*** MARRASMASSUJEN TIISAI ***
Aloitanpa minäkin kerrankin pinon, tosin surullisessa olotilassa, luin
syksy 79 - äidin surullisen tarinan, kuinka hän on menettänyt lapsensa, kyyneleet valuu vieläkin poskillani.
Omat pikku vaivat kyllä unohtui.
No..yöllä oli vatsa useasti aivan krampissa ja nyt juimii alapäästä.
Taitaa tulla taas tavallinen odottelupäivä. Uloskaan en kait viitsi lähteä, kun vettä sataa jälleen.
Mites muut ? Oletteko kaikki lähteneet jo synnärille, kun on niin hiljaista ?
Hei mulla on enää 3 päivää, sitten käynnistys.
Nyt on kyllä sellanen tunne alapäässä, että jos sinne lekuri tekisi tutkimuksen, niin kyllä sattuisi pirusti, eli uskon, että lähipäivinä tapahtuu ehkä ihan luomunakin toi synnytys.
Ada01 41+1
Kommentit (21)
ETTE KYLLÄ JÄTÄ MUA YKSIN TÄNNE!!!!!Pinot senku lyhenee päivä päivältä..
Suru tuli puseroon lukiessa tarinaa jossa vauva lensi taivaaseen..se on aina NIIIIIN väärin ja syytä ei voi ymmärtää. Ei edes vuosien saatossa. Mullakin elää sydämessä aina pieni Oskari poika. Mielessäni voin vain rukoilla perheelle voimia, voimia, voimia..
(.) EI MITTÄÄ, ylläri lälläri! Ei supista eikä muutakaan. Yö meni juostessaa pisulla ja ettiessä asentoa. Mulla alkaa nyt lonkat kipeytyä. Ei ole ennen näin käynytkään. Kävely on enemmän ja enemmän ankka touhua..KVAAAK kaikille. Muakaan ei huvita ulos meno mut kai se on pakko ku on koira ja lapset..Muuten laspet sekoo ja koiran rakko halkee..Mä haluisin käpertyy peiton alle karkuun pahaa maailmaa, jossa eo oo ees suppareita..No, todennäköisest sit ku mun rytinä alkaa niin se on menoa eikä meininkiä..Eka synty 1,5h:ssa ja toinen tunnissa..Ajat on EKA suppareista..Kiire tulee saaha lapset hoitoon ja muuta..
TSUPPARIRIKASTA PÄIVÄÄ!
Hormoonihirviö ja Himpulan pimpula rv 40++++
.. ja marrasvauvat pitäis olla maailmassa. Mutta niin se taitaa meidän joidenkin kohdalla olla, että joulukuulle menee.
Tuntemuksia ei vaan oo! Lonkat kipeytyy täälläkin yön aikana, nytkin ois nukuttanut mutta pakko oli nousta ylös kun vihlo niin kauheesti.
Tämä aika vaan ei meinaa kulua....Kaiken mahdollisen olen jo tehnyt kotosalla. Pakkanen on täynnä ruokaa ja leivonnaisia, joka paikka on kuurattu moneen kertaan ja jouluvalmistelutkin on tehty mun osalta. Tänään ajattelin vielä imuroida ja paistella aikani kuluksi pipareita. Joka päivä oon yrittänyt käydä kävelemässä, onneksi seurana on toinen viimeisillään raskaana oleva ystävä. Vauhti on tällöin ollut sopiva ja juttujen tasokin just sopiva.
Galluppia tähän loppuun: Paljonko painonne on noussut viimeisen kuukauden aikana ja paljonko yhteensä? Itseäni huolestuttaa oma paino, sillä viimeisen kuukauden aikana paino on sahannut +-1,5 kg. Ajattelin, että onkohan tämä epänormaalia, sillä vauvanhan tulis lihoa ja eikö äitikin liho siinä samalla? Vai kuinka lie? Painoa itselläni on kyllä tullut ruhtinaalliset 15 kg, kait siitä on mitä ottaa loppuajastakin...
Supistuksien toivossa,
Maaria rv 39+6
Mä paisun ku pullataikina!!! Mulla tuli rv 38+6 mennessä 7,8kg, eli hyvin kohtuullisesti. Nyt on siitä tullu lähes 4 kg!!!! Kiva kiva,vähän niinku turpoon. Lopussa painoo alkaa tulee ihan hulluna. Viimeisin painoa/vkossa oli 2,2kg!!Just joo, synnärille en taida päästä ikinä.
Niin elikkäs 41 viikkoa täynnä-
Isäntäkin on jo tottunut ajatukseen et miulla on iso maha aina ja ikuisesti. Tietty pitää olla onnellinen kun saa ja pystyy saamaan vauvoja. Tuli todella paha mieli kun tulee aina valitettua ihan jonninjoutavista ja sit lukee tuommosia juttuja kuin mikä tossa oli...
Snif
rupee vaan pelottamaan et jos kaikki ei ookkaan hyvin...
No huomenna on neuvola.vois sit kattoa et joko sitä myrkytystä pukkaa.
On tosi nega olo....
Limaa vaan valuu eikä ässät auta. Seksiä eile ja tänään siivousta.--
Suppailee mut ei koske eikä .....
synny.
YKs tuttu oli saanu eräpäiväks 7.12 ja hällä oli laskettu päivää myöhemmin kuin miulla. mitähän ne miulle sit suunnittelee? Perjantainahan se selviää...
Paino on tosiaan heitelly aika lailla viime päivinä. Viime viikolla kokonais nousu oli 9kg ja nyt siitä on noussu 2,5kg. Mut ei turvota eli en tiä mitä se on. Tuntuu kyllä et maito alkaa nouseen...rinnat kipeenä ja valuu...voisin ihan suoraan ryhtyä imettään kun vaan olis joku jota imettää.
Jaa esikoinen hilluu, pitänee ulostautua.
Poika Pissi 2 tänä aamuna lattialle. mukavaa...
Pilponaatti 41
Täällä ollaan ja peiton alle olisin voinut minäkin jäädä...
Mutta käväsinpä reippaan puolen tunnin kävelylenkin koiran kanssa ja hieman olo piristyi.
Kaikki mahdolliset vaivat tuntuvat kaikonneen yön aikana. Siispä taidan jäädä tälläiseksi mahakkaaksi. En ainakaan usko myrskyn nousevan....
Iltapäivällä pitäisi vaihteeksi raahautua neuvolaan. Plääh! Kyllä taitaa terkan silmät venähtää kun edelleen oon siellä odottelemassa...
Painoa tähän mammaan on tainnut tulla kymmenisen kiloa, ja kaikki on vatsan seudulla joten olen aika huvittava ilmestys. Tuota painoa kun meikäläiselle ei ole luonnostaan paljoa suotu...
Suppareita toivotellen!
Vieteri 40+2
Kyllä unohtu multaki omat vaivat kun luin sen surullisen tarinan :' ( tuli tippa linssiin..
Ite tulin just neuvolasta ja kohta pitääki juosta saikulle labraan ja äitipolille.. oli pissa plussalla ja kutinaa kauheasti ja huono olo kuten jo koko viikonlopun valitellutkin olen ja pääkipee vaan.. :/ Noh ne ottaa testejä siellä ja kattoo mitä ne tekee sit.. Neuvolatäti sano et pitää varautua kuulma että ne saattaa jättää mut sinne osastollekkii jo tänään.. hui kamala.. Mutta nyt meen käymään vessassa ja sit valmistaudun sinne saikulle lähtöön..
niin joku kyseli pianon noususta.. Noh mulla on tulut sellaset 21kg koko raskaudelta!! Että kivaa :D Noh kyllä ne joskus lhtee poiskii..
Mutta jos mua ei illasta kuulu täällä niin kai mä sitten jäin sinne.. :):)
Päivänjatkoja.. :)
mami & poju rv 40+3
PÖMPPIS otti sit varaslähdön ja katotaan vaan ni ei tule takas ilman vaavia.
No hyvähän se on et tutkiivat ettei ole mitään vakavaa tuo päänsärky .
