Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä välissä te ehditte? :' (

Vierailija
02.04.2008 |

Kämppä on suorastaan paskaläjä.

Missä kohtaa päivää muilla pienten vauvojen äideillä on aikaa siivoiluun?

Olen itkeä vollottanut ja siivonnut koko aamun aina kun sopiva väli on tullut.

Pyykit ripustin parkuva vauva toisella käsivarrella.

Ruokakin on yleensä valmistettava joko imevä- tai parkuva vauva toisessa kädessä.

Lisäksi esikoinen vaatii omat hetkensä päivästä huomionsa.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehen pitää tehdä kotityöt oman työpäivänsä jälkeen, myös jakavat mahdolliset yövalvomiset?

Meillä on duunissa yksi pomo, joka on nyt kuukauden (mä aloitin siis kuukausi sitten) näyttänyt ihan pystyynkuolleelta. Tänään herra sitten rupesi puhumaan vauvoista ja mainitsi, että alkaa yövalvomiset käymään voimille... Hän on siis herännyt viimeiset 5kk joka yö 2-3krt syöttämään / sylittelemään vauvaa, vauva on siis nyt 5kk vanha. Meinasin pudottaa alaleukani, onneksi kuitenkin sain suuni pidettyä kiinni... meinasin ihan oikeasti kysyä, että MITÄ H****TTIÄ SUN MUIJASI SITTEN TEKEE? On se nyt saatana, että se työssäkäyvä hoitaa yövalvomisen...

Ei mun ainakaan tullut mieleenkään pyytää mun miestäni hillumaan vauvan kanssa, kun hän kävi töissä... eikä ole mun mies nyt pyytänyt minua kertaakaan hillumaan vauvan kanssa, kun mä palasin töihin ja hän jäi vanhempainvapaalle. Tuo on kotonaolevan homma ja piste... Mies on itseasiassa sanonut mulle, että mun ehkä olisi parempi nukkua 1-2 yötä toisessa makkarissa, kun kuitenkin havahdun vauvan itkuun yöllä... en kuitenkaan luovu kainalopaikastani ja se sopii miehellekin hyvin, kun lupasin, etten anna itseni väsyä.

Noh, meillä mä tein myös kaikki kotityöt, kun olin kotona. Mies tekee nyt kaikki kotityöt, kun on kotona... mutta meillä on " helppo vauva" päiväsaikaan (yöt ovat nyt vähän hulinaa). Mä myönnän sen ihan avoimesti... tuon pikkuisen kanssa saa tehtyä vaikka mitä päivisin... Vauva vaan hymyilee niin kauan, kun joku hänelle juttelee, ei tarvii olla näköyhteydessä, mutta välillä pitää " huudella" .

Vierailija
2/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on saanut markkinoitua asian niin että koska hän on jo valmiiksi äitiyden rasittama, mies hoitakoon kaiken muun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin odotin, että kun tulen töistä, minun ei ensimäisenä tarvitse pelastaa miestä ja alkaa ruoanlaittoon ja siivoamaan. Odotin, että perushommat on sillä aikaa tehty.

Mutta tämä ei kai päde kaikissa perheissä toisin päin. Mammat istuu vauva kantoliinassa netissä koko päivän ja odottaa, että mies tulee työpäivän jälkeen hoitamaan hommat. Jos tilanne olisi toisin päin, minkä metelin he nostaisivatkaan.

Vierailija
4/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin mies, vetäisin itseni ennemmin kiikkuun kuin katselisin moista painajaista

Vierailija
5/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siihen se mieskin vetosi kun halusi että hoidan kaikki asiat netissä kun " lomailen" vauvan kanssa kotona. Ei tiennyt että nettiin ei tosiaan päässyt ellei vauva nukkunut, ja kun se nukkui, nukuin minäkin kuin kuollut.

Vierailija
6/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti mies tekee kotona mielestäni ihan liikaa, siksi en haluaisi enempiä rasittaa miestäni siivouksilla.

Itse olen ehkä masentunut (olen maininnut neuvolassa tästä) ja vauva herää joka yö 1 - 4 kertaa tissille.

Mies meinaa, että hänen pitäisi yöllä vielä vaippakin nousta vaihtamaan, mutta minä en raatsi herättää häntä yöllä ja vaihdan vaipan itse.

Kämppä on todella pommin jäljiltä ja aina kun saamme sen siistiksi, tuudittaudun ajatukseen, ettei tarvitse hetkeen vaivata päätä siivoamisella.

Siksi pyrin rentoutumaan esim. netin ääressä silloin kun vauva torkkuu, sen sijaan että siivoaisin koko ajan hullun lailla pitääkseni kämpän siistinä aina.

Pölykoirat vilistelee lattioilla, pöydillä on likatahroja ja astioita on siellä täällä.

Ahdistun tästä sotkusta, mutta eipä minulla ole voimavaroja jatkuvaan siivoiluunkaan, muuten olisin illoilla kiukkupussi kun mies tulee töistä.

Vierailija
7/60 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, eivät kuulemma ehdi siivota tai laittaa ruokaa.

Vierailija
8/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa tuommoisesta!

Vierailija
9/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous ja pyykit voivat odottaa, lapset eivät.

Vierailija
10/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minä pidin paikat siistinä. En viitsisi väsyttää enää rankkaa työtä tekevää miestä pistämällä häntä siivoushommiin.

Vierailija
11/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt järkeä siihen vastailuun! Mistä hemmetistä SINÄ tiedät minkälaiset lapset aplla on? Toiset ovat vaativimpia kuin toiset, etkö sinä pieni ihminen sitä vielä tiedä? Minulle on suot 2 erittäin helppoa lasta ja heidän kanssa arki on ollut lomailua, en silti oleta, että kaikilla olisi näin.

Mene sinä viitonen nyt peilin eteen ja harjoittele sitä kaunista käytöstä.

t:2

Vierailija
12/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja on erilaisia, mutta ei se kuole vaikka sen hämmennyksen ajan jossain viltillä makaiskin ja huutaisi. Ëntä voisiko ruokaa tehdä valmiiksi tyyliin kun lapsi nukkuu tai mies tekisi? Sinun ei tarvitsisi hääriä keittiössä ruuan lämmitystä pidempään vauvan kanssa?

Mutta tosiaan, joku kämpän siivous ei ihan ole ykkösprioriteetti tuossa vaiheessa.

Vierailija
13/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, vielä en ole tavannut vauvaa joka rajoittaisi äidin netin käyttöä.

Vierailija
14/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiä pesen pari kertaa viikossa, eikä se tuota minkääntyyppistä tuskaa. Siivoan n. kerran viikossa ja mies on sillon vauvan kanssa tai sitten se nukkuu ja me siivotaan yhdessä. Ruokaa laitetaan vuoron perään, kummalla sattuu olemaan aikaa ja kaupassa käy jompi kumpi tai yhdessä.

Siinäpä se ja meillä on kyllä aina siistiä, tosin toi vauveli ei kauheesti sotke... Enemmän sais olla tekemistä.

Ei varmaan paljon lohduttanut, mutta näin meillä.

Vierailija
15/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hassua, vielä en ole tavannut vauvaa joka rajoittaisi äidin netin käyttöä.

Vierailija
16/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä varsinkaan näistä " täydellisistä naisista" jotka selittävät kuinka helppoa kaikki heille on.

Siivoat sitten kun on aikaa! Vaikka silloin kun mies on kotona ja pystyy katsomaan lapsia tai sitten pyydät miestäsi siivoamaan. Tai sitten viikonloppuna puunaatte kämpän yhdessä.

Ruuanlaitossakin kannattaa käyttää puolivalmisteita silloin kun vaan pystyy. Kyllä se siitä vielä helpottaa, tsemppiä! :)

Vierailija
17/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ummistat silmäsi sotkuilta ja siivoilet sitten kun ehdit. On päiviä, jolloin kaikki tuntuu kaatuvan päälle ja hetkeksikään ei voi pysähtyä tai koko paletti leviää käsiin, mutta kyllä se siitä taas iloksi muuttuu. Yritä jaksaa !

terveisin kolmen pienen äiti

Vierailija
18/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä jonkin verran. vauva 5 kk ja isoveli 3v. Tänään siivosin aamupalan jälkeen. En koskaan päästä suureen kaaokseen. Isompi saa leivtellä vain muutamat lelut kerralla (ei siis kaikkia yhtäaikaa esille jne). Ja vauvahan ei mitään sotke, mitä nyt vaatetta pitää välillä vaihtaa.

Vierailija
19/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun resepti on, että illalla, kun tytöt ovat nukkumassa järjestelen kaikki tavarat paikalleen, tyhjennän/täytän tiskikoneen ja pesen pyykit vasta 10 jälkeen (yösähkö). Mies laittaa sitten pyykit kuivumaan ennen kun tulee nukkumaan. (tosin meillä tytöt ovat menneet aina nukkumaan viimeistään 19, joten se auttaa paljon. Eikä kuopus ole 2kk eteenpäin herännyt yöllä...).

Sitten aamulla kun herätään syötän kuopuksen, laitan esikoiselle aamupalan ja aamupiirretyt, jonka aikana imuroin ja pesen pöydät. Näin on sitten heti aamusta perussiistiä. Ennen iltahommia keräillään esikoisen kanssa kaikki lelut paikalleen. Esikoinen tykkää myös kovasti pyyhkiä pölyjä.

Yleensä, kun meille tulee kavereitani lapsineen, en välitä leviävistä leluista ja maitolaseista pöydillä ym, mutta kun ollaan oman perheen kesken ollaan sovittu, että keittiössä syödään ja leluilla leikitään omassa huoneessa. Paitsi erikoistilanteissa saa tietysti syödä olkkarissa tai meidän makkarissa, esimerkiksi silloin, kun on kipeä....

Hyvin on meillä tämä toiminut :)

Vierailija
20/60 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään on nuo sunkin päivät rankkoja...

Etkö voisi päivisin keskittyä lapsiin ja siivoat illalla kun mies voi olla lasten kanssa??? Vai onko lasten kanssa oleminenkin mieellesi rasite?

Tai siivoatte yhdessä vkonloppuisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi