Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HELMET 2006/Huhtikuu***

02.04.2008 |

Ihanko pääsen pinon aloittamaan : ) Onkin ihan ensi kerta mun palstailuhistoriassa.

Mikähän siinä on, että mulle tulee nykyään Hulluista Päivistä ensimmäisenä mieleen Kaalilaatikko. Kävin jo tänään siellä ja Kaalilaatikkoa ei näkynyt : ) ja täältähän sit tulin etsimään!

Onnea taas uusille vauvoille ja odottajille! Edellisestä kerrasta pääsikin taas vierähätämään pari kuukautta.

Edelleenkin aika suorastaan katoaa jonnekin kuukaudet hujahtaa hetkessä ohi ja mitään ei oikein saa aikaan. Työpaikan vaihto haaveissa täälläkin mutta eipä täällä Tampereen seudulla juuri paikkoja ole tarjolla. Pari sisäistä paikkaa on ollut tosi lähellä, toisesta lupasivat jopa ottaakin minut. Mutta eivät sitten saaneet lupaa rekrytoida minua niin, että asemapaikka olisi Tampereella. Niin ja toisessa paikassa olin ykköskandidaatti niin kauan kunnes heille selvisi, etten aio muuttaa pääkaupunkiseudulle. Eli työrintamalla sitä samaa v....tusta kuin aiemminkin.

Kotona neidit ovat alkaneet viihtyä tosi hyvin keskenään ja jopa oikeasti leikkivätkin. Tosin Juliannalla on joku mäiskimisvaihe, siskoa ¿saa¿ hakata ja läpsiä. Kova omistuhalukin meillä on kaikkista tavaroista todetaan SE ON MUN, raivostuttavaa.

En ole pitkään aikaan tainnut mollata anoppia mutta nyt on taas pinna kireällä sen suhteen. Pääsiäisenä sai päähänsä antaa esikoiselle uskonnon opetusta. Katsoi parhaaksi kertoa yksityiskohtaisesti kuinka Jeesus ja pari muuta kaveria ristiinnaulittiin. Meni vähän hermot siitä, mitä 5-vuotiaalle kerrotaan. Saa sit syyttää itseään jos meidän neiti päättää naulita pikkusiskonsa käsistä ja jaloista pihapuuhun.

Mitäs muuta ai niin Juliannalla on edelleen äiti sucks ja isi on ihana vaihe. Tänään aamulla kysyin tykkäätkö siitä ja siitä (kaikki tarhan tädin) kaikkiin tuli juu ja leveä hymy. MUTTA kun kysyin tykkäätkö äidistä vastaus oli hyvin tyly EN, isi sai myöntävän vastauksen.

Tuossa maaliskuun pinossa oli päivärytmistä puhetta meillä päivät menee seuraavasti viikonloppuisin

7:30 heräävät (juu heräisipä viikollakin vapaaehtoisesti)

9:00 aamupala ja sen jälkeen ulos

12:00 ruoka ja sen jälkeen päiväunet jos ne nyt päätetään nukkua (usein jättää väliin). Jos nukkuu niin voi nukkua jopa kolme tuntia)

Ulkoilua&välipalaa

18:00 ruoka

20:30 kylpy (meillä kylvetään joka päivä)

Iltapala ja nukkumaan noin 21-21:30 (perjantaisin tanssitaan Tartu Mikkiin tahdissa kymmeneen asti)

Mutta nyt sisäinen kelloni muistuttaa lounasajasta

Kevätterveisiin,

Marcel

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olin tapani mukaan eilen Hulluilla Päivillä ja olinkin niin hullu, että oli kaupoissa yhteensä 6 tuntia (!!!) ja tosta ajasta ehkä tunnin yhteensä lasten H&M:llä, KappAhlissa ja Lindexillä ja n. 5 h Stockalla. Olin luonnollisesti ilman lapsia (mies oli sopivasti sairauslomalla, mutta muuten mun äiti ois tullut hoitamaan niitä) ja kaupungissa klo 11.30-17.30. Mä ihan tosissani nautin siitä, kun saan kierrellä kaupoissa kaikessa rauhassa (kun ei ole siis omia lapsia mukana, eikä kiire mihinkään), mutta se painavien ja täysien kassien raahaaminen oli aika tuskaista, vaikka osa olikin siellä vaate- & tavarasäilytyksessä. En ihan oikeasti meinannut saada mun 4 täyttä (ja painavaa) kassia Stockalta bussille ja bussista kotiin. Ois pitänyt ottaa taksi...heh. Lähinnä ostin lapsille T-paitoja ja housuja, itselleni juoksulenkkarit ja sitten karkkia ja muuta syömistä. Vajaan kassillisen vaatteita (epäsopivia, isoja, pieniä yms.) palautan huomenna, kun mennään miehen ja Helmin kanssa illalla Jumbossa käymään, kun poika menee kummitädilleen yökylään (oli viimeksi helmikuussa 2007).

Mulla oli tänään ekan kerran se hoitolapsi (11,5 kk) hoidossa n. 3 h ja oli kyllä aika mielenkiintoista. Omien lasten kanssa on jo NIIN helppoa, kun leikkivät keskenään, syövät suht siististi yms. Tätä vauvaa kun pitää tietenkin koko ajan vahtia, ettei laita suuhun lattioilta mitään, ettei kaadu ja lyö päätään yms. Ja Helmi ei ole oikein innoissaan siitä, että joku muu veljen lisäksi leikkii samoilla leluilla, eikä antaisi vauvan koskea mihinkään leluun. Saapa nähdä, mitä tästä tulee, mutta innolla odotan jo ensi viikkoa, kun homma alkaa oikeasti. Helmillä ja pojalla on ikäeroa tasan 1 v 2 kk, joten voisivat olla sisaruksia...

Mun on pitänyt sata kertaa kysyä Kuumetalta, missä oletkaan duunissa? Olet sen varmaan monta kertaa kertonut, mutta en muista.

Nyt iltapalaa syömään TV:n (tai nauhoituksen) ääreen...

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
22/36 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli ilmeisesti se meidän uusi " kotieläin" on orava. Ollaan nyt pariin kertaan se bongattu. Ja samalla huomattiin, että jotkut pikkulinnutkin majailee tuolla välikatossa (vai mikä se on...). En tiedä mitä niille nyt tekisi... Ei oikein kivalta kuulosta jos joutuu murhaamaan sen oravan mutta onko sekään kiva jos se tekee pesän sinne ja kohta on 20 oravaa juoksemassa pitkin seiniä ja jyrsimässä lautoja!?! Ja se jyrsimisen ääni... huoh! No täytyy tuumailla.

Voi, että olis ihanaa päästä hulluille päiville tms.!! Mä oon taas ihan tuskissa, kun ei pääse mihinkään täältä kotoa.. Eipä vaihteeksi ole kyllä rahaakaan eli sehän se suurin este on... :-/

Pitäis kyllä ostaa Onnille kevätpuku ja kenkiäkin useammat. Mietinkin, että monetkohan sitä pitää hankkia ja mitkä olis hyviä jalkineita? Toisaalta tekisi mieli ostaa goretex-lenkkarit mutta maksavat aikalailla. Sitten pitäis melkein olla jotkut nahkakengät tai vastaavat. Lenkkarit? Kumikengät? Kesäksi vielä sandaalit... Apua! :)

Meillä on kyllä vielä omassa pihassa niin isot lumikinokset, että nuo ei ihan lähiviikkojen ostoksia välttämättä vielä ole. Ehkä.

Mies meni nukuttamaan Onnia ja taisi nukahtaa samalla itsekin, kun ei sitä näy. Vuokrattiin piiiitkästä aikaa leffakin: musta jää (muistaakseni), toivottavasti se olis hyvä... :)

kumppari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tässä työnkiireissä jäänyt kirjoittelut vähille, lukemassa olen kyllä pinot käynyt.

Onnittelut kaikille synnyttäneille/raskautuneille täältäkin!

Meillä Eetu päiväkodissa ma-pe joten laitanpa tähän viikonlopun aikataulua:

herätys noin 7.00 (joskus jopa klo 6 tai " vasta" 7.30)

lastenohjelmien tuijotusta sillä aikaa kun laitellaan aamupuurot sun muut valmiiksi.

aamupala noin 8 maissa.

Kotvanen ihmetellään ja odotellaan, että aamukakat tulee ennen uloslähtöä.

Pihalle noin 9.30. Yleensä vaunuillen kaupungille ja poju kävelee sitten yleensä takaisin. Pihalla leikitään vielä hetki.

