***HELMET 2006/Huhtikuu***
Ihanko pääsen pinon aloittamaan : ) Onkin ihan ensi kerta mun palstailuhistoriassa.
Mikähän siinä on, että mulle tulee nykyään Hulluista Päivistä ensimmäisenä mieleen Kaalilaatikko. Kävin jo tänään siellä ja Kaalilaatikkoa ei näkynyt : ) ja täältähän sit tulin etsimään!
Onnea taas uusille vauvoille ja odottajille! Edellisestä kerrasta pääsikin taas vierähätämään pari kuukautta.
Edelleenkin aika suorastaan katoaa jonnekin kuukaudet hujahtaa hetkessä ohi ja mitään ei oikein saa aikaan. Työpaikan vaihto haaveissa täälläkin mutta eipä täällä Tampereen seudulla juuri paikkoja ole tarjolla. Pari sisäistä paikkaa on ollut tosi lähellä, toisesta lupasivat jopa ottaakin minut. Mutta eivät sitten saaneet lupaa rekrytoida minua niin, että asemapaikka olisi Tampereella. Niin ja toisessa paikassa olin ykköskandidaatti niin kauan kunnes heille selvisi, etten aio muuttaa pääkaupunkiseudulle. Eli työrintamalla sitä samaa v....tusta kuin aiemminkin.
Kotona neidit ovat alkaneet viihtyä tosi hyvin keskenään ja jopa oikeasti leikkivätkin. Tosin Juliannalla on joku mäiskimisvaihe, siskoa ¿saa¿ hakata ja läpsiä. Kova omistuhalukin meillä on kaikkista tavaroista todetaan SE ON MUN, raivostuttavaa.
En ole pitkään aikaan tainnut mollata anoppia mutta nyt on taas pinna kireällä sen suhteen. Pääsiäisenä sai päähänsä antaa esikoiselle uskonnon opetusta. Katsoi parhaaksi kertoa yksityiskohtaisesti kuinka Jeesus ja pari muuta kaveria ristiinnaulittiin. Meni vähän hermot siitä, mitä 5-vuotiaalle kerrotaan. Saa sit syyttää itseään jos meidän neiti päättää naulita pikkusiskonsa käsistä ja jaloista pihapuuhun.
Mitäs muuta ai niin Juliannalla on edelleen äiti sucks ja isi on ihana vaihe. Tänään aamulla kysyin tykkäätkö siitä ja siitä (kaikki tarhan tädin) kaikkiin tuli juu ja leveä hymy. MUTTA kun kysyin tykkäätkö äidistä vastaus oli hyvin tyly EN, isi sai myöntävän vastauksen.
Tuossa maaliskuun pinossa oli päivärytmistä puhetta meillä päivät menee seuraavasti viikonloppuisin
7:30 heräävät (juu heräisipä viikollakin vapaaehtoisesti)
9:00 aamupala ja sen jälkeen ulos
12:00 ruoka ja sen jälkeen päiväunet jos ne nyt päätetään nukkua (usein jättää väliin). Jos nukkuu niin voi nukkua jopa kolme tuntia)
Ulkoilua&välipalaa
18:00 ruoka
20:30 kylpy (meillä kylvetään joka päivä)
Iltapala ja nukkumaan noin 21-21:30 (perjantaisin tanssitaan Tartu Mikkiin tahdissa kymmeneen asti)
Mutta nyt sisäinen kelloni muistuttaa lounasajasta
Kevätterveisiin,
Marcel
Kommentit (36)
KL, tule sinä tänne kun parsakin on täällä parempaa :) Pistän sushi ravintolasta pöydän varaukseen viikoksi eteenpäin niin voidaan istua siellä joka päivä. Täällä on myös alennusmyyntejä menossa vähän joka paikassa niin voit sitten shoppaillakin mukavaa vaatetta kesäksi.
Meillä on muuttofirma apuna tai oikeastaan se hoitaa ihan kaiken. Pakkaavat kaiken täällä ja laittavat paikoilleen Puolassa. Toi muuttaminen on se helpoin osuus. Asuntoakaan ei tarvitse itse etsiä sen kuin vaan valitsee monesta vaihtoehdosta. Muihinkin asioihin saadaan hyvin apua aina halutessa. Se arki uudessa maassa on kaikkein rankinta, pääseminen sisään kaikkeen. Tänne kun muutti niin ymmärsi hieman kieltä ja kaupassa oli suht helppo käydä, mutta Puolassa se ei ole ihan niin. Kieli on jo sellasta, ttä ilman sanakirjaa ei kauppaan mennä, varsinkin kun on noita allergioita Alinalla. Taas pitää etsiä kuntosali, kampaaja, vaki ruokakauppa, lääkärit....lista on loputon. Täytyy oppia liikkumaan ja tietämään mitä missäkin on. Se vie aikaa ja on väsyttävää. Kaikki on kuitenkin vaivan arvoita ja muutaman kuukauden päästä helpottaa kummasti. Mihinkään en kokemuksia vaihtaisi, välillä vaan täytyy saada hiukan nurista ja purkaa oloaan :)
Ei auta meillä noi hienot pikkarit pottailun aloittamiseen, kokeiltu on. Lahjontaa olen kokeillut sekä uhkailua, ei auta, tyttö pitää päänsä. Potta on paha ja sillä selvä. Kehenkähän tulee tuossa päättäväisyydessä? Täytyypi vain jatkaa yrittämistä, eiköhän ennen kouluikää opi.
Meillä on tytöt alkaneet nirsoiksi vaatteiden suhteen, siis molemmat. Enää ei käy muut kuin Espritin (espit saanoo Inke) vaatteet! Ratingenissa (missä asumme) on Espritin outlet ja käyn siellä säännöllisesti tekemässä hankintoja. Tytöt ovat vaatteisiin kovasti ihastuneet ja nyt käyttäisivät vain niitä. Ovathan ne mukavia päällä ja nättejä, mutta jos välillä muutakin... Melkoisia prinsessoja nuo meidän neidit. Tääälä aukesi vähän aikaa sitten myös S.Oliverin outlet ja sielläkin on tullut vierailtua muutamia kertoja, eikä tyhjin käsin ole kotiin tultu.
Onkos muiden lapset nirsoja vaatteiden suhteen? Onko tyttöjen ja poiken välillä suuriakin eroja?
Täytyis ottaa imuri käteen ja tuhota villakoirat eikä rätin näyttäminen pölylle tekisi ollenkaan huonoa. Missä iässä lapset alkavat siivota? Eli milloin voi hyvillä mielein pakottaa imurin varteen? ;)
Birdy
Birdy, varmaan on tytöille luontaista toi vaateronklaus... Meillä ainakin molemmat vaihtaa vaatteet moneen kertaan päivässä, ja itse tietty täytyy saada valita. No mikäs mä olen määräämään minkä värisissä mekoissa pitää olla : ). Tytöt on myös aina valmiina lähtemään shoppailukaveriksi katselemaan äitille kivoja vaatteita!
Meillä kävin niin onnettomasti että siivooja on ollut sairaana, joten itse on taas jouduttu siivoamaan. Tytöt kyllä imuroi molemmat ihan sujuvasti, luuttuaa lattioita ja pyyhkii pölyjä, tyhjää tiskikonetta. Ihan vapaaehtoisesti siis. Vessanpöntötkin haluaisivat jynssätä, mutta en vielä anna : ). Siivotkoon kun kerran huvittaa, veikkaan että sekin vaihe tulee ettei huvita...
Tällä viikolla lähdetään siis reissuun, mutta sen jälkeen vois Hoplopissa tavata jos joku muukin innostuu! Olin siellä tänäänkin tyttöjen kanssa, luen nyt ihan tosissani pääsykokeisiin niin siellä on hyvä lukea : )
t tuleva juristi FannyK : )
FannyK, unelmista totta!!!
Marcel, sua taidettiin ihan vähän kiusata ;). Hyvin muistan että syöt pihvisi mieluiten very-well-done, mutta onneksi Marusekissa saa ruokaa myös kypsennettynä :).
Minä kans HopLopiin!
Paksuista puheenollen -Birdy, mä en voi tulla sinne shoppailemaan, masennuin niin pahasti tänään kun menin vaa' alle. Tuloksen saattoi arvatakin kiristävistä vaatteista. Kostoksi en osta yhtään isompaa vaatetta vaan kuljen vanhoissa ja kärsin, eipähän pääse tavoite unohtumaan. Käytännössä siis käyn ihmisten ilmoilla vain Kangasalan Prismassa koska sinne voi mennä tuulipuvussa (joka mahtuu päälle).
Huomenna mulla ja koiralla alkaa koirakoulu, tottelevaisuuskurssi siis. Naapurin rouva lähtee oman koiransa kanssa mukaan. Puoliksi hirvittää ja hävettää lähteä kurssille, meidän koira ei ole järin kerännyt kiitosta tottelevaisuudestaan. Onneksi naapurin koira on vielä himmeämpi tapaus, yhdessä nämä ovat kuin Majakka ja Perävaunu.
KL.
Vau FannyK, sulla riittää energiaa vielä pänttäämiseenkin!
Birdy kyseli pottailuvinkkejä. Meillekin kelpaisi! Potta ei kyllä kiinnosta vielä pätkääkään. Ja kaikkea on kokeiltu: ilman vaipaa ollaan aika paljon (ja luututaan pissoja milloin mistäkin), pikkareita on kokeiltu, onnistumisista palkittu (siis niistä muutamasta kerrasta), lahjottu istumaan potalla (saa katsoa telkkaa potalla istuen), kehuttu ja kannustettu, jne. Mutta ei mitään stressiä tosiaan vielä oteta asiasta, harva sitä enää kouluun mennessä vaipaa tarvitsee ;)
Mun kotiäidin ura taitaa sitten loppua jo elokuussa. Oon ollu ihan kriisissä tän päätöksen kanssa, kun mielelläni olisin vielä kotona ja niin alun perin suunniteltiinkin. No, tilanne nyt on se, että vakipaikan saisin elokuun alusta. Eli töihin on pakko mennä, jos tuon paikan haluan! Nyt oon surrut Alinan hoitoon jättämistä monta päivää... Mä oon aina ollut sitä mieltä, ettei noin pientä voi millään viedä hoitoon, mutta tulipahan nyt taas huomattua, ettei ikinä pitäisi olla liian ehdoton mielipiteissään! Kaikenlaisia hoitovaihtoehtoja ollaan mietitty ja asia ratkesi aivan ihanalla tavalla, kun mun äiti päätti hakea puoleksi vuodeksi vuorotteluvapaata ja tulla hoitamaan meidän muksuja. Saa nähdä, oonko tota mieltä vielä syksyllä. Äiti kun joutuu asumaan meillä sitten viikot... No, lasten kannalta hyvä ratkaisu joka tapauksessa! Ja jos vaikka itsekin hakis sitten hoitovapaata vielä myöhemmin, vaikka vaan pari kuukauttakin...
Mekin kyllä tullaan Hoplopiin tapaamiseen ihan mielellämme!
Nyt nukkumaan. Sen verran repaleisia nuo yöt kuitenkin ovat, ettei sitä ihan hirveesti viitsi valvoa ;)
...muistaessani huhuilen Hupulinäitiä! Veikö se Facebook sinut ihan kokonaan?
Enni80, luinkin sun aloituksen tuolta Työ, raha, jne.-alueelta. Eiköhän kaikki mene hyvin :).
Ai niin, mä kysyin anopilta katsoisiko se Jussia ja Silppua loppuvuoden jos pääsen töihin (mun ä-vapaa loppuu muistaakseni elokuussa): " Voi että, mutta kun mulla on menoa syyskuussa" .
Olen silmät ristissä selaillut erilaisia kylppärikalusteita, rempan pitäisi alkaa ensi kuussa ja kaikki on ihan vaiheessa... Meillä on miehen kanssa niiiiin erilainen maku ettei tästä(kään) selvittäne ilman kinastelua.
Hyvät yöt.
KL.
enkä tarkoitan itseäni vaikka raskaushormoonit välissä heilahtelevat...Vilman kanssa oli niin seesteistä 1v-2v (tai sitten aika kultaa muistot), ja nyt raivoaa harva se päivä puoli tuntia yhteen soittoon. Huutaa aivan mielettömästi, ei pysy sylissä, ei saa mitään kontaktia. Tässähän perusrauhallinen äiti on jo aivan ihmeissään mitä tehdä?! Isänsä luonne on kyllä äkkipikainen, mutta hän sentäs leppyy hetkessä kun taas neidillä se kestää ja kestää. Kuulunee ikään ja omaan tahtoon, mutta toivottavasti pahimmat raivarit menevät pian ohi.
Siivoomisesta oli puhetta, meillä tyttö avustaa innokkaasti - jopa niinkin että päätti eilen hammasharjallaan pestä vessan lavuaarin...Ja raivarithan siitä tuli kun isi kertoi ettei niin voi tehdä ja antoi siivousharjan käteen.
Vilma luopui tutistaan noin kuukausi sitten, ja eilen nähtiin 1v tyttö jolla oli tutti suussa, ja Vilma tietysti osoitteli tyttöä ja naureskeli kun on vielä tutti suussa...Niin isoa ollaan aina välissä!
KL, meillä pohditaan keittiöremppaa, ja tarkoitus olisi saada se tehtyäkin ennen vauvan syntymää, joten jotain päätöksiä pitäisi saada aikaiseksi. Meillä mies ei ota yleensä paljoa kantaa, mutta sitten kun ollaan tilattu niin aloittaa jahkailun oliko nyt oikeat mitat, värit, materiaalit ym. Tällä kertaa kylppärirempasta viisastuneena päätin, että teemme kaikki päätökset yhdessä!
Aurinkoista kevään odottelua!
baby, Vilma ja masuvaavi rv 26+
...pitkästä aikaa. Enpä ole liikoja kirjoitellut, vieläköhän joku muistaa meidät? Kiva oli lukea teidän kuulumisianne, mielessä teistä on pyörinyt monikin, en vain ole saanut aikaiseksi tulla lukemaan tai kyselemään kuulumisia. Marcelista näin jopa unta tässä taannoin, mietin että mitä teille kuuluu.
Meille kuuluu ihan hyvää, Reetasta on tullut isosisko. Kaapo syntyi kolmisen viikkoa sitten, nytkin istun koneella ja imetän. Aika sumussa nämä kolme viikkoa ovat menneet, tuntuu että olen hereillä kellon jokaisella lyömällä. Kun Reetta illalla nukahtaa, Kaapo herää, ja kun Kaapo alkaa aamun tullen rauhoittua nukkumaan, Reetta herää. Mies lähti töihin eilen, ja tuli kotiin vasta yhdeksän jälkeen. Huomenna lähtee työreissulle ja tulee takaisin perjantaina. Muutaman kerran tässä on käynyt mielessä, että mitä onkaan tullut tehtyä kun vapaaehtoisesti itselleni tällaisen tilanteen järjestin, mutta eipä tässä kai enää itkut auta. Hirveän hyvin kyllä kaikki on mennyt, Kaapo on perustyytyväinen vauva, mutta itse alan olla jo aivan liian vanha näihin valvomisiin. Noh, onneksi tämä on viiminen vauva ja eiköhän se rytmikin sieltä löydy joku päivä.
Mielenkiinnolla luin teidän pottailuistanne, meilläkään se ei oikein suju. Mokasin sen kanssa, kun aloitin liian aikaisin (vuoden iässä) ja sitten Reettaa on vaivannut tosi paha ummetus, joka on saanut aikaan kamalan pottakammon. Pöntöllä käy mielummin. Kaapon myötä suostuu nyt jo käymään taas potalla, mutta mitään sinne ei tule. Neuvolan kehoituksesta ollaan kotona ilman vaippaa (yleensä), mutta Reetta ilmoittaa pisuhädästä sitten kun pisu valuu jo. Meillä ei ole yhtään mattoa lattialla, jotenka siivoaminen on helppoa, mutta kyllähän tuo pyykinpesu ja ikuinen " seuraavalla kerralla sitten" meininki alkaa ottaa pannuun. Tämä neiti taitaa tosiaankin lähteä kouluun vaipat jalassa :-(
Mutta nyt taidan lähteä keittämään teetä, että jaksan tämän iltapäivän järjissäni. Voikaahan hyvin ja iloista kevättä kaikille!
Austen, Reetta ja Kaapeli
Yritän täällä epätoivoisesti värkkäillä työhakemusta ja CV:tä, enkä ymmärrä miten sen tekeminen voi tuntua näin hiton vaikealta. Aina kun saan alun mielestäni hakemukseen hyvin, niin lopussa tuntuu, että toistan itseäni tms... Nyt olisi niin hyvä paikka vapaana, kokopäivätyö ja vakituinen, niitä kun ei mun alalla liikaa nykyään jaella. Ja aivan ihanteellinen työmatka. Palkkatoivekin pitäisi esittää, paljonkohan kehtais pyytää=) Mun on kertakaikkiaan saatava se paikka! Se vaan alkaa kaksi viikkoa ennen kuin olen hakenut pojille hoitopaikkaa, enkä tiedä kuinka kunta suhtautuu aloitusajan muutokseen. Tosin en ole saanut vielä edes tietoa, mihin päikkyyn pojat pääsevät.
Olen kyllä jo harkinnut, että jos en saa em. kaltaista työpaikkaa, niin olisin sitten vielä kotona siihen asti, kunnes Jomppu täyttää kolme. No saa nyt nähdä kuinka ton paikan kanssa käy tai tarjoaako entinen työnantaja kelvollista paikkaa.
Me voidaan yritää jos pääsemme Hoplopiin jonkun kyydissä tai jos onnistuisin lainaamaan autoa vaikka äidiltäni. Kivahan teitä olisi taas nähdä.
Saisi muuttua säät jo vähän lämpimämmiksi ja kuivemmiksi, tai sit meidän asuntoon saisi ilmestyä yön aikana kodinhoitohuone. Alkaa kyllästyttää noiden kuraisten, hiekkaisten ja märkien ulkovaatteiden tuominen eteiseen monta kertaa päivässä.
Jos taas yrittäisin sitä CV:tä...
Nonnu78 ja mukelot
kun en näköjään osaa edes omaa nimimerkkiänikään kirjoittaa oikein...
nonnu78 edelleen=)
Austen, olipa hauska kuulla sinusta ja ONNEKSI OLKOON vaaleansinisestä nyytistä! Et ole tainnut kirjoitellakaan sen jälkeen, kun kerroit plussanneesi :). Toivottavasti ehdit joskus meidän tapaamisiin mukaan. Tsemppiä, ja olet ajatuksissa.
