Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ HUHTIHIPPUSET ma-ke vkolla 14 ~*~

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästysvinkkejä kyselit! Mulla tuli just viikonloppuna ihan hirvee närästyskohtaus, oltiin tosiaan iskän viiskymppisillä ja ruoka tais olla aika mausteista ja suolaista ja muutenkin " närästävää" . No heräsin sitten yöllä ihan tajuttomaan närästykseen.. Ei auttanu Rennie eikä Cavisconkaan mutta aivan rehellinen suomalainen PIIMÄ auttoi! Vedin yöllä puoli litraa piimää ja nukuin aamuun asti ;) .

Toinen minkä oon huomannu auttavan on jäätelö. Eli jäätelöö jälkkäriks niin ei närästä ruuan jälkeen. Huomasin tän joskus +20 viikolla ja ai että tuli kyllä varmaan monta kiloo silloin vaan siitä jätskistä! Eli piimä parempi kilojen kannalta!

Ja apteekista tosiaan tota cavisconia...

-vanilja rv 38+5

Vierailija
42/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, viiliä oon kanssa kokeillu ja se auttokin jonkun verran. ja maitoa, mutta se on liian nestemäistä, että auttais. menee liian nopsasti mahalaukusta vissiin eteenpäin... piimä on mun inhokkilistan kärkipäässä, valitettavasti. ei niinkään se maku, mutta rakenne... täytyy ehkä taipua ja kuitenkin kokeilla. tai sit sitä jäätelöä! :)

yleensä tää on menny ohi tosi äkkiä, mutta nyt tosiaan tuntuu ettei lopu millään. inhottava vaiva. :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mä olen kokeillu närästykseen kaikkea maan ja taivaan väliltä ja oikeastaan mulla ei ole toiminu muut kuin rennie, jugurtti sekä jäätelö jota myös jo kertaalleen suositeltiin.

Onko muilla tullut himoa makeaan näin loppumetreillä?

Mä voisin syödä suklaata ja muuta makeaa vaikka kuinka paljon ja se varmaan myös kostautuu perjantaina vaa´alla neuvolassa... Itsekuri on höltynyt valitettavan useasti.

Eipä muuta, hyviä vointeja kaikille!

edelleen rv 36 tasan

Vierailija
44/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh! mulla on ollut loppumaton makeanhimo jo kuukausia! :) alkuraskauden inhotuksista kun selvis, niin mikä tahansa on menny: suklaa, jätski, pullat... painoa on tullu ihan villin paljon, mutta kyllä se siitä sitte taas lähteekin. toivottavasti! ;)

Vierailija
45/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin! Varsinkin kun oon tän hillittömän turvotuksen takia ollut täysin suolattomalla dieetillä, niin täytyyhän sitä jollain kompensoida kun ei saa pitsaa, popcornia yms. herkkuja ollenkaan niin sitten pitää syödä makeita herkkuja!

Mutta pakko sanoo vielä että oon myös huomannut että suklaa myös todellakin närästää!

Niin ja muuten närästyksestä vielä, joku työkaveri sanoi että mantelit auttaa närästykseen kun joskus töissä valittelin oloani.. En koskaan itse kokeillut kun en niistä tykkää.

-taas vanilja 38+5

p.s. missäs burde?? Onks jo hippusenhaku-reissulla kun ei oo koko päivänä ilmoitellut?

Vierailija
46/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet] Kiva huomata, että meikäläistä oli täällä kaipailtukin.. :) Siis ei toivookaan, että synnyttämässä olisin.. ;)

Ööö.. en laittanu mitään ylös joten koitan ulkomuistista kommentoida jotain..

Rantsu oli ainaki ostanu tuplat ja oli ollu jotain ongelmia. Pöh. Toivottavasti se hoituu kuntoon pienellä vaivalla!

Tuikulla oli tänään sektioaika!!! Ihanaa... Toivottavasti kaikki on menny hyvin ja molemmat voi hienosti! Koskahan saadaan uutisia... =)

Sasella onki sit torstaina leikkausaika! Onnea kovasti näin etukäteen sinne leikkaukseen! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Närästykseen oli vadelmamama(?) kyselly vinkkejä...