11.30 maissa lounas

12-12.20 päikkäreille. Nukkuu 1,5-2,5 tuntia.

noin 15 aikaan välipala, leipää, maitoa, hedelmää yms.

Saatetaan käydä kaupoilla tässä vaiheessa.

17 aikaan iltaruoka.

19.30 saunaan/suihkuun jonka jälkeen iltapuuro ja maito.

21-21.30 hampaiden pesu ja nukkumaan.

Viikolla poika herää 6.30-7 aikaan ja pväkotiin lähdetään 7.30. Kotona takaisin 16.20 ja syödään 17 maissa. Iltapesu 18 aikaan, puuro 19.30 ja nukkumaan 20.00.

Kävi tuossa jäätelöauto nurkalla pimputtelemassa, heh, kevät tulee!

terkuin Sasuliini ja Eetu

Vierailija
24/36 |
04.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun tulee kevät! Pihalla vaan olis hirveästi hommaa, kukahan ne kaikki ehtii tekemään... Kevään tulon huomaa siitäkin, että kakrut painaa pihalla kavereiden kanssa vielä kasin jälkeen, ja kissa hiippailee kotiin vasta aamulla :D. Pellolla majailee jo joutsenia <3

Oltiin taas aamupäivällä Hoplopissa, siellä olis helppo pitää miitti, isoja pöytiä ja hyvin tilaa kakrujen leikkiä!

Mitähän muuta, täällä on taas hirvee meteli kun naapurin tytötki on leikkimässä, koko lauma vaihtelee vaatteita... Ihana päästä miehen kanssa sinne Sveitsin matkalle, ei ole kukaan kälkättämässä koko ajan jotain vaan voidaan keskittyä vain me yhdessä oloon : ). Vauvaahan ei edes lasketa, kun sille riittää että muistaa välillä vaihtaa vaipan ja lykkää tissin suuhun kun alkaa kuulua ähinää.

Kiva kuulla taas marcelistakin! Jokos sä pian jäät äitiyslomalle? ; )

FannyK ja naislauma

Vierailija
25/36 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan upea keli, toivottavasti tällaista olisi vappunakin! Lähden nimittäin näillä näkymin kaverin kanssa kaupungille ja uskoakseni käymme jopa terassilla (jos sinne mahtuu). Hurrrrjaa! Enpä edes muista koska viimeksi olisin istuskellut baarin terassilla, ehkä vuonna 2006?! Vai oliko peräti 2004 :-o? 2005 ja 2007 olin raskaana, eli silloin en ainakaan :). Sen suurinpiirtein muistan, että yli neljää tuntia pidempää aikaa en ole ollut kotoa poissa (risteily poislukien), ööh, ainakaan 9 kuukauteen.

Jussi on karjunut eilen ja tänään kuin syötävä, veikkaan että tekee hampaita... Jos ei tästä rauhoitu niin pakko käydä lääkärillä näyttämässä ettei ole esim. korvatulehdus. Yöt onneksi nukkuu supolla hyvin (*kop KOP*). Tietenkin tämä sattui juuri kun mies on ollut työmatkalla.

Siskon perhe tulee meille vapunpäivänä, saldo 4 aikuista, 5 lasta, 3 koiraa ja vain yksi vessa :). Kylppäri on nyt purettu, odotan kuumeisesti remontin valmistumista.

Kiitos kumppari kysymästä, selkä on kipeä mutta arki sujuu suht normaalisti ihan tavallisilla särkylääkkeillä.

Nyt toi juniori heräsi...

Hauskaa vappua helmimammat!!!

KL.

Vierailija
26/36 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan ennen ulos menoa, ei jaksa homehtua sisällä kauaa kun on noin loistavat kelit. Me mennään pikkuisten kanssa puistoon vappujuhliin ja sitten kaupan kautta kotiin. Mä lähdenkin sitten kännisiä passaamaan illaksi.YÖK.

Meillä on ollut kiirettä työrintamalla, toinen töissä toinen kotona lasten kanssa, minä vaan alan olla oikeesti kypsä näihin iltavuoroihin. Kiva olis minustakin maata sohvalla ja kattoo telkkaa. Mutta ei voi ku valittaa.