LYKKYÄ PYTTYYN VAAN
Kävin just ulkoileen ja poika nukku rattaisiin- Kyllä alkaa olla puuskutusta tuo kävely.Viel tommonen sohjo joka puolella.
Taidan itteki mennä koisiin.
Ihan jänskättää toi PÖMPPIS
Pömppikselle tsemppiä!
täällä sitä hillutaan.. neuvola iltapäivällä
nyt pistään uuniin parit joulutortut, kun kaveri tulossa kylään
pampula 40+1
Eipä oo kauheesti sakkia enää täällä..
tänään siis 40+1 ja neuvolassa kaikki ok. painoo tullu +600g/vko kokoaikana 15,5kg, turvotusta vähän, rr 121/78, pissat puhtaat ja hb 125, vauva on rt, laskeutunut taas viime kerrasta, <3 155-165 ja liikkuu.
ens maanantaille uus aika, jollei jotain tapahdu ennen sitä..
suppareita kaikille!!!
En mä mikkään kypsä oo...eeeen..Tarttis keksii jottain sisältöä päiviin, mut mitä vihtua sitä keksis?
Vettä sataa ja on muutenkin loska-p.ska keli..Jos menee ulos niin juniori uittaa itsensä lammikoissa. Ei kiitos.
Mihinkään kauemmas ei voi lähtee ku ei pääse kävelee. Vaapun ku ankka ja joka hiton paikkaan sattuu.
Lisäks tytön eskari on " keskel" päivää, klo 13-16 koten sitä sit saa päivystää..Mun päivien ilo on odottaa iltaa ja salkkareita, WAU!:o) Kaiken huipuks nauhotin eilisen elokuva, numeromurhat, piti sitä kahtella ja nyt se JUST se video kasetti hajos..Eikä sitä saa kelattua alkuun...ARGH!
Kukaan ei meillä käy, viestei tulee ziljoona et joko joko joko..??Oon vastannut tylysti että EIKÖHÄN SIITÄ SIT KERROTA K-U-N ON SYNTYNYT!!
Mä en oo keksiny tänään mittää " järkevää" tekemist, petivaatteet vaihdoin ja pyykkii pessy, JEE JEE! Olisin valmis nukkuu mut juniori ei. Joten ei auta. Mies tulee akselilla pe-su, peeeeekele sitäkin. Ei oo koskaan kotona ku tarttis..
Anteeks valitus, mut vähän kypsyttää..Eiköhän tämä tästä taas joskus..Jospa huomenna olis parempi päivä!
Hormoonihirviö, hormoonit jylläten ja Himpulan pimpula rv 40++++
mnasennuksen kourissa istun ja itken..olin niin intoa täynnä vielä eilisen kun olossa jotenkin tuntui että nyt vihdoinkin jotain alkaa tapahtumaan..eilen käytin illalla siellä äpolilla ja voi kiesus ei mitään muutosta kohdunsuu tiukasti kiinni, ei lyhentymää,vauva ei ollu laskeutunut ei siis mitään edistystä!!itku tuli jo melkein siellä..ainut ilo siitäkin reissusta oli se että vauvavoi erinomaisen hyvin ja äidin arvot edelleen priimat (painoa tullut jo yli 25kg, e oo ees laskenu, ei kiinnosta ja turvottaa niin jumalattomasti mutta ei kohoa verenpaineet, ei oo pissassa muutoksia..) ja nyt tänä aamuna on sit ollu semmone olo alamahassa että alkaa vuosituhannen menkat ja tiputtelee, kai se eilen niin kovakouraisesti tutki...millä ihmeellä ne supparit saadaan käyntiin???vai sukuvikako tämäkin, kaikilla miedän lähisukulaislla on eka käynnistetty yliaikaisena...siis kyllä mie jaksasin odottaa jos tietäsin että vauv varmsti selviää kunnialla maailamaan, mutta just nyt ei jaksa eikä pysty luottamaan siihen asiaan...
Tulipa nyt negatiivsisävytteinen teksti...SORI, mut fiilikset on just tämmöset ja tuntuu aikas hyvältä päästellä höyryjä ulos!!
ADA01 tamatu tai tiitis käy molemmta, mies on ristinyt mut nyt odotusaikan tiitiäiseksi ja voit kuvitella kuinka tiitiäismäinen olo on kun alkaa olla 30kg ylipainoo pelkästään raskauden myötä ja ennestääönkin oli ainakin 10kg, että tosi pieni ja sievä olo :)))) Mut kyllä mä vielä san ite kengät jalkaan, siitäoon ylpee (pakko yrittää kehittää jotain huumoria ei muuten ei jaksa)..
Nyt mä lähen päiväkahvinkeittoon ja maistelen niitä eilen tehtyjä pipareita...
JAKSAMISTA KAIKILLE!!!!!!!!!
t.Tiitis+ poju rv40+2
minusta ei ole mitään kuulunut sitten torstain.. noh, syykin on oleellinen. Meillä syntyi lopulta 26.11. " pieni Poika" 5160gm, 55.5cm
Mikäs teillä muilla on vointi, lähtö jo tulossa?
En vielä osaa tuonne vauvapuolelle kirjoitella, kun se vauva kumminkin on siellä kaapissa odottelemassa.
10KAKS: Onnee vielä täältäkin..Hurjat mitat on pienellä. Mä en ainakaan lähe synnyttää mihinkään vaan pysyn täällä varmaan sinne juhannukseen asti..
Sitten muille jotka rypee samassa tilassa..sinä joka kirjoitit että voisit odottaa jos tietäisit että vauva selvii ja voi hyvin..unohdin jo niccisi..
Sama täällä. Mulla huoli vauvasta painaa eniten. Ja kenenkään on turha sanoa et nyky aikana suiranta on NIIIN hyvää et ongelmat huomataan..Mullapa ei huomattu ja tyttö selvisi elämään enkeliarmeijan saattamana. Samoin oli pojan kanssa. Kaikkea ei vaan aina huomata ja sit synnytyksen jälkeen sanotaan et HUPS ja OHO!Toivon synnytystä pikimmiten, meille kaikille!!
Edelleen
Hormoonihirviö kera Himpulan pimpulan
Piti tulla kertoo et mulla on YA kontrolli 5.12 klo 8!!! Tuskin ne siellä mittää tekee mut on edes joku valon pilkahdus tässä elämässä!!;o)
teidän juttujanne lähes päivittäin. Vielä yhdessä koossa täälläkin, tosin eka LA vasta 30.11. eli huomenna ja ekan ultran mukaan menis jopa 7.12. Jotenka hyvinkin menee tuonne joulukuun puolelle... Tosin viikko sitten terkka epäili neuvolassa, että tällä viikolla syntyis, oli jo niiin alhaalla ja kiinnittynyt, lapsivettä vähänlaisesti. Nyt on ollut muutamana iltana ennen nukkumaanmenoa suppareita ihan kiitettävästi, mutta toistaiseksi aika kivuttomia ja ne on sitten latistuneet hetimmiten, kun nukkumaan on päässyt. Tänään vatsa ihan kuralla, joskohan se jotain enteilis... Sais mun puolesta kyllä enteillä, kun olen jo ihan kypsänä tähän tankkerina olemiseen. Kenkiä ei saa kunnolla jalkaan, esikoisen pukeminen ulkotamineisiin täyttä tuskaa jne jne, kyllähän te tiedätte! Ja lauanataina on appivanhemmat tulossa kylään kaukaa ja mieluiten olisin jo kotona nyytin kanssa silloin enkä tälläsenä turvonneena ähisijä-puhisija-valittajana! Hermot vaan kireänä koko ajan ja tulee huudettua miehelle ja esikkoparalle milloin mistäkin. ELi toivon että vauva syntyis jo huomenna.....!
Suppareita ja kärsivällisyyttä kaikille!
Mangusti ja masukas, joka juuri tunkee koipeaan kyljestä läpi...
eikä täälläkään mitään.
aamulla kivulias supistus.YKSI!... sillä ei vielä pitkälle pötkitä.
Esikoinen 2v repäs kerhosta itsellensä jonkun ärsytys yskän, joten sen loppumista vois venailla vielä ennen ku synnyttäis;).
