Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi sietää uskonnon opetusta esikoulussa

Vierailija
01.04.2008 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 Olen samaa mieltä. Ei uskonto tunteja tarvita/ muutakaan uskon opetusta..

Vierailija
2/33 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristinuskosta. Haluatteko heidän joutuvan helvettiin (tai siis lapsenahan sinne ei joudu)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekota keskenään uskonnon opetusta ja uskonnon harjoitusta. Virrenveisuu ja rukoilu ovat jälkimmäisiä ja ei ole oikein, jos päiväkodissa suositaan yhtä ideologiaa muiden kustannuksella ja kysymättä vanhempien kantaa asiaan.

Vai olisiko sinusta ok, jos päiväkodissa järjestettäisiin sinulta lupaa kysymättä lapsellesi islamilaisia rukouksia tai vaikkapa poliittisen nuorisojärjestön tilaisuuksia?

Vierailija:

kristinuskosta. Haluatteko heidän joutuvan helvettiin (tai siis lapsenahan sinne ei joudu)?

Vierailija
4/33 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja hänen sovitustyöhönsä. Joten voi myös ajatella niin, että on moraalitonta opettaa lapsille muuta kuin tätä uskontoa.

Vierailija
5/33 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että

-ei toistuvaa uskonnollista toimintaa (mukaanlukien ruokarukous)

-ei liturgioita tai sen osia

-ei kynttilöitä, ristejä tai muita uskonnollisia tunnuksia esillä toistuvasti ilman opetuksellista tarkoitusta

Ainakin nämä muistaisin...

Kaikki muu onkin sitten sallittua ja opetussuunnitelman mukaista. Jos ette halua lapsenne osallistuvan esim. uskonnollisiin " kirkkoretkiin" , voitte ilmoittaa siitä eskariin tai kouluun ja opettajien on noudatettava tahtoanne. Vanhemmat saavat kieltää myös kirkkoreissut oman uskontokuntansa kirkkoon ilman sen kummempia selityksiä.

Olen juuri opiskellut näitä asioita :)

Terv. Luokanopettaja

Vierailija
6/33 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimien mielestä sinä olet pakana. Mieti sitä.

Vierailija:

vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen ja hänen sovitustyöhönsä. Joten voi myös ajatella niin, että on moraalitonta opettaa lapsille muuta kuin tätä uskontoa.

Tai no, ethän sinä mieti, sehän se on homman clue...

Vierailija
7/33 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt keskimmäisen kanssa ei samoja ongelmia, on eri tarhassa.

Vierailija
8/33 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meinaan jos kunnallisesta päiväkodista on kyse. Näetsen kun päivähoidossa on nykyään niin hurja kirjo uskontokuntia ja kokonaan kirkkoon kuulumattomia, että tuollaisesta tulisi tosi noileasti valituksia päivähoidon johdolle.

Lapsilla kun on oikeus tunnustuksettomaan päivähoitoon, ihan samoin kuin koulussa oikeus olla osallistumatta uskontotunnille (ja sijaan ET:tä tai oman uskontokunnan opetusta).

Minusta uskonnon perustarinoita SAA opettaa, kunhan se tehdään siinä sävyssä, että kerrotaan eri uskontojen opeista kiihkotta ja suosimatta yhtä ja ainoaa. Uskontojen tuntemus on osa yleissivistystä.

Vierailija
9/33 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täti seurakunnasta joka toinen viikko. Laulavat lasten mukavia virsiä ja puhutaan jostain raamatun kertomuksesta. Tämä käytäntö on minusta erittäin hyvä.

Vierailija
10/33 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lapsemme ryhmästä puolet on sellaisia, jotka ovat käyneet seurakunnan päiväkerhossa, joten ei ihme. Jos siitä joku kesken lähtisi pois, niin kyllä toiset lapset ihmettelisivät.

Vierailija
11/33 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmaisseet...

Teillä lienee aika homogeeninen asuinalue. Meillä sen sijaan asuu alueella ja päiväkodissakin ulkomaalaistaustaisia (ml. eri uskontokuntien edustajia) ja kirkosta eronneita, ja muutenkin Helsingissä lienee linja se, että päiväkodissa tunnustuksellisuutta ei suosita.

Vierailija
12/33 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on jo viides lapsi päiväkodissa, ja mitään uskontokasvatusta ei ole kenenkään päiväkodissa ollut, paitsi joulukirkko kirkkoon kuuluville. Itse olisin toivonut oikein reilusti uskonnollista toimintaa, mutta ymmärrän toki, miksi sitä ei ole.

Vierailija
13/33 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko päiväkodissa ei ole kuin yksi puoliulkomaalainen ja hänkään ei ole eskari. Tampereella.

Vierailija
14/33 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirkolliset juhlapyhät käsitellään. Olen tyytyväinen. Ja asutaan siis pienellä paikkakunnalla etelä-savossa.

Vierailija
15/33 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli erittäin uskonnollinen lastentarhanopettaja. Joka päivä veisattiin, varsinkin joulun aikana. Lisäksi käytiin kirkossa lasten kanssa, siellä oli sujuvasti kaikki muslimilapsetkin mukana, vaikka minä olisin mielelläni jäänyt heidän kanssaan päiväkotiin tekemään jotain muuta.

Itse en siis kuulu mihinkään uskontokuntaan.

Vierailija
16/33 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

estäkö heitä, sillä heidän kaltaisten on taivasten valtakunta" . Hyvä, että nykyajan lapset edes jossain kuulevat kristinuskon sanomasta.

Vierailija
17/33 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, meinaatkos että jos uskonto tunnit lopetettaissin niin jouduttais helvettiin? tassähän on kyse siitä että lapsen pitäisi itse saada valita osallistuakko vaiko eikö. Itse en usko eikä tämä elämä mitään kauheeta ole. Ei se kristinusko mitään pelastusta tuo.

Vierailija
18/33 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

30, Niin jä älä sekoita uskoa ja opetusta keskenään...

Vierailija
19/33 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin päivä, joulu, pääsiäinen ja kaste. Opetussuunnitelman mukaan edetään, oli työntekijöiden vakaumus mikä tahansa.

t: lastentarhanopettaja

Vierailija
20/33 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä Xandris, mihin uskontokuntaan sinä kuulut? Itse kuulun väestörekisteriin, samoin lapsemme, mies puolestaan on tapakristitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän