Vahinko/ yllätysraskaus
Huomasin juuri olevani taas raskaana! Pikkukakkonen syntyi viime vuonna ja häntä yritettiinkin yli vuoden. Mutta nytpä huomasin olevani raskaana taas vaikka ei ollut edes yritys päällä (ei tosin ehkäisyäkään). tunteet ovat aika sekavat kun olin jo töihin paluuta suunnitellut.
Onko sinulle käynyt näin?
Kommentit (4)
Yllätysraskaus on meilläkin - tosin iloinen sellainen. Meillä kuopus on nyt 2v2kk ja esikoinen 3v9kk. Mies oli ensin sitä mieltä, ettei meille voi kolmatta vauvaa tulla, mutta tämän päiväisen ultrakuvankin se halusi jo kiikuttaa heti töihin näytille. Saipahan isi hyvän syyn taas alkaa katselemaan isompaa autoa. Minä nyt olin kuumeillut salaa kolmatta jo kokonaisen vuoden verran, joten ei tämä minun maailmaani paljon järkyttänyt.
Kyllähän se yllärivauva on ihan eri asia kuin suunniteltu, mutta onhan tässä aikaa sopeutua. Raskaus ei ole sairaus, vaan sen aikana voi oikeasti tehdä töitäkin. Itse yllätyin miten positiivisesti pomo otti raskausuutiset. Nyt vain täytyy alkaa suunnitella kohta kotiin jäämistä uudelleen. Itse olen sitä mieltä, että aikuisen ihmisen on kannettava vastuu tekosistaan - oli se sitten uuteen vauvaan valmistautuminen tai raskauden keskeyttämisestä päättäminen.
Pirpaliina 12+0
Hei! Ymmärrän tunteesi hyvinkin. Meillä esikoista odotettiin 2 vuotta ja clomifenilla lopulta tulin raskaaksi, toista odoteltiinkin sitten jo 3 vuotta ja ivf-tyttönen on hän. No nyt sitten kesäkuussa lopetin imetyksen ja pian sen jälkeen huomasinkin olevani raskaana. pari päivää meni ihan kummissa tunnelmissa, nyt sekä mies että minä olemme sopeutuneet uuteen tulokkaaseen. Vieläkin välillä mielessä käy, että ensi kesäksi oli kyllä ihan muita suunnitelmia, mutta kun tämä lapsi nyt haluaa tulla niin kyllä häntä jo innolla odotetaan.
marenki ja tytöt 6v ja kohta 1,5v ja himpula 11+4
Meille tulee myös yllärivauva. Tosin kokoajan oltiin miehen kanssa puhuttu siitä kolmannesta, mutta aikataulu oli hieman erilainen. Tämä vauva päätti aikataulut puolestamme ja odotamme aivan ilolla uutta tulokasta. Meillä meni mun työkuviot aivan uusiksi, mutta jotenkin siihenkin vaan alkaa huumorilla suhtautua, että " vuosi sinne tänne" ...ainahan niitä töitä riittää, kymmeniä vuosia. Ymmärrän kuitenkin tunteesi, minustakin alussa tuntui vaikka mille...jotenkin ne asiat vaan loksahti paikoilleen ja oma arvojärjestys " järkiintyi" ensi ällistelyn jälkeen. Olen vahvasti samaa mieltä toisen kommetoijan kanssa (anteeksi nimimerkki unohtui), että aikuisen on kannettava vastuu teoistaan ja päätös on tehtävä sellainen, että sen kanssa pystyy elämään. Tsemppiä! Järkytyksen jälkeen voi koittaa hurja riemu ja ilokin!
dandem ja kolmas tulollaan rv16+
Nyt vaan miettimään töihin paluu vs toinen muksu.
Olitteko ajatelleet jossain välissä hankkia toisen lapsen? Eli tuliko tämä raskaus niinku väärään aikaan vain kokonaan ette halua toista lasta?
Pähkinä purtavaksi. Tsemppiä joka tapauksessa!
AIHA Kera kolmannen rv 10+3