvottanut ja pussit roikkuu poskilla =)

~* Heidi *~

Vierailija
66/84 |
05.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tosta silmäpusseihin käyttämisestä semmoinen varoitus, että kannattaa ensin testata, ettei tule ihottumaa. On meinaan aikas stydiä kamaa ja olisihan se surkeeta, jos koittaisi pelastaa naamataulunsa pusseilta esim. johonkin juhliin, mutta saisikin tilalle ihan järkyn ihottuman. Ja siis pieni määrä riittää - ei tosiaan semmoista annosta, kun tonne " ruskean silmän" ympärille. *hih*

Jo on taas jutut, mutta minkäs teet, kun ipana painaa tonne persauksiin ja ajatukset pyörii väkisin sillä suunnalla.

W & V

Vierailija
67/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä vietetään raskausajan ensimmäistä unetonta yötä. Supistellut on eilisen päivää mutta ei kipeästi. Alkuyöstä torkuinkin aina välillä mutta nyt ollut napakampia kahdesta lähtien ja herättäneet vähintään aina silloin. Keskimäärin 5-10min välein supistaa mutta ei tosiaankaan vielä kipeästi, osa laittaa vähän puhaltamaan vain. No seurataan tilannetta todennäköisesti tästä vielä laantuu.

Onnittelut kaikille vauvan jo syliinsä saaneille. Kyllä me kaikki perästä jossain vaiheessa pääsemme samaan.

Raskausvaivojen kanssa poteville stemppiä.

Uneton Virpi 40+5

Vierailija
68/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Juliet79 ja Tuikku73!!! Ihanaa kuulla vauvauutisia!

Vipe52 olit valvonut yöllä, toivottavasti pääsisit pian synnyttämään!!

VadelmaMaman kuvaus omasta olosta oli ihan kun mullakin -iso, lihava, kömpelö.. No mulla ei oo koulua että voin todella kuvitella sun tympiintymisen koulunkäyntiin tällä hetkellä!! tsemppiä viimeisiin päiviin!!

Mä olisin taas ihan valmis lähtemään synnyttämään! Ei jaksa enää odottaa :) . Oon niin turvoksissakin että ranteita särkee ja kivuttomia supistuksia tulee koko ajan, muutenkin olo vähän kyseenalainen. Nukuin onneks tosi hyvin joten nyt olis senkin puolesta hyvä aika lähteä.. -vaan minähän en sitä päätä! Huoh, toivottavasti ei mee kolmee viikkoo enää.

-vanilja ja masu rv 39+3

Vierailija
69/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikku73:lle ISOT onnittelut!

Vipe52: Toivottavasti kärvistely on tuottanut paljon tulosta! Koitahan saadan levätyksi, jos vielä yhtenä kappaleena edes olet..

VadelmaMama: Tsemppiä viimeisiin päiviin koulussa! Nostan sulle hattua. Itse kävin edellisessä raskaudessa jopa lasketunajan jälkeisinä päivinä vielä opiskelemassa (kun en jaksanut odotella kotonakaan) ja todella ärsytti jo se kysely: " VIELÄKÖ sinä olet täällä..?" ja " Millos sulla olikaan se laskettu..?" Kiva oli vastailla, että laskettuaika meni eilen =)

Yö meni valvoessa selkäkipujen ja sekaisen mahan kanssa, mutta yhtään kunnollista supistusta ei sitten voinut tulla.. Aamulla mies ei herännyt kellonsa soittoon (klo 6:00), mutta minä ja kuopus kyllä herättiin! Taidan olla päiväunien tarpeessa, kun olo on ihan kuin yliajetulla oravalla.. Mies yritti lohdutella, että ei olisi enää pitkää aikaa. Ei lohduta tällä hetkellä yhtään.

Lillero ja Hippunen rv 37+1

Vierailija
70/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen alkoi iltapäivällä supistella aika napakasti.

Laantuivat muutamaksi tunniksi vain alkaakseen oikeesti kipeinä iltamyöhällä.

Oli sen verran kipeitä että kun niitä oli parin tunnin ajan tullut kymmenen minuutin väleillä niin uskalsin jo ystävälle laittaa viestiä että stand by,tänä yönä varmaan lähdetään =)

Yritin kattella telkkua mutta keskittymisestä ei oikeen tullut suppareitten takia mitään joten aattelin mennä hetkeksi pitkälleni.

Huono idea,tosi huono!

Pikkuhiljaa välit piteni ja teho laantui.

Olen sitten nukahtanut ja nukkunut aamuun asti =(

Nyt tyyppi ihan hiljanen eikä suostu oikeen heräilemään joten piti pistää isäntä hakemaan kiskalta sokerista mehua.

Otti ilmeisesti kuitenkin pienen voimille.

Eipä siis muuta kuin jatketaan odottelua.

Mukavaa ja supistusrikasta sunnuntaita kaikille!

Sadutar rv 40+5

Vierailija
71/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikulle onnittelut ja mukavaa aikaa vauvan kanssa!

Yhdyn täysin kaikkien suppareita saaneiden ja niiden laantumiseen pettyneiden tunteisiin sekä Vipen huonoon yöhön. Mulla on nyt kolmena iltana tullut jonkin verran jos nyt ei kivuliaita, niin ainakin epämiellyttävän tuntuisia supistuksia, mutta silti mitään ei tapahdu. Viime yönä nukuin noin 5 h, muuten meni pyöriessä ja hyvää asentoa etsiessä. Raivostuttavaa, kun esikko sit tuli kans saman tien, kun ekat vähänkään kivuliaat supistukset ilmeni. Tosin siinä vaiheessa mentiin jo viikoilla 41+5.

Tultiin pojan kanssa kävelylenkiltä ja näyttää siltä, että eiköhän se vielä kehitä sateen tällekin päivälle. Jotenkin tämä harmaa, mitäänsanomaton sää kuvaa omaa fiilistä. Mua ei oikein huvita tehdä yhtikäs mitään ja olen koko viikonlopun lappanut suuhuni vaan kaikkea sontaa (nameja, jätskiä, lihapiirakkaa, muffinia...). Silti paino ei muutu mihinkään, joten napinaa lienee tiedossa neuvolan suunnalta, jahka torstaina sinne vääntäydyn. Njääh, kai sitä vois mennä tekemään ruokaa perheelle, joka kyllä saa kärsiä äidin turhautumisesta jatkuvana äksyilynä ja kiljumisena. Oikein hävettää välillä, mutta pinna on kertakaikkisen lyhyt - jopa olematon.

Winku ja Veera, 38+6

Vierailija
72/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi sitten täälläkin, että eilisaamusta neljältä alkaneet supistukset päivän mittaan harvenivat ja harvenivat, mutta niitä kuitenkin tuli ja kipeitäkin vielä pitkin iltaa, siellä juhlissakin jouduin ihan irvistelemään, kun otti niin napakasti. Illalla kotona sama homma jatkui, kirjoittelin kavereille mesengerissäkii jo, että eiköhän sitä tänä yönä lähdetä, kun kerran ihan koko päivän tullut kipeitä supistuksia. Mut samalla kirjoittelin, että kömmin kuitenkin sänkyyn, jos saisi vaikka supistusten välissä nukuttua väsymystä pois. Ei hyvä juttu ollankaan... Heräsin aamulla sitten tuon pikkumiehen ähinöihin ja pyöriskelyyn viideltä, niin KOVIN, KOVIN pettyneenä!!!

Miehen kanssa sitten loikoiltiin kahdestaan aamupalan jälkeen sängyllä, kun lapset leikkivät ja satuin kertomaan miehelle, että monet ovat vakuuttuneita siitä, että nännihieronta aiheuttaa suoistuksia ja monesti käynnistää synnytyksen ja siitä innostuneena mies heti availemaan rintsikan hakasia ja eikun hieroskelemaan :) ja toden totta, neljä toooosssiiiiii napakkaa supistusta tuli ja ihan muutaman minuutin välein!!! No eipä siinä sitten kauaa ollut aikaa touhuilla tuollaisia ja heti hieromisen jälkeen loppui supistelutkii. Tai loppui ja loppui, tuleehan noita aina välillä edelleenkään, mutta nyt on mennyt jo usko sekä toivo :D.

Eli mie täällä jaan teidän muiden supistelijoiden turhautumista ihan täydestä sydämestäni.

Nyt mies huuteli syömään, ihanaa päästä valmiiseen pöytään kerrankii :)

Sunnuntaipäivän jatkoja kaikille!

Niina ja nirppu rv 40+4

Vierailija
73/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perjantaista asti on ollu tosi huono olo,ehdin jo innostua että vauva syntyis tänä viikonloppuna.mutta ei.......

ahkerasti olen siivoillu,kävellyt rappusia ja touhunnu muutenkin mutta nyt vaan odotellaan.maha roikkuu tosi alhaalla.joka paikkaa muiluttaa niin vietävästi.mutta nyt taas pyykkiä viikkailemaan.

heissulivei kaikille huhtiksille!

t:äityliini-81 ja itsepäinen masuasukki

Vierailija
74/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi PALJON ONNEA vauvansa saaneille!!! :) aina yhtä ihana lukea noita uutisia!

Ja VadelmaMamalle tsemppiä täältäkin!! älyttömän hyvin oot sielä koulussa jaksanut käydä! Eikä ole enää monta päivää niin pääset vihdoin lepäämään :)

Onpas monilla nyt noita suppareita ihan kunnolla ja aina vaan laantuvat.. :/ Varmasti ikävää kun ihan varma jo että nyt pääsee,ja ei..

Täällä ei säännöllisesti ole vieä supistellut kertaakaan,eikä ole tietty tarviskaan vielä. Kovasti olen nyt tuota lenkkeilyä koittanut harrastaa että jotain edistystä tekis tuola kohdunsuulla,että sujuis mukavammin se käynnistys sitten.

Ja kukahan oli kun joku päivä puhui että oli ollut aika käynnistykseen ja mennessä toinen lääkäri olikin sitä mieltä että eipä käynnistetäkkään.. niin siitähän mulle paniikki iski,jos tollasta yrittävätkin sitten. Pakko kai huomenna saittaa äitipolille ja kysellä että eihän niin vaan voi käydä.. Kun jos lääkäri on sen mulle synnytyspelon ja ekan synnytyksen pahojen vuotojen yms takia luvannut,niin mua ne ei sieltä sitten pois saa kyllä lähtemään enää vaikka mitä sanoisivat.. :/

Juu,ei pitäis stresiä ottaa itelleen aina ja joka asiasta,mutta minkäs teet..

Tänne ei omaan napaan uutta,aika hiljasta nyt ollut eilen ja tänään,sitä ennen olikin pieni yliaktiivinen sokeri-humalan takia,kun noita omia synttäreitä piti juhlistaa :)

Ufalla söpö masu!

Voisimpa minäkin pistää maha-kuvan (oiskohan rv 36 tasan siinä):

http://www.aijaa.com/v.php?i=1878424.jpg

Nyt en muista pitikö muuta kommentoida.. mukavaa sunnutain jatkoa ja toivottavasti kaikki halukkaat pääsis lähtemään synnyttämään!!

Viva ja poitsu rv 36+5

Vierailija
75/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa myös omasta puolestani, että alkaa jo pikkuhiljaa ketuttaa tämä odottelu :(

Viime päivinä ilmaantunut alavatsan ja alaselän menkkamainen juiliminen jatkuu, eilisillasta asti oikeestaan jatkuvasti jomotellut enemmän tai vähemmän, mutta ei sitten tapahdu kerrassaan yhtään mitään muuta. Ärsyttää. Tänään mennään anopin luo saunomaan, jospa se viimeinen ässä sais jotain aikaan¿ vaikka taitaa olla turha toivo sekin.

Ja ihan kun tässä ei olis itsellä jo ihan riittävästi hermot riekaleina, niin sitten vielä sen lisäks läheiset alkaa olla ihan malttamattomia. Vaikka ei kukaan tietenkään millään pahalla tarkoita, niin alan vaan olla ihan kurkkuani myöten täys niitä uteluja, että ¿joko syntyy?¿ ja ¿eikö vieläkään?¿¿ no hittolainen, enköhän mä heti kertois, jos olis jotain kerrottavaa! Että koittais nyt kaveritkin pysyä pöksyissään.

Tulipas avauduttua¿ mutta tää on taas näitä päiviä, jolloin kärsivällisyys on ihan hukassa. Vaan eipä auta muu kuin odotella edelleen.

Tsemppiä muillekin kärsimättömille :)

Niisku ja masuneiti 40+2

Vierailija
76/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksamisia kaikille supistuksista pettyneille ja ONNEA sektiolla vauvansa saaneelle ja ihana massu siellä jollain oli kanssa (nickit unohtu jo!)

mun oli pakko tulla kertoon, että tänään tuli eka utelu millon lähdetään synnyttää! mun täti oli uteliaalla päällä :) nyt alkaa olla sitä aikaa sitten jo.

esikoisesta kysyttiin päivittäin kuukauden ajan ja jokanen vuorollaan..

nyt tekee lettutaikinaa

Ufa (rv37+3, tai menkkojen mukaan 38+4)

Vierailija
77/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea kaikille nyyttinsä noutaneille! Ainakin Browniette, Juliet77, Tuikku73, Pikkupunapää ja ketäs teitä vielä oli muita... Ja ainakin Burdelta ja Sinceralta saadaan varmasti piakkoin uutisia.

Täällä ei ole vielä muita merkkejä lähestyvästä synnytyksestä kuin tiuhentuneet ja vähän napakoituneet harjoitussupparit. Niitä on parhaimmillaan tullut n. 5-15 min välein. Toivottavasti ovat myös saaneet jotain aikaiseksi tuolla alakerrassa. Vointi on kokonaisuudessaan edelleen niin hyvä, että kestän kyllä vielä, mutta toisaalta tekisi niin mieli jo saada pikkuinen syliin. Onneksi tällä viikolla saatiin ihan kivasti valmisteluja aikaiseksi, mm. pinnasänky on nyt haettu ja kasattu ja huonekalujen järjestys muutettu niin, että pinnasänky ja hoitopöytä saatiin mahtumaan meidän makuuhuoneeseen. Kuten Winkukin sanoi, niin pinniksen valmiiksi laittamisen jälkeen tuntuu taas paljon konkreettisemmalta, että kohta meidänkin vauva syntyy. Lisäksi sain viimein hankittua esikoiselle kevätkeleihin sopivat kengät ja haalarin, niin ei tarvitse pian vauvan syntymän jälkeen sen takia raahautua kaupoille eli olisi senkin puolesta valmista.

Olga-Severiinan ja VadelmaMaman tapaan mäkin olen melkoisen kyllästynyt vatsaa ja raskautta koskeviin kommentteihin. Kovin monet eivät sitä onneksi ole harrastaneet, mutta yksi esikoisen harrastuksesta tuttu äiti kokee tarpeelliseksi kommentoida mun vatsan kokoa _joka kerta_ kun nähdään (asuu vielä samassa taloyhtiössäkin). Tän mamman kommentit on luokkaa " miten sulla _voi_ olla noin pieni vatsa?" " No nyt kun näkee sivuprofiilin (ulkovaatteissa rv 38+), niin näkee, että oot sä sentään raskaana" . Hmm, sf-mitta on koko ajan ollut yläkäyrän tuntumassa, joten ei mun vatsani ihan pienimmästä päästä ole, vaikka sf-mittaan varmasti vaikuttaa se, että vatsa on kasvanut suoraan eteen. Huomenna on taas muksun harrastus, joten saapa nähdä mitä tällä kertaa keksii sanoa (ja saanko itse pidettyä suuni kiinni). En yleensä ota itseeni kovin helposti eikä mulle ole ongelma, jos joku kerran kommentoi vatsaa, mutta en jaksaisi kuulla samalta ihmiseltä kerta toisensa jälkeen tollaista perusteetonta taivastelua. Mutta minkäs teet, kun raskaana ollessa sitä ilmeisesti vaan on yleistä riistaa. Sori purnaukseni!

