Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ HUHTIHIPPUSET ma-ke vkolla 14 ~*~

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmasophialle: minulla oli aivan samanlaista oireilua noin 2,5vk tuossa 30+ viikoilla. Se oli ihan kamalaa. Mulla se johtui nimenomaan (omien tulkintojeni mukaan) vatsalihasten revähdyksestä. Kipu oli navasta noin 5cm vasemmalle pitkittäin ylhäältä melkein alas asti tuntuva alue. Kipu tuntui melkein koko päivän erityisesti seisoessa. Alue oli minullakin välillä jopa kuuma ja erittäin kosketusarka. Vaiva mulla alkoi ihan selvästi vatsalihasten " ylivenyttymisestä" , kun kerran lasten kanssa konttasin lattialla ja silloin tuntui vihlaisu lihaksistossa. Olin jo lähdössä vaivan kanssa lääkäriinkin, mutta sitten kipuilu loppui. Eipähän vaivaan mitään muuta hoitoa ole kuin lepo. Sillä se helpottaa :). Toki pitähän varmistua, ettei ole mitään istukkaperäistä tai muuta vakavaa, mutta luulen vaivaasi samanlaiseksi kuin minullakin oli.

En varmaan ole edes muistanut onnitella vauvansa saaneita. Nyt sitten sylikaupalla onnea kaikille kultasensa saaneille!

Makeanhimoa täälläkin ilmassa. Joka päivä jotain saatava :(. Mulla tuota painoakin tullut jo melkein 14kg, mutta en jaksa kauheasti sitä voivotella. Olen puolustellut asiaa itselleni sillä, että mulla on raskausaika ollut niin kamalaa aikaa, että syömisestä ja herkuista en tingi, jos ei ole aivan pakko :) (vähän nolottaa tunnustaa...)

Omaa napaa sen verran, että supistuksia tulee kivuliaina päivittäin, mutta ei taida juuri edistää tilannetta. Eilen nla-lääkärissä kanavaa vielä vähän jäljellä, mutta paikat pehmenneet. 2 viikkoa sitten lääkäri sanoi, että sormelle auki. Miten asia sitten lieneekin... Olisin jo ihan valmis luopumaan tästä masusta. Ehkä kuitenkin kaikille parasta, että menisi vielä viikko tai kaksi eteenpäin.

Eveliinukka 36+5 (lähtee pihalle aurinkoon....)

Vierailija
62/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitsi ku olis kuullut lekurilta vielä positiivisempia uutisia.kohdunsuu on pehmeä ja yhdelle sormelle auki.oisin toivonut että ees kahdelle ellei enemmänkin.pää keikkuu alhaalla,muttei ole kiinnittynyt kunnolla.

eilisen ja tämän päivän supistellut vähän enemmän ja ne tuntuvat teräviltä vihlaisuilta.paino on pudonnut koko raskauden aikana nelisen kiloa,ei oo vaan itestää tuntunut siltä,lekurikin ihmetteli että kun yleensä paino nousee.ruokavaliota on ollut pakko muuttaa,muuten oisin saanut mittailla sokereita.

tää päivä on ollut kyllä ihan hirvee,pinna on ihan extra tiukalla ja tuntuu että ipanat vaan tappelee ja kiukkuaa.yhden aikaa pitäis taas mennä neuvolaan,kun pojalla on 6-vuotis neuvola.

mutta nyt äkkiä kokkaamaan ruoka ennen neuvolaan menoa.ulkonaki ihanan aurinkoinen ilma,on kiva lähteä kävelemään raikkaaseen ilmaan,jos vaikka se rupeaisi vauvaakin houkuttelemaan ja syntyis pian.

ai niin,raskausviikkoja tasan 38,vielä 14 päivää laskettuun päivään.

t:äityliini-81 ja kiukutteleva lapsilauma.ja jästipäinen maha-asukki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin heti aamulla kahdeksaksi Stockalle, jotta sain esikoiselle turvavyöistuimen autoon. Samalla nappasin itselleni sandaalit ja nämä kaksi artikkelia olikin ne ainoat, mitkä koko esitteessä mua kiinnosti. Oli Tapiolassa niin julmetusti väkeä, että luikin äkkiä karkuun ostoksieni kanssa.

Jumpassa kävin ja siihen perään stretchingissä ja kylläpä teki gutaa. Vielä kun suihkutteli rauhassa ja nautti kevyen lounaan, niin on oikein hyvä olo. Mulla meni varmaan lähes pari viikkoa tosi huonosti nukkuessa, mutta nyt olen kaksi yötä nukkunut taas paremmin ja eron huomaa. Tosin iltaisin masussa pidetään kamalaa punkemista ja tuo häntäluun/peräaukon seutu on aika hellänä. Eilen myös havaitsin ekaa kertaa, että häpyliitokseen sattuu. Jospa se ennakoisi lähestyvää synnytystä? Taitaa olla kyllä turha toive...

Jaah, kaipa se pitäisi piirtää naaman kuva tohon päälaen & harteiden väliin ja lähteä autopesulan kautta hakemaan poikaa synttärijuhliin. Eipä muuta, kuin tuloksellisia supistuksia kaikille niitä kaipaaville ja hus pois kaikki pahat turvotukset/tykytykset/paineet jne.!!!

Winku ja Veera, 38+2

Vierailija
64/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea täältäkin Marinelle! Kunpa jo itsekin...

Täällä on käyty myös katsastamassa Hullut päivät - ja tuli sitten osteltua vaikka mitä... No, kohtapa sitä ei hetkeen shoppaillakaan... Meinas vaan olla melkoista tervanjuontia tuo kävely; mulla nimittäin on oikeassa kankussa joku hermo jumissa (/ jonkin lihaksen kiinnittymiskohta järkyttävän kipeä), että kävely on ihan hirveää! Yhtään ei voisi laittaa painoa oikealle jalalle. Mahdoin ollakin näky klenkkaavana isovatsaisena, heh. No, hirveästi ei auttanut asiaa, että vein aamulla esikoisen päiväkotiin ja kannoin 12,5 kg pikkumiestä useaan otteeseen (meinas olla kiire, muuten ois saanut kävellä itse). Nyt sitten keräillään itseä kotisohvalla, kunnes pitää lähteä hakemaan...

Täällä on myös hirmuinen makeanhimo! Päivittäin pitää saada jotain herkkuja - onneksi ei ole raskausdiabetestä...

Supistuksia tulee muutama päivässä, toivottavasti enenemässä määrin. Mun vanhemmat on tulossa viikonlopuksi kylään, joten silloin ois sopivasti täällä hotaja esikoiselle - vinkkinä tuonne mahayksiöön ;-) Vähän mua vieläkin hirvittää tuo tarjonta-asia, tuntuu, että yksiössä on vieläkin sen verran tilaa, että kääntyilyä tapahtuu suuntaan ja toiseen. Onneksi perjantaina on neuvola, jolloin edes joku ulkopuolinen antaa mielipiteensä asennosta.

Mitäs muuta, kummijuttuja on ollut jo viime viikolla, meillä ei ole vielä päätetty mitään. Odottelemme tuon syntymän ensin - vaikka kaipa sitä ainakin itse on jo mielessään asiaa pohdiskellut, vaikka mies ei asiasta haluakaan vielä keskustella (vetoaa myös siihen, että minähän kristillisen kasteen haluan, hän kun on eronnut kirkostakin).

Jaa, jospa hieman lepäilisi Kotivinkkiä lueskellen...

=) 38+5

Vierailija
65/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tanaan kotiudumme pikkuisen pojan kanssa! Syntyi siis 30.3 suunniteltuna sektiona ja painoa 3100 g ja pituutta 50,5cm. Kaikki on mennyt todella hienosti ja isosisko on ottanut uuden tulokkaan hienosti vastaan! En ehdi nyt enempaa, jaksamisia kaikille loppumetreilla oleville ja Marinellelle onnittelut tytosta!!!

Browniette ja poitsu 3vrk

Vierailija
66/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Browniette ja pikkuinen poikahippunen!!! Kiva, että teillä on kaikki mennyt hienosti, tulehan kertomaan pian, miten kaikki meni ja miten pikkuinen jaksaa!

Niina ja nirppu rv 40+0

Vierailija
67/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpa täällä tosiaan aktiivisia!!

Ja heti alkuun brownietelle paljon onnea pienestä pojasta!!!

Piti tulla kirjastolla koneella käymään viestiä pistämään kun ä-polilla käyty tänään ja oikein hyvä käynti olikin! Vauva on kuin onkin raivotarjonnassa! :)

Kohdunkaulaa mulla 3cm jäljellä ja pehmeä ja sormelle auki. ja korkealla keikkui vauveli. Pään koko vastasi viikkoa 39 ja painoarvion lääkäri sai ultralla 3,2kg mutta kuulemma isommalta tuntuu tuosta mahan päältä. ja kuulemma mahan koostakin vois olettaa että on jo isompi :D (nyt siis 36+1 viikot).

Ja käynnistysajan sain nyt tasan 2 viikon päähän eli 16.4.!! :)) (jolloin siis 38+1)

Olen niin huojentunut ja onnellinen ettei oo tottakaan!

Nyt iski vaan kamala stressi kun kaikki saatava tehtyä ennen tuota! Mutta toisaalta kiva kun " eräpäivä" tiedossa niin osaa valmistautua.

Makeanhimosta olitte puhuneet,ja täältä myös löytyy suklaa-himoinen mamma :) Tyttö oikein neuvolantädillekkin eilen meni kertomaan että äiti tykkää suklaasta :D

Olen sitä suklaan syömistä nyt tässä koittanut rajottaa,mutta kun kunnon himo iskee niin levy uppoaa vauhdilla!!

Nyt taas pää tyhjeni kertaheitolla.. jotain piti vielä kirjottaa,muttakun ei muista että mitä..

no,ainakin Saselle kovasti onnea huomiseen käynnistykseen!!

Viva ja poitsu 36+1

Vierailija
68/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. näin niitä huhtihippusia alkaa tupsahdella maailmaan pikku hiljaa. Ihanaa!!

Ei tosin täällä meillä vieläkään. Tänään oli taasen neuvola ja kaikki ok. Turvotusta on, mutta paineet on parantuneet. Luulin jo, että vauva on aikaa sitten kiinnittynyt, mutta nyt oli viime viikkoiseen kääntänyt kylkeään eli pää on vielä irti. Höh, takapakkia meikäläisen lähestyvään snnytykseen. ei mitään oireita....... Maanantaina taas neuvolaan ja sitten soitellaan ekaa aikaa äippäpolille kopeloitavaksi .... Kyrsiii ..

Jo-an valas 40+2

Vierailija
69/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brownieten perheelle isot onnittelut! Ihanaa, että kaikki meni hyvin ja isosisko on ottanu tulokkaan hienosti vastaan. =)

Nyt ei pysty muuta... Olo on edelleen tosi huono. Koko päivän oon maannu ja koittanu selvitä pahoinvoinnista ja mahakivusta.. Tän on kyllä pakko olla jotain muuta kuin siitä rahkasta johtuvaa. Toivottavasti menee pian ohi, kun tää olo on ihan karsee.

Burde ja viltsu 39+3

Vierailija
70/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille ja hyvää alkanutta huhtikuuta!!!

Alkuun onnittelut kaikille hippusille, jotka ovat pienokaisen synnyttäneet, ainakin Marinellan ja Brownietten viestit bongasin!:)

Päivät kuluu nopeasti ja pikkuhiljaa se arkikin alkaa sujua. :) Pikkuiselle tuli sunnuntaina silmätulehdus, mutta se meni onneksi tipoilla yhtä nopeasti ohitse, kun tulikin. Tänään käytiin neuvolassa ja painoa oli tullut mukavasti lisää, joka tarkoittaa sitä että neuvolakäyntejä on vastaisuudessa harvemmin. Itse kävin samalla lääkärissä verenpainelääke kontrollissa ja annostus puolitettiin, kun paineet on lähteneet laskuun ja virtsa oli puhdas. Odotan jo kovasti, että pääsisin koko pillereistä ja mittaamisesta eroon.

Jännittävää, kukahan seuraavaksi ilmoittaa synnytys uutisia...:)

Burde kyseli asuinpaikkaa ja asutaan Tampereella. Olisiko Treen seudun mammoilla kiinnostusta treffata?

Kävin tänään pikaisesti Hulluilla päivillä kääntymässä, aivan kamala meininki siellä, olin 20 minuuttia ja sitten oli pakko lähteä pois:)

Jaksamista kaikille masujen ja vauvojen kanssa!!!

T ja pikkuneiti

Vierailija
71/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viva: Aivan mahtavaa, että vauva olikin kääntyny!!! Tosi upee juttu!!!

burde taas

Vierailija
72/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöh. paineet taas nousseet, olisko ollut 125/82 tai jotain. eli perjantaina taas uudelleen sinne. painoa ja turvotusta tullu ihan hurjasti viime viikosta. sain myös lähetteen taas toksemiaverikokeisiin, että mennä sinne jos yhtään tulee päänsärkyä tai huonoa oloa. :/ maanantaille sitte uus aika, varsinainen käynti siis. perjantaina siis pelkät vp ja pissa... sykkeet vauvalla kuitenkin hyvät, onneks.

ja hp:t tuli käytyä täälläkin. pyörin siellä aika pitkään, kerran kun oon vahingossa käyny hgi:n hullareilla, niin nää turun ei oo mitään siihen verrattuna. vähän tavallista vilkkaampaa vaan, mun mielestä. :) ostin kaikkea pientä ja tarpeellista (pölypusseja esim) (kyllä tämä mamma tietää miten hemmotella itseä!) ja herkusta sitte vähän tarpeettomampaakin (juustoja, pähkinäöljyä, keksejä sun muuta) ja sitte vielä ulkoilupuvun tolle esikoiselle. samanlainen on varmaan puolella kaupungin lapsista, mutta ei kai se niin vakavaa ole. ;)

ajattelin vähän josko pyytäis kontrollin äitipolille, kun jotenkin vaivaa toi verenpaineasia. että tulis sitte kunnolla katottua että kaikki on varmasti kunnossa. tylsä olo kun on niin epävarma fiilis, että onko kaikki hyvin vai ei.

hurjasti muuten onnea Browniettelle! :) ja onnea matkaan Sase! ja oliko Viva kun oli saanut käynnistyspäivän? jännää! :)

t.VadelmaMama, rv 38+1

Vierailija
73/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Browniette poikavauvan johdosta! Ihana kuulla, että siellä 2v isosisko (jonka uhmailut muistan) ottanu tulokkaan hyvin vastaan, tuo toivoa omaanki eloon :)!

Saselle urheaa mieltä ja kaikkea hyvää käynnistelyihin huomenna, toivottavasti toimii toivotusti!

Karru, mie kyllä nauroin, ku luin nuista nomparelleista! Huh, tosin varmaan voisin itekki olla niitä napsimassa, mutta ku me onnettomat tavataan kantaa kaupasta nuita herkkuja kotia, niin että aina nyt JOTAIN herkkua löytyy kotoa. Enimmäkseen herkuttelen Råg tai Havre Fraseilla, masutamattomalla jugulla ja Gefilus-sopalla niien kanssa( tosin tämmönen satsi saattaa mennä välipalaksi ja sitten vielä illallaki, jos en puuroa syö. Sen lisäksi sitten karkkiaki ja jätskiä (vaikkei nyt sentään päivittäin), mutta kyllä tuo sulkaa vaan tuntuu mullaki ohittamattomalta herkulta kaupassa, vaikken muuten ole niinkään suklaan ko salmiakin perään. Painoa mulla onki sitten tosin tullu 20kg (tai ehkä jo enemmänki, huomenna taas neuvolassa punnitus), mutten ole jaksanu moisesta stressata, ku ei tosiaan oo ollu missään vaiheessa sokerit koholla eikä mittään muutakaan häikkää. Eikä onneksi mun terkka ole tuosta alkanu moittimaan. Ainut hetki jollon meinaa ahistaa on ku oon matkalla suihkuun ja vielä silmälasit päässä ollessani NÄEN kinttuni, tai siis todella rehevät ja appelsiini-ihorikkaat (yök) reiteni, mutta luonto armahtaa, ku otan lasit pois niin moiset pikkujutut heittävät näkymästä... Eiköhän näistä pikku kauneusvirheistäki selviä, kun vaan ois nämä kaikki meän huhtihippuraiset terveitä! Aivan samaan tahtiin on mutten tuo mieski herkutellu raskausaikana (jos ei enämpiki) eikä sen kurvit/kumpu ole tässä raskauen aikana muuttuneet entistä kummemmaksi, joten luulen tämän olevan vaan sitä, että mun kroppa panttaa imetysvarastoja. Esikoista ootellessa mies muuten jutteli, että koittas jättää omanki masunsa laitokselle, mutta tässä toisessa raskauessa moista (katteetonta) innostusta ei ole ees ollu. Sillon ku Sara sano, että isillä on iso masu ja vauva masussa, niin tais olla tovin miehellä mielessä dieetintapanen, mutta ei taia riittää luonteenlujuus tai motivaatio moiseen. Noh, oonhan mie tosin näillä vkoilla jo menny masuni kanssa ohi tuosta isukin masusta ;)!

Täällä kai ajottain supisteleeki, vaikkei kipiästi eikä varsinkaan säännöllisesti. Liitoskivuntapasiaki tuntuu ajottain ja edelleen niinku paikat vähän aukeilis ja ajottain kävelyllä juilii tuonne kankkuun, niin että pitää kinkkassa, mutta se sitten kyllä hellittääki. Emmis häpeili aivan suotta omaa kysymystään, mie nimittäin pähkin tuolla kävelyllä kinkatessani ku esikkoa rattaissa päiväunille työntelin, että voisko supistelu tuntua sinne kankkuun päin juilimisena, kun se niin kummasti taas toisena hetkenä helpottaa ja sitten alkaa taas jonku ajan päästä uuestaan (ja toistani ootan mieki).

Hurjaa kyllä kuulla, miten armaassa naapurimaassa on asiat niin toisin nuien sisätutkimusten suhteen.... suorastaan kuulostaa ikävältä. Ei sillä että ne sisätutkimukset koskaan mitään mukavia olis, mutta kyllä se näin raskausaikana vaan voi sitten kuitenki antaa aika huisisti tietoa siitä missä mennään.

Ai miten ihanaa on muuten tämä huhtikuinen auringonpaiste!!!! Aah kun tästä osaa sitten nauttia, vaikkei vielä läheskään kaikki ikkunat ole tosin pestyinä, mutta hiljaa hyvä tullee.

Klematis, ai kun sun olo paranis ja löytys joku tolkku tuon lääkityksen kanssa. Mie kans oon välillä miettiny, että pitäskö sitä sitten kovinki voimallisesti alkaa ite vaatimaan juttuja jos vastaavaa tapahtuu ja tuntuu sotivan kaikellatapaa maalaisjärkeä vastaan tuommonen lääkitteminen... Hitsi että sitä vaan niin monesti on hiljaa ja uskoo mitä ammattilaiset sanoo, vaikka ääni sisällä huutas ihan muuta. Tuli nimittäin mieleen siinä mun veljen ja vaimonsa tilanteessaki, kun sokereista huolimatta se niien vauva päästettiin yliaikaseksi ja painoarvio ultrassa oli heittäny yli 1/2kg alaspäin. Oli nimittäin iso vauva, eli yli 4kg ja 55cm.

Pahnu, ihanaa muuten että sie käyt sen työkaveris luona, jonka vauva kuoli. Sitä ovat sanoneet nuo munki omat, että ihanaa ku ihmiset tulee kylään ja saa puhua ja käyä läpi tapahtunutta, ku sitä on niin vaikea itekkään tajuta... Voimia sulle vierelläkulkemiseen!

Tytikkä sieki tulit mieleen nytten, en oo aiemmin muistanu ees ottaa osaa siun varamummon kuolemaan, ku en laittanu sitä paperille lukiessani. Tosi surullista se on tuo rakkaista luopuminen ja surkiaa, ettei se mummo ehtiny teän hippusta näkemään ollenkaan. Voimia ikävään ja hyvää itkua ja rakkaien läsnäoloa suruaikana sulle kaima!

Nyt pitäs lähtiä oikiasti ruuanlaittoon, vaikkei se mua jaksa edelleenkään napata olleskaan... elelisin varmaan vaan herkuilla jos ei tuota esikoista olis! Parempi näin :)!

Hyväätuulta mammuskat ja vaivattomampaa oloa, niin ja niitä lehmänhermoja, supistuksia ja actionia odotellessa :)!

Hanna masukki 38+2 ja päikkärineiti

Vierailija
74/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi kun sun olo tuosta kohenis Burde! Onneksi se teän äiti on vielä siellä, niin ei tarvi Heidistä huolia ku on kurja olo.

Viva, unohin kans kommentoia: ihanaa, että sait hyviä uutisia ja mieli on keveä ja hyvä.

Meki muuten pyörähettiin Itiksessä, ku en muistanu kerhon retkipvää eikä ilman retkikamppeita oikein voitu lähteä mukaan. Olin hetken aivan ulalla, että miten voi parkkipaikka olla näin tiukassa tavallisena ke:na klo 10, mutta pianhan tuo valkeni. Kävästiin me hp:ki ostamassa neitille pikkuhousuja (joista on AIVAN tohkeissaan ku saa olla vaipatta kotona) ja kevätpipo, mutta eipä jaksettu alkaa systemaattisesti laatikoita koluamaan. Oikea asiaki tuli onneksi hoiettua, nimittäin uuet aurinkolasit Saralle mystisesti hävittämieni tilalle (löyty vain yks linssi pihalta auton vierestä, muttei jälkeäkään lopuista...). Ei ole minussa kovin tuota shoppailijaa, mutta johan tuolla nuin pikaseen pyörähti ku meni kerhopvä puihin.

Oli muuten mulla jalat vähän vetelänä, ku satuttiin ajamaan kolaripaikan ohi tuossa aivan meän lähikaupan vieressä. Sielloli onneksi apu jo paikalla, mutta tuli vaan paha olo ku oli MediHeliki, ettei vaan sitten olis ollu vakavampaaki... kyllä ristin käteni mielessäni siinä ohiajaessa, että olisivat kaikki hengissä, eikä kuitenkaan olis parantumattomia vammoja.

No mutta nyt lopetan jo tämän papatuksen ja meen oikeesti ruoanlaittoon!

H&co

Vierailija
75/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun heti onnittelut browniettelle vauvasta. Ja Burdelle toipumista pahasta olosta, voi vain kuvitella miltä se tuntuu näillä viikoilla. Synnytyksessä oksentaneena ei kivaa.

Itse koettanut tässä haalia supistuksia. Siivosin juuri saunan perusteellisesti ja nyt se on sitten lämpiämässä joten kohta pääsee saunomaan. Tosin Parin tunnin urakointi saunassa ei supistuksia ainakaan vielä saanut aikaan, vain polvet kipeenä ja selkä. No katellaan rauhassa mitä tuleman pitää. Sais kyllä syntyä tämä pieni kun on jo niin iso, 4,5kg arvioivat eilen.

Täälläkin kova makeen himo ja koko ajan. Karkkeja onkin mennyt vaikka kuinka olen yrittänyt hillitä, mutta niitä on mennyt jo usean viikon ajan. Suklaa maistuu kanssa ja toki ihan perusruokakin siinä sivussa. Onneksi ei sentään mitään roskaruokia tee mieli. Painoa on kuitenkin tullut ihan kohtuullisesti vain reipas 6kg, mutta lähtöpainokin oli runsaan ylipainon puolella.

Mutta nyt saunaa vahtimaan josko pääsisi kohta pesemään pesuaineet pois kropasta.

Virpi 40+1

Vierailija
76/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brownietta pojasta!!!!

Käytin poikia neuvolassa ja voi kun siellä oli pieniä vauvoja liikkeellä...tuli niin kaihokaipuu, että minullekin ja äkkiä....pitänee noita isompia suukotella ja paijata. Kun EI SITTEN MITÄÄN tuntemusta että tämä täältä joskus tulisi...ja otin taas vain puolikkaan annoksen lääkettä, kun en uskalla sydämen pettämisen pelossa isompaa annosta napata..Ja olen psyykannut ittiä että jos olo ei parane niin vaadin käynnistyksen..vaikka ensi viikolle, kun kuitenkin sitten jo rv39+..ja kaksi aiempaakin käynnistetty kun muuten eivät ole tulleet- oliskohan se ihan oikeudenmukaista????!!!!

Voi burde sua, varmaan pahalta tuntuu kun iso maha ja kramppaa ja kipristää..onneksi äitisi nyt hoitamassa esikkoa..

No nyt mittailemaan paineita..ja jälkiruoka namupussi voisi olla täälläkin paikallaan ( ja makeaa menis ämpäritolkulla- nomparellit on toistaseksi saaneet olla rauhassa ...)

klematis taas....

Vierailija
77/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA BROWNIETTE HIPPUSESTA!

Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin, paitsi nyt ollut pari päivää taas kutinaa käsissä ja jalkapohjissa sekä vatsassa. Huomenna tai perjantaina saapi vastaukset verikokeista.

rv 39+3

paino -400 jes

rr 114/70

sf 35

syke 136

Tänään ollut taas touhukas päivä ekaks olin tuolla labrassa+ neuvolassa ja sieltä kun tulin niin tyttö kerhoon ja pojan kanssa perhekeskukseen leikkimään. Sitte haettiin tyttö kerhosta ja eiku kotiin päikkäreille. Sitte kävin illalla parin äiti kaverin kanssa syömässä ja kyllä oli hyvää.

Nyt pitää ruveta kattomaan greyn anatomiaa (olen siihen täysin koukussa). Huomenna olis tytöllä hammaslääkäri aamusta ja sitte tulee sisko kylään lasten kanssa.

Burde toivottavasti olosi paranee! Tänään olikin puhetta vatsataudista yhden äidin kanssa tuolla perhekeskuksessa ja sanoi että hänen oli eka lapsi syntynyt kun oli saanut viime metreillä oksennustaudin! Toivotaan parasta! HYVÄÄ ILLAN JATKOA KAIKILLE!

Vierailija
78/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Browniette ja perhe!! Ihania uutisia!!

VadelmaMama, mites alhaalla sulla on paineet aikaisemmin olleet? ajatetlin vaan kun mulla oli koko alkuraskauden tooosi matalat paineet ja nyt kahdella viime kerralla on ollut 110/80 ja tuo alapaine on periaatteessa korkea mulle kun normisti on max 65. Vähän on turvotusta tullut mullekin mutta ei paljoa. Eikä siis täällä ole mitenkään puututtu mun paineisiin, pissa on toki ollut puhdas joten tuskin mulla on huolta mutta tulipahan mieleen...

