Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa... olen laihtunut, maha sekaisin, luukipuja OV

Vierailija
26.02.2008 |

Olen 23-vuotias nuori nainen. Lokakuusta lähtien olen laihtunut 6 kiloa, vaikka olen syönyt normaalisti. Ruokahalu on jotenkin kadonnut. vaatekoko on pienentynyt. Maha on hieman löysällä ollut jo pitkään. Mulla on selkäkipuja ja monesti myös erilaisia " luukipuja" , pienikin töytäisy johonkin saa minut tuntemaan kipua. Olen kalpea ja väsynyt ja hikoilen nukkuessani.

Pelottaa mennä lääkäriin, tekisi mieli vielä seurata, muuttuuko tämä tästä itsestään. Esim. laskeeko paino lisää, vaikka lisään syömistä. Toisaalta pelkään, että lääkäri pitää minua vainoharhaisena, kun vain näiden asioiden takia menen lääkäriin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan pelkäät ja stressaat ku et itsekään tiedä mikä on. Aamulla varaat ajan lääkärille.

Vierailija
2/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se, että itselläsi ei ole " normaali" olo, riittää syyksi mennä lääkärin tarkastukseen. Itse varasin tänään ajan mammografiaan ja meinasin jo kertaalleen perua kun pelottaa. Nyt härkää sarvista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta voi jäljitellä muita sairauksia, joten se saattaa joskus olla hankala tunnistaa. Potilaalla voi olla useita oireita samaan aikaan:

laihtuminen, lisääntynyt ruokahalu

sydänoireet (nopeutunut ja/tai epäsäännöllinen syke, tykyttely)

lisääntynyt hikoilu, lämmönsietokyvyn huononeminen

lämmin, kostea iho

suurentunut kilpirauhanen

uupumus, lihasheikkous

käsien tärinä

hermostuneisuus, ahdistuneisuus, univaikeudet

lisääntynyt suolen toiminta, ripuli

kuukautiskierron muutokset

silmäoireet (esim. silmien pullistuminen ulospäin, kuivuus, punoitus, näköhäiriöt)

Vierailija
4/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy voi olla tosiaan aivan hoidettavissa oleva, kilppari tai jokin ruoansulatuskanavan juttu. Mutta tahaton laihtuminen on sellainen oire, johon tulee suhtautua vakavasti. Älä enää seuraile, varaa lääkäriaika.

Vierailija
6/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko masentunut? Syötkö mielialalääkkeitä? Onko sinulla paniikkihäiriö? Pelkäätkö sosiaalisia tilanteita? Eristäydytkö?

Vierailija
7/7 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpotti vähän. syöpää tietysti pelkään, mutta ehkä se on se epätodennäköisempi vaihtoehto!?

kiitos!

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan