Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hemmetin paniikkihäiriö/ihmiskammo. Ei auta lääkkeet vaikka pitäisi jo auttaa. kolme kuukautta olen syönyt.

Vierailija
02.04.2008 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oikea lääkitys löytyy. hyvää vointia sulle!

Vierailija
2/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vaan kuvitella miten rankkaa.

2

Vierailija
4/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sepram ja ehkä vaihdetaan cipralexiin. olen marraskuusta asti syönyt.

Vierailija
5/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että lääkkeet alkaisivat vaikuttaa?

Paniikkiin ja ihmiskammoon voi vaikuttaa todella paljon itse omalla toiminnallaan..lääkkeet vain tukena ja ponnistuslautana. Itse pääsin todella pahasta paniikista ja pelkotiloista eroon, mutta se vaati sen, että aloin väkisin tekemään harjoituksia..Nykyään jo selviää hengissä ilman lääkkeitä.

Vierailija
7/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuin eri ihminen

2

Vierailija
8/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkikohtauksen voi saada ihan kuvittelemalla, kokeile vaikka. Samalla tavalla sen saa kuvittelemalla poiskin.

Vierailija
9/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sitä että lääkkeet alkaisivat vaikuttaa?

Paniikkiin ja ihmiskammoon voi vaikuttaa todella paljon itse omalla toiminnallaan..lääkkeet vain tukena ja ponnistuslautana. Itse pääsin todella pahasta paniikista ja pelkotiloista eroon, mutta se vaati sen, että aloin väkisin tekemään harjoituksia..Nykyään jo selviää hengissä ilman lääkkeitä.

Vierailija
10/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paniikkikohtauksen voi saada ihan kuvittelemalla, kokeile vaikka. Samalla tavalla sen saa kuvittelemalla poiskin.

Vierailija
11/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vaan menet ulos ihmisten pariin. Ei ne kohtaukset ole hengenvaarallisia.

Vierailija
12/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NLP-tekniikka auttaa.

Vierailija
13/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

n lopettanut parantaakseni itseäni.

ap

Vierailija:

Ja sitten vaan menet ulos ihmisten pariin. Ei ne kohtaukset ole hengenvaarallisia.

Vierailija
14/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain kerran kohtauksen ruuhkabussissa aamulla, kun olin viemässä lastani päiväkotiin. Kun kohtaus alkoi, tajusin kuitenkin, että en ikimaailmassa voi romahtaa ja panikoitua lapseni läsnäollessa, minun on vietävä hänet muina miehinä päiväkotiin ja vasta sitten voin romahtaa.

Niinpä sitten jäin bussista pois, kävelimme pari pysäkinväliä ja lauloimme yhdessä jotain lastenlaulua. Kun olin vienyt lapseni päiväkotiin, kävelin läheiseen terveyskeskukseen ja sain siellä sitten sen kohtauksen ihan turvassa. Pistivät EkG:hen ja kun tulos oli ihan normaali, tajusin siinä että tämä ei ole vaarallista vaan lähinnä kiusallista. Sen jälkeen ei ole kohtauksia tullut, oireita on kyllä joskus alkanut ilmaantua, mutta olen saanut ne ajatuksen voimalla pois.

Vierailija
15/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vains illä että kohtasin kohtaukset. Pikkuhiljaa menin enemmän ja pidemmälle ja aina vain joka kerta se kova valmistelu: " ei haittaa jos kohtaus tulee, en kuole, lähden sitten ulos, mitä muka voisi tapahtua pahimmillaan" jne psyykkausta.

Jos jää vain valittelemaan, ettei mikään auta niin siinä se sitten on.

Minulla paranemisprosessi kesti n. vuoden, siis siitä kun aloin harjoitella siihen kun huomasin selkeän edistymisen ja pystyn jo liikkumaan! Eli se vaatii aikaa ja uskoa ja voimaa.

Ja todellakin tiedän mistä puhun, sillä itse en voinut mennä mihinkään kulkuneuvoon, kauppaan tai edes ystävälle kahville.

Vierailija
16/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin miehelleni tai ystävälleni ja pyydän että nyt jutellaan hetki, tietävät kyllä mistä on kyse, ja näin saan itseni taas koottua.

Vierailija
17/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NLP eli neurolingvistinen prosessointi on ajattelutapa, tutkimussuuntaus - ja joukko välineitä joiden avulla sinun on helppo päästä hyviin tuloksiin siinä mitä teet.

NLP auttaa sinua onnistumaan siinä mitä teet

NLP eli neurolingvistinen ohjelmointi on ajattelutapa, tutkimussuuntaus - ja joukko välineitä joiden avulla sinun on helppo päästä hyviin tuloksiin siinä mitä teet. Sitä voi käyttää millä tahansa elämänalueella.

NLP:n avulla voit tutkia ja muuttaa omaa kokemustasi

NLP on tavallaan ihmismielen käyttöohje. NLP:n avulla voit käyttää mielikuvia, sisäistä puhetta tai kehon liikettä siirtyäksesi mielentilasta toiseen tai luodaksesi uudenlaisen suhtautumisen vaikka koko elämään.

NLP auttaa sinua saamaan viestisi perille

NLP auttaa sinua ymmärtämään vuorovaikutustilanteita ja olemaan niissä parhaimmillasi. NLP:n menetelmiä käyttäen luot hyvän kontaktin toisiin ihmisiin.

Mitä " neurolingvistinen" tarkoittaa?

Nimitys neurolingvistinen prosessointi viittaa hermostoon ja kielenkäyttöön. NLP olettaa, että ihmisen mieli ja ruumis ovat läheisessä yhteydessä toisiinsa, ja että toisen avulla voidaan vaikuttaa toiseen. Arkielämästä tuttua esimerkiksi on, että jos verensokeriarvot ovat alhaiset, ajattelu on hidasta. Toisaalta ajatukset voivat saada aikaa ruumiillisia muutoksia. Ajattele esimerkiksi jotakin miellyttävää, joka on joskus saanut sinut punastumaan. Mitä enemmän ajattelet tuota asiaa, sitä todennäköisemmin punastut uudelleen sitä ajatellessasi.

N = Neuro

Ihmisen käyttäytyminen perustuu viiden aistiärjestelmän (näkö, kuulo, tunto, haju, maku) ja näitä vastaavien miellejärjestelmien (mielikuvat, kuvitellut äänet, sisäiset tuntemukset, hajuihin ja makuihin liittyvät mielteet) toimintaan. Hermosto kytkee ihmisen mielen ja ruumiin yhtenäiseksi järjestelmäksi, jossa ajatukset vaikuttavat fysiologiaan ja fysiologia vaikuttaa ajatuksiin.

L= Lingvistinen

Jokaisella on oma kokemuksensa todellisuudesta. NLP olettaa, että tällä kokemuksella on muoto ja rakenne, joka on kielen kaltainen. Itse asiassa myös puhuttu kieli, sanat joita käytämme, kytkeytyvät läheisesti subjektiiviseen kokemukseemme todellisuudesta. Muuttamalla sanoja joita käytämme, muutamme myös kokemustamme.

P = Prosessointi

NLP tarjoaa suuren joukon menetelmiä subjektiivisen kokemuksen muuttamiseen. Niiden avulla on helppoa ja nopeaa vapautua esimerkiksi pelkotiloista tai fobioista tai motivoitua uudelleen jonkin tärkeän tavoitteen saavuttamisesta.

Vierailija
18/21 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko jollain vielä antaa käytännön esimerkkiä, miten toteuttaa tuota ko. tekniikkaa paniikin tullessa?

Vierailija
19/21 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on annettu tällainen ohje:

Kun paniikki alkaa yltyä, et lähde mielen myllerrykseen mukaan, vaan hoet mielessäsi tai ääneen:

Minä olen (sitten etunimi ja sukunimi) ja olen matkalla (lähtöpaikka ja sitten määränpää). Minulla ei ole mitään hätää.

Kyseessä on siis paniikin pysäytysharjoitus muuttamalla ajatukset nykyhetkeen eikä menneeseen tai tulevaan.

Lisäksi viitisen minuuttia kestävä rentoutusharjoitus tuolilla istuen auttaa katkaisemaan hermostuneisuuden, kun se on päällä. Harjoituksessa käydään koko keho läpi unohtamatta hengitystä.

Ohjeet sain terapiassa.

Vierailija
20/21 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtiin?

Myös tällaisessa kirjassa kuin Edmund J. Bourne: Työkirja --- kärsiville tms. on hyviä ohjeita agorafobisille. Englanninkieltä taitavat voi hankkia uudemman painoksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan