Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva 4vk ja äiti baarissa

Vierailija
26.10.2014 |

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos täällä on äitejä jotka olivat kunnolla baarissa (ottavat alkoa ja kotoa ollaan poissa tunteja) vauvan ollessa 0-4vk niin miksi?

Miksi halusit baariin, vaikka kotona oli pieni vastasyntynyt? Oliko kiva juoda ja tanssia, vaikka kotona oli vasta kuukauden tässä maailmassa ollut pieni ihminen? Mistä juttelit? Voiko mikään muu kiinnostaa tuossa vaiheessa?

Itse en voi mitenkään ymmärtää. Miten ketään voi kiinnostaa baarissa yhtikäs mikään jos on vasta synnyttänyt. Ja miten vauvan voi jättää? Minusta se on jotenkin luonnotonta. Äidin vaiston vastaista. Usein vedotaan että onhan lapsella isä jonka kanssa olla, mutta minusta isän merkitys tulee vasta myöhemmin. Isät ON tärkeitä, mutta kaikista tutuin ja turvaa antava imeväisellä on äiti.

Oletko myöhemmin nähnyt baarissa käynnin jotenkin eri valossa? Turhalta?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 4 kk ikäinen kuulu baariin

Vierailija
2/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin narikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne myy 4vk ikäiselle siellä edes alkoholia.

Vierailija
4/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko lyhennetään vko...

Vierailija
5/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pystyny oleen yhtään erossa vauvasta tuossa iässä.

Vierailija
6/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tismalleen samaa mieltä, mutta en silti tuomitse. En itse voisi tehdä niin, mutta se on ihan fine jos joku muu pystyy tekemään. Lähipiirissä on nyt tässä syksyn aikana ollut kaksi tapausta mutta näissä molemmissa tapauksissa se isipappa on myös pistänyt jalalla koreasti samaan aikaan äitylin kanssa ja vauvaa on hoitanut kummi. 

Itse sain paheksuvia katseita kun olin 3 kk lapsemme kuoleman jälkeen kaljalla jääkiekkoa katsomassa ja joku tulikin kysymään että eikö pitäis olla suruaika viel... vastasin että asia ei kuulu hänelle pätkän vertaa vaikka kuinka hän olisi sitä mieltä että mun pitäisi puoli vuotta (vähintään) maata kotona peiton alla itkemässä. Rakkauttani se ei millään tavalla vähennä / poista.

Vierailija
7/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ajattele, jotkut isät menevät kun vauva on ollut maailmassa alle vuorokauden! Herran jestas!

Vierailija
8/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 lisää että nämä äidit paasas pitkään facebookissa että MÄ OON ANSAINNU TÄN kun olin koko kesän kuivin suin kun muut oli terdellä huurteiset nenän alla tai vauvan tulo ei saa estää omaa sosiaalista elämää. 

Edelleen, en tuomitse, mutta en siltikään ymmärrä.

Vierailija
9/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ollu niin hormonihuuruissa etten varmaan olis osannu mennä ihmistenilmoille. Mutta mikäs siinä jos joku muu haluaa niin tehdä. Kunhan pysyy järki päässä, ei vedä hirveitä lärvejä eikä tupakoi. Itse oon halunnu olla vauvan kanssa ja ihastella häntä. Se on kuin ensi rakkauden ensi huuma. Ei malta olla erossa. Vähän sillai sekaisin mutta positiivisella tavalla.

Vierailija
10/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sun sitä tarvitse ymmärtääkään.

Vierailija
11/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. On se kamalaa. Meidän vauva taisi olla 5 viikkoa, kun pidettiin ristiäiset ja isovanhemmat oli vauvan kanssa kotona. Taisimme olla jopa 5h poissa baarissa ja vauva nukkui koko ajan :) muuten oltiin 24h vauvan kanssa. Mutta varmaan lapsi pitäisi ottaa huostaan näin huonoilta vanhemmilta...

Vierailija
12/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi pitää lähteä ristiäisten jälkeen baariin? Nehän on sen vauvan juhlat. Ei mikään syy lähteä vetämään perseet olalle. Huhhuh.

Vierailija
13/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä jotkut viitsivätkin vatvoa. Tunnetko nyt itsesi jotenkin paremmaksi äidiksi kun sait kauhistella toisten tekemisiä?

Itse olin ekan kerran baarissa vasta kun vauva oli yli 1 v mutta en silti yritä ylentää itseäni tai jaksa ihmetellä muiden baarissakäymisiä.