Baby2006, meillä keittiö rempattiin muutama vuosi sitten, kaikki paitsi kaapinovet menivät uusiksi. Onneksi meillä on puuhella, sillä sain tehtyä sapuskat. Muutoin olisi mennyt vallan mikroruokailuksi :). Oli muuten aika karua tiskata vessan lavuuaarissa...
Nonnu78, pidän peukkuja työpaikan puolesta.
KL.
Meillä oli eilen se kardologi sivuäänen takia, no sydämen koko ja rakenne ok, mutta kammioiden väliseinä on liian paksu. Siitä sitten kontrolli kesäkuussa ja sit mietitään asiaa uudelleen.
Dunsku vihdoin alkoi pukemaan ja riisumaan itse. Kylläpä helpottaa kummasti, tai edes vähän, aina ne housut menee väärinpäin. Kengätkin osaa pukea hienosti.
pottailusta mä luulen niin ettei lapsi siihen rupea ennenkuin on täysin valmis, ei siinä istuttamiset tms. vippaskonstit auta. Kohta kun tulee lämmin niin annatte lasten viilettää ilman vaippaa... meillä tyttö ei suostu laittamaan vaippaa millään enää. Ollaan vitsillä ehdotettu vaippaa mut ei kuulemma toimi.
No mä taidan lähteä raapimaan ruokaa kasaan.
kuumetta
Onnea Austen! Olin ainakin ihan unohtanut että olet edes plussannut.
Miksi muuten pitäisi käydä potalla? Anna Reetan ihmeessä käydä pöntöllä, jos kerran haluaa. Ei meilläkään ole käytetty pottaa enää puoleen vuoteen, wc-pienentäjän kanssa Miro käy pöntöllä kakalla ja pisut hoitaa seisten korokkeelta.
Pottailuun meillä ei ainakaan muita vinkkejä ole kuin että antaa olla ilman vaippaa, jos ei parissa viikossa opi, niin koittaa hetken päästä uudestaan, ehkä lapsi ei vielä ole kypsä siihen. Niin ja meillä ei voinut alkuun käyttää pikkukalsareita ollenkaan, silloin tuli aina pissat housuun, tuntui varmaan siltä kuin olisi vaippa.
Hoplopin tapaamisesta olitte jutelleet. Ollaan mukana;)
Espoon Hoplopissa kun oltiin niin väkisin kantaa mukelon ulos, kun oli niin kivaa. Seuraavalla kerralla mennään vantaan hoploppiin, kun siellä on tosi kiva liukumäki.
Työn hakijoille on peukut pystyssä.
Ihanaa kun tuli kevät tuon viikonloppuisen lumimyrskyn ja sähkökatkon jälkeen. Nyt taas ulos nauttimaan auringosta.
-niisku + lapset
... tai tällä hetkellä -sohvalta. Mulla pamahti selkä enkä kertakaikkiaan pääse edes sängystä ylös ilman apua. Jouduin aamupäivällä soittamaan miestä kotiin, en pystynyt nostamaan junioria sohvalta johon olin hetki sitten lapsen laskenut. Mies ei päässyt heti tulemaan, joten seuraavaksi soitin anopille ja aloin itkeä puhelimessa kun en saa lasta pois sohvalta. Anoppi säikähti mun itkua ihan kamalasti ja tuli renkaat savuten paikalle, juniori oli sillä välin autuaasti nukahtanut. Toivottavasti kipu helpottaa nopeasti, meidän piti huomenna lähteä laattoja ja kylppärikalusteita valitsemaan :-/.
Kuumetta, mitä siitä seuraa jos kammioiden väliseinä on liian paksu, ts. onko siitä haittaa?
Ibuprofeiinia nassuun ->
KL.
Täällä on ihana ilma ja lämmintä +17. Olemme olleet koko päivän ulkona ja mennään taas kunhan Inkeri herää päikkäreiltä. Onneksi kylmät ilmat tuntuu nyt olevan mennyttä ja kesä tulee hyvää vauhtia.
Mulla on ollut ihan kumma nyyhkyolo nyt parin päivän ajan. Tajusin että Alina täyttää heinäkuussa 6v ja menee elokuussa kouluun. Minun pieni vauva menee kouluun! Pitääkö ajan mennä näin nopeasti? Alina itse on innoissaan etenkin sen takia, että samanikäiset kaverit suomessa menevät vasta eskariin. Meillä keskustellaan jo kovasti koululaukun sekä penalain väristä, asiat siis tärkeysjärjestyksessä :)
Inkerin pottailu ei ota onnistuakseen ei sitten millään. Pahin uhmavaihekin on juuri nyt päällä joten se ei asiaa helpota lainkaan. Taidan luovuttaa taas joksikin aikaa ja katsoa kesällä uudestaan.