Dunskun elämään ei kuulu mitään uutta, sama läpätys ja kiukkuilu jatkuu, Kaksu on oppinut kävelemään, ikää nyt 10kk. Konttaa vielä suurimman osan ajasta, niin näköjään pääsee nopeemmin. Hiekkalaatikolla jätkä painelee ku vanha tekijä ja tykkää keinua.

Isoin tyttö kohta päättää ala-asteen!! Pääsi yläasteelle tietokone painotteiselle kuvataide luokalle (olikohan noista joku yhdyssana). Joutuu siis koulua muuttamaan, mutta en ole siitä ollenkaan pahoillaan, tuo lähikoulu on nimittäin järkyttävä, siinä koulussa tupakointi ja kaljan juonti kuuluu lukujärjestykseen, opettajat eivät kiinnitä mitään huomiota enää alaikäisten tupakointiin.

Mitäs vielä, ai niin mä repäisin ja leikkasin mun hiukset aika lyhyiksi, ennen pehko oli puoleen selkään ja nyt vain olkapäille ja otsiskin löytyy.

Pikaista paranemista sairaille. Mukavaa vappua kaikille!!!!!

kuumetta ja huligaanit 13 v, 2v 3kk ja 10 kk

Vierailija
27/36 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, että eilen ja tänään on ollut lämmintä! Ihanaa, kun tulee kesä!

Mä lähden kohta vielä käymään pikaisesti kaupassa ostamassa vikat ruokajutut tai en tiedä, kuinka pikaisesti käyn, jos siellä on kamalat jonot. Eilen haettiin lapsille Prismasta vappupallot ja jonotettiin kassalle n. 20 min yhtiä palloja... Sitten pitäis tehdä ruokaa ja munkkeja. Klo 18 aikaan tulee appivanhemmat meille munkeille. Mennään varmaan tonne pihalle niitä syömään, kun on niin upea ilma. Ja ilta meneekin sitten varmaan huomisia piknik-herkkuja tehdessä. No, yritetään me katsoa joku leffa ja syödä sipsejä ja yhden siiderin ajattelin juoda. Siis sitten kun lapset ovat nukkumassa.

Helmillä on ihan hirveää kiukkua ollut aamusta iltaan. Pukemiset, lähtemiset yms. menevät tosi hyvin, kunhan Helmi saa tehdä kaiken itse, mutta sitten Helmi rääkyy naama punaisena, kun ei saa määrätä täällä kaikesta muusta. Esim. tänään nousi hirveä huuto, kun laitoin keittiön puusälekaihtimet alas, kun aurinko paistoi suoraan pojan silmiin, mutta en laittanut niitä kuitenkaan kokonaan kiinni. Helmi halusi ne kiinni (vaikkei istunut lähelläkään ikkunaa, eikä aurinko häirinnyt häntä) ja kun en laittanut, alkoi huutaa. Tuollaisista ihan älyttömistä jutuista tyttö vetää nykyään hirveät kilarit. Tai jos saa väärän värisen purkan, kun muun väriset on loppu. Tai jos ruokailun jälkeen, kun Helmi istuu vielä pöydässä purkkaa syömässä ja hoitolapsi on valmis, kysyn Helmiltä " Tuotko jo purkan roskiin, niin mennään pesulle? vai vienkö ensin XXX:n?" . Helmi sanoo, että ei tule vielä pesulle, mutta kun otan hoitolapsen syliin ja lähden viemään pesulle, Helmi alkaa kirkumaan, että haluaakin pesulle. Luulen, että ainakin osa noista kiukkukohtauksista johtuu tosta hoitolapsesta tai ainakin toivon niin, koska en jaksaisi ajatella, että Helmi on loppuelämän tuollainen kiukkupussi.

Mites pyöräily sujuu niillä Helmiksillä, joilla on jonkinlainen pyörä? Helmillä on esikoiselle aikoinaan kirppikseltä ostettu kolmipyöräinen (sellainen vanhanaikainen, mikä mulla oli 80-luvulla), jota osaa polkea, mutta se on sen verran raskas, ettei Helmi oikein tasamaalla jaksa sitä kuin tyyliin puoli metriä. Kokeilin kaverin pojan 12 tuumaista pyörää, jossa oli satula ihan alimmalla tasolla, mutta Helmillä ei ylettynyt jalka kunnolla sinne alemmalle polkimelle. Kun mietin, jos oltais sellainen täksi kesäksi ostettu, mutta ehkä ei sitten ostetakaan. Saa ajella tämän kesän vaan sitten potkumopolla.