Vierailija
14/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:31"]En tajua miksi pitää lähteä ristiäisten jälkeen baariin? Nehän on sen vauvan juhlat. Ei mikään syy lähteä vetämään perseet olalle. Huhhuh.
[/quote]

Niin kaikilla ei ole niitä isovanhempia lähellä! Me näemme heitä pari kertaa vuodessa ja tuo oli ainut ilta, jolloin pääsimme miehen kanssa yhdessä ulos varmaan puoleen vuoteen. Mutta toki menenhirttämään itseni huonona vanhempana.

Vierailija
15/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on pulloruokinnalla, niin siinä ei voi sanoa kumpi on tärkeämpi lapselle, isä vai äiti. Isä voi olla isyyslomalla, hoitaa lasta jatkuvasti paitsi kun on töissä (8h/vrk töissä, 16h kotona). Ei ole muiden tehtävä tuomita.

Vierailija
16/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekee niin paljon kaikkea paskaa ettei sitä voi ikinä ymmärtää!

Vierailija
17/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Kyllä vauvaa voi rakastaa vaikka haluaa välillä viihteelle. Ystävien tapaaminen ja muutama drinsu tuo vaihtelua arkeen. Toiset tarvitsevat enemmän omaa aikaa kun toiset. Se ei tee huonompaa äitiä. Osaa taas arvostaa perhe elämää kun välillä kurkistaa aidan toiselle puolelle.

Vierailija
18/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 21:17"]Ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos täällä on äitejä jotka olivat kunnolla baarissa (ottavat alkoa ja kotoa ollaan poissa tunteja) vauvan ollessa 0-4vk niin miksi?

Miksi halusit baariin, vaikka kotona oli pieni vastasyntynyt? Oliko kiva juoda ja tanssia, vaikka kotona oli vasta kuukauden tässä maailmassa ollut pieni ihminen? Mistä juttelit? Voiko mikään muu kiinnostaa tuossa vaiheessa?

Itse en voi mitenkään ymmärtää. Miten ketään voi kiinnostaa baarissa yhtikäs mikään jos on vasta synnyttänyt. Ja miten vauvan voi jättää? Minusta se on jotenkin luonnotonta. Äidin vaiston vastaista. Usein vedotaan että onhan lapsella isä jonka kanssa olla, mutta minusta isän merkitys tulee vasta myöhemmin. Isät ON tärkeitä, mutta kaikista tutuin ja turvaa antava imeväisellä on äiti.

Oletko myöhemmin nähnyt baarissa käynnin jotenkin eri valossa? Turhalta?
[/quote]Kylhän monet opiskeleekin. Eihän se vauva tiedä oletko kaljalla vai koulussa:D taas joku ekan lapsen saanut huumoissa kirjoittaa ihanasta vauva ajasta. Ihanaahan se oli, mut jos tietäis mitä edessä on, varmasti lähtis paukuille:)

Vierailija
19/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa. ..Ihmettelen vain, että miten se voi ketään kiinnostaa? Mitä siellä jutella?

Ja vaikka vauva olisi pulloruokinnalla niin kyllä äiti on raskaus ajoilta jo tutumpi vauvalle kuin isä. Mutta kuten sanoin, isäkin on tärkeä mutta hänen merkitys kasvaa myöhemmin. Ihmettelen myös sitä, että miksi ei uskalleta uppoutua siihen uuteen elämäntilanteeseen vaan yritetään pitää sitkeästi se vanha elämä eli tyyliin "pitää sitä muutakin elämää olla"?

Ja nyt siis kyseessä alle neljä viikkoisten vauvojen äidit.

Vierailija
20/51 |
26.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 22:07"]Ap vastaa. ..Ihmettelen vain, että miten se voi ketään kiinnostaa? Mitä siellä jutella?

Ja vaikka vauva olisi pulloruokinnalla niin kyllä äiti on raskaus ajoilta jo tutumpi vauvalle kuin isä. Mutta kuten sanoin, isäkin on tärkeä mutta hänen merkitys kasvaa myöhemmin. Ihmettelen myös sitä, että miksi ei uskalleta uppoutua siihen uuteen elämäntilanteeseen vaan yritetään pitää sitkeästi se vanha elämä eli tyyliin "pitää sitä muutakin elämää olla"?

Ja nyt siis kyseessä alle neljä viikkoisten vauvojen äidit.
[/quote]Olet joka päivä vauvan kanssa kotona, tekee hyvää kun pääsee pois. Lähe maailmalle kattomaan kuinka huonot oltavat lapsilla, vanhempia sairastuu ja kuolee, lapset jäävät katulapsiksi. Suomessa inistää jos äiti käy vähä kemuissa. Maalaisjärkeä taas.