1) perunajauhojuoma -> eli vettä ja perunajauhoo sen verran että se on vielä juotavissa. Auttaa kuulemma tosi nopeesti.

2) suoralla linjalla: miekkalisäkkeestä napaan, on paljon vyöhykepisteitä jotka vaikuttaa ruuansulatukseen, närästykseen, ym. siitä kun painelee/hieroo sitä linjaa, ni pitäis auttaa myös...

Makeanhimoon ei kyllä mitään vinkkii ole, kun iteki siitä kärsin. Inhottavinta on se, että kun on tää raskausdiabetes, ni ei auttais paljon repsahdella... :)

Oma napa noin muuten:

Oltiin tänään äidin ja Heidin kanssa Vapriikissa kiertämässä näyttelyitä (yht. 5 näyttelyä) ja oli kyllä aika hankala olo.. Kävely oli hankalaa ja tuntu koko ajan siltä, että tartteis päästä istumaan jne.. Näyttelyt oli kyllä upeita ja oli kiva käydä siellä! (Ai hitto tää muksu riehuu nyt just mahassa niin, että meinaa pyörtyy kun satuu niin kovin.)

Sit olin tänään aktiivisen synnytyksen ryhmässä ja aiheena oli vesi synnytyksessä. Oli ihan mielenkiintosta ja sain vinkkejä snorkkelin käyttöö varten. :)

Ai hitsi.. Pakko lopettaa, kun sattuu niin noi muksun liikkeet.

Burde & viltsu 39+2

Vierailija
47/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs se Burde tosiaan on??? Huhuu..???

Onnittelut vauvansa jo saaneelle, Marinelleko se oli?

Klematikselle oikein paljon myötätuntoa, tosi ikävää kun tässä vaiheessa joutuu lääkitystä aloittamaan ja kun se vielä on tuollainen mikä ei ihan heti tunnu sopivan vaan aiheuttaa sivuvaikutuksia!! Mä en kans oikein tajua miksi ei voi käynnistää sitten synnytystä mielummin kun sulla jo hyvin viikkoja kasassa... Koitahan jaksaa!! Ja pura vaan tänne omanapaisesti, sitähän varten täällä ollaan!!

Mulla ois yks tosi tyhmä kyssäri, ette varmaan usko että toista tässä jo olen saamassa ;) Eli mulla on nyt jo oikeestaan viikon ajan tehnyt aika ajoin tosi kipeää tuohon ylävatsalle, tarkemmin sanottuna navasta about 5cm vasemmalle ja siitä suoraan ylöspäin koko matkalta. Tätä särkyä voi kestää koko illan, tänään sitä on ollut jo aamupäivästä asti mutta aamuisin on yleensä poissa. Samalla maha on yleensä juuri tuosta kohdasta kosketusarka, tarkoitan _todella_ kosketusarka. Onko kellään samanlaista?? Vai onko nää mahapuolen supistuksia, mullahan ei koskaan esikoisesta ollut kuin selässä...???? Tänään on maha ollut supistuksista kivikova aamupäivästä asti mutta kipua ei siis ole missään muualla kuin tuossa kuvaamassani kohdassa. Huomenna mulla on neuvola ja pitää siellä esittää tämä sama kysymys, vähän melkein hävettää...

Emmis, esikko 01/06 ja poika 36+2

Vierailija
48/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies sai tämän vinkin kun sai yhtenä yönä kun sitä närästi niin että luuli melkein sydämeen käyvän: eli syö näkkileipää ilman mitään päällistä (edes voita) ja sitten juo siihen hieman vettä päälle. Tämä yhdistelmä muodostaa suojaavan kalvon tuohon ruokatorven suulle, auttoi ainakin ihan hyvin miehelle kun söi kaksi pientä pyöreetä ja joi vähän vettä :)

Emmis taas

Vierailija
49/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai burde olikin vaan vapriikissa..:) ei sieltä kyllä hippusta haetakaan joo..

Mites rantsu tosiaan niitten rattaiden kanssa, oliks ne kuomunpidikkeet oikeesti väärin päin vai saiko mies homman pelittään? Tylsää jos täytyy heti lähtee vaihtaan, sullakin noita viikkoja on jo siihen malliin ettei enää kauheesti ylimäärästä viittis.

Eikös Browniettellakin ollu jo sunnuntaina sektioaika? Hänpä saattaakin jo kohta tulla kertomaan vauva-uutisia¿

Emmiksellä oli jotain outoa vatsakipua. En kyl yhtään osaa sanoa, ylävatsakipuhan voi olla raskausmyrkytysoire, mut eihän toi kyllä siltä kuullostanu. Missäs sullon istukka..? No, onneks sul on huomen se neuvola, kyllä niiltä varmasti tyhmempiäkin kysellään siellä :) .

Mä tulin noin tunti sitten saunasta ja vatsa on siitä asti ollu ihan kova¿ Ei kuitenkaan yhtään tunnu missään. Siivoillutkin oon tänään että kaks ässää plakkarissa ja kohta tulee mies kotiin iltavuorosta.. ;) .

-vanilja taas.

Vierailija
50/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makeanhimosta... todellakin sitä on liikkeellä! Tai no mä oon kyllä aivan toivoton herkkupeppu ihan muutenkin, mutta jotenkin kyllä nyt loppuraskaudesta on mennyt vähän överiksi namien kanssa. *häpeää* Suklaata ja jätskiä uppoaa. Haluisin kyllä rajottaa, mutta aina repsahdan kuitenkin...

Mutta ei noita kiloja ole mitenkään älyttömästi kerääntynyt ja pissakin ollut aina puhdas, joten en kuitenkaan jaksa olla ittelleni liian ankara... Lisäks mulla oli alkuraskaus niin rankka, kun kolme kuukautta vaan oksentelin enkä pystynyt syömään juuri mitään ja sen takia tietty painokin tippui aika reippaasti, niin nyt mikä ikinä vaan maistuu, niin meikäläinenhän syö :)

Ja eikös sitä joskus sanota, että jos syö suklaata, tulee onnellinen vauva... ;)

Niisku ja masuneiti 39+4

Vierailija
51/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ton tyyppistä vatsakipua raskausmyrkytyksen oireena....Mutta nou hätä, jos sulla on paineet ja valkuaiset kohdallaan. Tollanen vatsakipu pelkästään ei ole oire raskausmyrkytyksestä vaan oireita on muitakin eli korkeat paineen, valkuainen virtsaassa, turvotus ja päänsärky. Noita kaikki mulla ilmeni taudin loppuvaiheessa. Jos sulla vain tuo maha kipu on niin voi olla ihan siitäkin että lapsi painaa jotenkin ylöspäin...siis huh! Kun surkeeta suomen kieltä!:/Sorry!

Klematikselle vielä niistä lääkkeiden purkamisesta...Mulla kun on ollut verenpainelääkkeet 2 tablettia päivässä ja 100mg. Jätetäänkö silloin esim jompi kumpi tableteista ottamatta alkuun ja sitte lopuksi se toinenkin?

Meen kyllä pian neuvolaankin kontrolliin eli sieltäkin sitte kertovat...mutta sinä varmaan kans tiedät. Aika jännä kuitenkin että mulle ei lääkäri puhunut mistään purkuhommista mitään vaan sanoi vain että resepti loppuun ja se on sitte siinä ja kontrolli päälle. No, ruotsissa ollaan mun mielestä muutenkin löysempiä näiden terveydenhuolto hommien kanssa. Meillä ei ole esim mitään neuvolääkärin kontrolleja raskauden aikana ellei ongelmia ilmene ja minkään laista synnytystapa-arviota ei mulle ole koskaan tehty. Niin ja sitte vielä kun valitin supistuksiani ...niin ei kukaan puhunut mistään tarkastuksesta tai muusta...että olis voinut nähdä onko muutoksia kohdunsuulla tapahtunut. Juuri ystäväni joka on rv 35 on kärsinyt tuskallisista supistuksista ja hän oli soittanut neuvolaan. Ei minkään laista tarkastusta hänellekkään tehty. kehotin kyllä häntä ensi kerralla kun tuntee vastaamaan....tyrkkään itsensä kontrolliin, ihan vain oman mielenrauhanskin takia. Hänelle kaikki on uutta, kun on ensisynnyttjä.

Että näin meillä:/ Tiedän kuitenkin että käytännöt vaihtelee paikkakunnista riippuen eli Tukholmassa saattaa esim. olla toisin.

Terkut kaikille hipuille!

Nyt vain niitä vauva-uutisia kehiin, mun uutinen nukkuu tuolla pinniksessä:)

T.Elisabeth

Vierailija
52/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei, kyllä se vaan niin on, että meikeläisen olisi pitänyt koko iltäpäivä tuolla makkarin puolella häpeissäni istuskella... Mies tuli kotii ja kun valitin sille ongelmastani kuomun kanssa, katteli sitä vähän aikaan ja napsautti paikalleen... Siitä piti nostaa yhtä läppää ja tyrkatä sen jälkeen paikalleen, kun mie yritin vaan toista kautta ilman sitä läpän nostoa... Blondi mikä blondi vaikka hiuksia kui värjäis :D. Eli nyt on sitten vaunut kasassa, tulisi siihen nyt pian se tyrkittäväkin! Illan mittaan parikin tujumpaa supistusta tullut, mutta eiköhän se taas niin mene, että aamulla herään omasta sängystäni pettyneenä :).

Hyvää yötä kaikille, huomenissa taas palaillaan!

Niina ja nirppu rv tunnin päästä 40+0!!!

Vierailija
53/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla kommentoimaan kun Elisabethkin oli tänne ehtinyt :) Eli tosiaan ollaan täällä Ruotsissa _hieman_ erilaisia näiden kontrollien kanssa, ei munkaan alapäätä ole kukaan koskaan raskauden aikana katsonut vaikka mitä vaivaa ois ollut. Ei ees silloin kolme viikkoa sitten vaikka 8h makasin synnärillä!! Neuvolassa eivät KOSKAAN sinne vilkaise ja synnärilläkin vasta sitten jos tulee tasaisesti supistuksia käyrälle (mikä otetaan aina ensin ennenkuin riisutaan ;D) Heh, monet keskustelut olen tästä aiheesta käynyt kätilöni kanssa mutta ihan hyvässä hengessä, maassa maan tavalla :)

En ole kuullutkaan että vatsakipu vois olla raskausmyrkytysoire mutta siitä tuskin on kyse. Ei nimittäin juurikaan turvota (hyvin vähän jalkoja mut esim sormukset menee vielä), paineet ovat tähän asti ainakin olleet hyvin alhaisia ja pissa puhdas. Pääkipua oli tänään mutta se lähti yhdellä Panadolilla ja päiväunilla, luulen että johtui rankasta työpäivästä vaan. Se mitä aloin tuossa miettimään on että voisko kipu johtua repeävistä vatsalihaksista? Siis esikoisesta lihaksen " repes" jo ennen rv 30 mutta kun tällä kertaa tää kumpu on paljon pienempi niin ehkä vasta nyt sitten antavat periksi? Selittäisi kyllä kivun ja sijainti ois kanssa oikea... Mites muilla on tuntunut tuo vatsalihasten periksiantaminen?

Huomiseen arvon sisaret, palailen neuvolakuulumisien kera!

Emmis, esikko 01/06 ja poika 36+2

Vierailija
54/83 |
01.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantsulle onnea tuon maagisen 40 viikon täyttymisestä... Eiköhän kohta ala tapahtua!

Klematis. Tsemppiä ja jaksamista sinulle. Toivottavasti pääset pian synnyttämään...

Makeanhimosta. Mullakin se on kauhea! Eilen söin himooni nonparelleja, kun en kaapista muuta makeaa löytänyt. Noloa! Lisäksi illalla tarttui kaupasta mukaan iso rasiallinen karkkia, jonka popsin kertaheitolla. Ja kyllä oli äklö ja paha olo sen jälkeen. Nyt kyllä paino nousee kohisten...

Tänään yritin siirtyä nonparelleja ja karkkeja terveellisempään linjaan ja pilkoin tuoreita hedelmiä hedelmäsalaatiksi... Ja olikin tosi hyvää! No tulihan salaatin kanssa syötyä aika läjä jäätelöä. Ja karkkia päälle...

Huh! Huomenna on neuvola - ja totuus painonnoususta tulee ilmi.

No toivottavasti kaikki on muuten ok! Kai tuo painonnousu on loppujen lopuksi pieni ongelma...

Hyviä vointeja kaikille hippusille!

Karru 38+5

Vierailija
55/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan ollu vaikea alkuyö..

Alkoi heti kun sänkyyn pääsin, kun masun pikkumies alko rauhallisen päivän jälkeen tosiaan ottamaan takasin riehumiskiintiötään. Se oli koko tän päivän lähestulkoon horroksessa ja välillä jo vähän ehdin säikähtääkin, kun liikkeitä tuli niin kovin harvoin ja nekin oli sellasia laiskanpulskeita liikahduksia. Mutta joo, taisi vaan säästellä niitä nukkumaanmenohetkeen.. Sänkyyn kun pääsin, alko oikein kunnon myllääminen ja voin sanoa, että häpyluu oli kovilla! Tuntu, että nyt se puskee ittensä väkisin ulos. Supistuksia ei tullut lainkaan, vauva vaan puski päätään kohti " ovea" . Noh, jossain vaiheessa olen kuitenki nukahtanu, herätäkseni:

oikein tosi pahaan närästykseen (sattukin just tän päivän aiheena olemaan täällä). Mulla loppu alkuillasta sopivasti renniet, joten olen nyt yrittäny jonkin aikaa surffailla netistä kotikonsteja hoitoa varten. Ja sitten kun tulin tänne kurkkaamaan mitä on tänään puhuttu, niin täältähän ne kaikkein parhaat vinkit löyty! =)

Kiitokset siis teille kaikille näistä kotikonsteista! Mä siirryn tästä nyt keittiöön tekemään burden ehdottamaa perunajauholitkua ja jos ei se onnaa niin ehkä sitten testaan maitoa. Muita tarvikkeita meiltä ei taida tähän hätään löytyäkään..

~* Heidi ja masukki (rv 39+4 näin puolen yön jälkeen) *~

Vierailija
56/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli ihan hirvee... Sanoin jo nukkumaan mennessä miehelle, että on ihan semmonen olo kuin olis vatsataudissa. Koko yö meni valvoskellessa mahakivun ja välillä supistusten takia... :( Välillä olin ihan raivonakin, kun mahaan koski ja kun tiesi, että ei se mitään synnytystä ole, vaikka välillä kipeesti supistikin... tosi turhauttavaa.

En sit muistanu että olin syöny päivällä banaani-vaniljarahkaa, josta se mahakipu ilmeisesti johtu... Äite siitä aamulla muisti sanoo.

Meen nyt aamupalalle.. Oon ihan töttöröö ja vähän on vielä huono olo, mutta mietin, et jos kuitenki jaksais lähtee hakee Heidille kengät hulluilta päiviltä vielä kun äite on meillä ja kattois sen aikaa heidiä.

Burde & viltsu 39+3 + Heidi 1,5v

Vierailija
57/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä vielä edelleen, mutta huomena olen jo nyyttiä hakemassa=)vaavilla olis vielä yksi päivä tulla itsekseen maailmaan, mutta saapas nähdä...eilen illalla kyllä supisteli 21-24 välisenä aikana ihan mukavasti, mutta sitten sain unen enkä ole enää supistuksia sen jälkeen tuntenut=(tais olla jotain vaikutusta 5 ässällä(siivous, sauna, seksi, suklaa ja shoppailu=))

eilen kävin käyrällä ja hyvältä kuulosti,supistuksiakin piirtyi 6kpl/30min eli aika hyvä saavutus, mutta eipä ne tuntunut muuten kuin mahan kovettumisena.

ollu puhetta kummeista...ollaan me mietitty mutta ei vielä kysytty. aattelin sellaisella värssyllä ja ehkä vaavin kuvalla kysässä kummiksi, jotain erilaisempaa=)mun siskoa ja sen miestä ollaan mietitty ja mun mies haluaa yhden kaverinsa kummiksi(jolle syntyy tänään sektiolla vaavi tossa muutaman tunnin sisällä,APUA MINÄKIN HALUAN=))sitten olis vielä yks tai kaks kummia tarkoitus pyytää, mutta ei vielä varmuutta että kuka tai ketkä...

makeanhimoa löytyy täältäkin, mutta kohtuudessa täytyy koittaa pysyä raskausdiab. takia...vähän kyllä lipsuttu, myönnetään..

burdelle vielä että en ole leikkaukseen menossa vaan ihan käynnistykseen, pieni korjaus=)mutta ei siitä kai isoa vahinkoa tullut...heh..

mulla kans toi verenpainelääkitys aloitettu joku aika sitten. aluks oli 2*100mg, mutta sitten nostettiin 4*100mg. onneks mulla ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia, se tästä olisi vielä puuttunutkin. mutta tsemppiä ja voimia niistä kärsiville.saa nähdä sitten miten lopetuttavat lääkityksen mutta sanoivat että pikkuhiljaa vähennetään sitten ku vaavi maailmassa.

mulla tulee mukaan synnytykseen mun kummi, joka on kätilö yhdeltä ammatiltaan ja mies saapuu sitten iltapäivällä sairaalaan töistä päästyään..ei voi ottaa vapaata ku vasta aloitti uudessa paikassa ja on sellainen työ missä sillä " tärkeä rooli" työmaalla eli jos ei ole töissä niin sitten seisoo koko työmaa=)mutta olen kuitenkin lopulta tyytyväinen ja ylpeä miehestä että edes saapuu sairaalaan, koska hällähän on toi sairaalakammo tai oikeastaan -inho..

mutta tulen sitten kertomaan kuulumisia kera vaavin kun vain kotiudutaan viimeistään ensi vkolla=)

paljon suppareita niitä toivoville ja hyviä vointeja muillekin huhtimammoille=)

sase-86- rv 39+2 (0+1, toivottavasti)

Vierailija
58/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellinen karkas kesken :)

En olekkaan aikoihin kirjoitellut, lueskellut kylläkin kaikki viestit kun niitä tuntuu nyt tulevan tiuhaan tahtiin.. ihana lueskella kun monella on jo niin pitkät viikot ja muutama on jo vauvan saanutkin, onnea!! Minäkin haluan, mutta toisaalta on vielä niin paljon tehtävää että maltan vielä kyllä odottaa, haluan vauvan sitten kun kaikki on valmiina.. :D

Kummeista on ollut paljon puhetta, meillä ei myöskään vauvaa kasteta mutta kummajaiset olen silti jo pyytänyt, mulla ei itse ideana ole se että kummit vastaisi lapsen uskonnollisesta kasvatuksesta niinkuin jossain kirkossa ehkä sanotaan vaan lähinnä se, että ovat mukana lapsen elämässä tärkeinä henkilöinä.. siispä olen pyytänyt molemmat siskoni kummeiksi, toinen heistä on myös esikoisen kummi, mutta haluaa välttämättä olla tämän toisenkin..

Makeasta puhetta, nams, ihan mun juttu.. joka päivä jotain, ihan sama mitä.. painoa ei ole onneks tähän mennessä tullut kuin reilu 8kg mutta koska lähtöpainoakin on liikaa niin se rajoittaa.. kumma kyllä kun ei ole tullut enempää vaikka saatan syödä suklaalevyllisen päivässä.. pistää vaan miettimään mitenkähän olis jos olisin malttanut pysyä herkuttomalla ruokavaliolla koko tämän ajan.. mut ei pidä aatella!! :D

No huomenna on neuvola, saas nähä onko pompsahtanu painokii ylöspäin..