Mutta nyt täytyy mennä hommiin, joten HAUSKAA VAPPUA kaikille!

T:Fassiloora ja Helmi

Vierailija
28/36 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vappua vietetään sairastellen. Emma on perjantaista asti ollut mahataudissa ja kuumeessa. Eilen käytiin lääkärissäkin, mutta mitään kummempaa ei ollut! Eli jatketaan kotona muumien katselua ja juomaan pakottamista. Tänään on onneksi ollut jo parempi päivä, ei kuumetta ja ruokakin (se vähä mitä suostuu syömään) pysyy sisällä. Mutta ei ihme, jos Emman olo on vähän voimaton, kun ei viiteen päivään oo syönyt paljon mitään... Alina on onneksi pysynyt terveenä!

Sen verran vappua juhlistetaan, että kärräsin kaupasta vähän ilmapalloja sun muuta vappuroinaa. Ja tietty kasan kaikkia herkkuja. Jos vaikka huomenna päästäis sen verrran ulos, että grillattais tossa pihalla. Vähän ottaa päähän, kun ei päästä ulos ja on niin ihanat ilmat.

Iloista vappua helmikset!

Vierailija
29/36 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli aina, kun alkaa kuulua rapinaa ja järsimistä niin hakataan nyrkillä seinään! :) Kyllä ne tihutyöntekijät on aina häipyneet. Onneksi ei ole ihan lähellä naapureitakaan ennen kuin nuo kesämökkiläiset tulee. Ne kyllä taitaa katsoa meitä kieroon jo muutenkin... ;-)

Ei meille oikein taida saada mitään verkkoja viritettyä, kun tää talo on aika korkea. Tai saishan ne mutta siinä olis älytön homma.

Kiitos Kaalilaatikko vinkeistä! :)

Viikonloppuna olis tarkoitus juhlia miehen 30v juhlia. Pitäis jaksaa alkaa tekemään jotain leipomuksia sinne... Eka kahvitetaan sukulaisia ja sit illalla on kavereiden " ruokinnan" aika. Ajattelin kokeilla tehdä vaikka ihan vaan pikkupizzoja + sit salaattia ym. Nuo pizzat vois kai tehdä etukäteen ja pakastaa? Kai ne on sit ihan hyviä vielä sulatettunakin? :)

Ja sukulaisille pitäis räpöstellä kai joku täytekakun tekele... Se, kun on sitä mun " mielipuuhaa" ... ;-)

kumppari

Vierailija
30/36 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan kiloa tulee tänä vuonna syötyä?

Kumppari, voit hyvin tehdä pikkupizzat etukäteen ja pakastaa, ne eivät ole siitä moksiskaan.

FannyK, hyvää matkaa teille!

Valvoin viime yönä yli tunnin ihan vaan huvikseni. Kyllä otti päähän. Ja kun ei muuta tekemistä ollut ryhdyin mielessäni kuvittelemaan minkä värisiksi meidän paneeliseinät maalataan. Ja sen jälkeen mietin otetaanko suihkukaappi vai ei, minkälaiset kaakelit ja allaskaappi ja...

KL.

Vierailija
31/36 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitaja tuli ja meni... meillä meni hiukan rahaa hukkaan. sisko ei ollut kiinnostunut ku makoilemaan ja telkkaa kattomaan... velipoika hermostui ja heitti muijan koneeseen eilen. se siitä. Nyt sit mietitään miten työkuviot menee... eli tilanne on taas +-0. Perkele...

Onneksi mies huomasi kaikki epäkohdat siskosta, minä olen ollut töissä koko ajan, eilinen ja tänään on vapaata.. mutta siskohan sai käännettyä asian niin et mä vihaan häntä, en halua meille jne. skeidaa.. onneks koko miehen suku tietää asian oikean laidan.

Mulla on elämäni eka vti, karmeet tuskat.. onneks sain pikaseen lääkekuurin ja nyt kiemurrellen odotan lääkkeen vaikutusta.

Nyt lähden jotain ruokaa väsäämään, lapset nukahti rattaaseen ennen syömistä.. samapa tuo missä järjestyksessä päivä menee

jaa vai että marcelkin poksahtaa kohta ;))

kuumetta, tuskasta kiemurtelevana

Vierailija
32/36 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta, ajatus oli hyvä, ja tulipahan kokeiltua? Mulla muuten oli aikoinaan vti kroonisena, helpoimmillaan tuntui vain epämukavalta ja pahimmillaan pissasin verta ja itkin. Tämä siis noin kerran kuussa. Lasten jälkeen en ole enää sairastanut kertaakaan, *kop kop*.

Tein ruoaksi kalapataa, Silppu maistoi lusikallisen, sanoi tiukasti " ei" ja " kiitos" ja syömiset oli siinä. Mun mielestä maistui hyvältä :-o. Nyt on kolme varttia lauleskellut sängyssään, voi olla vähän nälkä... Jussi on nukkunut pihalla reilut kolme tuntia, sekin varmaan herää nälkäisenä. Joskus tuntee olevansa eräänlainen ruokinta-automaatti.

Olen muuten yhtäkkiä aivan lääpälläni susheihin ja Marusekista http://www.maruseki.net on tullut kantapaikka. Olen jo neljä kertaa käynyt siellä :). Mä taidan jäädä helposti koukkuun kaikkiin vahvoihin makuihin eikä wasabi tee poikkeusta. Eilenkin laitoin sitä annokseen melko hövelisti ja meinasi takaraivo poksahtaa. Ihanaa!

Lähteekö joku mun kanssa joskus syömään sinne?!

Lepoa ->

KL.

Vierailija
33/36 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin. Tänään olisi pitänyt kahvittaa niitä sukulaisia. Kakkukin oli lähes valmis. Leivoin kahdenlaisia erilaisia pikkuleipiä sekä kuivakakkua. Ja pakastimen pullolleen pizzaa. Lattiat sain pestyä yöllä klo 24. Sitten olin niiiin kipeä etten päässyt sohvalta makoilemasta kunnolla ylös ja kävelykin teki tosi tiukkaa. Ja kas kummaa, Onni oksensi meidän sänkyyn klo 3 yöllä! Ja kuumetta oli 37.7. Jipii...

Uskomatonta!!!!! Sama homma oli helmikuussa, kun olisi pitänyt juhlia Onnin omia synttäreitä. No vieraat on tältä päivää peruttu. Plääh.

Huomenna näkee, että mikä on tilanne. Mies soitteli jo yhdestä mökistä jos menee sinne kavereineen juhlimaan ja me jäädään kotiin. Kaikki on kuitenkin järjestäneet työasiansa niin, että tulevat nyt juhlimaan niin olisi ikävä perua... Mutta sen näkee huomenna.

Onnilla on ollut koko päivän reilut 37 astetta kuumetta. Oksentanut ei ole. Mietittiinkin voisko olla hampaista johtuvaa, kun se kaivelee sitä suutaan koko ajan... Viimeksikin silloin, kun sillä oli kuumetta niin se oksensi. Me muut ei. Eli ei ehkä ollut oksutautia.

Hassua, kun tuo poika on ollut terve koko elämänsä ja nyt sitten näinä juhlapäivinä yhtäkkiä sairastaa!!

Kuumetta, olipas teillä kurja tuuri sen lastenhoitajan suhteen!! Onneksi sun mies kuitenkin itse tajusi lähettää sen takaisin ettei sun tarvinnut ottaa syitä niskaas! :) Minusta nuo sukulaisuusasiat on aina niin hankalia... ;-)

Joopa joo, pitäisköhän se lähteä jynssäämään vaikka kodinhoitohuoneen pintoja, kun on tässä siivouksessa päästy nyt niin hyvään alkuun. Jos vaan paikat kestää. Kai sitä on vähän sekopää, kun tahallaan itseään rääkkää!! ;-)

kumppari

Vierailija
34/36 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis tehdä kaikkea, mutta täällä vain istun koneella ja surfailen. On iskenyt uupumus. Muuttoon on enää 7 viikkoa ja nyt alkaa väsyttään. Ei itse muutta vaan kaikki se järjestely ja ajatus uuden opettelimisesta. Muutan mielelläni uuteen maahan ja olen oikeasti innoissani, siis oikeasti. Mutta vuosi per maa ei ole hyvä tahti, liian nopeaa. No Puolassa tulemme olemaan ainakin 3 vuotta. Minä haluaisin olla neljä koska Wroclawissa (minne muutamme) on jalkapallon EM kisat 2012 =)

Inkerillä on mieletön uhma päällä ja samoin Alinalla. Silloin kun toisella on hyvä päivä niin toisella huono..plääh. Joskus kai tämäkin helpottaa. Olen niin onnellinen, että meille tulee elokuussa au pair. Sitä odotellessa.