Kovasti haluttais tehdä kevätöitä terassilla mutta eipä juuri kannata kun muutto on ihan kohta. Puolassa pääseen sitten ruoputtamaan pihaa. Nyt tyydyyn ihailemaan ja hoitelemaan jo olemassa olevia kasveja. Huomenna taidan siirtyä syömään aamiaiseni ulkona aamuauringossa, kunnolla kesäaikaan menossa siis =)
Millä pesette lastenne hiukset? Minä olen tähän saakka käyttänyt lapsille tarkoitettua shampoota, eri merkkejä. Aina kuitenkin käy niin, että hetken käytön jälkeen alkaa päänahka kuivua ja kutista. Ei kiva. Pesen tyttöjen hiukset pari kertaa viikossa. Tähänkin asiaan otetaan vinkkejä vastaan.
Inkeri heräsi, ulkoilemaan....
Onnittelut austenille ja Kaalilaatikolle pikaista paranemista.
Birdy
Minä edelleen makoilen sohvalla ja koetan parannella selkääni. Eilen jouduin jo lähtemään päivystykseen, kivut olivat sen verran pahat. Sain piikin kankkuun ja loppupäivä menikin paremmin. Tänään aamupäivästä kävin omalääkärillä. Soitin ajanvaraukseen puoli kymmeneltä, lääkärille pääsin jo klo 10.40! Noidannuoli, sanoi omalääkäri, parasetamolia ja ibuprofeiinia riittävästi. Onneksi kipu on jo hieman helpottanut, vaikken vielä pysty lapsia nostelemaan tai turhia kumartelemaan. Pääsen sentään pytyltä ylös ilman apuvoimia. Mieskin tekee kotona etäpäivää ja anoppi tuli _taas_ hätiin ja ulkoilutti lapsia kunnes kotiuduttiin terveyskeskuksesta. Koko ruljanssi vain siitä syystä, että päätin torstaina kääntää meidän pienemmän kasvimaan!
Pikkasen nauratti kun lääkäri ryhtyi tulostamaan sairauslomalappua :). Just oltiin puhuttu lapsista ja ihmettelin mitä se nyt horisee, käski tulla perjantaina uudelleen jos kipu jatkuu. Hitsit, ryttäsi sitten lapun, ja mä niin odotin että pääsen näyttämään sitä lapsille ja vetoamaan " äiti ei nyt voi, äiti on saikulla" .
Birdy, mä pesen Silpun hiukset pelkällä vedellä. Satunnaisesti käytän vauvapesua -systeri osti mulle pullollisen silloin kun vielä Silppua odotin ja edelleen ainetta on jäjellä :-o. Mutta Silvan hiukset onkin hennot, paksummissa hiuksissa tarttee jotain käyttääkin. Suihkussa tai kylvyssä käytän lapsia kerran-pari viikossa.
KL.
kävin hakemassa molemmille pikkusille ne ticketin haalarit ja jos olis mies mukana niin olisin ostattanut ne rattaat... mutta säästypä rahat.
Mä olen vaan ollut töissä ja eilen olin sit menossa sinne suonikohjuvaahdotukseen, mutta kirurgi ei suostunut sitä mulle tekemään koska mulla on niin suuri mahdollisuus saada taas veritulppa jalkaan.. kuulemma monet ovat saaneet keuhkoihin tukoksen. Joten nyt sitten sain lähetteen ihan oikeeseen leikkaukseen. Sitä odotellessa....
Mä vähän raotan meidän arkea:
6-7 Kaksu herää
7-8 Dunsku herää
8-9 muumit,aamupala/pesut ja pukeminen (mä surffaan vähän netissä)
10-12 ollaan ulkona, puistossa, kaverilla...Kaksu nukkuu yleensä
12-13 lounas, liukuvalla käsitteellä
13.30-15 tuurilla Dunsku nukkuu, Kaksu valvoo ja äiti torkkuu
15-17 välipala,leikkimistä, riitelyä, sähläystä, makoilua tms.joutavaa
17-19 ulos, sään mukaan
19 päivällinen
kylpy
21 Kaksu nukkuu
21-22 Dunsku sammuu
ja loppuilta menee siinä sohvalla
nyt on tuo haalari koeajossa tossa ja tyttö vinkuu niin et tekis mieli tirvasta...
kuumetta
Hoitolapsi on ollut meillä nyt sitten 3 viikkoa ja kyllä on aika mennyt nopeasti. Kaikki arkipäivät menevät ihan älytöntä vauhtia, mutta viikonloppuisin on sitten ihanaa vähän hengähtää. Vaikka Helmi onkin jo iso tyttö, riittää tässä silti puuhaa. Tai paremminkin voisin sanoa, että hommaa on enemmän kuin olin ajatellut, vaikka olen aikoinani hoitanut yhdessä perheessä kahta juuri 1 vuotta täyttänyttä eli ihan kokematon en ole. Mutta kyllä kahden yli 2-vuotiaan (eli omat lapset) kanssa on tosi helppoa verrattuna tuohon 1-vuotiaaseen. Hoitolapsi on tietenkin just siinä iässä, että eniten kiinnostaa vessaharja, viherkasvit, pesukoneen nappulat yms. Koko ajan saa olla kantamassa niistä pois. Samoin kaikki tavarat menee suuhun, joten täytyy vähän väliä katsoa lattiat, ettei niissä ole mitään esikoisen pieniä tavaroita lojumassa. Lisäksi hoitolapsi on nyt alkanut kiipeillä, joten kiipeää sillä aikaa lastentuolilta lastenpöydälle, kun mä olen esim. keittiössä lämmittämässä ruokia. Eli koko ajan saa vahtia. Kesällä kun hoitolapsi lopettaa hoidossa, voi elämä pelkkien omien lasten kanssa tuntua aika lomalta =) Mutta yhtään en ole katunut, vaan mukavaa on ollut.
Helmi on parhaillaan kipeänä. Koko viikon on ollut yskää (ei nuhaa tai mitään muutakaan) ja viime yönä heräili sata kertaa. Aamulla tuntui tosi kuumalta, mutta kainalosta mitattuna kuumetta oli vain 37,5 eli ei oikeastaan edes kuumetta vaan enemmänkin lämpöä. Aamupalan jälkeen Helmi nukahti isoveljen sänkyyn klo 10 aikaan ja pikku torkkujen jälkeen ei lämpöäkään enää (muka) ollut. Käytiin sitten kuitenkin ulkona, missä Helmi makasi koko ajan rattaissa lepäämässä. Kun tultiin sisälle, on Helmi vaan maannut sängyssä tai sohvalla. Suurimmaksi osaksi nukkuu, mutta välillä avaa hetkeksi silmänsä ja juo vettä. Mies jää huomenna varmaan kotiin hoitamaan Helmiä, koska mä olen " töissä" . Voidaan sitten olla rauhassa esikoisen ja hoitolapsen kanssa ulkona.
Täällä on ollut ihanan lämpöisiä ilmoja! Tai melkein menee niin, että joka toinen päivä on oikein lämpöistä ja joka toinen päivä sitten taas viilempi tuuli. Lapset ovat olleet ihan hikipäässä, vaikka päällä on ollut vain ohuet takit + housut ja siellä alla ohuet sisävaatteet. Esikoisen näköjään täytyy ainakin olla jo ilman sisähousuja eli pelkillä ulkohousuilla. Kauheaa sitten, kun ilmat kuitenkin jossain vaiheessa taas kylmenevät.
Mitä te muut aiotte tehdä vappuna? Me ollaan yleensä vappuaatto vaan kotona ja paistetaan munkkeja (NAM!), mutta vappupäivänä yritetään mennä Kaivariin piknikille, jos ei vaan sada tai ole kamalan kylmä. En kyllä tiedä, mitä syömistä pitäisi olla, että Helmi jaksaisi istua viltillä 5 minuuttia kauemmin...
Nyt täytyy alkaa vääntämään sämpylöitä ja broilerikeittoa, kun lapset vielä nukkuvat.
T:Fassiloora ja Helmi
Joko Kaalilaatikon vointi on parantunut? Miten olet saanut lastenhoidon järjestymään? Varmasti kamala tilanne, kun ei voi nostella ja on kaksi pientä lasta kuitenkin hoidettavana!! Pikaista paranemista!
Fassiloorahan olikin tosiaan aloittanut työt! :)
Minäkin olen välillä miettinyt, että jos ottais kotiin hoitolapsia mutta tuntuu, että niistä on niin suuri vastuu... Ja sitten pitäis laittaa ruokaa ja mun tuurilla mä saisin hoidettavaksi jonkun oikein hankalasti allergisen lapsen! ;-)
Mutta onhan siinä se etu ettei tarvitse viedä omia lapsia vieraalle hoitoon vaan ne menee siinä samalla ja palkka juoksee! :)
Me ollaan vappuna luultavasti kotona. Mies on töissä. Vapun jälkeen lähdetään sit yhdeksi yöksi kylpylään yhden kaveriperheen kanssa. :) Mahtaa tulla melkoisen värikäs reissu... Mutta ihanaa päästä kotoa pitkästä aikaa ihmisten ilmoille!! :)
Iloista vappua kaikille jos ei tule kirjoiteltua ennen sitä!! :)
kumppari
Arvatkaas missä minä olen käynyt eilen ja tänään?! Marcel ainakin tietää :). Haalareita tai ulkoilupukua olisi Silppukin tarvinnut muutei niitä enää tietenkään ollut kun illalla vasta olen päässyt kotoa lähtemään. Lastentulon todella huomaa mun ostoksista -sen sijaan että ostamani DVD:t olisivat olleet jotain actionmättöä ja CD:t heviä ne olivatkin Maisoja ja lastenlauluja. Piiri pieni pyörii on ihan klassikko!!!