Täällä ei ole vielä synnytys lähelläkään, paikat tiukasti kiinni ja supisteluista ei tietoakaan, kaikkia ässiä tullu harrastettua mutta ei edistystä mihinkään suuntaan joten taidan myös olla niitä viimesimpiä joita täällä tulee roikkumaan.. :D

mut nyt mä painelen terassin siivoukseen, yks homa per pvä niin joskus tulee valmista vauvaa varten ;)

rinoa 37+0

Vierailija
59/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennenkaikkea hengissä..siis just tuohon mun lääkitykseen viitaten..melkoisia sydäntuntemuksia tuli vielä eilen (pitäs olla nitropurkki käsilaukussa kuten mummuilla ). Pienensin itse annosta kun paineet laski jo liiankin alas..pikkuhiljaa jos pystyisi sen 2*100mg ottamaan..nyt otan aamulla 100mg ja iltapäivällä 50mg..Moni ihmetellyt että miksei laitettu lasta jo syntymään, kun viikkoja ihan kiitettävästi kasassa..no se erikoistuvalääkäri oli kyllä sellanen " 18vee näkönen-olen ehkä joskus vauvan nähnyt" ..kysyin kyllä että eikö tässävaiheessa käynnistys olisi jo järkevämpi (ja pian helpommalla olisi näköjään päässyt) vaihtoehto. No sehän tuumasi vain että nyt on parempi aloittaa heti lääkitys kun tilanne ei ole vielä niin kypsä ( ja jäin sitten ihmettelemään että mikä tilanne kun ei edes alapäähän kurkannut..joskus kuukausi sitten oli sormelle auki, kanavaa 3cm ja pehmeät paikat...)

Olis kait pitänyt tivata ja puolustaa enempi ittiä. Kerroin kyllä että viimeksi lääkkeen kanssa tuli sivuoireita ja eirtyisesti se purku oli ongelma ( Kuten Elisabeth72 kysyi..niin vähennettiin tabletti kerrallaan pois..) kun oli jo muistaakseni 6 tbl päivässä ja paineet normaalit..Nyt toi lääkäri sanoi että tehdään se purku sitten nopeammin pois ettei laske jo liian alas..

Jos loppuviikosta on vielä ongelmaa niin soitan ä-polille että kuinkahan sitä uskaltaa olla muksujen kanssa kotona kun rytmihäiriöitä ja huimausta..ja jos sitten uskaltaisi vaatia jo käynnistystä ensi viikolla (huoh, se siitä mun luomu lähtötoiveesta..mutta eipä tämä tunnekaan kivaa ole..)

Mutta sase oli huomenna menossa käynnistykseen..Voi jännittää sun puolesta' ' ' ' ^^^^*** Hyvä että saat kummisi?! mukaan touhuun on se sen verran tuskallista ja nopeaa jos paikat kypsät ( sulla varmaan on, kun supparoinutkin jo mukavasti).

Pitäisi koettaa nyt jotain järkevää tehdä..iltapäivällä onkin poikien 3 ja 4 vuotis neuvolat, hyvä hoitaa pois kun ei ole vielä vaavia puettavana..

Klematis rv 38+1

Vierailija
60/83 |
02.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästykseen voisin minäkin vinkata nuo mantelit. Muutaman kun napostelee, niin kyllä auttaa. Tässä raskaudessa kärsin välillä kovasti närästyksestä, mutta se meni ohi vauvan laskeutumisen myötä (onneksi).

Tuntuu niin hassulta, kun joillakin on jo 40 viikkoa täynnä ja itse porskuttelee vielä näinkin " pienillä" viikoilla. Toisaalta hyvä, että laskettuun on aikaa kun on niin paljon keväthommia tekemättä. Eilen ja tänään lapioin urakalla lunta terassilta ja hakkasin lapiolla jäätä, että olevinaan saisi ruveta nopeemmin laittelemaan pihaa. Meillähän on täällä Pohjois-Karjalassa vielä ihan kunnollinen lumipeite, eikä mistään narsisseista ole tietoakaan. No, selkäni ja kaikki lihakset sain ainakin kipeäksi ja muutama napakka supistuskin ilmestyi.. Tyhmästä päästä kärsii koko.. =)

Toivottelen ihanaa päivää teille muillekkin ja supistuksia tasapuolisesti!

Lillero ja Hippunen rv 36+4 *kevättä rinnassa*