Huomenna poli, kasvuseurantaa edelleen. Jospa se kohdunkaulan ronklaaminen sais jotain aikaiseks...
Muuten alkaa oleen vtutus käyrä suht korkealla......
Mum
...nyt kun sakki harvenee nain. Eli en ole paljon kirjoitellut, paivittain kylla kaynyt lukemassa muiden kuulumisia. Taalla kanssa LA huomenna, mutta ei minkaanlaisia tuntemuksia. Ma en edes tieda mita supparit ovat!!! Kivuttomia mahan kovettumisia kylla on ollut matkan varrella paljonkin, muttei mitaan sen kummempaa.
Mulla meinaa kanssa pinna alkaa kiristya. Olo on mammuttiainen ja kavely kauheaa vaappumista. Lisaksi sain miehelta kauhean rakataudin, joten ei ole hurraamista. Vauva on laskeutunut ja ollut kiinnittynyt jo monta viikkoa, eli siina mielessa lahtokuopissa ollaan, mitta mitaan ei vain tapahtu. Huomenna on katilon kanssa tapaaminen (asutaan Englannissa, joten taalla vahan eri systeemit kuin Suomessa) ja saa nahda mita se sanoo. Toivottavasti laittaa eteenpain sairaalaan, silla taalla ei ensisynnyttajia vissiin ainakaan kauheasti paasteta yli. Lisaksi vauvasta on koko ajan sanottu tulevan toooosi iso, mutta mitaan painoarviota ei olla tehty muuta kun kasikopelolla. Heh...
Mutta tsemppia kaikille, ei paljon varmaan lohduta, mutta mun kuuleman mukaan sinne mahaan ei kai kukaan ole pysyvasti jaanyt... Joten kai mekin viela saadaan omat nyytit.
Toss ja NooNoo rv39+6
Jatkampa omalta osaltani minäkin tätä pinon mittaa.
Neuvolassa tuli päivällä käytyä TAAS. Vauveli voi hyvin ja on tosi alhaalla, masu kuulemma laskeutunut kuin oppikirjasta ikään. Painoa tullu viime viikosta 1 kg ja pississä leukkarit yhellä plussalla. Niinpä saan huomen aamulla kiikuttaa näytettä labraan ellei sitten käy niin kummallisesti että olisin jo synnärillä.
Uusi aika tuli taas maanantaille ja keskiviikkona 7.12 pitäisi mennä sitten jo äippäpolille jos yhes kasassa ollaan.
Jotenkin ei vaan jaksa enää edes ajatella koko mahaa ja synnytystä, turhauttavaa puuhaa....
Vetäydyn sohvan nurkkaan jälleen märehtimään omaa oloani.....
Onnea kuitenkin taas nyyttinsä hakeneille ja toivottavasti pömppis jäi nyt vauvanhaku reissulle!!!
Huomiseen, Vieteri
Eilen alkoi supparit klo 7.00 10 minsan välein. Pitkin päivää vaihteli välit aika paljon (nukuin jopa päikkärit). Lyhimmat oli jotain 3 minsaa ja sit taas pitenikin. Illalla oli mies maailmassa 21.02. Salissa oltiin vain 1,5 h, kun pärjäsin siihen asti odotusaulassa kaurapussin avulla. Ilokaasua vetelin lopun ajan, kalvot puhkaistiin viime hetkillä, kun meinasi 8 cm jäädä ja ponnari n. 7 min. Särky oli ainoastaan vatsan puolella, niin en tarvinnut muuta kuin ilokaasua. Repeämä tuli vanhaan eppariin, mutta ei mennyt häntäluu kuten viime kerralla. Päästiin äsken kotiin, mutta täytyy nyt toivoa, ettei tule tarvetta takaisin mulla eikä pojalla. Viime yönä en osannut nukkua, kun kelasin nopeasti edennyttä synnytystä ja nyt pitää mennä jo nukkumaan...
syntyi siis rv40 + 4; 52 cm ja 3830 g, pipo 36
Onko tapahtunut edistystä ?
Mä olen toiveikkaana, että tänään pääsisin synnärille, suppareita koko ajan, mutta ei vielä tarpeeksi kipeitä, taaskaan....