Saisikohan noi lastenlaulu-CD:t jotenkin vähennettyä verotuksessa, noin niin kuin ammattia ajatellen... Siis mun äiti on ollut varmaan 30 vuotta verovirkailija, mutta suutarin lapsella niitä kenkiä ei nyt vaan ole.
Silloin kun Hulluilla Päivillä en ole minä siellä on anoppi. Soitti mulle tohkeissaan ja kysyi minkä kokoisia lapset ovat kesällä. Jaa-a?
Kuumetta, miten se teidän lastenhoitajajuttu etenee?
Kumppari, mä olen sekä ostanut että myynyt Huuto.netissä ja mun mielestä se on simppeliä kaupankäyntiä :). Kunhan ostajana pitää pään kylmänä ja järjen kädessä.
Taitais se teidän jyrsijä olla orava...?
Nyt on pakko nähdä Rimis ->
KL.
PS. Laitan vielä linkin maaliskuun keskusteluihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12582961&p=1&tmo…
olipas täällä mennyt hurjaksi jutut : ) Jännä miten jutut alkaa elämään omaa elämäänsä.
Tuli mieleen kun mennä vuosina (ennen lapsia) tuli joskus juhlittua. Erään kerran kun iltaa vietettiin, naapurin rouvalle tuli hillitön tupakan tuska (oli aloittanut juuri tupakkalakon) ja kuinka ollakaan taloyhtiössä oli vain yksi joka poltti tupakkaa. Sattumalta poikamies, no sinnehän sitä rynnättiin pummimaan keskellä yötä (kolmen pintaan). En edes muista avasiko tai saatiinko sitä tupakka. Mutta jostain kumman syystä jäimme sinne hänen rapulle parantamaan maailmaa (=haukkumaan miehiä). Aikaa paloi pari tuntia siinä istuskellessa, no eiköhän joku ollut meidät nähnyt siellä. Ja kas kummaa olivat sitten miehelleni asiasta uskoutunteet tyyliin siellä x:n portailla istuskeli jotain naikkosia keskellä yötä. Mies oli vain naureskellut, että taisi olla nuo meidän rouvat : ) oli mennyt juorukellon naama pettyneen näköisesksi, luuli kai saaneensa suurenkin salaisuuden selville! Meidän olohuoneesta oli suora näköyhteys tuonne poikamiehen rapulle ja miehillä oli ollut hauskaa kun miettivät mitä ihmettä me istuskellaan siellä ulkoana kaksi tuntia. Tarina jäi kuitenkin elämään omaa elämäänsä taloyhtiössä, totuudesta viis : )
No se siitä nykyään enää harvemmin sattuu ja tapahtuu (onneksi). Mutta alkuperäiseen otsikkoon palaten ei me ole päätöstä asian suhteen saatu aikaiseksi. Siirtyy vain koko ajan, meillä on toukokuulle reissu varattuna lämpimään josko sit sen jälkeen miettisi uudestaan.
Pottailusta en ole mitään stressiä ottanut, meillä potalla käydään vaihtelevasti. Kesällä ajattelin vaan jättää vaipan pois kun voi vapaasti viilättää ulkona eikä tarvi niin suurta vaatemäärää pyykätä vahinkojen sattuessa. Esikoisella aikoinaan oli vaippojen pois jättäminen tosi helppoa. Oli silloin 2 v 4kk luovuimme yhdellä rysäyksellä myös yövaipasta. Mariellan vaippa kun oli aina kuiva yön jälkeen. Juliannalla ei samaan ehkä pysty vaippa kun on aamuisin läpimärkä. Vahinkoja esikoisella ei sattunut kuin pari kolme kertaa. Tai no saihan se Juliannan syntymisen jälkeen päähänsä alkaa pissailemaan housuihinsa (vaikka oli ollut jo vuoden kuiva).
Olikos se Fanny joka siitä HopLopista puhui, me ollaan milloin tahansa tyttöjen kanssa valmiita sinne treffeille. Päästään kyllä päiväaikaankin jos ei satu katkoviikolle töissä (katkoviikko=kuukauden viimeinen viikko). KL musta saa kyllä ravintolaseuraakin vaikka japanilainen ei nyt niin kovin kolahdakkaan (kaipa sitä kerran voi kokeilla), mulle tulee ao ruoasta mieleen kaikki raa' at lihat ja kalat. Mutta kait sieltä kypsennettyäkin ruokaa saa : )
Mitähän muuta piti sanoa täältä talven keskeltä...ei nyt tule mieleen.
Palaillaan
Marcel