Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HUHTIHIPPUSET*** to-su viikolla 14!

03.04.2008 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12802582&p=1&tmo…

tässä siis linkki alkuviikon turinoihin. :)

Burde ainakin oli yöllä lähtenyt Viltsunhakureissulle! :) tsemppiä vaan sinne! ja Saselle myös, jolla tänään käynnistys!

eipä muuta, mukavaa loppuviikkoa vaan kaikille ja toivottavasti saadaan lisää hippusia pian! t.VadelmaMama, rv 38+2

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brownietelle isot onnittelut pikkukääröstä! Ja taitaapa saada onnitella kohta myös Burdeakin.. Olikos muita?

Vivalle onnittelut vauvan kääntymisestä! Yksi asia vähemmän pohdittavana ;)

Minä " nautiskelin" aamupalalla panadolia, kun koko yön kuuntelin lantion jomotusta. Aamulla oli pakko jo hypätä ylös sängystä ja mennä kuumaan suihkuun, kun niin kolotteli. Varmaan niitä liitoskipuja tai jotain lihasjuttuja. Tänään olisi taas neuvolakin ja kaveri tulee lastensa kanssa käymään. Ihanaa, kun on tekemistä eikä tarvitse koko ajan miettiä omaa oloaan!

Lillero ja Hippunen rv 36+5

Vierailija
2/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoiset onnittelut Browniettelle! Ja Burdekin lähti sitten hakureissulle... :-)

Karrun auto oli lähtenyt itsekseen reissuun, mutta onneksi oli tuo aita! Itse olen näiden kohta 18 ajokortillisen vuoden aikan onnistunut ruttamaan autoa jostain kohtaa kolmesti ja joka kerta se harmittaa isolla veellä, vaikka kuinka on ollut kasko korvaamassa kuluja. Joka kerta olen myös onnistunut kolhimaan vain omaa autoa, en siis kanssakulkijoita tai itseäni. Ja se on ihan totta, että kiukkuisena/kiireessä ei pitäisi lähteä liikenteeseen - kaikki rutut on enempi tai vähempi suutuspäissään aikaansaatuja.

Omaa napaa. Aamupäivät ja iltapäivät menee vielä mukavasti, mutta illansuussa alkaa jo olemaan tukala olo. Veera punkee itseään toooooosi alas ja paineen tunne on vietävä. Supisteleekin, mutta vain niitä kivuttomia harjoitussuppareita. Alkaa kyllä pikkuhiljaa ketuttaa ja eilen piti sitten hakea jo pukamavoidetta apteekista. Noh, onneksi suurin osa vuorokaudesta menee mukavasti edelleen.

Jaksuja mahakkaille ja nauttikaa te, jotka nyyttinne jo olette saaneet!

Winku ja Veera, 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tsemppiä Burdelle viltsun haussa!

Ihanaa kun niitä hippusia alkaa ilmenemään pikkuhiljaa.

Itsellä tosin menee varmaan vielä hetki, vaikkakin muutama harjoitus-suppari eilen ennen ja jälkeen saunan tulikin. :)

Nyt ei ehdi enempää, pitää kiirehtiä kampaajalle hieman hemmotelemaan itseään kun vielä pystyy.

Aurinkoista mieltä kaikille!

äiti-05-08 rv 36+2 muistaakseni x)

Vierailija
4/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brownietelle isot onnittelut vauvasta!

Vitsi että rupesi jännittämään Burden synnytys :). Tulehan pian kertomaan kuulumisia.

Tämä lahopää taas sai mukavaa aikaan tänä aamuna. Poltin kiehuvassa vedessä molemmat käteni. Vesi ja pesuaine kiehui yli kattilasta ja tietysti käsien päälle :(. Ihan kamala kirvely ja särky päällä. Aloeta olen hölvännyt sormiin, joka jonkun verran auttaakin, mutta tuskaa tämä on. Meinasin soitella neuvolaan, että onko ensimmäisen asteen palovammassa mitään tulehdusriskiä, kun palanut alue on kuitenkin suurempi, kuin kämmenen koko...

Hauskaa loppuviikkoa kaikeille. Palailen varmaan taas kirjoitteluineni!