Nyt kotitöiden kimppuun.

Ronjaruu rv 39+2

Vierailija
78/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lähemmäs huomisaamu tulee, sen kiukkusempi musta tulee. oon raivonnu täällä sekä miehelle että tytölle kaikista pikkuasioista, joten pinna todella on olematon täälläkin. :/ kiitos kuitenki kaikille tsemppauksista. ehkä jotenkin selviin näistä vikoista päivistä. oon kyllä ihan lopussa. :(

mutta mutta: tänään tuli limatulppaa! :O olin hiukan äimänä, kun esikkoa odottaessa mitään siihen viittaavaakaan ei tullu ennen kun synnytys oli jo käynnissä. en kyllä usko että tästä ihan pian ollaan lähössä mihinkään laitokselle, mutta onhan se kiva huomata että jotain tuolla alakerrassa tapahtuu. ja antaahan se toivoa, ettei ihan sitä kahta viikkoa mentäis yli tällä kertaa. :)

joo. huomena siis taas kouluun, siitä en haluu ees tän enempiä puhua.

tsempitykset vielä kaikille, etenkin teille jotka ette saa suppareilta nukuttua! voin vaan kuvitella miten turhauttavaa sen täytyy olla!

eipä tässä muuta. t.VadelmaMama, rv 38+5

Vierailija
79/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green] Eli niinhän siinä sitten kävi, että se oli menoa se... :) [color=hotpink] TYTTÖ syntyi 3.4. klo 7.16 ammeeseen. Painoa neidillä oli 2980g ja pituutta 48cm. [/color]

Synnytys meni oikein hienosti ja reilusti yli toiveiden! =) Vauva on tosi tyytyväinen ja ns. " kiltti" . Syö ja nukkuu. :D Itse toivuin synnytyksestä hirmu nopeesti - ihan kuin en olis edes synnyttänytkään. =) Heidi on ottanu pikkusiskon hienosti vastaan ja mies on onnellinen. <3 Eli siis paljosta saadaan olla kiitollisia tässä perheessä! :)

Synnytyskertomusta tulee sit myöhemmin. Nyt meen huhuilee moikat taaperoiden puolellekin ja laitan päivitetyn esittelypinon tänne meille.. ja sit miehen viereen sohvalle.

Ai niin joo.. [color=darkviolet] Julietin ja Tuikun perheille isot onnittelut vauvojen syntymän johdosta!!! =) [/color]

Burde & Anni (3vrk) + Heidi 1,5v

Vierailija
80/84 |
06.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sunnuntai-ilta eikä vauva syntynyt tälläkään viikolla. No josko ensi viikolla?! hophop!

Ompas tosiaan monilla jo noita kipeitä supistuksia jotka sitten kuitenkin aina loppuu! Tosi tylsää.

Tääl ei oo ees niitä eikä limatulppia eikä muutakaan oiretta synnytyksen suuntaan. Täällon vaan valtaisa turvotus! Toinen jalkapöytä turpos tänään niin paksuksi että ei mahdu crocsikaan jalkaan. Kokeilin et miehen kumpparit menee vielä, omat ei. Toi jalka on todella paha, mietin jo että pitääks sitä lähtee johonkin näyttään... Vaikka ei kai pelkkä turvotus mitään haittaa..?? Siis kun pissa on puhdas ja verenpaine normaali mulle. Huomennahan on maanantai et kai sitä vois ainaki soittaa neuvolaan..?

VadelmaMamalle tsempitykset vikoihin koulupäiviin!! Raivolla vaan ;) !!

-vanilja 39+3