KL; minä lähden sushille vaikka heti! Käyn täällä sushilla vähintään kerran viikossa. Syön myös parsaa ihan huolella. Juuri äsken ostin torilta valtavan määrän parsaa ja aion herkutella tänään.

Onko kellään antaa hyvää neuvoa miten saisin Inkerin innostumaan pottailusta? Yrittänyt olen hyvällä ja pahalla, ei onnaa. Alkaa hiljalleen tympiä noi vaipat ja ikuinen pepun pesu. Otan siis kaikki mahdolliset (ja mahdottomat) ideat vastaan kiitollisena.

Nyt täytys alkaa kaunistautumaan. Lähdemme parin tunnin päästä syömään, ilman lapsia :) Kiitos ihanan lastenhoitajamme.

Keväiset terveisiet kaikille uupuneille ja vähemmän uupuneille.

Birdy kera tummien silmäalusten

Vierailija
35/36 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdy, tulenko minä sinne vai tuletko sinä tänne =)? Parsakin on sata kertaa parempaa kuin tänne kuskattu... Tsemppiä muuttotouhuihin, hoidatko kaiken itse vai onko teillä muuttofirma tai joku muu apuna?

Pottavinkkejä on sen sata erilaista, kumpa aina etukäteen tietäisi mikä kunkin lapsen kohdalla toimii :P. No minä tein niin, että eräänä päivänä jätin Silpulta vaipan pois ja puin Veera-serkun perintöpikkarit jalkaan. Veera 6 v. on suuri idoli :). Samalla selostin kuinka isot tytöt käyttävät pikkareita, onpa hienot Bamse-pikkarit jne. viimesen päälle hehkutusta. Sen jälkeen kyyläsin haukkana missä lapsi liikkuu, olin satavarma että ne pissat tulevat sohvalle. Mattoja olin vähän käärinyt sivuun. Välillä tiedustelin onko hätä, mennäänkö potalle... Kahdet pissat Silppu teki housuun ja lattialle, sitten yhtäkkiä syöttötuolissa sanoi taikasanan " pissahätä" ja saman tien potalle. Ja sinne ne pissat tuli. Seuraavana päivänä kävin ostamassa kasan ylisöpöjä Bambi-, Bamse- ym. glitterihörhelöpikkareita ja ne oli tosi iso juttu Silpulle, vaikkei muutoin ole niin vaatteiden perään (vielä).

Mies oli korttipeli-illassa ja -yössä, toivottavasti kotiutuu ajoissa. Meille tulee vieraita ja tarttis varmaan leipoakin.

Leppoisaa sunnuntaita!

KL.

Vierailija
36/36 |
07.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla on vielä paikoittain lunta yllin kyllin, mutta tänään tartuin jo haravaan ja Silpun avustaessa (...) sain pari kasaa aikaiseksi. Syksyllä jäi hommat vaiheeseen koska sen mun istukkaongelman takia ei mitään saanut tehdä. No tallessa ne lehdet oli edelleen ja ne mun pari kasaa oli kuin pieru Saharassa.

Käytiin viikonloppuna Hämeenlinnassa, mies kävi pelaamassa ystävyyskiakko-ottelun ja minä sekä Jussi tapettiin aikaa hotellihuoneessa. Ensi kerralla saa mies lähteä Silpun kanssa, Silppu oli tohkeissaan kun pääsi juoksemaan jäähallin katsomossa ja juomaan mehua mummin seurassa.

Kumppari, oravat saa suht helposti vaihtamaan maisemaa, pidä älämölöä ja visko pikkukivillä, kyllä ne nopeasti kyllästyy ja lähtee hakemaan rauhallisempaa lukaalia. Etenkin jos niillä on poikasia siirtää emo hätäseen jälkikasvunsa varapesään. Yleensä :). Lintujen kanssa voikin olla hankalampaa -saatteko asennettua pienisilmäistä metalliverkkoa tms. suojaksi?

Juniori haluaa maitoa ->

KL.