Eveliiinukka 36+6

Vierailija
5/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burdekin sitten lähti viimein synnyttämään. Saadaan varmaan siis pari päivää ainakin odotella uutisia ja kuulumisia. Ihan mukavaa kun tuntuu melkein päivittäin tulevan uusia uutisia ja uusia hippusia. :)

Ulkona on aivan ihana ilma joten pitäisköhän sitä raahautua ulosa vähän happea haukkaamaan. Viime yönä en saanut juuri lainkaan nukuttua. ei supistellut, mutta jokainen asento oli vaan jotnekin hankala. Nyt on aamun ollut julmettu väsymsy ja huono olo. Höh, mistä lie johtuvaa. Ajattelin minäkin piristää itseäni ja hakea kaupasta hiusvärin, jotta saan nämä mun harmaat piiloon. Niih, ei ole reilua. Mä aloin saamaan hopeanharmaita suortuvia hiuksiin jo alle kolmikymppisenä. Jos vähän nyt taas vaihteeksi piilottelisi niitä. :)

Onneksi Karrulle i käynty hassunnim tuon auton kanssa. Mä olen huomannut, että nyt kun on tiet kuivat niin tulee ajaltua paljon kovempaa. Pitäisi vissiin kaasujalkaa hieman hellittää.

Ei vissiinkään sitten pahempia vaivoja ollut kellää. Paitsi, että koita saada kätesi kuntoon eveliinukka... Mulla myös öitä katkoo nuo jatkuvat lantiokivut kuten Lillerolla ja sun viestistä innostuneena taidan lähteä kuumaan suihkuun naatiskelemaan.

Palaillaan again!

Jo-an 40+3

Vierailija
6/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kun tuli kylmät väreet kun burden viestit luin.. jännittämään kävi heidän puolesta :) On se vaan aina yhtä jännää.. Sielä voikin jo Viltsu olla sylissä! Taiskin sitten se pahoinvointi olla synnytyksen merkki.

Itse olen ihan silmät ristissä.. kaks yötä nukkunut tosi huonosti. ti-ke yön jännitin sitä ä-polikäyntiä ja nyt sitten näköjään jo alkoikin sen käynnistyksen jännääminen. Tällä menolla olen ihan zombie sen 2viikon päästä :/ ärsyttävää kun olen tälläseksi jännittäjäksi ruvennut,ja aina se näkyy tuossa nukkumisessa..

Minun pitäisi varmaan ruveta liikkumaan nyt vähän enemmän,kun äitipolin lääkäri sanoi että paras olis kun sitten 16.4 menen sinne niin olis nuo paikat sellasen 3cm auki ja siitä senkus kalvot puhkastais.. ei tarviais käydä niitä cytotecejä pistämään.. Ne on aika inhottavia kun tekevät paljon niitä turhia mutta tosi kipeitä supistuksia.

Vaikka enpä tiedä vaikuttaako mikään liikkuminen tms tuohon,mutta saahan sitä koittaa. ei siitä haittaakaan ole :)

Minulla myös tuota pahoinvointia ollut öisin.. enkä yhtään tajua mistä johtuu. Ei ole joka yö,mutta välillä oikein herään kamalaan oloon ja melkein on pitänyt oksentamaan lähteä,mutta ei ihan. En sitten tiedä,oiskohan jostain ruoasta mitä syön,kun ei ole joka öinen riesa..

Eveliinukka,varmaan kamala kun kädet tuollei polttaa.. vaikeuttaa kaikkea tekemistäkin kun varmasti kipeät. Toivottavasti paranisivat pian!

Täällähän olikin monet käyneet hulluilla päivillä! Täälläpäin ei mitään tuollasia olekkaan.. :) Huomenna lähdetään siskon kanssa tonne lappeenrantaan ostoksille.. pitää nyt hankkia kaikki mitä vielä puuttuu niin ei niitä ainakaan tartte stressata.

Ja sisko käy hakemassa heille toisen rotan :)

Vitsi kun ei nyt kerkeä edes päiväunia nukkumaan,kovasti tuntuu että tarttis. Mutta kun on tänään ja huomenna synttärivieraita tulossa käymään,niin pitäis kakku ja mokkapaloja leipoa. Muut kaikki sentään ostin valmiina.. Minä kun en ole mikään jauhopeukalo.. :D

mutta aurinkoista torstain jatkoa kaikille hippusille!!

Ja supisteluja niitä kaipaaville!

Viva ja poitsu 36+2

Vierailija
7/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burde päässy jo tositoimiin, voi ei ku jännittää.. millonkahan sitä itse, jos ei nyt pariin viikkoon kumminkaan.. sit saiskin jo tulla..

ja Karrulla oli auto ongelmia, hui kun pelottavaa, mulla on nyt ollu kortti vasta 3 viikkoo ja vielä se ajaminen jännittää sillon jos tulee jotain odottamatonta, mies koko ajan vahtaa millon ajan ekan kolarini ja saan auton rutattua, pakotti kaskonkin ottamaan ainakin ekaksi vuodeksi :D

ja neuvola kuulumiset:

rv 37+1

paino +700g!! hui, syynä herkut ja turvotus, kokonaisnousu nyt vajaa 9kg

pissa puhdas ja paineet hyvät

rt ja pää alhaalla, ei kumminkaan kiinnittynyt..

ja mitta 33cm

ei mitään kummempia siis, käveleminen tosin alkaa olla hankalaa varsinkin sillon ku vaavi on itseään puskemassa alaspäin, se tuntuu ihan hirveeltä ja tuntuu että housuun lorahtas, vaikka olis just käynyt vessassa, sen vuoksi tulinkin neuvolasta bussilla pois, sinne asti tosin kävelin, on sellanen 30min kävelymatka näin raskaana ollessa..

noh mut kait se on siivoiltava jälleen kun esikko on hoidossa, on vielä tämän kuun niin pitä nyt nauttia näistä hiljaisista hetkistä, palaillaan..

rinoa 37+1

Vierailija
8/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ilmeisesti ainakin yksi syntymäpäivä saadaan tälle päivälle kun Burde lähti yöllä! Ja onnea tuhannesti Browniette!!

Ihania uutisia VivaS että baby oli kääntynyt! Huippuhienoa! Ja tottahan sitä jännittää kun päiväys on tiedossa, mutta ainakin voi jännittää " hyvällä tavalla" eikä pelottaa. Kun siis on tulokas oikein päin ja noin ajoissa saa synnyttää ettei tule sitten liian isoa vauvaa. Tsemppiä!

Ja voi sitä karrun autoa! Itsekin tänään nostatin verenpaineitani kun tulin neuvolasta ja yritin ajaa omalle autopaikalle. Naapuri oli ystävällisesti laittanut ihan viivan päälle autonsa meidän vasemmalla puolella olevalle paikalle -no enhän mä meinannut millään mahtua ovesta ulos tämän mahani kanssa kun sen auto oli niin lähellä! Rullasin edestakas varmaan viis kertaa siinä että sain auton niin oikeeseen reunaan että mahduin vielä itse ulos sieltä ratin takaa...hmph. Toivotaan vaan että se meidän oikealla puolella olevan auton kuljettaja ei oo yhtä iso kun mää....

Neuvolassa:

rv 39+0

paino +1800

turvotus: ++

RR: 135/88

pissa puhdas

sf-mitta: 37

tarjonta: RT,laskeutunut," ei ehkä ihan kiinnittynyt vielä"

syke: 139-149

Turvotus on sietämätöntä! Nyt olin siellä neuvolassa sitten tosiaankin crocsit jalassa kun ei aamulla menny muut kengät jalkaan =) .

-vanilja ja tajuttoman iso maha rv 39+0

Vierailija
9/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsi sitä Burdekin sitten nyytinhakumatkalle! Hienoa! Toivottavasti kaikki menee siellä hienosti ja saadaan pian kuulla synnytyskertomus :) !

Onneksi Karrulle ei käynyt auton kanssa tuon pahemmin, vaikka harmittaa varmasti jo tuokin. Mie tuota meidän pikkumiestä odottaessani olin häntä viemässä aamulla kouluun ja perutin pois tästä meidän pihalta, kun katon takaa loistava aaumuaurinko häikäisi miut ja arvioin meidän aidan tolpan paikan pikkasen väärin ja vetäsin sitten meidän farkkuvolvon keulan ruttuun siten, että puskuri repeytyi siitä kulmasta vähän irti, vilkun kotelosta lohkesi pieni palanen pois ja auton maalipintaan jäi vähän aidan maalia. Kyllä olin paniikissa, kun menin kertomaan siitä miehelle, olin ihan varma, että huutaa miulle naama punaisena, mutta eihän tuo ollut oikeastaan milläänsäkään, lähti töihin ja sieltä tullessaan sitten oikaisi pellin ja puhdisti maalit, niin tuskin lommoa edes huomasi. Kyllä olin helpottunut.

VivaS, hieno juttu, että vauveli on kääntynyt ihan itsekseen! Toivottavasti nyt kestääkin pää tulosuuntaan loppun asti!

Eveliinukka poltti kätensä :/ vitsi, on kyl varmaan tosi kipeät!!! Toivottavasti paranisivat pian!

Omaa napaa sen verran, että ei supistele ei... Tosiaan, LA ohitettu ja suppareiden määrä päivässä senku vähenee. No, ei mahda minkää, odotellaan, odotellaan.

Aurinkoista päivää kaikille!

Niina ja nirppu rv 40+1

Vierailija
10/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin ihanaa lukea viestejä nyytinhakumatkalle lähtijöiltä ja samalla haaveilla milloin sitä itse pääsee matkaan lähtemään. Eli onnea vain Burdelle.

Itse kävin aamulla tuolla kävelemässä aurinkoisessa säässä. No muutaman hassun supistuksen tunsin kävellessä, mutta eipä tarvinnut edes tahtia hidastaa.

Joku oli tuosta synnytyksen jännittämisestä/pelottamisesta kirjoitellut. Itse en ole aiemmin sitä niin ajatellutkaan, mutta kun kävin nyt siinä painoarviossa ja tietää että iso on tulossa niin kummasti alkanut pelkäämään tätä synnytystä ja jännittämään lähtöä. Sitä vain miettii että kuin isoksi se ehtiikään kasvaa ja mahtuuko sitten syntymään. No huomenna neuvola taasen edessä joten katsotaan mikä on olo silloin. Toki en kyllä käynnistystäkään välttämättä haluaisi vaan luonnollisen lähdön.

Kukas se olikaan polttanut kädet eveliinukka? (minullako muisti mennyt). Nyt vain reipasta rasvausta että saisit ennen synnytystä kädet kuntoon. Aloe tosiaan rauhoittaa. Ja jos ei rakkoja, haavoja tullut niin tulehdusvaara lienee vähäinen. Mutta seuranta kannattaa.

virpi 40+2

Vierailija
11/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vielä kaikille!

Onnea Brownietelle ja varmaankin tässä kohtaa myös Burdelle! Kyllä muakin alkoi kovasti jännittämään, kun Burde on niin ahkerasti täällä kirjoitellut ja kokemuksia jakanut. Toivottavasti kaikki menee hyvin!!!

Vivalle tosi paljon myös onnea vaavin kääntymisestä. Kyllä se varmasti on suuri taakka pois sydämeltä.

Meillä oli nyt siis eilen viimeinen äippäpoliaika. Vauvat olivat edelleen perätilassa (muuta en kyllä odottanutkaan) ja nyt saatiin tiukka määräys siitä, että sektio tehdään 10.4.2008. Eivät enää suostuneet yhtään pitkittämään. Nyt siis melkein kyyneleet silmissä täällä toivon, että alkaisi itsekseen käynnistyä; ei nappaa se sektio sitten millään tapaa. Käytiin ostamassa " seksintappajasukat" (=tukisukat) sektiota varten ja kyllä siinä vaiheessa meinas itku tulla; mä olen vaan niin kovin odottanut, että saisin itse synnyttää. Byhyy. Kaikki luonnollisuus tossa leikkauksessa niin kilometrien päässä... No eiköhän tässä viikon aikana ehdi ajatukseen sopeutua ja tietysti synnytyskin käynnistyä, jos on käynnistyäkseen.

Vauvoilla oli kaikki hyvin. Käyrät hienoja ja painoarvioiksi saatiin ultralla 2,9 ja 2,8kg. Hienon kokoisiksi ovat masussa kasvaneet. Siitä täytyy kyllä olla todella onnellinen.

Olin vissiin niin v******tunut siitä sektiopäätöksestä, että sainpas paineetkin nostettua ensimmäistä kertaa elämässäni ihan sairaan ylös. Alapaine oli 100. Jee. No eipä täti sitä tarkistanut uudestaan, käski käydä kontrollissa. Olen niin kyllästynyt siellä neuvolassa ravaamaan, että suutuspäissäni kävin sitten Hulluilta päiviltä ostamassa Omronin verenpainemittarin, ja hitot ne paineet mitään korkealla on. N. 110/65 kaikilla mittauskerroilla kotona. Tosin eilen oltiin vielä illalla oikeen hienosti syömässä ja pitkän kaavan mukaan. Kolmen tunnin istumisen seurauksena jalat oli IHAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN turvonneet, joten ehkä eilen kroppa sitten vaan teki tepposiaan. Johan tää vatsa alkaa ollakin sitä kokoluokkaa (SF lähemmäs 38), että ei ihme jos ei laskimoverenkierto ole istuessa ihan parhaimmillaan.. Jeps.

Mutta siis halusin tulla vielä moikkaaman ennen, kun lähdetään meidän pienet hakemaan. Toki tulen fiilistelemään, jos itsekseen näyttää käynnistyvän, mutta muuten saattaa taas jäädä kaiken lopputohinan keskellä teidän kuulumisten lueskeluksi. Hirmuisesti siis voimia kaikille ja tulen viimeistään lasten synnyttyä kertomaan meidän kuulumisia.

-Bea ja pienet, rv 38+0-

Vierailija
12/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaan kukaan luule muuta..että tekis niinkuin " burdet" ...huuhheijaa, siellä tosiaan ollaan varmaan jo nyytti kainalossa...Ja kukas olis seuraava?

Itse olen istunut yläpään takia parituntia kampaamossa ja oli muuten ihana hemmotella, kun ei tiedä koskas sitä taas sitten pääsee..

Sitten ulkoilin poikien kanssa ja lykin tuplavaunuilla isomummun luona mutkan ja sieltä vielä toiseen mummulaan, ja sinnehän ne jäivät mummun hoiviin iltapäiväksi..ihan kivaa niin saa ottaa miehen kanssa kaksin päiväunet- tosi romanttista =) !!!!!! Ja ajattelin että kyllä kai se vaunujen lykkiminen alikulkujen ylämäkeen toisi edes jonkun supparin niin ei, tuli vaan hiki ja väliliha taisi taas tiukentua asteella..jooo,oo odotellaan siis joku viikko vielä omaa lähtöä.

Karru parka, taisi tosiaan paineet nousta kun auton näki!!!! No ei onneksi isompaa vahinkoa..

Mutta nyt sinne unille...enkä kyllä yritä sillä yhdellä s:llä saada tätä tulemaan..

klematis rv 38+2

Vierailija
13/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen käytiin ultrassa kun vauvan sydänäänissä oli jotakin outoa, mut onneksi ei löynyt nyt kuitenkaan mitään poikkeavaa! Uusi ultra on tossa parin viikon päästä :)

Tekis niin kovin mieli kysyä kumpi tulee; tyttö vai poika, mut mies ei halua tietää ja jotenkin itekkään ei haluais tietää vaan jännittää sinne synnytykseen, mut toisaalta sit taas ei millään jaksa odottaa, tuntuu että laskettuun aikaankin on ikuisuus vielä vaikka jo huhtikuuta eletäänkin!

Niin tosiaan, tässä koko ajan olisin valmis lähtemään synnärille. Aika meni todella nopeesti johonkin rv 32 asti, ei huomannutkaan, mut nyt tää loppu aika matelee!

Vauva painaa tosi ikävästi tonne alas ja varsinkin illalla/yöllä se on voimakasta paineen tunnetta. Neuvolassa sanottiin et vauva on hyvin laskeutunut ja kiinnittynyt ja että se voi lähteä tulemaan koska vaan mut hyvin voi olla laskettuun aikaankin asti mahassa vielä.

Voi kun niin toivoisin että pääsis jo aikasin lähtemään!!

Kolme ässää olis loistavia, mut jokaiseen on joku este :( !!

Saunaa meillä ei ole, siivousta ei kestä selkä enää ja mies on vähän ollu haluton tossa viimiset pari kuukautta kun on niin väsynyt hirveen työmäärän takia, joka on mun mielestä tosi epistä!! Sais kyllä huomioida mua enemmän tai ainakin sekstailla enemmän jos se jotakin auttais :P

Eipä muuta tällä kertaa....

Indy ja poppari 36+1

Vierailija
14/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taasen!

Jännittäviä kuulumisia monella. Itsellänikin LA lähestyy, (23.4) mutta saa nähdä miten lähelle laskettua aikaa raskaus menee.

Huomenna mulla onkin äitipoliaika. Olen käynyt siellä kontrolleissa kun maksa-arvot on olleet korkealla (sitä hepatoosia kaiketi) ja tuo pienokainen kasvaa ihan hirmuista vauhtia. Iso vauva siis tulossa, dieeteistä huolimatta :(. Painoo on mulle tullu kokonaisuudessaan sellaset 8 kg. Mahaa kommentoidaan jatkuvasti, onkos kaksoset tulossa jne. Jostain syystä pömpöttää tossa edessä. Kaipa ihmiset ihan hyvällä, mutta en nyt jostain syystä jaksa.

Synnytys on alkanut muakin pelottaa. Edellinen jouduttiin 14 tunnin synnytyssession jälkeen leikkaamaan kun avautuminen jäi 6 tunniksi vaiheeseen ja tytöllä virheasento. Pelottaa nyt siis se lapsen iso koko ja se, että synnytys joudutaan käynnistämään kun paikat on ihan epäkypsät. Lisäks kun viimeksi synnytystä vauhditettiin oksitosiinitipalla ja siitä tuli ihan järkyt supistukset ja silti mitään ei tapahtunut. Jos nyt käy samalla tavalla...Ja kestääkö sektioarpi...

Vauhdikasta menoa tuntuu monella olevan. Mistä ammennatte sitä energiaa? Mulla on enegiat olleet lopussa. Oon normaalisti kova touhuilemaan, mutta nyt oon ottanu äitiysloman ihan levon kannalta.

Oikein kaunista päivänjatkoa kaikille, täällä on ihanan keväinen ilma!

t. Olga-Severiina rv 37+1

Vierailija
15/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun jännää¿ Burde sitten pääsi jo tositoimiin :) aivan mahtavaa!! Ja onnittelut myös muillekin vauvansa jo saaneille!

Mulla sitten la huomenna¿ Saas nähdä, ehtiikö haikara meille ajoissa. Jonkinmoisia jomotteluja ja juilimisia on ollut nyt havaittavissa mitä ennen ei oo ollut, varsinkin parina viime yönä, mutta en niitä näin ensikertalaisena osaa oikeen tulkita, että onko lähtö lähellä vai mitä ne on¿ Ja neiti on viime päivät ollut jotenkin tavallista tomerampi mylläämään masussa, välillä melko tuskanen olo! Alkaiskohan hänkin siellä jo pikkuhiljaa kyllästymään ahtaisiin tiloihin... Toiveajattelua? :)

Ässiä on testattu (paitsi saunaa, joka vaatis reissun anopille ja en yhtään jaksais sinne lähtee..) mutta toistaiseksi tuloksetta siis ;)

Indy, mulle sanottiin neuvolassa kans noilla viikoilla ihan samaa kun sulle, että vauva oli jo sillon ihan lähtökuopissa, ja siitä asti tietty oon ollut ihan täpinöissä, mut tässä sitä edelleen odotellaan. Toivottavasti sä pääsisit vähän aikasemmin hakemaan käärön kotiin! :)

Eipä tässä sen ihmeempiä, jatketaan jännäämistä¿

Niisku ja neiti 39+6

Vierailija
16/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Browniette! Ja muiden osalta vielä jännitellään ja odotellaan kuulumisia...

Oma (o) viimeisellä lääkärineuvolakäynnillä:

pissa puhdas, hb 123

paineet 101/67

paino +400 eli 11 kg tähän mennessä

sf 31

rt ja sykkeet 140-148

kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni, kanavan pituutta ei lääkäri kertonut

Painoarviota ei näköjään tässä kunnassa neuvolalääkäri teekään, eikä mulla mitään lantion mittojakaan ole hahmoteltu, kun on jo kaksi synnytystä takana...

Ilmeisesti muksun pää ei ole kiinnittynyt, kun kerta pääsee päivittäin heilauttamaan jalat toiselle puolelle. Winkuko se puhu häntäluun kipeytymisestä ?, mulla alkanut vihoittelemaan ainakin ja häpyluuukin ajoittain aikas hellä.

Muuten vaivat taitaa olla samoja kuin teillä toisillakin =): turvotusta, närästystä (mikään ei auta, kun polttelee tuonne ruokatorven alaosaan, testattu on siis perunajauholitkut, piimät, jugurtit, apteekkitavarat...), lonkat painuvat nukkuessa ja unet mitä sattuu. Tänään sentään ehdin nukkua päikkärit, oli oikein ihkua. Viikko on mennytkin kaikkialla juostessa, joten olo on ollut ihan hurjan sippi.

Vivalle tuuletukset tarjonnan vaihtumisesta! Jippii!

Toivottavasti Eveliinukan kädet paranevat hyvin ja nopeasti. Käsissä ja vars. sormissa kulkee valtavasti hermoratoja ja on niitä hermopäitä, joten kipu on varmasti sietämätön - meillä esikoinen poltti saunan kiukaaseen 1 1/2 -vuotiaana kätensä, joten jotain hajua asiasta on...

Burden puolesta kyllä jänskättää!

Mirpa! Jokos sitä on lähdetty nyyttiä hakemaan!

Joku (anteeksi, en muista nikkiä) kyseli tuosta energisyydestä, mulla ei ole ollut sitä " ongelmaa" . Voisin nukkua kaikki päivät, välillä sentään saa pyykkiä pestyä, mutta esim. viime viikon siivouksesta ei ole jäljellä kuin muistot. Ja taitaa olla suurin osa mun sotkuja, nämä uudet nimittäin.

Hirmuisesti oli pinoa lukiessa kommentoitavaa, mutta palailen asiaan myöhemmin, kun en laittanut ylös juttuja...

Pahnu 35+5

Vierailija
17/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimisessä lääkärineuvolassa on nyt sitte käyty. Kaikki oli ihan kunnossa.

paino: + n.950 g kokonnaisnousu 7,7 kg

rr: 126/76

pissa puhdas

tarjonta: edelleen RTI

Kohdunsuu oli pehmeä ja kiinni ja edelleen tähteellä 3 cm.

Valittelin ku alapää tuntuu kosketusaralta ja erittäin ärtyneeltä (tuntuu hankaavan kävellessä!!!) Sano et on limakalvot todella turvoksissa, mutta ei tulehdukseen viittavaa. Sanoin et pelkäsin et ois jotai suonikohjuja tullu ku on niin arka.

Sit hää katto koneelta miun viime viikkosta lääkärissä käyntii sen flunssan takia. Kysy et oonko käyttäny sitä toista lääkettä jota sain. Sanoin että en ku kaks kertaa ku kysyin tädiltä (farmaseutilta) et saanko sitä ees käyttää. En kuulemma. Lääkäri totesi saman. Sanoi että ei noista kahesta kerrasta oo kuiteskaa haittaa, mutta en saa käyttää sitä ainetta.

Brownietalle ja perheelle onnittelut halin kaa pojasta!!!! Ihanaa.

Viva ihanaa et poitsu on kääntyny ja sait sen käynnistys ajan. Monihan on parhaillaan sektiossa tai kuten burde, oikeesti synnyttää... IHANAA.

Niina: Kyl se ulos tulee....

Olikohan miul viel jotai?!?

Pitäis hakee Tytti hoidosta. Huomenna mennää koti-Parikkalaa ja tullaa kait pois keskiviikkona. Torstaina ois seuraava neuvola. Miehellä on talvilomaviikko eikä Tyttikää oo hoidossa. Mies tahtooo viel kevään viimoset pilkkipäivät!

Näin... Tytikkä rv 36+2

Vierailija
18/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavasti onnea koko perheelle! - ja voisi tosiaan kuvitella, että Burdekin on tähän mennessä oman Viltsunsa nähnyt... Mahtavaa!

Itselläni olo on ihan järkyttävä. Mulla on parin päivän ajan juilinu tuonne oikeaan kankkuun aina kävellessä, rutisin siitä eilenkin... No, tänään olo on ollut kokonaan hirveä, kun ei pysty edes kunnolla venyttelemään tuota alaselkää, kun tuo vatsa on edessä... Kolottaa ja jomottaa ja kävely on entistä karmeampaa - puhumattakaan niistä todennäköisistä oheiskivuista, joita on kohta, kun yrittää klenkuttaa eteenpäin... päässäkin on räkätaudin tuntua, vaikka mitään ei tulekaan. Pitänee heittää Panadolia naamaan, vaikka yritän aina kärvistellä viimeiseen asti noitten lääkkeitten kanssa. Mittasin juuri lämmön ja vähän päälle 37 sitä sitten olikin... Jee... =(

Nyt voi vaan hetkellisesti toivoa, että synnytys ei käynnisty tässä olotilassa...

Tsemppiä ja supistuksia niitä toivoville,

38+6

Vierailija
19/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myöskin la on lähestymässä (lauantaina), muttei ole juurikaan tuntemuksia että lähtö olisi edessä. Päivisin olen yrittäny vähintään kauppaan asti kävellä eli sellasen 800m per suunta ylä- ja alamäkiä, mutta ei sekään paljoa auta. Tänään tosin selkä alko vähän takasin tullessa vihottelemaan, mutta siihen taisi olla syynä vaan normaalia painavampi reppu.

Päivisin huomaa selvästi, että meiän masumiehellä on ahdasta, kun se liikkuu melko vähäsen ja vaan silleen laiskasti venyttelee jalkojaan. Neuvolatädin mukaan pää on ollu kiinnittyneenä jo viimesten 3 käyntikerran ajan. Se ei siis ainakaan ole sitä pystyny enää liikuttamaan. Iltasin kyllä sitten meiän pikku-ukko ottaa rauhallisten päivien riehumiset takasin ja rymyää oikein kunnolla nukkumaan mennessä. Täällä myös alkanu noina riehuhetkinä jomottamaan oikein kunnolla häpyluuta ja peräaukon aluetta. Gutaa tekee, mutta jospa tuo enteilis synnyttämistä =)

Isot onnittelut vauvansa jo saaneille! Olen kyllä tosi kade..

Ja Vivalle onnittelut vaavin kääntymisestä! On kyllä varmaan kivi vierähtäny sydämeltä =)

Mulla mies aina aamulla herätessään ensimmäiseksi ilmaisee pettymyksensä, ettei sitten yön aikana ole tullut lähtöä. Luulee varmaan että mä tahallaan pitkitän tätä odotusta pitämällä jalat ristissä =)

Loppuviikkoja mammoille!

~* Heidi ja LittleOne *~ (rv 39+5 tai jotain)

Vierailija
20/84 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on suorastaan infernaalinen olotila. Minä mäntti menin taas ottamaan rautatabun liian tyhjään vatsaan ja nyt on järjettömät vatsanväänteet ja maha ihan kuralla. Onneksi kerkesin ennen tätä tollontyötä tekemään semmoisen tunnin reippaan kävelylenkin, ettei ihan jäänyt ulkoilut tekemättä.

Vivalle piti jo aikaa sitten kommentoida, että hyvä homma vauvan kääntyminen raivotarjontaan! Aina vaan unohtuu, jos ei kirjaa muistiin...

Kaikille nyyttinsä jo hakeneille esittäisin vienon toivomuksen, että kun jaksatte ja ehditte, laittaisitte synnytyskertomuksia tulemaan. Jos haluatte viskata ne tuonne Synnytys-puolelle, niin vinkatkaa ihmeessä täällä viikkopinossa, että sieltä löytyy. Minä en ainakaan surffaa sillä puolella kuin hyvin harvoin eli menee suotta sivu suun.

Makeanhimoa on runsain mitoin liikkeellä. Niin myös täällä, mutta arvelen sen johtuvan siitä, että ruoka ei oikein uppoa. Mun ei oikeastaan tee ollenkaan lämmintä ruokaa mieli, enemmän menee leipä/hedelmä/jogurtti -linjalla. Ja keksit, namit & jäde kyllä uppoaisi paremmin kuin hyvin. Painoa on edelleen 12-13 kg lähtöpainoon, ei ole noussut enää kuukauteen, joten uskallan noita herkkuja vedellä.

Winku, Veera & vatsanväänteet