Tänään oli mullakin neuvola ja tässä tuloksia.

RV 36+3

sf 32 Ruotsin mittatavalla, Suomen tavalla 30

Hb 119

Sokeri 5.3 (ei paasto)

syke 140

Painoa tullut koko aikana n. 8kg, täällä ei painoa ole otettu kuin rv 24 ja tänään mutta itse tiedän tuon kokonaissaldon. Ei siis paha vaikka karkkia menee _reilusti_, lähtöpainoni on ihan normi.

Vauvan pää oli vielä siirreltävissä mutta pitäisi olla pää alaspäin kuitenkin. Mahan särkemiseen ei juuri osannut mitään sanoa mutta tod näk sitä lihasten periksiantamista tämä on. Ja kätilö veikkasi että suurin piirtein esikoisen kokoinen on varmaan tulossa eli reilu 3kg vaavi, esikko oli 3375g. Täällä ei siis mitään virallista kokoarvioo tehdä vaan käsikopelolla saattavat antaa arvion tai sitten ei, riippuu kätilöstä.

Burdelle kovasti paranemisia!!!!

Emmis

Vierailija
79/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi lämpimät onnentoivotukset Brownietelle!

Tälleen meni tämänpäiväinen neuvolakäyntini:

Eli kovasti kiireellä parkkerasin autoni neuvolan alamäkeen. Neuvolassa kaikki ok! Vauva on laskeutunut, ja niin oli autonikin.

Neuvolan ovesta kun ulos astuin huomasin, että auto oli siirtynyt 10 metriä alamäkeä törmäten pyörätiellä olevaan aitaan...

No onni onnettomuudessa, auton rekisterikilpi vääntyi ja puskuri hieman vaurioitui, mutta suuremmilta vaurioilta säästyttiin. Ja onneksi kukaan ei jäänyt itsestään kulkevan autoni alle!! Ja jollei tuota aitaa olisi ollut - olisi autoni tipahtanut nokka pystyssä ojaan!

Se mikä tässä on koomisinta on se, että sain auton maanantaina (käytettynä)! Eli kaksi päivää onnistuin pitämään auton ehjänä! No nyt taas asia naurattaa, mutta oli itkukin päivällä lähellä!

Neuvolassa siis vaavelilla kaikki ok! Mulle tullut aika lailla painoa lisää, turvotusta alkanut tulla ja verenpaine hieman noussut. Mun verenpaine ollut vaan aina niin matala, ettei se vieläkään kovin korkealle kivunnut.. (Tosin paineet olivat varmaan huippukorkeat siinä vaiheessa kun huomasin autoni liikkuneen.... :) )

Kontrollikäyntiä ei kuiteenkaan tarvittu vaan sain ajan ensiviikon laskettuun päivään...

Et tälleen tuli sähläiltyä taas tänään!

Karru 38+6

Vierailija
80/83 |
03.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin kymmenen jälkeen nukkumaan ja joopa joo.. Paljompa sain nukuttua kun eka supistus tuli jo ennen nukahtamista. :) Nyt on silmät ristissä ja kipeitä supistuksia takana... Vessassa kävin jonkun aikaa sitten ja siellä tuli vähän limaa + vaal.pun. merkki paperiin, eli jotain siellä alakerrassa tapahtuu. Nähtäväksi jää, että onko tää nyt oikeestis sitä, että sais pian viltsun kainaloon... :)

Meen koittaa lepäämistä tuolla sohvalla. Jyväpussit kaivoin jo kaapista tohon valmiiks, että jos tää ei ala helpottaa, ni sit on kyllä otettava ne apuun. Sen verran kipeetä noi supparit tekee alavatsalla.

Burde & viltsu 39+4